Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Szerintem úgy pontosabb,hogy akartak ők jobbat mint a Raptor csak a valóság szembe jött a rengeteg kompromisszum képében amit viszont nem vállaltak.
Nem akartak, mert az F-16 stealth utódját várták el. A géptől elvárt hatósugár, ahhoz szükséges tüzelőanyag és az F135 eleve lehetetlenné teszi ezt.
 
Nem akartak, mert az F-16 stealth utódját várták el. A géptől elvárt hatósugár, ahhoz szükséges tüzelőanyag és az F135 eleve lehetetlenné teszi ezt.

Ez az F-16 utód dolog kb 1 hétig élhetett.Pont ez a baja a programnak.Minden héten jött valami új hóbort.Te linkelted a pentagon wars c. filmet na ez pont ugyan az csak repülőben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az F-16A Block 1 az igazi könnyűvadász volt, a Block 70-nél a CFT-k kb. alapfeleszeltség részei és integrált ECM-mel és 3 pótossal megpróbálták a hatótávolságát annyira közel tolni az F-35-höz, amennyire lehet. Persze ez fizikai képtelenség, de az Etióp - Eritrea háború tanulsága az volt, hogy mennyire fontos az sok üzemanyag. Ez az F-16 Block 60 és 70-en is látszik.

Igen, pont erről beszélek. Idővel változtak az elvárások, de azt az alapkaszni már alig szolgálja ki, de az ebben a szellemben megalkotott új core (F-35) már igen és ezért next gen.
Az, hogy ehhez a felvázolt "5.th gen elvárások" dolgokból (stealth, etc...) mennyit használt fel, az már egy másik dolog. Nyilván a jelenlegi fejlettségi szinten ezek kellenek hozzá - szóval kéz a kézben járnak :D
 
  • Tetszik
Reactions: therob
Az egyszerűség kedvéért maradva a generáció besorolásnál, a 3. generáció bár elég tetemes számú típust fed le, ennek ellenére tekinthető egyfajta "kirándulásnak a sport világába", vagyis csak ennél a generációnál jelentkezett az, hogy a legfőbb képességei (csúcs repülési paraméterek) harcászatilag kihasználhatatlanok maradtak. A Mach 2 feletti csúcssebesség és 20000 méter körüli csúcsmagassághoz nem volt harctér, se érdemi kihívás.
Akár a második, akár a negyedik generációt nézzük, az ezeket főképp jellemző képességek hasznosnak, kihasználhatónak bizonyultak. A harmadik generáció közül egyedül a MiG-25-ös volt az, amelyik képes volt (pontosabban alkalma volt) kihasználni még fegyverzettel is a sebességét, még ha csökkentett mértékben is. Az NSzK-NDK határon a nyolcvanas években volt olyan MiG-25-ös, amely két rakétával képes volt tartósan az SR-71-es mögött haladn, igaz ehhez olyan apróság is hozzájárult, hogy a Blackbird itt alkalmanként nem repült Mach 3-al és 27 ezer méteres utazómagasságon. Illetve, 1994-ben az Operation Desert Fox idején egy MiG-25-ös el tudott iszkolni egy AIM-120-as AMRAAM elöl. De ennyi.
 
Ez az F-16 utód dolog kb 1 hétig élhetett.Pont ez a baja a programnak.Minden héten jött valami új hóbort.Te linkelted a pentagon wars c. filmet na ez pont ugyan az csak repülőben.
Avionika téren. Az F135 hajtómű és a gép befoglaló méretei nem változtak meg.
 
Avionika téren. Az F135 hajtómű és a gép befoglaló méretei nem változtak meg.

F-35B?Vagy az a buzi nagy hajtómű semmitől nem vesz el helyet?Számomra az is természetes,hogy az olcsóság és a nagy fokú azonosság miatt az A és C variánsok is olyan teherviselő szerkezettel készülnek mint a B csak számukra ez tök felesleges így a B hülyesége miatt feleslegesen erős(nehezebb)a szerkezetük.
 
Lehetséges hogy Oroszország továbbfejleszti a su 57 est egy 6. generációs géppé.

Dislike-512.png
 
Mit kell nézni a képen?

Nem kell a mellé beszélés!

Az oroszok megint nyomják a propagandát
Jó akkor a pakfa 2028-tól jön DAS EOTS AESA beépített vontatott csali a műszerfalról eltűnik a HUD kijelző helyette jön egy 400 ezer dolláros sisak amivel az éjjellátás is megoldódik igaz ettől nem lesz 6 generációs csak 5.5 az az annyi mint egy f-35 .
Persze ez csak elképzelés de annak meséljék 2028-ig a porpit akik a világra hozta őket !:hadonaszos:
 
India kilépésével kb lőttek ennek a programnak.
Kíváncsi lennék hogy amit szajkóztak hogy nem elég csökkentett észlelhetőségű a gép, abbol mi lehet igaz.
 
Nem feltétlen kell hódításban gondolkodni. A ne legyen is egy ok. imo ha pl Sztálinnak van 45ben nuki bombája gyártja mint az őrült és rottyá bombázta volna USt.
(Boki meg vadul bizonygatná, hogy ha USnek lett volna elöbb akkor US uezt tette volna mert ez logikus. )

Jelenleg Orosz mennyiségű gáz/olajat nem tud EU keleti fele 100%ban pótolni. Ami van és ez már elindult korábban de Ukrajna nagyon belökte, a totális Orosz függőség megszüntetése. Amint verseny van, spot árak lesznek. Oroszok meg hirtelen a korábban 490$ért adott gázt 190$ért adják. Igen ha csak Ivánnál van nem tehetsz semmit meg fogod venni akárennyiért. Ha viszon jön Abdul/Joe... hogy nekem is van harmad annyiért és meg is tudod azt venni mert van LNG állomásod hirtelen harmad annyi lesz a gáz ára.
Én is nagyon örülök, hogy MO nem 490$ fizet az Orosz gázért mint korábban hanem ~190$árt. A KRKi LNG terminált meg különösen várom, mert ha Abdul adja 150$ért hirtelen Oroszok is tudják majd 140$ért adni. Hogy a Román gázt már ne is említsem...

Hát mit lehetne erre mondani. Nagyon hülye volt Ukrajna, hogy aláírta a Budapesti szerződést? Meg kellett volna tartania a nuki fegyvereket, ICBMeket, oszt Putin bekushadt volna mert abból értett volna másból nem megy neki. Hittek egy jobb világba? Hülyék voltak? Mindegy is de a tanulság jelentős.


Azta!
Csak ámulok,és bámulok.:D
 
Nem kell a mellé beszélés!

Az oroszok megint nyomják a propagandát
Jó akkor a pakfa 2028-tól jön DAS EOTS AESA beépített vontatott csali a műszerfalról eltűnik a HUD kijelző helyette jön egy 400 ezer dolláros sisak amivel az éjjellátás is megoldódik igaz ettől nem lesz 6 generációs csak 5.5 az az annyi mint egy f-35 .
Persze ez csak elképzelés de annak meséljék 2028-ig a porpit akik a világra hozta őket !:hadonaszos:

.....Amikor éjszakás vagy te munka közben iszol?:rolleyes::rolleyes:
 
Nem személyeskedni kéne hanem valamit hozzá fűzni a témához ;)

Az neked sem igazán megy, viszont döbbenet hogy felnőtt(?) ember minden nap 20szor képes elcsodálkozni hogy hadiipari cégek és tábornokok ferdítenek infókat... Komolyan mint egy alzheimer kóros gyerek aki minden nap megtudja hogy nincs mikulás...
 
Roni

"Nem személyeskedni kéne hanem valamit hozzá fűzni a témához ;)"

Valóban nem kellene személyeskedni, nem szép dolog.
De mit lehetne hozzá fűzni még a témához?
Van az oroszoknak egy (szerintem) nagyon erős 5. gen repülőgép koncepciójuk.
Ezt sikerült eljuttatniuk odáig, hogy ha kell kis szériában már képesek gyártani.
A benne lévő cuccok egy jelentős része már nem kísérleti darab vagy protó hanem szintén már valamilyen szintű elő széria.
A probléma az, hogy az alacsony olaj árak miatt kevesebb a lóvé. 10 X helyet most 6 X pénzük van a hadseregre. Mivel nem ennyi lóvéval terveztek, így bizonyos programokat meg kell vágni.
Végig gondolták, hogy valójában nekik mire van szükségük, az jött ki, hogy:
Atom ütő erő, atom tengó, meg stratégiai fegyverek (kinzal, Tu-160, Iskander stb...)
Az ő elképzelésük szerint se a PAKFA se az Armata és még egy csomó más, de kevésbé látványos dologra igazából (most) nincsen szükségük.
Mivel mindegyik programjuk előre haladott állapotban van ahhoz, hogy elkaszálják , így marad a további fejlesztés (K+F megtartása végett) és a minimális gyártás.
Ennyi történt.

Az, hogy e mellé 6 genes ökörségekről nyilatkoznak az más kérdés.
Hozzá teszem, hogy akár az F-35 akár a PAKFA kaphat olyan rendszereket amikre azt mondják most hogy 6. generációs. Ugyanis a gyártás volumenével nem függ össze a technológiai fejleszthetőség, hiszen simán kaphat akár a PAKFA is komoly számtech hátteret valamilyen MI rendszerrel együtt, vagy valamilyen lézeres védelmi podot stb....
Ez nem függ össze azzal, hogy 12-őt vagy 120-at gyártottak eddig belőle.

Viszont az is jól látható, hogy az elkövetkező 10 évben igen kevés PAKFA lesz legyártva, ellenben végre normális össze szerelési minőségben akarják a Szu-35-öt legyártani, meg el akarják vinni a gépet egy EF trache 3B irányba, vagyis egy AESA radaros, közel 5. gen hajtóműves, ténylegesen multi role 4. generációs gépet akarnak belőle csinálni. És ebben azért export szempontjából van ráció. (szerintem) :)
 
végre normális össze szerelési minőségben akarják a Szu-35-öt legyártani, meg el akarják vinni a gépet egy EF trache 3B irányba, vagyis egy AESA radaros, közel 5. gen hajtóműves, ténylegesen multi role 4. generációs gépet akarnak belőle csinálni.

Hát ezt igazából Allemsor Obranna írta le de hogy honnan szedte nem tudom linket nem küldött erről.
Viszont arról már halottam hogy lesz su-30sm modernizáció ami nem AESA radart hanem a szu-35 radarját kapná meg .
Egy szu-35 gép elektronikáját és fegyvereit felhozni egy f-16 block 60 szintre és normális mennyiségre megint több évet vesz nekik igénybe akkor meg már a csapból is f-35-fog folyni.

i, meg el akarják vinni a gépet egy EF trache 3B irányba,

Az Eu-sok csinálhatják ezt az f-35-ökkel a hátuk mögött ;)
 
Roni

Egyrészt a szu-30/35 sokkal jobb alap, mint az F-16.
Másrészt nem tudom, hogy miből gondolod azt, hogy boldog-boldogtalan F-35-öt akarna venni? Vagy J-20-at? Vagy PAKFA-t?
Iszonyat lovéba kerülnek ezek a gépek és az üzemben tartásuk sem öt forint.
Még az F-35 programba belépők közül is sokan elgondolkodtak azon, hogy keresnek valami alternatívát, mert olyan drágának találták a gépet. És ezek fejlett országok....
A 3. világban nem 5. genes gépeket fognak venni 10-20 év múlva sem. De lehet, hogy egy potens 4. generációs gépre befizetnek.
Az F-16-ra is a mai napig adnak le megrendeléseket, pedig kb. 40 éves az alap konstrukció :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre