Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 012
20 389
113
The side-looking array of KLJ-7A airborne AESA radar has near 600 T/R modules, in comparison, Su-57's side-looking N036B-1-01 X-band AESA radars has 358 T/R modules.

Na jó okés ! De melyik gépnek szánják ezt a KLJ-7A radart? illetve melyik radar van a j-20 -ban?
DrUFXh6X4AAkFUf.jpg

DrUFhqZWwAAkHhb.jpg

DrUFM2sVsAAiWtJ.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 012
20 389
113
A tavaly 4,5 év börtönre itélt "informátorunk" a Moszatnak adott át titikos(orosz állami titkokat) infókat a Szu-35 és PAK-FA-ról.
De átverték és nem fizettek neki.
Részletek:

Szép! A zsidó gépek a jövőben is diadalmaskodnak
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 279
70 684
113
Mi van, ha a zsidókat verték át ezzel az infomrátorral? Simán lehet, hogy hagyták egy idő után, mikor már látókörbe került a tevékenysége, de csak dezinformációra volt jó az átadott anyag.
Simán lehet, hogy ezt a zsidók is időben felismerték és fizetés nélkül távoztak.
Informátorunk így lett duplán balek.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Mi van, ha a zsidókat verték át ezzel az infomrátorral? Simán lehet, hogy hagyták egy idő után, mikor már látókörbe került a tevékenysége, de csak dezinformációra volt jó az átadott anyag.
Simán lehet, hogy ezt a zsidók is időben felismerték és fizetés nélkül távoztak.
Informátorunk így lett duplán balek.
Ez tipikusan az "ellenkezője sem igaz" hír. Senki se tud semmit az érintetteken kívül.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 811
113
Egyébként lakotosként kezdett el dolgozni a KnAAZ-ban 2013-ban majd előléptették technológusnak. A harmadik legkisebb hozzáférési formája volt az államtitoknak, így túl értékes infókhoz nem juthatott, viszont volt egy másik társa, aki ellen szintén vizsgálatot folytattak titokban. Semmi részlet nem ismert. A 4,5 év börtön(viszonylag kis büntetés) arra utal, hogy alkut kötött az FSZB-vel és mindent részletesen bevallot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Egyébként lakotosként kezdett el dolgozni a KnAAZ-ban 2013-ban majd előléptették technológusnak. A harmadik legkisebb hozzáférési formája volt az államtitoknak, így túl értékes infókhoz nem juthatott, viszont volt egy másik társa, aki ellen szintén vizsgálatot folytattak titokban. Semmi részlet nem ismert. A 4,5 év börtön(viszonylag kis büntetés) arra utal, hogy alkut kötött az FSZB-vel és mindent részletesen bevallot.


Nagyon neglepődtem volna, ha nem vall be mindent 5 perc alatt.
:D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
Lehet,jogy hülye kérdés de nem baj.Amikor vízszintes orsót csinált a gép akkor miért vesztett magasságot?
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
13 069
28 210
113
Lehet,jogy hülye kérdés de nem baj.Amikor vízszintes orsót csinált a gép akkor miért vesztett magasságot?
Mert kellő felhajtóerő nem minden szög fordulatban van a vason, és a gravitáció meg ténykedik. :) :hadonaszos:

Még negatív irányban is hat a szemét levegő ellenállása.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Mert kellő felhajtóerő nem minden szög fordulatban van a vason, és a gravitáció meg ténykedik. :) :hadonaszos:

Még negatív irányban is hat a szemét levegő ellenállása.
Minden repülőgép minden manővernél magasságot veszít. Hacsak nem tesznek aktívan ellene.
 
M

molnibalage

Guest
Lehet,jogy hülye kérdés de nem baj.Amikor vízszintes orsót csinált a gép akkor miért vesztett magasságot?
Mert így vezették a gépet. Ha semmiféle vezetett/palástorsót nem csinálna a pilóta, akkor is magasságot veszít. Ez azért van, mert a gép állásszöge változik az orsó alatt és a szárny azonos negatív állásszögben kisebb felhajtóerőt termel, mint pozitívban.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
Mert így vezették a gépet. Ha semmiféle vezetett/palástorsót nem csinálna a pilóta, akkor is magasságot veszít. Ez azért van, mert a gép állásszöge változik az orsó alatt és a szárny azonos negatív állásszögben kisebb felhajtóerőt termel, mint pozitívban.

Szóval ahogy fordul a tengelye körül csökken a felhajtóerő?Ezt a TVC nem tudja kezelni(vagy nem is cél kezelni)?
 
M

molnibalage

Guest
Szóval ahogy fordul a tengelye körül csökken a felhajtóerő?Ezt a TVC nem tudja kezelni(vagy nem is cél kezelni)?
Nem képes annyi felhajtóerőt termelni. Ez egyszerű trigonometria és tolóerő meg a géphez szükséges felhajtóerő mennyisége. Meg nem is így működik. Próbáld ki bármelyik repszimet és megérted, hogy hogyan működik a dolog.