A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

a komunikacioba jatszik az uj rendszer alapjai mar megvannak gondolom arra raepulo elemek es a meglevo kis jelenleg kis kapacitasall futot csiszolgatjak majd./c4?/egyebkent hamarosan jonni kell a kezi hirado keszulekeknek is./tetra edr ekenek./nagyon varom melyik lessz a befuto./remelem az altalam is tesztelt./
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Volt nekik 1 ilyen hatótáv növelő antenna fejesztés is drónokhoz. Azt hiszem eladták kolumbiában.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Pumában semmi úttörő nincs(a WC-t leszámítva)csak egész egyszerűen nem kötöttek kompromisszumot,mindenből a legjobbat szellemben fejlesztették/fejlesztik.
és ez nagyon időigényes és drága dolog.
Valahogy így értettem az úttörőt. Bocs az idézőjel le maradt. De ha mindenből csúcsmodernet, és über hi-techet teszel akkor ugyan oesz egy innovatív, papíron kimagasló képességű dolgod, de egyrészt méregdrága lesz maga a jármű, akárcsak az üzemeltetése. A fellépő műszaki dolgok lehet olyan jellegűek amik a berendezések technikai szintje miatt nehezen, költségesen megoldhatók.
Ezt lehet az übermanci németek megengedhetik maguknak, de szerintem mi annyira nem. Olyan mintha bicikliről átnyergepnél egy 100 jovas jovas sportmotorra.
 
Ez a régebbi Currusos “modernizálás”, ugye?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
bocsi de máshogy nem tudtam betenni
 
Ez a régebbi Currusos “modernizálás”, ugye?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
bocsi de máshogy nem tudtam betenni

Nem, ez a Currus.

18301605_1348750008512395_8683459339334468964_n.jpg
 
Túl sok úttörő megoldás?

Amúgy érdemes megnézni a Cseh tendert. Volt róla egy írás nem találom szóval. Az 1hónapos teszt alatt a Puma produkálta a legkevesebb meghibásodást. És gondolom ASCOD... mellé se kutyaütőket raktak ha egyszer el akarják adni azt Cseheknek.

De Cseheknél lényegében mindenben tarolt a Puma. 80%+ban talált menet közben 1000men esős+szeles időben. A rá következő Ascod 20%ban... Aktív AMAPpal, ATGMel felszerelve imo jelenleg a legjobb IFV a Puma.

Amivel Csehek nem voltak kibékülve az az ára. a 2. legdrágább versenyzőnél (aszem ASCOD) is 20%al drágább. Mérlegelni kell 160 Puma vagy 200 Ascod vagy meg kell emelni a rá szánt összeget. Nem tudom mi lett a vége....
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and fip7
Amivel Csehek nem voltak kibékülve az az ára. a 2. legdrágább versenyzőnél (aszem ASCOD) is 20%al drágább. Mérlegelni kell 160 Puma vagy 200 Ascod vagy meg kell emelni a rá szánt összeget. Nem tudom mi lett a vége....

Én minőségpárti vagyok, inkább legyen 40-el kevesebb pl., ha "overkill" a 200-al szemben...
 
Amúgy érdemes megnézni a Cseh tendert. Volt róla egy írás nem találom szóval. Az 1hónapos teszt alatt a Puma produkálta a legkevesebb meghibásodást. És gondolom ASCOD... mellé se kutyaütőket raktak ha egyszer el akarják adni azt Cseheknek.

De Cseheknél lényegében mindenben tarolt a Puma. 80%+ban talált menet közben 1000men esős+szeles időben. A rá következő Ascod 20%ban... Aktív AMAPpal, ATGMel felszerelve imo jelenleg a legjobb IFV a Puma.

Amivel Csehek nem voltak kibékülve az az ára. a 2. legdrágább versenyzőnél (aszem ASCOD) is 20%al drágább. Mérlegelni kell 160 Puma vagy 200 Ascod vagy meg kell emelni a rá szánt összeget. Nem tudom mi lett a vége....
Félreértés ne essen szuper gép a puma, nem akarom leszólni, de talán nekünk inkább a magasabb darabszám, olcsóbb egységár kellene. Mert lehet nem olyan hűdeszuper, de a 200 ASCOD pont egy zlj-vel több a 160 Pumánál.
 
Esélyes a PUMA. A CV-90-et én sem favorizálom. Valahogy nem vagyok megbarátkozva a svéd dolgokkal, még ha papíron jók is.
Amúgy ez sajnos nem reális, de ne felejtsük el, hogy van egy K-21 nevű koreai IFV is. Szerintem annak a tudása magasan kiemelkedik az IFV-k mezőnyéből. (A Puma-val együtt)
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio