A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
A Pumában semmi úttörő nincs(a WC-t leszámítva)csak egész egyszerűen nem kötöttek kompromisszumot,mindenből a legjobbat szellemben fejlesztették/fejlesztik.
és ez nagyon időigényes és drága dolog.
Valahogy így értettem az úttörőt. Bocs az idézőjel le maradt. De ha mindenből csúcsmodernet, és über hi-techet teszel akkor ugyan oesz egy innovatív, papíron kimagasló képességű dolgod, de egyrészt méregdrága lesz maga a jármű, akárcsak az üzemeltetése. A fellépő műszaki dolgok lehet olyan jellegűek amik a berendezések technikai szintje miatt nehezen, költségesen megoldhatók.
Ezt lehet az übermanci németek megengedhetik maguknak, de szerintem mi annyira nem. Olyan mintha bicikliről átnyergepnél egy 100 jovas jovas sportmotorra.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Ez a régebbi Currusos “modernizálás”, ugye?
bocsi de máshogy nem tudtam betenni

Nem, ez a Currus.

18301605_1348750008512395_8683459339334468964_n.jpg
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Túl sok úttörő megoldás?

Amúgy érdemes megnézni a Cseh tendert. Volt róla egy írás nem találom szóval. Az 1hónapos teszt alatt a Puma produkálta a legkevesebb meghibásodást. És gondolom ASCOD... mellé se kutyaütőket raktak ha egyszer el akarják adni azt Cseheknek.

De Cseheknél lényegében mindenben tarolt a Puma. 80%+ban talált menet közben 1000men esős+szeles időben. A rá következő Ascod 20%ban... Aktív AMAPpal, ATGMel felszerelve imo jelenleg a legjobb IFV a Puma.

Amivel Csehek nem voltak kibékülve az az ára. a 2. legdrágább versenyzőnél (aszem ASCOD) is 20%al drágább. Mérlegelni kell 160 Puma vagy 200 Ascod vagy meg kell emelni a rá szánt összeget. Nem tudom mi lett a vége....
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and fip7

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 338
113
Amivel Csehek nem voltak kibékülve az az ára. a 2. legdrágább versenyzőnél (aszem ASCOD) is 20%al drágább. Mérlegelni kell 160 Puma vagy 200 Ascod vagy meg kell emelni a rá szánt összeget. Nem tudom mi lett a vége....

Én minőségpárti vagyok, inkább legyen 40-el kevesebb pl., ha "overkill" a 200-al szemben...
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Amúgy érdemes megnézni a Cseh tendert. Volt róla egy írás nem találom szóval. Az 1hónapos teszt alatt a Puma produkálta a legkevesebb meghibásodást. És gondolom ASCOD... mellé se kutyaütőket raktak ha egyszer el akarják adni azt Cseheknek.

De Cseheknél lényegében mindenben tarolt a Puma. 80%+ban talált menet közben 1000men esős+szeles időben. A rá következő Ascod 20%ban... Aktív AMAPpal, ATGMel felszerelve imo jelenleg a legjobb IFV a Puma.

Amivel Csehek nem voltak kibékülve az az ára. a 2. legdrágább versenyzőnél (aszem ASCOD) is 20%al drágább. Mérlegelni kell 160 Puma vagy 200 Ascod vagy meg kell emelni a rá szánt összeget. Nem tudom mi lett a vége....
Félreértés ne essen szuper gép a puma, nem akarom leszólni, de talán nekünk inkább a magasabb darabszám, olcsóbb egységár kellene. Mert lehet nem olyan hűdeszuper, de a 200 ASCOD pont egy zlj-vel több a 160 Pumánál.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Esélyes a PUMA. A CV-90-et én sem favorizálom. Valahogy nem vagyok megbarátkozva a svéd dolgokkal, még ha papíron jók is.
Amúgy ez sajnos nem reális, de ne felejtsük el, hogy van egy K-21 nevű koreai IFV is. Szerintem annak a tudása magasan kiemelkedik az IFV-k mezőnyéből. (A Puma-val együtt)
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113