Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 880
113
mivel ezeken a helyeken vannak az antennák azt hívatottak jelezni , hogy földi teszteken nem egészséges ott előtte tartózkodni, hacsaknem az agyadat akarod azonnal megfőzni:) igaz nem káros:)))
 
  • Tetszik
Reactions: endre

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A besugárzás-jelzőn miért van radioaktív jel? Az elméletileg nem csak egy vevő? Vagy hátul is kerűlt valami radar?
Nem a besugarzasjelzon van a hangsuly hanem a radomon. A jel pedig nem radioaktivitasra utal hanem RADHAZ ra Radiation Hazard es itt a radarra hivja fel a figyelmet aminek frekvenciaja de legfokeppen sugarzasi teljesitmenye veszelyes .
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
7 048
16 937
113
DcV9XafWAAAx58R.jpg:large
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
:D

Amúgy nem véletlenül van a kép feletti címben a tsunami szó. Ez valószínűleg a 2004-es cunami valamilyen adata.

De azért megérdemli India :)
Mit is érdemel meg India...? A cunami áldozatatait? Volt aki már kapott ilyenért bant...

A képen a a 2004-es cunami hullámamplitúdójának képe látható, nem az a baromság amit a fél internet besz..pott már.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 754
66 540
113
Pont ma gondolkodtam el azon, hogyha az F-35-ösnél a P&W F135-ös hajtómű LOAN ejektoros/Laval fúvócsővel van szerelve és ennek fontos részét képezi a GSF külső lamellái körül áramoltatott árnyékoló levegő, aminek a kivezetését a lamellák bekötése előtti farkasfogas gyűrűnél látjuk:

main-qimg-3c2346ed83a008e9f19fd8b9a0c52d6b-c


... akkor vajon ezt az oroszok a 30-as gyártmánynál hogyan vették alkalmazásba, már ha egyátalán tettek ilyen lépéseket. A korábbi videó screenshotokon és az egyetlen fotón erre nem utalt nyom, de most már van egy olyan szögből készült kép, amin látszik a 30-as fúvócsöve előtti zsalurendszer:

229921.jpg


Abban továbbra se vagyok biztos, hogy a 30-as hajtómű vektorálós fúvócsővel van-e szerelve. Tisztán spekulatíve: ha a hajtómű lesz olyan erős, mint pletykálják és esetleg ellenforgó forgórészei is lesznek, akkor a Szu-57-es extrém kifinomult mechanizációja több mint elegendő manőverezőképességet biztosít - véleményem szerint.
De azt is látom, hogy a fent nevezett zsaluzat (ami szerintem ki-be nyitható-csukható) előtt ott van egy lamellasor, ami ugyanúgy megvolt a 117-es hajtómű mozgatható fúvócsöve előtt is, amely felxibilisebben simul rá a mozgatható gyűrűre, mint egy merev külső gyűrű:

Sukhoi_Su-35S_07_RED_PAS_2013_07.jpg


Ha nagyon erősen nézem, úgy fest, maga a titán hajtómű gondola is megváltozott, legalábbis a külső borítás. Erre ugye rá kell majd kerüljön a mostanság felbukkant kompozit lemezelés, nem hiszem ugyanis, hogy a jóval modernebbnek ígért 30-as hajtóműnél ezt majd lespórolják. De egyelőre a repülő próbapadnak használt 052-esen a - gondolm én - sokszor megbontásra kerülő rész egyelőre nem kap semmi extra burkolatot.
Bárhogy is van, ez a hajtóműgondola nem egészen azonos a korábbi 117-esével, vagyis az előzetes elvárások ellenére a 30-as nem feltétlen illik bele változtatások nélkül a 117-es helyére.

Namost, ha az F135-öshöz hasonlóan van még arra is érkezése a dizájnnak, hogy egy jó adag munkaközeget a forszázskamra körül áramoltatva azt kívülről hűtsék (azaz ez a mennyiség a tolóerő képzésében nem is vesz részt), miközben nem látom, hogy a beömlő mérete számottevően növekedett, mi több, egyátalán megváltozott volna, így érdekelne, hogy mégis mekkora lehet a levegőátfutása hajtóműnek, ha igértekhez híven tudni fogja a fékpadi 170-180 kN-t?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mik lehetnek azok a rések?
Nagyon valószínű, hogy a hajtőműtér hűtőlevegőjének kivezető nyílásai, így a kivezetett levegő a GSF-lamellákat IS hűti kívülről. Ne felejtsük el, hogy a hajtómű turbinaháza (utánégető üzemmódon a diffuzorház és a fúvócső is) vörösen izzanak, tehát van mitől védeni ilyen módon is a sárkányszerkezetet. Ha van esze Szergejéknek (márpedig a sárkányhoz és a hajtóműhöz erősen értenek szerintem), akkor nem a szívócsatornából (tehát a hajtómű egyik hasznos közegéből) vesznek el ehhez levegőt, hanem talán a szívócsatornától a törzs melletti résnél elvezetett határréteg-levegőt vezetik be a hajtóműtér hűtésére. Idővel kiderül ... talán még én is megérem ezt ...