[HUN] Airbus A319

A319-ből értelmetlen multirole tankert fejleszteni. Ezért nem fejlesztette az Airbus sem. (hanem nagyobb méretű típusváltozatot). A tengerészeti járőrt sem fejlesztették, helyette ott a cégcsoport CASA 235/295 repülőgépe amelyből bár turboprop, de megvan a képesség..
Felesleges erőlködni olyanon amire nincs szükség és nem optimális megoldás. Akárhogy is csúrjük, csavarjuk az egyszázados, (és talán jövőben 2 százados - bár a L-39NG nem utántötlhető, és rossz választás) harci légierő részére a tanker-kapacítás biztosított nemzetközi együttműködésben + ha a csehek a CASA mellé mégis beszereznek KC390-et akkor talán még abba is beszállhatunk.. A beszerzett használt utasszállító A319 átalakítása teljesen felesleges költséges megoldás lenne.
Igazad van.Fullajtárszállitónak igy is elég.Igazi többcélú harcászeti léhűtőló.Minek is kellene tényleges katonailag hasznositható képesség?Elég,ha államunk és pártunk kijelenti,hogy igy ezek tökéletes többfeladatu harcászati szállitógépek.Higgyünk az államunkon és pártunkon kivül senki által komolyan nem vett V4ben,és egyébb dajkamesékben.Közben álmodozzunk KC390es tankerképességű,egyébbként nekünk feleslegessen nagy kapacitású és drága gépröl.
 
Benkő mondta... Jaaj, helitendert is szajkózták évekig, aztán mindenféle cerseny nélkül lett H145? Ennyire kell hinni a belebegtetett tenderben...
Zord csak egy újságíró, nem kell mindent elhinni neki, lâsd Terminátor posztját. Ráadásul mindig voltak főnökei, eddig ellenzék, most eléggé úgy tűnik, hogy kormáypárt térfélre igazol... Amúgy olvasom őt, ugyanezzel a nicknévvel, ha nem tűnt fel, nem nekem kell többet olvasnom... :D
Meg jo, hogy nem lett verseny, nem vadkapitalizmusban elunk mar remelem... Elkepzelem, hogy Lo kiir egy tendert es hoppa, a legolcsobb ajanlatott a Kijevi Banderista Szovettseg, a 2. legolcsobbat meg Oroszorszag teszi... es akkor alairjuk a szerzodest No-val vagy USA-val, attol fuggoen, hogy a szinfalak mogott a 2 kozul melyikkel tudunk megegyezni arrol, hogy X vagy Y ellentetelezest csinalnak. Akkor meg minek tender? Mire jo a tender azon kivul, hogy kozoljuk azt az ellenfeleinkel amit csak a baratainkal akarunk? Meg hogy a semleges allamok kartelezhessenek egy jot, mivel elore tudja mindenki hogy mit akarunk es ismerik igy a masik ajanlatat is?
Vegyuk eszre, hogy a tender az csak akkor jo (kozgaz) ha sok kicsi vevo van, akiknek igy egyenlo eselyeket lehet biztositani mondjuk a tozsden. De egy nemzetbiztonsagi kerdesben nincs senki akinek az erdeket kellene vedeni vagy egyenlo eselyeket biztositani, csak az orszag, egyetlen entitas.
 
Igazad van.Fullajtárszállitónak igy is elég.Igazi többcélú harcászeti léhűtőló.Minek is kellene tényleges katonailag hasznositható képesség?Elég,ha államunk és pártunk kijelenti,hogy igy ezek tökéletes többfeladatu harcászati szállitógépek.Higgyünk az államunkon és pártunkon kivül senki által komolyan nem vett V4ben,és egyébb dajkamesékben.Közben álmodozzunk KC390es tankerképességű,egyébbként nekünk feleslegessen nagy kapacitású és drága gépröl.
Huhu, neked valoszinuleg meg a macskadat is fideszes hordak oltek meg miutan vegeztek a kedvenc plussmackoddal is... rajtad kivul senki sem jelentette ki, hogy ezek "tökéletes többfeladatu harcászati szállitógépek", hiaba probalod a kormany szajaba adni. Es ha szerinted senkit sem erdekel a V4 Mo-n kivul akkor miert is dob ki kismillio talalatott kb. az osszes lengyel lap keresoje az Orban, Węgry, Wyszehrad (Visegrad), stb, ... kulcsszavakra? De kiprobalhatod cseh-vel is: Visegrad site:cz
 
A 605-ös épp most jön haza Szardíniából :)
Most akkor itthon fordult, irány Sz., ott is fordul és go haza? Nem figyelted véletlenül tovább?

Japp, FR24-en visszapörgetve: a Németország -> Kecskemét etap után jött nem sokkal a Kecskemét -> Szardínia (Alghero–Fertilia) -> Kecskemét kör.
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
Két Gripen százados:
"A Gripen rendelkezésre áll, napirenden van a második század technikájának a beszerzése is – mondta Orosz Zoltán altábornagy a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese a veszprémi LEP- CSRP Törzstalálkozón.

Az altábornagy veterán társait köszöntötte a 10 éves Légierő Parancsnokság és Csapatrepülő Parancsnokság Törzstalálkozón, ahol ismertette velük a légierő és légtérvédelem aktuális helyzetét is, ekkor jelentette ki a Gripen flotta rendelkezésre állásának ténye mellett azt is, hogy napirenden van, a vezérkar tervezi, tervekkel rendelkezik egy második Gripen század technikai eszközeinek beszerzésére."
http://lhsn.hu/tervben-a-masodik-gripen-szazad/


Látom Molni semminek sem tud örülni :D
Egész eddig azt hajtogatta Molni hogy hülyeség 4 db L39NG-t venni, vegyenek inkább több Gripent. Most akkor vesznek.
Vagy nem vesznek. Szerintem ez egy tipikus ünnepi beszéd volt, hogy minden szép és jó és lesz majd minden emberek, örüljetek.
Mit mást mondott volna egy olyan helyen, ahol újságírók, bloggerek is jelen voltak....
De ezt mintha már hallottuk volna néhányszor: "napirenden van, a vezérkar tervezi, tervekkel rendelkezik"
Bár most úgy tűnik kapnak pénz mindenre, amit kitalálnak hogy kell...
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
"év végén befejezi a szolgálatát az An-26-os szállítóreplőgép"

És valószínűleg addig nem érkezik meg a "váltótípus".

Ebből is látszik hogy a Magyar Honvédségnek feladatai ellátásához nincs szüksége ilyen típusú gépre.
Vajon mi lehet annak az oka, hogy nincs másik olyan légerő Európában, akinek ne lenne rámpás, légcsavaros szállítógépe? :rolleyes:

(Svájcnak talán nincs.)
 
Ez most komoly? Két Falcon és két A319 fogja adni a légierő merev szárnyú szállító kapacitását?
 
"év végén befejezi a szolgálatát az An-26-os szállítóreplőgép"

És valószínűleg addig nem érkezik meg a "váltótípus".

Ebből is látszik hogy a Magyar Honvédségnek feladatai ellátásához nincs szüksége ilyen típusú gépre.
Vajon mi lehet annak az oka, hogy nincs másik olyan légerő Európában, akinek ne lenne rámpás, légcsavaros szállítógépe? :rolleyes:

(Svájcnak talán nincs.)

Azért van egy kis rezervánk Pápán a "rámpásra", a két Airbus meg bőven elég a személyszállításra - míg megkezdődik a "rámpás" gépek beszerzése, ami ugye a köv. stáció...A Falcon-ról nem is beszéltem...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Azért van egy kis rezervánk Pápán a "rámpásra", a két Airbus meg bőven elég a személyszállításra - míg megkezdődik a "rámpás" gépek beszerzése, ami ugye a köv. stáció...A Falcon-ról nem is beszéltem...

A katonai ejtőernyős vb-n meg szlovén PC-6-osokból ugranak a résztvevők...
 
A katonai ejtőernyős vb-n meg szlovén PC-6-osokból ugranak a résztvevők...
Az szolnoki foszervezo szerint Szlovenia kerte, hogy becsatlakozhasson, mert ok egyedul nem tudnak megszervezni, a szolnokiak meg letettek a miniszter ele ket verziot: Szloveniaval vagy nelkule. A miniszter azt mondta, hogy Szloveniaval. Ez politika, akkor meg ugy volt, hogy Jansa alakit ott kormanyt. De persze gondolhatjuk azt is hogy a szolnoki szervezo ezredes hazudik... de szerintem hihetobb a politika mint az, hogy ne lett volna eleg a 8 db Minyo ami epp uzemben van es amibol 2 -bol amugy is ugralnak a vilagbajnoksagon. A cikk szerint a nemzetkozi szoveseg amugy is azt kerte, hogy lehetoleg Mi-24 bol is ugorhassanak, nem PC-6-ot. Na az nem jott ossze, mivel kesnek az oroszok.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Az szolnoki foszervezo szerint Szlovenia kerte, hogy becsatlakozhasson, mert ok egyedul nem tudnak megszervezni, a szolnokiak meg letettek a miniszter ele ket verziot: Szloveniaval vagy nelkule. A miniszter azt mondta, hogy Szloveniaval. Ez politika, akkor meg ugy volt, hogy Jansa alakit ott kormanyt. De persze gondolhatjuk azt is hogy a szolnoki szervezo ezredes hazudik... de szerintem hihetobb a politika mint az, hogy ne lett volna eleg a 8 db Minyo ami epp uzemben van es amibol 2 -bol amugy is ugralnak a vilagbajnoksagon. A cikk szerint a nemzetkozi szoveseg amugy is azt kerte, hogy lehetoleg Mi-24 bol is ugorhassanak, nem PC-6-ot. Na az nem jott ossze, mivel kesnek az oroszok.

Melyik cikk szerint? Mi-24-esből?
Csak azt olvastam, hogy a korábbi jó eredményeknek köszönhető és mekkora nagy dolog hogy Magyarország rendezheti a VB-t
A NOTAM szerint a VB alatt nem jutott az 5+3 gépből csak 1 gép a SAR feladatra.
Az AN-26-os több mint másfél hónapja nem repült.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
2x láttam párizsban, amely a C27J Spartan-ból modulárisan átalakítható csatarepülőgép, hasonlóan a AC-130 (és egyéb Herky) változatokra. Oldalt egy gépágyú, és szárnyakon klf. rakéta.
és valóban nem volt a szárnyakon még pilon, pláne nem valamilyen ejtőlőszer, vagy rakéta.

Pisti, ahogy mifelénk mondják, értem én a viccet, csak nem szeretem…:mad:

komolyra fordítva szót, olyanokat írsz hogy:
A Gripenek CAP-ban, a két RUAG törzs és egy tözs tartállyal +2 AIM120 + 2 (AIM-7 vagy IRIS-T) tökéletesen elég környezetünkben.
meghogy
Értsük már meg, hogy kvázi Lengyelország az a méret ahol szükséges már tanker.

Nincs szándékomban meggyőzni arról hogy még egy olyan kis országnak mint Mo. is fontos és szükséges lehet egy tanker de a fogékonyabbak talán megértik az alábbiakat:
Képzelj el mondjuk egy délszláv válsághoz hasonló helyzetet amikor a rendelkezésedre álló kevés gépnek pl. BARCAP-ot kell repülnie mondjuk egy 150 km-es határ vonalában.
Hogy néz ez ki?
Egy megpakolt Grippen optimális esetben (három pótos, 2 AIM120, 2 AIM7) kb. 2.5 órát tud levegőben maradni, de 50% üza. szint alatt nem tanácsos harcba bocsátkoznia ezért 1-1.5 óra őrjárat után már indulhat is haza.
Ahhoz hogy a légtered védve legyen emelned kell egy másik géppárt, vagy ha nem akkor a hazaút, besorolás, leszállás, tankolás, felszállás, kisorolás, út vissza az őrjárati légtérbe időre (minimum egy órára) a légtéred védtelen.
Mi van ha van tankered?
A géppár 1-1.5 óránként besorol a tanker mögé, aminek a révén minden további nélkül 6-8 órára kitolhatod az őrjárati időtartamot.
Ez azt jelenti hogy a fenti veszteség idők (hazaút, besorolás, leszállás, tankolás, felszállás, kisorolás, út vissza az őrjárati légtérbe) aránya jóval kisebb a hasznos őrjárati időhöz viszonyítva.
Továbbá naponta mindössze 3-4 géppárt kell megmozdítanod ami azt jelenti hogy nem pörög annyira a ciklusidő a gépekben, van idő a földön lévő gépeken a javításokat elvégezni, pilótákat pihentetni, stb...
Hetekig fenn fogod tudni tartani a folyamatos jelenlétedet a légtérben akár egy század géppel is úgy hogy a levegőben lévő gépeknek mindig lesz annyi üzemanyaga hogy ha kell azonnal akcióba lépjenek.

A fentieknek semmi köze az országmérethez. A légtér szuverinitáshoz van köze és ahhoz, hogy képes vagy megvédeni magad egy éppen súlyos válságtüneteket mutató katonai szövetségi rendszer esetleges támogatása nélkül is.
Szerintem ez nem túlzó elvárás egy légierőtől.
 
Pisti, ahogy mifelénk mondják, értem én a viccet, csak nem szeretem…:mad:

komolyra fordítva szót, olyanokat írsz hogy:

meghogy


Nincs szándékomban meggyőzni arról hogy még egy olyan kis országnak mint Mo. is fontos és szükséges lehet egy tanker de a fogékonyabbak talán megértik az alábbiakat:
Képzelj el mondjuk egy délszláv válsághoz hasonló helyzetet amikor a rendelkezésedre álló kevés gépnek pl. BARCAP-ot kell repülnie mondjuk egy 150 km-es határ vonalában.
Hogy néz ez ki?
Egy megpakolt Grippen optimális esetben (három pótos, 2 AIM120, 2 AIM7) kb. 2.5 órát tud levegőben maradni, de 50% üza. szint alatt nem tanácsos harcba bocsátkoznia ezért 1-1.5 óra őrjárat után már indulhat is haza.
Ahhoz hogy a légtered védve legyen emelned kell egy másik géppárt, vagy ha nem akkor a hazaút, besorolás, leszállás, tankolás, felszállás, kisorolás, út vissza az őrjárati légtérbe időre (minimum egy órára) a légtéred védtelen.
Mi van ha van tankered?
A géppár 1-1.5 óránként besorol a tanker mögé, aminek a révén minden további nélkül 6-8 órára kitolhatod az őrjárati időtartamot.
Ez azt jelenti hogy a fenti veszteség idők (hazaút, besorolás, leszállás, tankolás, felszállás, kisorolás, út vissza az őrjárati légtérbe) aránya jóval kisebb a hasznos őrjárati időhöz viszonyítva.
Továbbá naponta mindössze 3-4 géppárt kell megmozdítanod ami azt jelenti hogy nem pörög annyira a ciklusidő a gépekben, van idő a földön lévő gépeken a javításokat elvégezni, pilótákat pihentetni, stb...
Hetekig fenn fogod tudni tartani a folyamatos jelenlétedet a légtérben akár egy század géppel is úgy hogy a levegőben lévő gépeknek mindig lesz annyi üzemanyaga hogy ha kell azonnal akcióba lépjenek.

A fentieknek semmi köze az országmérethez. A légtér szuverinitáshoz van köze és ahhoz, hogy képes vagy megvédeni magad egy éppen súlyos válságtüneteket mutató katonai szövetségi rendszer esetleges támogatása nélkül is.
Szerintem ez nem túlzó elvárás egy légierőtől.
És lehetőség lenne egy nyilvánvalóan költséget jelentő,de az alternativ megoldásokhoz képest töredék költségböl kivitelezhető megoldásra.
Nemhiszem,hogy KC390 kerül a légierőhöz,se C130.C235öt tartom a legvalószinübbnek.De ha továbbfejlesztenénk az Airbusokat olanformán ahogy kardoskodom,azok a távolsági szállitó igényeinket naggyábol kielégitenék-és a fullajtárszállitó képesség is megmaradna.
Tankerképesség pedig pont a kis légierőnek a legfontossabb-ahogy leirtad.Bár az is megoldható lenne,hogy konténeres tartályokal a raktérben bövithető legyen az üzemanyagkapacitás,szerintem a meglévő üzemanyagkapacitás is elegendő a mi igényeinkhez.Nem kell túlspilázni a dolgot.
 
Bevallom örülök, hogy nem néhány hozzászóló vezeti a beszerzéseket a Honvédségnek..
Egyébként a második Gripen századot tényleg nyilvatkoztva a hadügyérünk, de azt is, hogy a légcsavaros Zlin és a Gripen közé beszerzünk egy köztek sugárhajtású típust gyakorlásra.. Nos és benne vagyunk az NG programban, több főtisztünket le is fényképezték klf. NG-s cseh rendezvényen... (valószínűleg a 2. jelenleg repülőgép nélküli század kecson nem Griff hanem NG lesz sajnos. Ez teljesen értelmetlen, mert ennyi harci gépre ismét V4 vagy más koopordukcióban kéne pilótákat képezni, mert pedig "nemzeti" módon, ekkor légterekkel, lőterekkel és lassan oktatók nélkül..

Az A319 átalakítás, és a őrjáatozási idő stb. pedig háát... Kis hazánkba széttelepítve a Gripeneket (ha lenne elég áttelepülő konténer meg fegyverzet). szóval riadókészültségből max. 15 perc alatt fel lehet küldeni. NATO szövetséges környezetben ez több mint elég és minősített helyzetben pedig ott van a NATO tankerflotta.. Akinek meg román-magyar stb agymenése van, az nézze meg, hogy a a legvadabb időkben török-görög ellentétnél, hány tankert emeltek a levegőbe?? nos 0-át..
Vannak olyan képességek amelyek középhatalmaknak kell biztosítani a kisebb országoknak, ilyen a tanker. A tankerképességgel élni és használni, viszont minden NATO tagnak akinek van arra alkalmas repülőgépe a combat ready-hoz tartozik.. NOs nálunk is van ilyen képesség, a cseheknél is van, belgáknak is van, norvégoknak is van, görögöknek is van stb.. pedig nincs tankerünk..

Ehhez az A319 agymenéshez nem ohajtok hozzászólni, mert marhaság.. Kellett végre két csapatszállító, nekünk amely jó kormányzati repülésekre is. A NATO és egyéb missziós feladatok biztosítására alkalmasak, kár, hogy nagyméretű teherajtót és azzal nagyobb teherszállító képességet nem szereltek be. A moduláris egészésgügyi szekciót viszont két változatban is lehet használni. A katonai komm eszközök beszerelésével ezeket a gépeket majd 2 évtizedig is használhatjuk. A bizjet alkalmas a kisebb kormányküldöttségek és katonai delegációk szállítására. Most úgy áll az ország, hogy tudtunk venni. ez is 20 évig repülhet..
Persze az A3019 helyett lehetett volna akár használt B737 is pld. de környezetünkben 3 ország is használja, és a németek is ezzel reptetik Merkelt. A bizjet pedig, háát nem kellett volna éppen a csúcskategóriás, és némileg megbizhatatlanabb nekünk overkill hatótávolságú változatból venni, elég lett volna a 900-as is.
De ez van.
A "rámpás" csapatszállítóként akár a CASA, akár a Alenia gépe jön, szerintem még utántöltő csonk sem lesz rajta (a cseh és szlovák gépeken sincs) nemhogy azokkal tankerkodnánk. A KC390 lehetséges típus lenne, de 2-3 év múlva, ha a sorozatgyártás elindul.. Ennek ellentmond,hogy viszonylag nagyméretű, gyakorlailag C-130 kategoria, amelyet már 1x felajánlott nekünk az USA, de nem kellett - mert sokat kellett volna költeni a nagyjavításukra . Igaz van az osztrákoknak is, meg a Lengyeleknek, románoknak is. (utóbbi két ország már nem a mi kategóriánk, a sogorok gépe meg marharégi, most nem tudom mit választanának.. Én nem hiszek sem új, sem használt herky beszerezésben, különösen nem multitanker funkcióban.

Ami jó lenne, az V4 hajózóképzés, második gripen század, de megfelelő repült órákkal, fegyverzettel, és elegendő müszakival és pilótával..
Nos jeleleg még annyi AIM120 sincs amellyel egy javadalmazással az összes Griff a levegőbe emelkeden. Az mk82-es és LGBU, Maverick helyzet is siralmas és csa 5 Liteningünk van.. Bevethető hőkövető rakétánk sincs, remélem az IRIS-T beszerzését, (azok gyártják, akikkel éppen végett ért a szerződés a AIM-9 üzemidő hosszabbítással javítással kapcsolatban.)..
Ennyi..
 
Eddig az történt, amit nyilatkoztak, megjöttek az Airbusok, a Falcon, jön a helikopterek fele is már. Szóval semmi köze nincs a vad elgondolásaidnak ahhoz, amiről a hadügyminiszter, meglehetősen konkrétan beszél kelepisti! Benkő pedig egy KC390 kategóriájú, jelentős terhet desszantolni képes légi utántöltő/szállítórepülőről beszél. Álmodozhatsz nyomorúságosan kicsiről, elégtelen kapacitásokban maximalizált képességekről, de a hadvezetés a szükséges közepes méretű szállítóképességben és a lehetőségek maximális kihasználásában gondolkodik a nyilatkozatai alapján! A KC390 sorozatgyártása pedig jövőre indul, ugyanis a berepülési program lényegében véget ért és csak fél éves csúszás van.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator