Harckocsik harctéri alkalmazása

A táblázatból nem derül ki,hogy melyik évben mennyi volt.Meg az F-35 Lotok szoftveresen térnek el nem pedig teljesen más a hajtómű pl.
Dudi bakker, a felette levő táblázat. Azt hittem sikerül megtalálni...
1976-1979
30, 43, 53, 80 évenként = 206 db

Aztán 1980-ban kb annyit (160 db) , mint 4 év alatt, aztán onnan hajjaj. Az eltérő alváltozatok hadrendbe állása is ismert.

Az F-35 változatok kismértékben hardveresen is eltérnek, mert akkor nem kéne az első 200 db-ot visszatenni a sorra, mert egy SW frissítéshez az nem kell. A Gripenek sem repültek vissza Svédországba az MS.21-ért.

Nem sikerült összekombinálni a dolgokat. Megint... :(
 
Dudi bakker, a felette levő táblázat. Azt hittem sikerül megtalálni...
1976-1979
30, 43, 53, 80 évenként = 206 db

Aztán 1980-ban kb annyit (160 db) , mint 4 év alatt, aztán onnan hajjaj. Az eltérő alváltozatok hadrendbe állása is ismert.

Nem sikerült összekombinálni a dolgokat. Megint... :(

Nem a gyártott mennyiség hanem azaz ár nem berül ki ami az adott évben volt.
 
Ha még nem lett volna...

3881193-original.jpg

f0c75b444254.jpg
Jól látom, hogy a T-64A sokkal olcsóbb mint a T-72A? Azt meg, hogy a picsbe?
 
Jól látom, hogy a T-64A sokkal olcsóbb mint a T-72A? Azt meg, hogy a picsbe?
Az is fura volt mondjuk az magyarázható azzal,hogy a T-72A azért nem csak festésben különbözik a T-72-től hanem nagyon komoly lényegi eltérés van a kettő közt.
 
Szerintem árfolyam eltérés van és ez torzítja a táblázatot!

Ugye a T-64A az 1969-s, míg a T-72A 1979-s.
A páncélzat nem okozhat áreltérést, mert az lényegében ugyan az a K formula. Amiben többet tud a T-72A az a lézertávmérő, elektromos (számítógépes) tűzvezetés és a ködgránát vetők. Nem hiszem, hogy ez ilyen komoly áreltérést okozna.

Azonos korszakban a T-72A és a T-64B volt. Ott viszont jelentős az árkülönbség a T-64 B javára. A B1 verzió az irányított rakéta indítás képessége nélküli verzió.
 
Az argentínok TAM 2-je használható mbt funkcióban, vagy csak a saját környezetében tud ekként funkcionálni? Többet tud bármilyen paraméterében mint mondjuk egy CV-90120?
 
Az argentínok TAM 2-je használható mbt funkcióban, vagy csak a saját környezetében tud ekként funkcionálni? Többet tud bármilyen paraméterében mint mondjuk egy CV-90120?

A TAM2 csak egy koncepció, nem került sorozatgyártásba, sem a korábbi TAM 2C, sem az újabb TAM 2IP verzió.
A TAM család "vékonybőrű" megoldás, teljes értékű harckocsiként nem értékelhető, hiszen ehhez elvárás lenne, hogy reális távolságon belül megfelelő védelemmel bír az ellenséges harckocsik fegyverzete ellen. Ez nem áll meg a TAM és a TAM 2 esetében sem. Vagyis MBT-ként nem osztályozható.
Helyi szinten a TAM harcjárművekkel Argentína mondjuk Chile ellen nem versenyképes, hiszen ott Leo2A4-ek vannak.
A többi szomszéd ellen nem annyira elveszett, még Brazilia is csak M60A3 TTS harckocsikkal bír, Bolívia osztrák SK105-ösökkel, Uruguay és Paraguay pedig legfeljebb könnyű harcjárművekkel, mint a gumikerekes EE-9.

Ilyenformán a TAM 2C és 2IP program önmagában Argentína szempontjából értékelhető megoldás, mondjuk Chile ellen nem annyira, maximum a fejlettebb optikák és adatkapcsolat jelenthet nem elhanyagolható előnyt.

Egy CV90120 a legtöbb szempontból felülmúlja a TAM 2IP-t is, első sorban az erősebb löveg miatt, másod sorban a sokkal modernebb alváz miatt. Az optika és a rádiók / adatkapcsolat egy összetettebb dolog. A CV90120 esetében az APS opció, a TAM 2IP esetében én sehol sem láttam olyan megjegyzést, hogy kapna aktív védelmet...

De ehhez hozzá kell tenni, hogy a CV90120 is az MBT besorolás határmesgyéjén ingázik - ha van komolyabb APS-e, akkor akár annak is tekinthető...
 
  • Tetszik
Reactions: honved
A TAM2 csak egy koncepció, nem került sorozatgyártásba, sem a korábbi TAM 2C, sem az újabb TAM 2IP verzió.
A TAM család "vékonybőrű" megoldás, teljes értékű harckocsiként nem értékelhető, hiszen ehhez elvárás lenne, hogy reális távolságon belül megfelelő védelemmel bír az ellenséges harckocsik fegyverzete ellen. Ez nem áll meg a TAM és a TAM 2 esetében sem. Vagyis MBT-ként nem osztályozható.
Helyi szinten a TAM harcjárművekkel Argentína mondjuk Chile ellen nem versenyképes, hiszen ott Leo2A4-ek vannak.
A többi szomszéd ellen nem annyira elveszett, még Brazilia is csak M60A3 TTS harckocsikkal bír, Bolívia osztrák SK105-ösökkel, Uruguay és Paraguay pedig legfeljebb könnyű harcjárművekkel, mint a gumikerekes EE-9.

Ilyenformán a TAM 2C és 2IP program önmagában Argentína szempontjából értékelhető megoldás, mondjuk Chile ellen nem annyira, maximum a fejlettebb optikák és adatkapcsolat jelenthet nem elhanyagolható előnyt.

Egy CV90120 a legtöbb szempontból felülmúlja a TAM 2IP-t is, első sorban az erősebb löveg miatt, másod sorban a sokkal modernebb alváz miatt. Az optika és a rádiók / adatkapcsolat egy összetettebb dolog. A CV90120 esetében az APS opció, a TAM 2IP esetében én sehol sem láttam olyan megjegyzést, hogy kapna aktív védelmet...

De ehhez hozzá kell tenni, hogy a CV90120 is az MBT besorolás határmesgyéjén ingázik - ha van komolyabb APS-e, akkor akár annak is tekinthető...
CV90120 és a TAM ugyanaz a koncepció.IFV alvázon hk torony.Csak a TAM a 70es évekből-akkor még bőven a legjobb volt a térségben.Közben eltelt 40év.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Maximum akkor lenne egy napi veszteség, ha mondjuk 10 000+ bevethető harckocsival számolnál. Vagy azzal, hogy globális nukleáris háború tör ki.
Előbbi nem igaz, utóbbi esetében értékelhetettlen a végeredmény, hiszen mindkét fél így jár...
Minél jobban felkészülsz egy hagyományos háborúra, annál kisebb egy nukleáris világvége esélye.