Máig nem tudni, hányszor repült, de kétszer biztosan, mert van téli és nyári(?) felvétel is.
De én azt mondom, ha a MiG akar még valamit csinálni és az a MiG-31-es váltótípusa lenne, akkor ezt kéne befejezni. Nem stealth, hiába lett annak idején annak szánva, de nagy hatótávolságú, honi légvédelmi elfogó vadászként szerintem beválna.
És mentes volna a 31-es pár olyan kellemetlen tulajdonságától, mint a nehezen vezethetőség és a manőverezőképesség szerény volta.
Ugyanakkor a belső fegyverterében ez is az R-37M és R-77-es rakétákat hordozná, volna nagy utazómagassága és relatíve nagy utazósebessége is.
Ma már nem Zaszlon-M-eket kell az orrokba integrálni, mint harminc éve.
Amennyit fejlődtek a radarok, annyit lopakodósodtak a célok.
Ezt támaszd alá kérlek. Forrás?
Hm...
Elég sok minden felmerült itten...
Számomra alapvető kérdés, hogy milyen ok és gondolatmenet mentén kéne lecserélni a 31-est? Mint honi légvédelmi vadász olyan képességei vannak, hogy nem látom azt a reális képesség növelést, amiért megérné őket leváltani egy ennyivel kisebb gépre, mert annak biztosan a hatósugár és CAP látná kárát. Csak akkor lenne értelme, ha R-77-nél nagyobb rakétát nem teszel rá, hogy akkor mennyiség is legyen rajta legalább 4-6 db. Csak az R-77 HMZ-je meg számottevően kisebb még az ős R-33-hoz képest nemhogy a R-37M-hez képest, amennyire ezt meg lehet írni. Tehát azonos terület lefedéséhez több gép kell ---> ergo minek...? R-33 vagy R-37M pl. hol és hogyan férne el ezen a gépen?
Ha a MiG-31-esek műszaki szemmel végtelenségig reptethetése nem megoldott én akkor is célszerűbbnek érzem azt, hogy akkor specifikus feladatra csökkentett képességű Szu-35 legyen, még ha hülyén néz ki és nem is fog MiG-31 módra bazi nagy rakétákkal száguldozni. Egy pusztán "missile carrier" feladatra mi a fenének kell olyan gép, ami láthatólag manőverező légiharcra is megfelelne (?)...? Mi a búbánatra van akkor a tengernyi Szu-30/35 és a végül, de limitált mennyiségben megrendelt MiG-35...? Mert akkor ennyi erővel ezt is lehet használni, ez is megfelel. A szívócsatorna alá talán elfér 1-1 db R-37M és közé is. Ennél több nagy nem kell és mellé még 2-2 db R-77. A platform ismert, bevált lenne, mi a fenének előásni valamit, amit soha nem fejeztek be...?
Egész egyszerűen nem értem a logikát az egészben.
A másik érdekes komment, a "nem Zaszlon-M-eket kell az orrokba integrálni, mint harminc éve". Erre csak azt mondom, amit Hpasp. A nagyobb antenna mindig jobb...
Gcsat kommentje meg szerintem nagyon nem ül. Legfeljebb ezt szeretnék egyesek láttatni. Ehhez képest a Red Flag-en elég jól VID közelségbe is kerülnek az F-22-esek úgy, hogy annak stealth alapformája 30 éves, a Super Hornetekben meg ~10-15 éves AESA radarok vannak, nem kicsik.
Az F-35A sejthető USAF szintű RCS-ével lényegében semmilyen tűzvezető radar nem képes szemből értelmezhető távolságból követni még ideális zavarmentes környezetben sem. Az orosz marketing adatokkal is operálva 25-40 km-es észlelési távolságok adódnak ki a repfedélzeti PESA és az Sz-300/400 család tűzvezető radarjainál.