Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

molnibalage

Ha a pénz nem akadály akkor elvileg lehetne faragni a légi harc rakéták RCS értékén.
Az indításnál mehet a kormányzás TVC-vel, a végfázisnál pedig szintén lehet TVC az Aster rakétáihoz hasonló megoldással, a középső szakasz meg elvileg nem igényel túl nagy kormány felületeket. És elvileg az is lehetne valamilyen szinten radar átlátszó szálerősítéses műanyagból.
A radar mögötti rész lehetne szénszálas RCS elnyelő anyagból, meg ugye a külső festés is lehetne RCS csökkentő anyagból.
Ha bele gondolunk ugye mindennek csak 1 db használatot kellene kibírnia. A többi időt belső fegyvertérben töltené a rakéta.
Hujujujujuj...

  • Az indítás és végfázis között mégis mi fene tartja pályán a rakétát vagy végzi az akkor is szükséges korrekciót? A köztes pályán is szükséges korrekció főleg, ha long range a cucc. Ez el van magyarázva az összefoglalóban. Tehát már itt elhasal az egész.
  • A végfázisban mitől lesz tolóerő...? Ehhez minimum szakaszolt hajtómű égéskamra kell.
  • A radar számára átlátszó téveszme mikor fog kikopni? Ha átlátszó, akkor az baj, mert fém van alatta, mert a főtartó pl. az F-22-nél is titán lett valahol kompozit helyett...
  • A szénszálas kompozit az mióta elnyelő?
  • Belső fegyvertérbe nem fér el egyetlen jelenlegi long range AAM sem.
Innentől fogva...
 
Az R-37-essel fizikailag értek el 250km-ről találatot, mikor egy MiG-31M protóval tesztlövészetet hajtottak végre, valamikor 92 környékén.
Az R-37M esetében 300km-es hatótávot említenek, de, hogy ez kinematikai, vagy a fenti tesztlövészet paramétereivel azonos körülményre értendő, azt nem tudom.
Minden esetre sanszos, hogyha a cél jelentősen veszít a magasságából, akkor ez a 300km-es érték se lesz elég.
Ami szerintem erősen valószínű, az az, hogy az R-37M-el már lőttek, akár a Szu-57-es valamelyik példányával is.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
molnibalage

"Az indítás és végfázis között mégis mi fene tartja pályán a rakétát vagy végzi az akkor is szükséges korrekciót? A köztes pályán is szükséges korrekció főleg, ha long range a cucc. Ez el van magyarázva az összefoglalóban. Tehát már itt elhasal az egész."

Önmagam idézem:
"a középső szakasz meg elvileg nem igényel túl nagy kormány felületeket. És elvileg az is lehetne valamilyen szinten radar átlátszó szálerősítéses műanyagból."
Kicsit hülyén fogalmaztam, de van aerodinamikai kormányfelület is. Csak kicsi méretű.
Lásd:

3.png20DB78A2-C673-4326-9254-F3DB30390DE9Original.jpg

"A radar számára átlátszó téveszme mikor fog kikopni? Ha átlátszó, akkor az baj, mert fém van alatta, mert a főtartó pl. az F-22-nél is titán lett valahol kompozit helyett... "
Lásd, a fenti képen a kormány felületet. Az lehetne radar átlátszó műanyag, nem maga a rakéta test.


"A végfázisban mitől lesz tolóerő...? Ehhez minimum szakaszolt hajtómű égéskamra kell."

Írtam fentebb, hasonló megoldás , mint az Aster esetén. Lásd:
maxresdefault.jpg



"A szénszálas kompozit az mióta elnyelő?"

Tudtommal elég régóta, főleg ha az epoxy gyantába ferritet kevernek.
Lásd:

1-s2.0-S0304885315307009-fx1.jpg


"Belső fegyvertérbe nem fér el egyetlen jelenlegi long range AAM sem."

Nem jelenlegi rakétákról írtam, és még csak nem is konkrétan "long range-ről". Csak úgy általánosságban, egy elméleti légiharc rakétáról.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Igen, 250 km távolságban HAVCAP-elni nem lehetséges, mert hh-s példával élve a holland-NSZK határon dolgozó E-3-nál a HAVCAP -ja már majdnem NDK felett lett volna. Nagyon meg kell feszülni, hogy az 250 km-es indítási távolság előtt kapják le az indító gépet. Az E-3 egyetlen komoly védekezési lehetősége, hogy megszakítja a munkát, mert megfordulva és alacsonyra vészsüllyedve rohadtul nem esik bele a R-37M HMZ-be, mert az kb. 10 km magasan indítva 10 km magasan levő cél ellen 250 km. Ha lemegy az E-3 3-4 km-re, akkor az nincs 100 km sem talán. Csak éppen az AWACS hatékonysága drámaian zuhan kisebb magasságon.

Régóta foglalkoztat,hogy ha elkezd süllyedni a célpont attól még nem feltétlen kell süllyednie a rakétának is,maradhat az magasan így nem csökenne a hatótáv drasztikusan.Ha az indító gép elég magasan tud repülni(ugye az 5.gen gépek tizen ezer méter magasan harcolnak nem úgy mint a 4.gen. gépek) ahhoz,hogy ne kerüljön horizont alá a célgép akkor adatkapcsolattal megfelelően tudja irányítani a rakétát.Az teljesen elképzelhetetlen,hogy a rakéta gyakorlatilag felülről meredeken zuhanjon rá a célra?
 
molnibalage

"Az indítás és végfázis között mégis mi fene tartja pályán a rakétát vagy végzi az akkor is szükséges korrekciót? A köztes pályán is szükséges korrekció főleg, ha long range a cucc. Ez el van magyarázva az összefoglalóban. Tehát már itt elhasal az egész."

Önmagam idézem:
"a középső szakasz meg elvileg nem igényel túl nagy kormány felületeket. És elvileg az is lehetne valamilyen szinten radar átlátszó szálerősítéses műanyagból."
Kicsit hülyén fogalmaztam, de van aerodinamikai kormányfelület is. Csak kicsi méretű.
Lásd:

3.png20DB78A2-C673-4326-9254-F3DB30390DE9Original.jpg

"A radar számára átlátszó téveszme mikor fog kikopni? Ha átlátszó, akkor az baj, mert fém van alatta, mert a főtartó pl. az F-22-nél is titán lett valahol kompozit helyett... "
Lásd, a fenti képen a kormány felületet. Az lehetne radar átlátszó műanyag, nem maga a rakéta test.


"A végfázisban mitől lesz tolóerő...? Ehhez minimum szakaszolt hajtómű égéskamra kell."

Írtam fentebb, hasonló megoldás , mint az Aster esetén. Lásd:
maxresdefault.jpg



"A szénszálas kompozit az mióta elnyelő?"

Tudtommal elég régóta, főleg ha az epoxy gyantába ferritet kevernek.
Lásd:

1-s2.0-S0304885315307009-fx1.jpg


"Belső fegyvertérbe nem fér el egyetlen jelenlegi long range AAM sem."

Nem jelenlegi rakétákról írtam, és még csak nem is konkrétan "long range-ről". Csak úgy általánosságban, egy elméleti légiharc rakétáról.

  • Teljesen mindegy, ha kisméretű, akkor is felület. Ja, akkor meg actuator is kell hozzá, ami meg fém még mindig tudtommal.
  • Az Aster "megoldása" az végfázisban van ABM képességhez, lásd PAC-3, Vityáz vagy ASAT nem nagy pályakorrekcióhoz. Szezon és fazon...
  • Azért a RCS csökkentés az nem ennyire egyszerű...
Régóta foglalkoztat,hogy ha elkezd süllyedni a célpont attól még nem feltétlen kell süllyednie a rakétának is,maradhat az magasan így nem csökenne a hatótáv drasztikusan.Ha az indító gép elég magasan tud repülni(ugye az 5.gen gépek tizen ezer méter magasan harcolnak nem úgy mint a 4.gen. gépek) ahhoz,hogy ne kerüljön horizont alá a célgép akkor adatkapcsolattal megfelelően tudja irányítani a rakétát.Az teljesen elképzelhetetlen,hogy a rakéta gyakorlatilag felülről meredeken zuhanjon rá a célra?
Nézd meg az összefoglalót az Sz-300-nál. 24-27 km magasan M4 felett hasító rakéta 2G-t tud manőverezni. Ha nagyon sokáig nagyon magasan maradsz, akkor az isten sem fordítja rá a rakétát, sokkal korábban meg kell kezdeni magasságvesztést.

Nézd meg azt, hogy mennyire durván lassul a rakéta kis magasságon égés után. Ha elkezd lefele jönni a rakéta még a magasságvesztés ellenére is durván lassul. Az AIM-54 kinematikai hatótávolsága tengerszinten az AIM-7F-fel volt emiatt összemérhető.

Szóval ez nem úgy meg, hogy 20 km+ magasságban vizorlázik a rakéta, majd izibe elindul lefelé, mert kb. kormányerő alig van, ahogy jön lefele, akkor meg durván veszti a sebességet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi
Tudni fogja azt, mint a nehezebb elődje? 100 kg azért sok ha 600-ból veszik el, ott lehet valamiből ki is vettek.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Tudni fogja azt, mint a nehezebb elődje? 100 kg azért sok ha 600-ból veszik el, ott lehet valamiből ki is vettek.

Szerintem nem. Az R-37M az nagyobb lesz, mint az R-37-es, ez a most bejelentett verzió meg kisebb lesz még az eredetinél is. Gyanítom, hogy a ráció talán az lehet, hogy a belső fegyvertérben hordozott R-37-es variánssal majd közelebb tud jutni a védett célpontokhoz a gép.
 
Szerintem nem. Az R-37M az nagyobb lesz, mint az R-37-es, ez a most bejelentett verzió meg kisebb lesz még az eredetinél is. Gyanítom, hogy a ráció talán az lehet, hogy a belső fegyvertérben hordozott R-37-es variánssal majd közelebb tud jutni a védett célpontokhoz a gép.
Kicsit visszás, hogy a legújabb csodarepülőjük mellé az új csodarakétából a "butítottat" kell adni.
 
Szó nincs erről. A külső függesztőkre a javított R-37M megy, 300km-es célleküzdési maximummal, a belső fegyvertérbe viszont csökkentett méretű, de a szintén oda (is) való R-77-esnél jóval potensebb verzió kerül(het).
 
http://iho.hu/hir/az-oroszok-szerint-az-orosz-harci-gep-a-legjobb-180712

"A gyártási ütem a mostani bejelentés szerint 2025-től éri el az évi huszonnégy repülőgépet"

Erről van valakinek infója?

Ez egy tudósítás a nemzetközi nagyotmondó versenyről.... ráadásul a cikkíró olyannyira laikus, hogy leírja a "P-37M" fegyverjelzést is, pedig illene tudni, hogy az orosz ábécében a "P" az a latinban "R". És láss csodát, R-37M valóban létezik (vagy inkább létezni fog)...
 
Ez egy tudósítás a nemzetközi nagyotmondó versenyről.... ráadásul a cikkíró olyannyira laikus, hogy leírja a "P-37M" fegyverjelzést is, pedig illene tudni, hogy az orosz ábécében a "P" az a latinban "R". És láss csodát, R-37M valóban létezik (vagy inkább létezni fog)...
Ja, ráadásul milyen szuper-rakéta, egy perc alatt 300km nem gondolkoztatja el a cikkírót, saccra kijön rá vagy Mach 15 sebesség !! :eek::D:p
 
  • Tetszik
Reactions: torsen and fishbed