T-90

Az, hogy te azt suggalod, hogy azért cserélik le, mert alles zusammen jobb. Ehhez képets kb. arról van szó, hogy irakiak teljesítménye miatt a support alól kirúgták a sámlit. Még arra sem vetted a fáradságot, hogy leírjad, hogy milyen M1 változat... Innentől fogva dominónak azért van némi igazsága...

Ez lemaradt a hírből.(ebben jobb a T-90Sz az irakiak szerint)
Az orosz T-90Sz mozgékonyabb, egyszerübb kezelni, kevesebbet fogyaszt és mindkét harckocsiról van tapasztalatuk hogyan teljesít harci körülmények között.
 
És el is gondollkodtak, hogy átépítik dízelesnek, de aztán lemondtak a dologról. Ha annyira kibírhatattlan lett volna a szitu meglépik.

Tekintve,hogy majdnem dupla annyit fogyaszt mint egy Leopard 2 nem csodálom,hogy elgondolkoztak.Bár ez csak addig tartott amíg rá nem jöttek,hogy vagy vesznek bele német motort(akkor meg ennyi erővel vehettek volna Leopard 2 is...) vagy kifejlesztenek egyet jó drágán mert egy darab megfelelő erőforrásuk sem volt.
 
Megint gyerekes vagy. Teljesen masrol beszelsz . Allitottam en hogy hallottam rola korabban ? Nem! Egyszeruen utannaneztem hogy mi van rola elfogadhato forrasokban. Ez az altalam linkelt oldal az eredeti iraki hadugyi oldalra hivatkozva allitja mindazt amit leirtam.

Tehat nem azert cserelik le mert egyszerubb a kezelese es jobban bevalt a'la orosz propaganda es boki fele mellebeszeles hanem mert :

1) Tobb M1 es kikerult az irakikak kezebol azok szovetsegeseihez amit senki igy az amerikaiak sem neztek jo szemmel.

2.) Az irakiak hijjan vannak kepzett harckocsi szemelyzetnek es orosz zsoldosokat alkalmaznak akiket vegul a 35 dandarhoz gyujtottek egybe. Ertelem szeruen ezeket az orosz zsoldosokat nem M1 el kuldik harcba hanem olyan technikaval amihez ertenek van kepzettseguk.

Csak zarojelben jegyzem meg hogy cikk meg kiter arra hogy nem arrol van szo hogy az irakiak nem lennenek elegedettek az M1 el mert a ket harckosit nem tartjak egy kategorianak meg a legujabb T-90 Sz konfiguracioban sem ( az M1 et tartjak messze jobbnak ) hanem szimplan egy atszervezes eredmenye az amit latunk. Az M1 ek pedig mentek a 34 . dandarhoz. Ez is benne van a cikkben.

Tenyleg oroszon kivul ( no meg magyaron kivul ) beszelsz valmilyen nyelvet ? Esetleg angol ?

Az 1-es pont stimmel. 2-es pont hazugság, mert semmilyen wagnerosok nincsenek az iraki 35. dandár katonái között. Az oroszok(UVZ szakemberei) átképezték az iraki harckocsizókat.

Már június 6-án olvastam. Bevallom a te linkedet nem olvastam.
 
boki

A Kuvaiti tenderről mit lehet tudni?
Kik voltak a résztvevők?
Vagy csak 1 résztvevős tank bemutató volt?
 
Iraki elit 35. dandár eddig 39 T-90SZ/SZK harckocsit kapott amit a 3. és 4. ezred között osztottak szét.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tekintve,hogy majdnem dupla annyit fogyaszt mint egy Leopard 2 nem csodálom,hogy elgondolkoztak.Bár ez csak addig tartott amíg rá nem jöttek,hogy vagy vesznek bele német motort(akkor meg ennyi erővel vehettek volna Leopard 2 is...) vagy kifejlesztenek egyet jó drágán mert egy darab megfelelő erőforrásuk sem volt.
Igen, de ezt leszámítva a gázturbina végig működött a sivatagban is. Szerintem a filtereket cserélték gyakran nem a hajtóműveket. A kerozin meg tudtommal olcsóbb mint a gázolaj, tehát nem a dupláját fizették az üzemanyagszámlának. Ezen kívül használja még néhány sivataggal rendelkező állam.
 
De attól még a gázturbinállal végig tudták csinálni a hadjáratot. Nem robbantak le.
Kérdés milyen mennyiségű támogatással, mert az volt mögöttük bőven. Na meg ugye egy rövid hadjárat volt. Viszont évekig üzemeltetni ott, balfax szereplőkkel és legénységgel, úgy hogy vásárolni kell mindent hozzá (amihez vagy hozzájárulnak a jenkik vagy évekig gondolkodnak rajt a szenátusi útvesztőiben) egy amúgy is gyűlölt tankot, az már lehet nyom eleget a latba. Szerintem precízebb és bonyolultabb az Ábrams, szokatlan és új nekik, talán a mertekegysegesdi is, talán a lőszer is drágább amit lehet csak usabol vesznek, ezzel szemben az oregapjuk is 72-est szerelt már és családi legendák lehetnek a hős faterrol aki Kuvaitban fosztogatott, meg a nagyfaterrol aki Irán ellen nyomta a 72-es uleseben. Ráadásul a fél sereg elfutott pár éve, így akiket ki is képezték Abramsre azoknak a fele se lehet már katona. A T-90 viszont valamennyire többeknek lehet ismerős szerkezetileg. Mondjuk ettől függetlenül ezeknek az irakiaknak lehetne akár birodalmi lepegetoje is, azt is otthagynak az első puskaloveskor az ellensegnek sértetlenül.
 
Igen, de ezt leszámítva a gázturbina végig működött a sivatagban is. Szerintem a filtereket cserélték gyakran nem a hajtóműveket. A kerozin meg tudtommal olcsóbb mint a gázolaj, tehát nem a dupláját fizették az üzemanyagszámlának. Ezen kívül használja még néhány sivataggal rendelkező állam.

Nem az a lényeg,hogy mennyibe kerül hanem az,hogy harcászatilag mekkora hátrány egy nagy fogyasztású erőforrás.
 
Nem az a lényeg,hogy mennyibe kerül hanem az,hogy harcászatilag mekkora hátrány egy nagy fogyasztású erőforrás.


Plusz a yenki technikához mindent aranyárban mérnek,egyforma üzemóra mellett is jóval drágább lehet az abrams üzemeltetése,az üzemanyag fogyasztás valahol a lista legvégén lehet.
 
Plusz a yenki technikához mindent aranyárban mérnek,egyforma üzemóra mellett is jóval drágább lehet az abrams üzemeltetése,az üzemanyag fogyasztás valahol a lista legvégén lehet.
Azért annyira nem. Minél szomjasabb a cucc, annál többet kell logisztikára költs és annál nehezebb megszervezni meg kivitelezni. Most a tankerekből repcsibe töltött keró ára jut eszembe, ami 400 dollár volt Afganisztán felett / gallon(?).
 
Azért annyira nem. Minél szomjasabb a cucc, annál többet kell logisztikára költs és annál nehezebb megszervezni meg kivitelezni. Most a tankerekből repcsibe töltött keró ára jut eszembe, ami 400 dollár volt Afganisztán felett / gallon(?).


Persze,de a t90-abrams vonatkozásában nem akkora a különbség,valami 10-20%,az nem oszt szoroz,szerintem.
 
Volt e
Igen, de ezt leszámítva a gázturbina végig működött a sivatagban is. Szerintem a filtereket cserélték gyakran nem a hajtóműveket. A kerozin meg tudtommal olcsóbb mint a gázolaj, tehát nem a dupláját fizették az üzemanyagszámlának. Ezen kívül használja még néhány sivataggal rendelkező állam.
Volt egy dokufilm a natgeon, amely az abramsok szervizeléséről szólt. Na abban mutattak a sivatagi homok által leamortizált kompresszor- és turbinalapátokat. Helyben nem is lehetett javítani.
 
Volt e

Volt egy dokufilm a natgeon, amely az abramsok szervizeléséről szólt. Na abban mutattak a sivatagi homok által leamortizált kompresszor- és turbinalapátokat. Helyben nem is lehetett javítani.
Lehetséges, de a kép akkor lenne teljes, ha össze tudnánk hasonlítani a dízelesekkel. Ugyanannyi használat után, ugyanolyan körülmények közt, azok, hogy néznek ki? Azokat is elég hamar leamortizálja a homok.
 
Mackensen

A modern dízelek levegőátfutása kisebb, mint a gázturbináké. Amennyire én tudom a dízeleknél is van külön centrifugális porleválasztó, és ez után jön csak a papír betétes szűrő. Hosszú idő alatt azért a dízelt is megeheti a homok, főleg ha nem cserélik a szűrőket megfelelően.
 
Persze,de a t90-abrams vonatkozásában nem akkora a különbség,valami 10-20%,az nem oszt szoroz,szerintem.
Annál azért több kell legyen, az Abramsnél pl 40 liter egy indítás, de a gép is nagyobb és a turbinák amúgyis szomjasak. Én minimum 50%-ot mondok, de lehet ha több.
 
Az orosz cuccokat úgy építik, hogy igénytelenek legyenek (háborús körülmények), ők még a régi iskola szerint terveznek.
Az amerikai cuccok a saját igényeik szerint készülnek - ők a megfelelő körülményeket biztosítják az üzemeltetéshez.

Summa: arabok hülyék a csúcstechnikához, mert az az üzemeltetési kultúranekik magas (tapasztalat, SAt megjárt Typhoon szerelő kollégáim meséltek épp eleget). Az orosz vas meg a háború igénytelenségére készült, ami nekik meg az átlag színvonal üzemkúltúrában....
 
Mackensen

A modern dízelek levegőátfutása kisebb, mint a gázturbináké. Amennyire én tudom a dízeleknél is van külön centrifugális porleválasztó, és ez után jön csak a papír betétes szűrő. Hosszú idő alatt azért a dízelt is megeheti a homok, főleg ha nem cserélik a szűrőket megfelelően.
Csak mert a Chellengerekkel is gondok voltak annó. De szűrők a turbinálnál is vannak.
Szóval?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba