Miért kellene 2019 végéig kifizetni a helikoptereket tokkal-vonóval?
Rossz helyen van a vessző, amúgy a lízingrészlet se kevés. De a Gripen sincs még teljesen kifizetve. Szóval ne tegyük magunkat osztrák vagy lengyel polcra lesz itt sok más kiadás.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miért kellene 2019 végéig kifizetni a helikoptereket tokkal-vonóval?
Jaaa!Rossz helyen van a vessző, amúgy a lízingrészlet se kevés. De a Gripen sincs még teljesen kifizetve. Szóval ne tegyük magunkat osztrák vagy lengyel polcra lesz itt sok más kiadás.
Én ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni hogy M1A2 be manapság a GE12 gázturbinákat rakják ezek igazándiból repülőgép hajtóművek. 12 éve dolgozom turbinákkal ismerem ezt a terméket. Én csak arra szeretném felhívni a figyelmet hogy egy turbina üzemeltetési költségét össze sem lehet hasonlítani egy dizel motorral. Ez egyébként egy elég jó gázturbina itt hasonlítja össze az US Navy más turbinákkal és nem kell szégyenkeznie:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiumcDZs8LeAhXEBcAKHSGgClkQFjAAegQIDBAC&url=http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a257754.pdf&usg=AOvVaw1bb6viaPVu_qVG-_AMACcX
Viszont turbinát üzemeltetni nem olcsó dolog. Legjobb esetben is 10 000 üzemóránkánt jön 1 nagy karbantartás ami égőtér és turbina szekció legtöbb alkatrészének a cseréjével jár. És ugye mondanom sem kell hogy itt egy hideg indítás nem 1 üzem órának felel meg... Attól félek ugyan úgy járnánk mint a Gripenel lenne egy modern eszköz amit nincs pénz üzemeltetni ott állnának a személyzetnek meg nem lenne lehetősége gyakorlatot szerezni...
Ha jól tudom ők a magyar GDP négyszeresét költik a hadseregre mi az ő költségvetésük negyedének a 2 százalékát tervezzük költeni erreTudom hogy rossz a hasonlat mert nekünk nem lesz anyahajó meg nyilván totál más darabszámokról beszélünk de szeintem ez jól érzékelteti hogy nekik teljesen mást jelent a költséghatékony üzemeltetés. A ruszkik is nagyon hamar rájöttek a T80-nál arra hogy trubinát üzemeltetni nem ugyan az mint dízel motort és gyorsan fel is hagytak vele. Ezt csak nagyon gazdag országok engedhetik meg maguknak.
Arról nem is beszélve hogy az amik nem szokták eladni hozzá a depleted uranium armor csomagot külső vevőknek. Erre faragtak rá a Szaudiak is most Yemenben.
Szóval igazándiból veszel 1 tankot amit drága üzemeltetni a védelme meg kb 80-as évek beli...
Sztem vegyék meg inkább a románok aztán szenvedjenek ők vele...
a neten ennyit találtam hirtelen a dízelre:De a gázturbina az áron kívül bejött az amcsiknak egyáltalán? Vagy ma már inkább ők is dízellel csinálnák?
Valami fotón láttam más típusú gumit. De hogy az hogyan volt hogyan se, meg milyen altípusra passz. Kérdeztem itt de nem volt válasz. Szóval mai napig nem tudom. Az orosz/szovjet méret más szabvány, nem jó mindenre, nem az az általános típus. A 90-es évek végén kb egy havi fizetésemért 42000 ft szereztem egy felszámoláson/selejtezésen ilyen ruszki mintás gumikat meg egy rakat csapágyat, ékszíjat, zegergyűrűt, zsuk gumit, stb. Na rajtam is rohadt, vagy 8-10 éve tudtam eladni 100000-ért a maradékát, mert pl a csapágyak zöme berozsdált. Nem tudom már a méretét, de a 4 gumi az Gaz-66-ra való volt, na semmi más jármű nem passzolt vele, gaz-66 meg elég ritka járgány civilben. A belső gumik szétrepedtek, elöregedtek, szóval nem volt akkora biznisz mint hittem. Szóval BTR hogy "modern" gumija legyen ahhoz kéne másik felni. Na de itt jön az hogy milyen gumi, mert a ruszki gumi jó terepen, de ha mi eddig csak jobbára aszfalton használtuk akkor csöcs. Meg ugye erre Irakban jöttünk rá valamiért, addig nem cirkáltunk vele aszfalton? Vagy ott meleg van, de kit érdekel, mert az Irak,és ez meg Magyarország? Na meg ugye milyen gumi, mert amit a kilencvenes évek közepén kaptunk hozzá az már +20 éves, persze hogy leeszi, szétmállik rajt! Na de milyen felni kéne rá? Le kéne gyártatni a speckó méretet, külön, pár ezer darabot, de mire? Mert már a 600-ból alig van pár üzemképes. Ehh...Más típusú gumikat nem raktak fel ? Mintha az is rémlene. Valami új méret.
Hk-nál arról volt szó itt fű alatt hogy a maradékot korszerűsítik, plusz vesznek valahonnét hozzá valamennyit még hogy kilegyen a zászlóalj. Szóval kik jöhetnek szóba? Lengyelek? Belorusszia? Ukrajna? Izrael? Szerbia? Szerbia kiesik mert orosz alkatrészek. Izráel honnét hoz még x db-ot. Ukrajna teljes kizárt a mutatványuk miatt. Belorusz orosz kliens. Poland kb az egyetlen.A török témánál rendszeresen elfelejtitek, hogy meg lett írva feketén-fehéren, akkor lesz együttműködés, ha a gyártás minél nagyobb hányadát ide hozzák. Harckocsi tőlük nem hiszem hogy lesz, de PSZH, vagy GYHJ akár. Attól függ mit mondanak erre a törökök.
Macrontól tankot? Kizárt. Még Merkeltől se, szerintem csak kóser bajor holmi jöhet szóba német részről katonai vonalon.KNDS EMBT? Így a franszoá és a germán is csöndben lenne, nekünk meg lenne OP vasunk.
hát a leó az pont bajor meg úgy sackundpack minden katonai nehezebb technika a krausstól van.Macrontól tankot? Kizárt. Még Merkeltől se, szerintem csak kóser bajor holmi jöhet szóba német részről katonai vonalon.
Kicsit off. Tavaly véletlenül a neten belebotlottam egy hírdetésbe. Ural, Kraz, Uaz, T-150 es stb új külsőket hírdettek. Vagy ukránból szerezhette be vagy Belaruszból.Valami fotón láttam más típusú gumit. De hogy az hogyan volt hogyan se, meg milyen altípusra passz. Kérdeztem itt de nem volt válasz. Szóval mai napig nem tudom. Az orosz/szovjet méret más szabvány, nem jó mindenre, nem az az általános típus. A 90-es évek végén kb egy havi fizetésemért 42000 ft szereztem egy felszámoláson/selejtezésen ilyen ruszki mintás gumikat meg egy rakat csapágyat, ékszíjat, zegergyűrűt, zsuk gumit, stb. Na rajtam is rohadt, vagy 8-10 éve tudtam eladni 100000-ért a maradékát, mert pl a csapágyak zöme berozsdált. Nem tudom már a méretét, de a 4 gumi az Gaz-66-ra való volt, na semmi más jármű nem passzolt vele, gaz-66 meg elég ritka járgány civilben. A belső gumik szétrepedtek, elöregedtek, szóval nem volt akkora biznisz mint hittem. Szóval BTR hogy "modern" gumija legyen ahhoz kéne másik felni. Na de itt jön az hogy milyen gumi, mert a ruszki gumi jó terepen, de ha mi eddig csak jobbára aszfalton használtuk akkor csöcs. Meg ugye erre Irakban jöttünk rá valamiért, addig nem cirkáltunk vele aszfalton? Vagy ott meleg van, de kit érdekel, mert az Irak,és ez meg Magyarország? Na meg ugye milyen gumi, mert amit a kilencvenes évek közepén kaptunk hozzá az már +20 éves, persze hogy leeszi, szétmállik rajt! Na de milyen felni kéne rá? Le kéne gyártatni a speckó méretet, külön, pár ezer darabot, de mire? Mert már a 600-ból alig van pár üzemképes. Ehh...
Az enyém is új volt.Kicsit off. Tavaly véletlenül a neten belebotlottam egy hírdetésbe. Ural, Kraz, Uaz, T-150 es stb új külsőket hírdettek. Vagy ukránból szerezhette be vagy Belaruszból.
a neten ennyit találtam hirtelen a dízelre:
https://www.quora.com/Is-it-true-th...nes-since-the-gas-turbines-are-so-inefficient
https://www.defensemedianetwork.com/stories/abrams-dieselization-project-a-modest-proposal/
csak gyorsan átfutottam a másodikban leírják, hogy olcsóbb és valószínűleg sokkal megbízhatóbb a dízel, de ez 2013-ban volt azóta nagyon nem hallani róla.
Mit szóltok az Strv-103-hoz?
Az ott alkalmazott CODAG megoldás gazdaságilag életképes lehet?
"A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program páratlan lehetőséget biztosít, ugyanakkor újfajta megközelítéseket követel minden érintettől...."
https://honvedelem.hu/cikk/113275_a..._ujfajta_megkozeliteseket_kovetel_mindenkitol
Hk-nál arról volt szó itt fű alatt hogy a maradékot korszerűsítik, plusz vesznek valahonnét hozzá valamennyit még hogy kilegyen a zászlóalj. Szóval kik jöhetnek szóba? Lengyelek? Belorusszia? Ukrajna? Izrael? Szerbia? Szerbia kiesik mert orosz alkatrészek. Izráel honnét hoz még x db-ot. Ukrajna teljes kizárt a mutatványuk miatt. Belorusz orosz kliens. Poland kb az egyetlen.
Macrontól tankot? Kizárt. Még Merkeltől se, szerintem csak kóser bajor holmi jöhet szóba német részről katonai vonalon.
Nem sok. Azt hittem a fehérorosz tankok nagy része megvan. Még ha modernizáljuk ezeket, az akkor is kevés és xar. Mindenképpen kell új harckocsi.Hány T-72-esünk van jelenleg?
50-60 közötti mennyiség kb.
S-tank? Ne viccelj. A 90-es években kukázták. Ráadásul, ránézésre "Ez meg mi a f***om" érzés.Mit szóltok az Strv-103-hoz?
Az ott alkalmazott CODAG megoldás gazdaságilag életképes lehet?
Mert Bajorország, ugyebár független entitás?Macrontól tankot? Kizárt. Még Merkeltől se, szerintem csak kóser bajor holmi jöhet szóba német részről katonai vonalon.
S-tank? Ne viccelj. A 90-es években kukázták. Ráadásul, ránézésre "Ez meg mi a f***om" érzés.
Egyetértek. Nincs és múlt. Kifejezetten svéd igényekre készült és annyira volt sikeres, hogy senki nem másolta le.Mit szóltok az Strv-103-hoz?
Az ott alkalmazott CODAG megoldás gazdaságilag életképes lehet?
Jaaa!
Amúgy 19 végéig a szállítás kezdődik meg, szerintem már csinálják az elsőt, vagy nem sokára kezdik.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..