Ez megint olyan, mint az Airbus gyártásuk... aláírogattak valamit, nem lett belőle semmi, nem jött a hazai megrendelés sem, most megrendelés nélkül áll az üzem, majd képbe jött a Bell, azzal is maszatoltak. Éppen mikor honnan fúj a szél.
Azóta mellesleg már Piranha 5 gyártására készülnek fel, az első huszon darabon kívül otthon gyártják majd le a fennmaradó 200-at. Fognak mellé gyártani egy teljesen más járművet ugyanabba a kategóriába? Kétlem... Azért lehetne lenyúlni a Boxer gyártását. Oda fog kerülni a gyár, ahol megrendelés van rá.
Az mind1 ki mit gyártott 20-30-40 évvel ezelőtt, náluk is elsorvadt az ipar megrendelések híján. Ha nem is 0-ról kellett újjáépíteni, mint nekünk, de nem véletlenül vettek ők is liszenszet és nem saját erőből álltak neki a fejlesztgetésnek. A repülőgépipart meg ne hozzuk fel ide, azok a helyi beszállitók is nyugati megrendelésekből élnek manapság, alma a körtével.
Maradjunk ennél az egyszerű példánál. Nem Suzuki üléseket rakunk az apc-be, hanem leadjuk a műszaki specifikációkat a beszállítónak, aki a suzuki üléseket IS gyártja és ő olyant gyárt nekünk azt amit a mérnökök megálmodtak. Allison meg nem magyar cég, de magyar munkásokat alkalmaz, a magyar gdp-t húzza, pont mint az audi. Persze vehetsz magadnak ZF váltót, abban legalább nincs hozzáadott magyar termék, se munkaerő. A németek nagyon szívesen legyártják majd neked, meg minden mást is!