A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Rossz helyen van a vessző, amúgy a lízingrészlet se kevés. De a Gripen sincs még teljesen kifizetve. Szóval ne tegyük magunkat osztrák vagy lengyel polcra lesz itt sok más kiadás.
Jaaa!
Amúgy 19 végéig a szállítás kezdődik meg, szerintem már csinálják az elsőt, vagy nem sokára kezdik.
 
Én ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni hogy M1A2 be manapság a GE12 gázturbinákat rakják ezek igazándiból repülőgép hajtóművek. 12 éve dolgozom turbinákkal ismerem ezt a terméket. Én csak arra szeretném felhívni a figyelmet hogy egy turbina üzemeltetési költségét össze sem lehet hasonlítani egy dizel motorral. Ez egyébként egy elég jó gázturbina itt hasonlítja össze az US Navy más turbinákkal és nem kell szégyenkeznie:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiumcDZs8LeAhXEBcAKHSGgClkQFjAAegQIDBAC&url=http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a257754.pdf&usg=AOvVaw1bb6viaPVu_qVG-_AMACcX

Viszont turbinát üzemeltetni nem olcsó dolog. Legjobb esetben is 10 000 üzemóránkánt jön 1 nagy karbantartás ami égőtér és turbina szekció legtöbb alkatrészének a cseréjével jár. És ugye mondanom sem kell hogy itt egy hideg indítás nem 1 üzem órának felel meg... Attól félek ugyan úgy járnánk mint a Gripenel lenne egy modern eszköz amit nincs pénz üzemeltetni ott állnának a személyzetnek meg nem lenne lehetősége gyakorlatot szerezni...
Ha jól tudom ők a magyar GDP négyszeresét költik a hadseregre mi az ő költségvetésük negyedének a 2 százalékát tervezzük költeni erre :D Tudom hogy rossz a hasonlat mert nekünk nem lesz anyahajó meg nyilván totál más darabszámokról beszélünk de szeintem ez jól érzékelteti hogy nekik teljesen mást jelent a költséghatékony üzemeltetés. A ruszkik is nagyon hamar rájöttek a T80-nál arra hogy trubinát üzemeltetni nem ugyan az mint dízel motort és gyorsan fel is hagytak vele. Ezt csak nagyon gazdag országok engedhetik meg maguknak.

Arról nem is beszélve hogy az amik nem szokták eladni hozzá a depleted uranium armor csomagot külső vevőknek. Erre faragtak rá a Szaudiak is most Yemenben.
Szóval igazándiból veszel 1 tankot amit drága üzemeltetni a védelme meg kb 80-as évek beli...
Sztem vegyék meg inkább a románok aztán szenvedjenek ők vele...

De a gázturbina az áron kívül bejött az amcsiknak egyáltalán? Vagy ma már inkább ők is dízellel csinálnák?
 
De a gázturbina az áron kívül bejött az amcsiknak egyáltalán? Vagy ma már inkább ők is dízellel csinálnák?
a neten ennyit találtam hirtelen a dízelre:
https://www.quora.com/Is-it-true-th...nes-since-the-gas-turbines-are-so-inefficient
https://www.defensemedianetwork.com/stories/abrams-dieselization-project-a-modest-proposal/
csak gyorsan átfutottam a másodikban leírják, hogy olcsóbb és valószínűleg sokkal megbízhatóbb a dízel, de ez 2013-ban volt azóta nagyon nem hallani róla.
 
  • Tetszik
Reactions: beta
Más típusú gumikat nem raktak fel ? Mintha az is rémlene. Valami új méret.
Valami fotón láttam más típusú gumit. De hogy az hogyan volt hogyan se, meg milyen altípusra passz. Kérdeztem itt de nem volt válasz. Szóval mai napig nem tudom. Az orosz/szovjet méret más szabvány, nem jó mindenre, nem az az általános típus. A 90-es évek végén kb egy havi fizetésemért 42000 ft szereztem egy felszámoláson/selejtezésen ilyen ruszki mintás gumikat meg egy rakat csapágyat, ékszíjat, zegergyűrűt, zsuk gumit, stb. Na rajtam is rohadt, vagy 8-10 éve tudtam eladni 100000-ért a maradékát, mert pl a csapágyak zöme berozsdált. Nem tudom már a méretét, de a 4 gumi az Gaz-66-ra való volt, na semmi más jármű nem passzolt vele, gaz-66 meg elég ritka járgány civilben. A belső gumik szétrepedtek, elöregedtek, szóval nem volt akkora biznisz mint hittem. Szóval BTR hogy "modern" gumija legyen ahhoz kéne másik felni. Na de itt jön az hogy milyen gumi, mert a ruszki gumi jó terepen, de ha mi eddig csak jobbára aszfalton használtuk akkor csöcs. Meg ugye erre Irakban jöttünk rá valamiért, addig nem cirkáltunk vele aszfalton? Vagy ott meleg van, de kit érdekel, mert az Irak,és ez meg Magyarország? Na meg ugye milyen gumi, mert amit a kilencvenes évek közepén kaptunk hozzá az már +20 éves, persze hogy leeszi, szétmállik rajt! Na de milyen felni kéne rá? Le kéne gyártatni a speckó méretet, külön, pár ezer darabot, de mire? Mert már a 600-ból alig van pár üzemképes. Ehh...
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
A török témánál rendszeresen elfelejtitek, hogy meg lett írva feketén-fehéren, akkor lesz együttműködés, ha a gyártás minél nagyobb hányadát ide hozzák. Harckocsi tőlük nem hiszem hogy lesz, de PSZH, vagy GYHJ akár. Attól függ mit mondanak erre a törökök.
Hk-nál arról volt szó itt fű alatt hogy a maradékot korszerűsítik, plusz vesznek valahonnét hozzá valamennyit még hogy kilegyen a zászlóalj. Szóval kik jöhetnek szóba? Lengyelek? Belorusszia? Ukrajna? Izrael? Szerbia? Szerbia kiesik mert orosz alkatrészek. Izráel honnét hoz még x db-ot. Ukrajna teljes kizárt a mutatványuk miatt. Belorusz orosz kliens. Poland kb az egyetlen.
 
Valami fotón láttam más típusú gumit. De hogy az hogyan volt hogyan se, meg milyen altípusra passz. Kérdeztem itt de nem volt válasz. Szóval mai napig nem tudom. Az orosz/szovjet méret más szabvány, nem jó mindenre, nem az az általános típus. A 90-es évek végén kb egy havi fizetésemért 42000 ft szereztem egy felszámoláson/selejtezésen ilyen ruszki mintás gumikat meg egy rakat csapágyat, ékszíjat, zegergyűrűt, zsuk gumit, stb. Na rajtam is rohadt, vagy 8-10 éve tudtam eladni 100000-ért a maradékát, mert pl a csapágyak zöme berozsdált. Nem tudom már a méretét, de a 4 gumi az Gaz-66-ra való volt, na semmi más jármű nem passzolt vele, gaz-66 meg elég ritka járgány civilben. A belső gumik szétrepedtek, elöregedtek, szóval nem volt akkora biznisz mint hittem. Szóval BTR hogy "modern" gumija legyen ahhoz kéne másik felni. Na de itt jön az hogy milyen gumi, mert a ruszki gumi jó terepen, de ha mi eddig csak jobbára aszfalton használtuk akkor csöcs. Meg ugye erre Irakban jöttünk rá valamiért, addig nem cirkáltunk vele aszfalton? Vagy ott meleg van, de kit érdekel, mert az Irak,és ez meg Magyarország? Na meg ugye milyen gumi, mert amit a kilencvenes évek közepén kaptunk hozzá az már +20 éves, persze hogy leeszi, szétmállik rajt! Na de milyen felni kéne rá? Le kéne gyártatni a speckó méretet, külön, pár ezer darabot, de mire? Mert már a 600-ból alig van pár üzemképes. Ehh...
Kicsit off. Tavaly véletlenül a neten belebotlottam egy hírdetésbe. Ural, Kraz, Uaz, T-150 es stb új külsőket hírdettek. Vagy ukránból szerezhette be vagy Belaruszból.
 
Kicsit off. Tavaly véletlenül a neten belebotlottam egy hírdetésbe. Ural, Kraz, Uaz, T-150 es stb új külsőket hírdettek. Vagy ukránból szerezhette be vagy Belaruszból.
Az enyém is új volt. :) Pedig szerintem 20-25 évet megérte mikor eladtam. Persze egy hivatalos cég nem csinálhat ilyet, szóval lehet hogy import, Voltyre elég népszerű, orosz cég.
 
a neten ennyit találtam hirtelen a dízelre:
https://www.quora.com/Is-it-true-th...nes-since-the-gas-turbines-are-so-inefficient
https://www.defensemedianetwork.com/stories/abrams-dieselization-project-a-modest-proposal/
csak gyorsan átfutottam a másodikban leírják, hogy olcsóbb és valószínűleg sokkal megbízhatóbb a dízel, de ez 2013-ban volt azóta nagyon nem hallani róla.

Ahogy kivettem gázturbinát a nagyobb teljesítményért használnak, de költségesebb a karbantartása és dupla annyit fogyaszt. Tényleg nem kéne nekünk ezzel tökölni :) Amcsik is gondolkodtak cserén, de eddig maradtak a turbinánál és lehet hogy azt fejlesztik majd tovább.

Mit szóltok az Strv-103-hoz?
Az ott alkalmazott CODAG megoldás gazdaságilag életképes lehet?

Hát lehet hogy manapság elég fejlettek a dízelek, hogy ne kelljen két hajtóművet is használni.

"A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program páratlan lehetőséget biztosít, ugyanakkor újfajta megközelítéseket követel minden érintettől...."

https://honvedelem.hu/cikk/113275_a..._ujfajta_megkozeliteseket_kovetel_mindenkitol

Kamu az egész.

Hk-nál arról volt szó itt fű alatt hogy a maradékot korszerűsítik, plusz vesznek valahonnét hozzá valamennyit még hogy kilegyen a zászlóalj. Szóval kik jöhetnek szóba? Lengyelek? Belorusszia? Ukrajna? Izrael? Szerbia? Szerbia kiesik mert orosz alkatrészek. Izráel honnét hoz még x db-ot. Ukrajna teljes kizárt a mutatványuk miatt. Belorusz orosz kliens. Poland kb az egyetlen.

Valahol talán az lenne az ideális, ha egy magyar cég felújítaná és karbantartaná a T-72-eseket. Könnyű harckocsinak jó lenne. Nem helyettesítené a korszerű hk-kat, de most tán csak erre futná. Bár szakember már lehet nem lenne ehhez sem.

Macrontól tankot? Kizárt. Még Merkeltől se, szerintem csak kóser bajor holmi jöhet szóba német részről katonai vonalon.

Hát igen, a honvédelem első lépése, hogy ne kretén kormányod legyen, akivel mára a kutya sem áll szívesen szóba :) Egyébként a franciáktól amúgy sem szívesen vennék bármi fontosat stratégiai okokból.
 
"A Magyar Honvédség Bakony Harckiképző Központ harmadik éve hajtja végre a B+H képzést a Bakonykúti Kiképző Bázison, saját oktató vezetőivel. A jelenleg folyó képzésben hat alakulattól tizenhat fő vesz részt.

A B+H a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező katonákat képzi ki BTR-80 típusú páncélozott kerekes szállító harcjármű vezetésére. A tanfolyam öt hetes, ami egy három hetes elméleti részből és egy két hetes vezetési gyakorlatból áll.

A tanfolyam végén egy gyakorlati -, valamint egy honvédségi járművek technikai kiszolgálása elnevezésű vizsgát kell tenniük a résztvevőknek. A sikeresen vizsgázott katonák B+H vezetői engedélyt kapnak, amely az adott harcjármű típusra érvényes, kizárólag a honvédség keretein belül."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jaaa!
Amúgy 19 végéig a szállítás kezdődik meg, szerintem már csinálják az elsőt, vagy nem sokára kezdik.

A h-minyiszter interjúban asszem azt mondta, hogy 19 végéig meg is kapjuk, "le lesznek szállítva". Fizetés persze részletekben, de a rendszerbe állítás mellett a fegyverzettel is számolni kell mert az külön vásárolandó
Csak azért vagyok szkeptikus a harckocsit illetően, mert nagyon sok fontosabb dolog van, sürgetően. Ancsa pótlás, új rakéták a Gripenhez, nem kicsi tétel.
Bővíteni akarják a létszámot, az fizetéseket, nem is keveset, jelent - és a HM költségvetésben a legnagyobb tétel a humán faktorhoz kötődő személyes kiadás.
És amennyire látom, nem fenyeget nagy volumenű szárazföldi támadás - max a libsik szerint, természetesen az oroszok -
holott a vak is látja, hogy a legsürgetőbb intézkedéseket az egyre erősödő és agresszívabb bevándorlási hullám kívánja. Az amerikaiak is ezekben a hetekben, hónapokban fognak szembesülni ezzel, szegény, kizsákmányolt embertömegek milliói fognak útra kelni, feléjük Dél-Amerikából, felénk Afrikából, Ázsiából. A jövő konfliktusai pontosan ezekből a helyzetekből fognak adódni.
 
Tiboru találta.



45646434_2372663786095624_4236948786116558848_n.jpg