MiG-1.44 / MiG 1.44 Flatpack / MFI (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 502
72 483
113
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Orosz kísérleti repülőgép, a MIG-1.44:

mikoyan-mig-144-2.gif

Link: http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/modernplanes/mikoyan-gurevich-mig/mikoyan-mig-144-2.gif

12276987316_32b56cff22_b.jpg

Link: https://c1.staticflickr.com/3/2868/12276987316_32b56cff22_b.jpg

J-20-Mig-144.jpg

Link: http://cavok.com.br/blog/wp-contents/uploads/2011/08/J-20-Mig-144.jpg
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
MAKS 2015 MiG1.44 Static Display
https://www.youtube.com/watch?v=BBB33mzgwfk
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
MAKS 2015 MiG1.44 Static Display
https://www.youtube.com/watch?v=BBB33mzgwfk

Hmm, vajon reptetik-e még ezt a madarat? Mert úgy tűnik, hogy a hajtóművek benne vannak, még szépen be is csomagolták a fúvócsöveket, beömlőket.

Valaki, aki tud oroszul: a végén, amikor az adatlapot lehet látni, a 3180 km/h-s értékhez mi van írva?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
makszimalnij szkoroszty : 2400 km/h = max sebesség - ami mindig max hajtómű-teljesítménnyel történő vízszintes repülést jelent.
Pregyelnaja szkoroszty: 3180 km/h = max engedélyezett sebességhatár (aminek az átlépése már vészhelyzetet okoz - pl. aerodinamikai túlmelegedés miatt, vagy aerodinamikai flatter/berezgés miatt ami szerkezeti törést okozhat, vagy kormányvezérlési probléma miatt ami a limiten túli repülés következménye, stb.)
Ezt a sebességet szintén max hajtómű-teljesítménnyel lehet elérni, de csak erőteljes süllyedésben vagy zuhanás közben.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
makszimalnij szkoroszty : 2400 km/h = max sebesség - ami mindig max hajtómű-teljesítménnyel történő vízszintes repülést jelent.
Pregyelnaja szkoroszty: 3180 km/h = max engedélyezett sebességhatár (aminek az átlépése már vészhelyzetet okoz - pl. aerodinamikai túlmelegedés miatt, vagy aerodinamikai flatter/berezgés miatt ami szerkezeti törést okozhat, vagy kormányvezérlési probléma miatt ami a limiten túli repülés következménye, stb.)
Ezt a sebességet szintén max hajtómű-teljesítménnyel lehet elérni, de csak erőteljes süllyedésben vagy zuhanás közben.

Köszi :)
Mondjuk szerintem a 2400 km/h inkább csak valami szándékos korlátozás lehet, a protóra vonatkozóan. Mert ennél többet nézek ki a gép formájából és a 2x18 tonnás hajtóműteljesítményből. Nekem egy kifejezetten nagy sebességre optimalizált gépnek tűnik.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
5. generációs vadász. (!)
Hogyaszongya: Előbb lett volna kész, mint a Raptor, a sok műanyag és valami "plazmapajzs" miatt a radarkeresztmetszete is csak annyi lett volna: 0.3 m2. Minden fegyvert belül hordozott (volna).
Ja, a sebessége 2,35M lett volna valami "skipper mode" nélkül:). Két AL-41es röpítette.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Máig nem tudni, hányszor repült, de kétszer biztosan, mert van téli és nyári(?) felvétel is.
De én azt mondom, ha a MiG akar még valamit csinálni és az a MiG-31-es váltótípusa lenne, akkor ezt kéne befejezni. Nem stealth, hiába lett annak idején annak szánva, de nagy hatótávolságú, honi légvédelmi elfogó vadászként szerintem beválna.
És mentes volna a 31-es pár olyan kellemetlen tulajdonságától, mint a nehezen vezethetőség és a manőverezőképesség szerény volta.
Ugyanakkor a belső fegyverterében ez is az R-37M és R-77-es rakétákat hordozná, volna nagy utazómagassága és relatíve nagy utazósebessége is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Máig nem tudni, hányszor repült, de kétszer biztosan, mert van téli és nyári(?) felvétel is.
De én azt mondom, ha a MiG akar még valamit csinálni és az a MiG-31-es váltótípusa lenne, akkor ezt kéne befejezni. Nem stealth, hiába lett annak idején annak szánva, de nagy hatótávolságú, honi légvédelmi elfogó vadászként szerintem beválna.
És mentes volna a 31-es pár olyan kellemetlen tulajdonságától, mint a nehezen vezethetőség és a manőverezőképesség szerény volta.
Ugyanakkor a belső fegyverterében ez is az R-37M és R-77-es rakétákat hordozná, volna nagy utazómagassága és relatíve nagy utazósebessége is.
És hova tenné a szükséges qúúrwnagy radart?
 
M

molnibalage

Guest
Máig nem tudni, hányszor repült, de kétszer biztosan, mert van téli és nyári(?) felvétel is.
De én azt mondom, ha a MiG akar még valamit csinálni és az a MiG-31-es váltótípusa lenne, akkor ezt kéne befejezni. Nem stealth, hiába lett annak idején annak szánva, de nagy hatótávolságú, honi légvédelmi elfogó vadászként szerintem beválna.
És mentes volna a 31-es pár olyan kellemetlen tulajdonságától, mint a nehezen vezethetőség és a manőverezőképesség szerény volta.
Ugyanakkor a belső fegyverterében ez is az R-37M és R-77-es rakétákat hordozná, volna nagy utazómagassága és relatíve nagy utazósebessége is.
Ma már nem Zaszlon-M-eket kell az orrokba integrálni, mint harminc éve.
Amennyit fejlődtek a radarok, annyit lopakodósodtak a célok.
Ezt támaszd alá kérlek. Forrás?
Hm...
Elég sok minden felmerült itten...

Számomra alapvető kérdés, hogy milyen ok és gondolatmenet mentén kéne lecserélni a 31-est? Mint honi légvédelmi vadász olyan képességei vannak, hogy nem látom azt a reális képesség növelést, amiért megérné őket leváltani egy ennyivel kisebb gépre, mert annak biztosan a hatósugár és CAP látná kárát. Csak akkor lenne értelme, ha R-77-nél nagyobb rakétát nem teszel rá, hogy akkor mennyiség is legyen rajta legalább 4-6 db. Csak az R-77 HMZ-je meg számottevően kisebb még az ős R-33-hoz képest nemhogy a R-37M-hez képest, amennyire ezt meg lehet írni. Tehát azonos terület lefedéséhez több gép kell ---> ergo minek...? R-33 vagy R-37M pl. hol és hogyan férne el ezen a gépen?

Ha a MiG-31-esek műszaki szemmel végtelenségig reptethetése nem megoldott én akkor is célszerűbbnek érzem azt, hogy akkor specifikus feladatra csökkentett képességű Szu-35 legyen, még ha hülyén néz ki és nem is fog MiG-31 módra bazi nagy rakétákkal száguldozni. Egy pusztán "missile carrier" feladatra mi a fenének kell olyan gép, ami láthatólag manőverező légiharcra is megfelelne (?)...? Mi a búbánatra van akkor a tengernyi Szu-30/35 és a végül, de limitált mennyiségben megrendelt MiG-35...? Mert akkor ennyi erővel ezt is lehet használni, ez is megfelel. A szívócsatorna alá talán elfér 1-1 db R-37M és közé is. Ennél több nagy nem kell és mellé még 2-2 db R-77. A platform ismert, bevált lenne, mi a fenének előásni valamit, amit soha nem fejeztek be...?

Egész egyszerűen nem értem a logikát az egészben.

A másik érdekes komment, a "nem Zaszlon-M-eket kell az orrokba integrálni, mint harminc éve". Erre csak azt mondom, amit Hpasp. A nagyobb antenna mindig jobb...

Gcsat kommentje meg szerintem nagyon nem ül. Legfeljebb ezt szeretnék egyesek láttatni. Ehhez képest a Red Flag-en elég jól VID közelségbe is kerülnek az F-22-esek úgy, hogy annak stealth alapformája 30 éves, a Super Hornetekben meg ~10-15 éves AESA radarok vannak, nem kicsik.

Az F-35A sejthető USAF szintű RCS-ével lényegében semmilyen tűzvezető radar nem képes szemből értelmezhető távolságból követni még ideális zavarmentes környezetben sem. Az orosz marketing adatokkal is operálva 25-40 km-es észlelési távolságok adódnak ki a repfedélzeti PESA és az Sz-300/400 család tűzvezető radarjainál.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7