M
molnibalage
Guest
Kész, ezt a hajót szerintem sikerült 0-ra írni. Ebből így nemigen marad használható dolog néhány gépészeti berendezést leszámítva.
Kész, ezt a hajót szerintem sikerült 0-ra írni. Ebből így nemigen marad használható dolog néhány gépészeti berendezést leszámítva.
Mennyire bírja az összes elektronika és számítógép és IT vezérlés az, hogy sós víz alatt van? Azért ez nem C64...Ki lehet emelni és rendberakni gyorsabban és olcsóbban mintha egy újat kéne építeni.
Ki lehet emelni és rendberakni gyorsabban és olcsóbban mintha egy újat kéne építeni.

Ez egyszerű bontási feladat, tekintet nélkül az épség megőrzése nélkül. Addig őrzini kell, aztán kis túlzással a helyszínen "ledarálható" a hajó, a kiemelik.Gyanítom kiemelni mindenképpen ki kell, mert a nemzetbiztonságilag fontos elektronikát és egyebet nem kéne otthagyni.
Ugyanis idővel egyre több orosz és kínai turista járna arra kirándulni, főzőcskézni, búvárkodni![]()
Csak el van deformálódva, csökken az élettartama. Nagyon nem két fillér történet ez, nem bádogos munka.De most nem kell újra megépíteni a testet.Arra megbiztosan van technológia,hogy kivedd a régit és újat rakj a helyére ha más nem a nagyjavítások/modernizálások miatt.
Ráadásul azt sem tudjuk mi "ázott el",az simán elképzelhető hogy hajót a víz alá húzta jópár megtelt rekesz annak ellenére,hogy vannak olyan rekeszek amiben egy deka víz sincs.
Ez egyszerű bontási feladat, tekintet nélkül az épség megőrzése nélkül. Addig őrzini kell, aztán kis túlzással a helyszínen "ledarálható" a hajó, a kiemelik.
Csak el van deformálódva, csökken az élettartama. Nagyon nem két fillér történet ez, nem bádogos munka.
Repülőgépeknél erről ezerszer volt szó erről. Ha a hajó/repülő fő teherviselő szerkezete deformálódik, akkor kb. úra lehet építeni úgy, hogy a feladatot nehezíti, hogy a hajó többi részének tömege van. Kb. akkor a difi, mint boncolni egy holttestet vagy élő emberen szívműtétet végezni.
Nem biztos, hogy gyorsabb és lényegesen olcsóbb. Különösen, ha a törzs teherviselő elemei is károsodtak.Nem azt mondtam,hogy két fillér hanem azt,hogy olcsóbb meg gyorsabb mintha a nulláról kezdenének egy újnak.
Búvár naszád továbbfejlesztése a búvárfregattA norvég fregatt átment tengeralattjáróba
Tényleg mindent begyakoroltak. Még a "harci" veszteséget is.Szóval na, jönnek haza egy világszenzációs elrettentő hadgyakorlatról ahol elvileg kiokosodtak, toppra begyakoroltak mindent és akkor paccs. Epic...
Kérdés, hogy most pótolják, vagy simán leírják, és majd a következő osztálynál fogják csak újra felduzzasztani az egységeket. A mostani Fridtjof Nansen AEGIS fregattok elődje az Oslo-osztály volt, amelyeket az 1960-as években gyártottak, majd az 1970-es, 80-as és -90-es években felújították őket, fokozatosan új fegyverrendszereket (Pengiun SSM, Sea Sparrow SAM, stb.) és érzékelőket kaptak. A névadó egység, az Oslo 1994-ben hajtómű-meghibásodás miatt zátonyra futott, másnap levontatták, és éppen egy kikötőbe tartottak, mikor az Oslo sűllyedni kezdett és nem tudták megmenteni. Később kiemelték, de leírták, így az 5 egységes Oslo osztályból 4 maradt hadrendben, és a Norvég flotta csak a mostani Fridtjof Nansen osztály utolsó egységével tudott ismét 5 nagyobb felszíni hadihajót kiállítani 2012-től - idénig. Ez alapján nem tartom valószínűnek, hogy pótolják. A pénzt elviszi az Ula-osztályú tengók lecserélse (tavaly állapodtak meg 5db Type-212 tengó megvásárlásáról a németekkel).
Az Oslo (F300) amikor még hadrendben volt:
A kiemelése:
"Partra vetett halként":
![]()
Nem navigációs hiba volt.Érdekes....
![]()
A navigátorok közül ötből négy nő.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..