Beszélgető

https://kuruc.info/r/6/195327/
Ha valaki nem tudta volna: az első emberek a Földön románul beszéltek
Az a nyelv, amelyet a Föld első emberei beszéltek, a román volt. Hogy miképp jutott erre az eget rengető konklúzióra? Nagyon egyszerű, legalábbis szerinte. Az van, emberek, hogy a görög, latin, szanszkrit nyelveket sokkal (Értik? Sokkal!) később találták fel, Andrei Groza mégpedig azért, hogy az uralkodók palotáiban legyenek olyan eszközök, amelyek segítségével az adminisztratív purparlékat le lehessen zavarni. Igen ám, de a nép, az istenadta nép nem tudott se görögül, se latinul, se szanszkritül. Nem tudott az semmiféle elegáns palotai nyelven. Annak a nyelvnek, melynek segedelmével az istenadta nép a maga adminisztratív purparléit lezavarta, nem is volt neve. Névtelen nyelv volt. Egészen addig a pillanatig, amikor elnevezték, nyilván. Na és minek nevezték el? Ördögük van, eltalálták: hát románnak, naná! Ez a Bizánci Birodalomban történt, egészen pontosan. Sőt, a Bizánci Birodalom hivatalos neve valójában ez volt: Románia!
Forrás: https://kuruc.info/r/6/195327/

Azt hittem betojok egy kommenten:
andrei_groza190222_02.jpg


Sejtettük, hogy primitív nyelv, de ennyire? :rolleyes::D
És persze egy idegen felsőbbrendű kultúra egyenesági leszármazottja, akikre még nagy feladat vár a földön
 
Az ősemberek románul beszéltek, Jézus Dzsingisz kánnal együtt ukrán volt, a Római Birodalom meg csak egy fedősztorinak kellett, mert mindezt a magyarok irányították a Szíriusz másik oldaláról
 
https://kuruc.info/r/6/195327/
Ha valaki nem tudta volna: az első emberek a Földön románul beszéltek
Az a nyelv, amelyet a Föld első emberei beszéltek, a román volt. Hogy miképp jutott erre az eget rengető konklúzióra? Nagyon egyszerű, legalábbis szerinte. Az van, emberek, hogy a görög, latin, szanszkrit nyelveket sokkal (Értik? Sokkal!) később találták fel, Andrei Groza mégpedig azért, hogy az uralkodók palotáiban legyenek olyan eszközök, amelyek segítségével az adminisztratív purparlékat le lehessen zavarni. Igen ám, de a nép, az istenadta nép nem tudott se görögül, se latinul, se szanszkritül. Nem tudott az semmiféle elegáns palotai nyelven. Annak a nyelvnek, melynek segedelmével az istenadta nép a maga adminisztratív purparléit lezavarta, nem is volt neve. Névtelen nyelv volt. Egészen addig a pillanatig, amikor elnevezték, nyilván. Na és minek nevezték el? Ördögük van, eltalálták: hát románnak, naná! Ez a Bizánci Birodalomban történt, egészen pontosan. Sőt, a Bizánci Birodalom hivatalos neve valójában ez volt: Románia!
Forrás: https://kuruc.info/r/6/195327/

Azt hittem betojok egy kommenten:
andrei_groza190222_02.jpg


Sejtettük, hogy primitív nyelv, de ennyire? :rolleyes::D
Tulajdonkepp ha jol tudom Bizanc nem Bizanci birodalomnak hivta magat hanem romanianak. Nyilvan ezert neveztek el azt az orszagot a szomszedban romanianak, mert addig mindenfele neve volt meg a nepnek is, csak epp roman nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Tulajdonkepp ha jol tudom Bizanc nem Bizanci birodalomnak hivta magat hanem romanianak. Nyilvan ezert neveztek el azt az orszagot a szomszedban romanianak, mert addig mindenfele neve volt meg a nepnek is, csak epp roman nem.
Kelet Római Birodalom volt a hivatalos neve.Romanok 1878as egyesülésükkor vették fel a román nevet,mert az addigi olah nevük a gazember szinonimájává vált.Eredeti,és a balkánon ma is használt nevük a vlach.Balkáni hegyi pásztornépségként indultak,eredeti magyar nevük mócok.Vagyis moizeaiak.A mai bulgár és macedon vidék római tarományi neve után.Tatárjárás után jelentek meg a havasalföldi vidéken,az akkor onnan a mongolok által lényegében kiirtott kunok helyébe.Dákokhoz persze kb annyi közük van,mint nekünk a Sziriuszhoz.
 
Van esetleg valakinek anyaga a személy elleni és harckocsi aknákról? Telepítés, működés, gyújtó működési elve, típusok stb.
(oktatàshoz kell nem pedig robbantani;))
 
Tulajdonkepp ha jol tudom Bizanc nem Bizanci birodalomnak hivta magat hanem romanianak. Nyilvan ezert neveztek el azt az orszagot a szomszedban romanianak, mert addig mindenfele neve volt meg a nepnek is, csak epp roman nem.

Senatus Populusque Romanus volt ugyanúgy, mint a "nagy" tesó előtte, mivel birodalom kettéválasztása papíron csak adminisztratív volt.

Sors fintora, hogy ma jogilag egy barbár szláv család a római birodalom jogos örököse, egy csapat romanizált balkáni görög meg kinevezte magát igaz rómainak (a makedónokként larp-oló bulgárokról nem is beszélve)...
 
Senatus Populusque Romanus volt ugyanúgy, mint a "nagy" tesó előtte, mivel birodalom kettéválasztása papíron csak adminisztratív volt.

Sors fintora, hogy ma jogilag egy barbár szláv család a római birodalom jogos örököse, egy csapat romanizált balkáni görög meg kinevezte magát igaz rómainak (a makedónokként larp-oló bulgárokról nem is beszélve)...
Nagyon érdekes témakör az európai arisztokráciák története, rajta van a bakancslistámon, hogy egyszer nekilátok alaposabban kiművelődni belőle.
 
A hadrafohatóságuk nem volt a csúcson, brit topicok szerint minimális darabszámmal repültek otthon- a spotterek nézték az oldalszámokat, (ez lehetett takarékosság is, mert azért áttelepüléseket még utolsó ideőkig végrehajtottak).
A britektől nem meglepő, hogy képességeket hagynak el, lásd a Harrierek kivánosra (akár a Sea Harrier mk2-k kivonása, mely kvázi légvédelem nélkül hagyta a hordozóikat. aztán az GFR7/9 Harrierek kivonása melyek viszont kiváló alkatrészbázisok lettek az usákoknak. (utóbbit nagyon meg is bánták a britek, de már nem tudták visszavásárolni kis részüket sem. A Cometből kialakított Nimród parvédelmi, járőrgép kivonása - aztán szinte napjainkig a GIUK-ot nem volt brit gép amely ellenőrizze. A Franciák vették át Atlantic-al, meg az amcsik.. Előtte is voltak ilyen húzásaik.
Mondjuk ki, az angol védelmi beszerzések teljesen rövidlátóak, képtelenek hosszútávra tervezni. Amikor meg különutasak, akkor meg az utat elfelejtik "karbantartani".
  • A hajóikon így nem lesz AGM-84 pótlás a 20-as évek közepéig emlékeim szerint. Ha Uncle Sam nem segíti ki őket, akkor a hajóiknak miféle harcértéke van így...?
  • Az F-35 és hordozó beszerzés közbeni n+1-dik irányváltás ismert, aminek most megint nekiugranánk, hogy akkor a RAF-nak (?) viszont F-35A kéne.
  • A Nimrod körül valami teljesen félrement fejlesztési program ment, ami egy totálisan elavult platformmal foglalkozott és évtizedes csúszásban volt. Nem az a gond, hogy kivonták, hanem hogy nincs utódja, majd lesz a P-8 Poseidon. Majd. Eleve vicces elképzelés, hogy egy '40-es években tervezett platformot akartak kalapálni tovább a 2000-es években. Mi a fenére gondolt a költő...?
  • A Chally 2 gránátjait gyártó cég megszűnése és erről magasra sz*rás. Ennek eredménye, hogy lassan minden gránát gyári élettartama lejár.
Néha egészen elképedek, hogy ez a ország anno hogyan volt képes világhatalom lenni. Mondjuk ez kezd igaz lenni az USA-ra is.
 
Mondjuk ki, az angol védelmi beszerzések teljesen rövidlátóak, képtelenek hosszútávra tervezni. Amikor meg különutasak, akkor meg az utat elfelejtik "karbantartani".
  • A hajóikon így nem lesz AGM-84 pótlás a 20-as évek közepéig emlékeim szerint. Ha Uncle Sam nem segíti ki őket, akkor a hajóiknak miféle harcértéke van így...?
  • Az F-35 és hordozó beszerzés közbeni n+1-dik irányváltás ismert, aminek most megint nekiugranánk, hogy akkor a RAF-nak (?) viszont F-35A kéne.
  • A Nimrod körül valami teljesen félrement fejlesztési program ment, ami egy totálisan elavult platformmal foglalkozott és évtizedes csúszásban volt. Nem az a gond, hogy kivonták, hanem hogy nincs utódja, majd lesz a P-8 Poseidon. Majd. Eleve vicces elképzelés, hogy egy '40-es években tervezett platformot akartak kalapálni tovább a 2000-es években. Mi a fenére gondolt a költő...?
  • A Chally 2 gránátjait gyártó cég megszűnése és erről magasra sz*rás. Ennek eredménye, hogy lassan minden gránát gyári élettartama lejár.
Néha egészen elképedek, hogy ez a ország anno hogyan volt képes világhatalom lenni. Mondjuk ez kezd igaz lenni az USA-ra is.
Egyszer haverommal ülünk a kocsmában(Jó pár évvel ezelőtt). Nézi az angol turistákat. Majd megkérdezi tőlem, "Te ezek, hogy voltak képesek meghódítani a világot? Egyáltalán ezek, hogy tudtak egy csónakot megépíteni?".
 
A sok vodka ugyebár.

Egy részeg orosz kapitány nekihajtott egy hídnak Dél-Koreában

Egy orosz teherhajó nekihajtott a dél-koreai Puszan kikötőjén átívelő Gvangan-hídnak csütörtökön – írta meg a Yonhap dél-koreai hírügynökség, és közzétettegy videofelvételt is a történtekről.

A felvételen látható, ahogy a hajó elülső felépítménye a hídnak csapódik, majd eldől, miközben az autósok pánikszerűen lefékeznek. A videón látszik, hogy a híd egyes elemei is a hajóra zuhannak, ami hátramenetbe kapcsolva próbált elhajózni.

A Yonhap beszámolója szerint az incidensnek nem voltak sérültjei.

A kétszintes híd alsó része megrongálódott, ezért elővigyázatosságból azt lezárták.

A dél-koreai parti őrség szerint a kb. 6000 tonnás Seagrand nevű hajó kapitánya erősen ittas állapotban volt. A hatóság 0,86 ezrelékes véralkoholszintet állapított meg nála, és a dél-koreai jog szerint a 0,3 ezrelékes szint felett már ittas vezetésnek számít a hajóvezetés. Azt még nem tudni, hogy a baleset idején a kapitány a kormányrúdnál állt-e, és az sem világos, a hajó miért tartott a híd felé, mivel az ellenkező irányba kellett volna haladnia.

A hatóságok szerint a teherhajó 40 perccel azelőtt, hogy a hídnak hajtott volna, egy lehorgonyzott kirándulóhajónak is nekiütközött a kikötőben.

A Seagrand szerdán érkezett Puszanba, a világ 5. legforgalmasabb árukikötőjébe, ahol 1495 tonna vascsövet rakodott ki. A hajó 1415 tonna acéltekerccsel indult volna tovább Vlagyivosztokba.

A 7,4 kilométer hosszú Gvangan-híd Dél-Korea második legnagyobb városának egyik látványossága, az éjszakai kivilágítása miatt a turisták körében is népszerű. (MTI)
https://444.hu/2019/02/28/egy-reszeg-orosz-kapitany-nekihajtott-egy-hidnak-del-koreaban
 
Egyszer haverommal ülünk a kocsmában(Jó pár évvel ezelőtt). Nézi az angol turistákat. Majd megkérdezi tőlem, "Te ezek, hogy voltak képesek meghódítani a világot? Egyáltalán ezek, hogy tudtak egy csónakot megépíteni?".

Cy2YMk4VQAAJjrr.jpg


Ők a 3. fázisnál vannak. 100 év múlva talán ismét nagyok lesznek.
 
A sok vodka ugyebár.

Egy részeg orosz kapitány nekihajtott egy hídnak Dél-Koreában

Egy orosz teherhajó nekihajtott a dél-koreai Puszan kikötőjén átívelő Gvangan-hídnak csütörtökön – írta meg a Yonhap dél-koreai hírügynökség, és közzétettegy videofelvételt is a történtekről.

A felvételen látható, ahogy a hajó elülső felépítménye a hídnak csapódik, majd eldől, miközben az autósok pánikszerűen lefékeznek. A videón látszik, hogy a híd egyes elemei is a hajóra zuhannak, ami hátramenetbe kapcsolva próbált elhajózni.

A Yonhap beszámolója szerint az incidensnek nem voltak sérültjei.

A kétszintes híd alsó része megrongálódott, ezért elővigyázatosságból azt lezárták.

A dél-koreai parti őrség szerint a kb. 6000 tonnás Seagrand nevű hajó kapitánya erősen ittas állapotban volt. A hatóság 0,86 ezrelékes véralkoholszintet állapított meg nála, és a dél-koreai jog szerint a 0,3 ezrelékes szint felett már ittas vezetésnek számít a hajóvezetés. Azt még nem tudni, hogy a baleset idején a kapitány a kormányrúdnál állt-e, és az sem világos, a hajó miért tartott a híd felé, mivel az ellenkező irányba kellett volna haladnia.

A hatóságok szerint a teherhajó 40 perccel azelőtt, hogy a hídnak hajtott volna, egy lehorgonyzott kirándulóhajónak is nekiütközött a kikötőben.

A Seagrand szerdán érkezett Puszanba, a világ 5. legforgalmasabb árukikötőjébe, ahol 1495 tonna vascsövet rakodott ki. A hajó 1415 tonna acéltekerccsel indult volna tovább Vlagyivosztokba.

A 7,4 kilométer hosszú Gvangan-híd Dél-Korea második legnagyobb városának egyik látványossága, az éjszakai kivilágítása miatt a turisták körében is népszerű. (MTI)
https://444.hu/2019/02/28/egy-reszeg-orosz-kapitany-nekihajtott-egy-hidnak-del-koreaban
A videó alapján lövése nem volt a kapitánynak, hogy merre jár úgy be lehetett állva.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
A sok vodka ugyebár.

Egy részeg orosz kapitány nekihajtott egy hídnak Dél-Koreában

Egy orosz teherhajó nekihajtott a dél-koreai Puszan kikötőjén átívelő Gvangan-hídnak csütörtökön – írta meg a Yonhap dél-koreai hírügynökség, és közzétettegy videofelvételt is a történtekről.

A felvételen látható, ahogy a hajó elülső felépítménye a hídnak csapódik, majd eldől, miközben az autósok pánikszerűen lefékeznek. A videón látszik, hogy a híd egyes elemei is a hajóra zuhannak, ami hátramenetbe kapcsolva próbált elhajózni.

A Yonhap beszámolója szerint az incidensnek nem voltak sérültjei.

A kétszintes híd alsó része megrongálódott, ezért elővigyázatosságból azt lezárták.

A dél-koreai parti őrség szerint a kb. 6000 tonnás Seagrand nevű hajó kapitánya erősen ittas állapotban volt. A hatóság 0,86 ezrelékes véralkoholszintet állapított meg nála, és a dél-koreai jog szerint a 0,3 ezrelékes szint felett már ittas vezetésnek számít a hajóvezetés. Azt még nem tudni, hogy a baleset idején a kapitány a kormányrúdnál állt-e, és az sem világos, a hajó miért tartott a híd felé, mivel az ellenkező irányba kellett volna haladnia.

A hatóságok szerint a teherhajó 40 perccel azelőtt, hogy a hídnak hajtott volna, egy lehorgonyzott kirándulóhajónak is nekiütközött a kikötőben.

A Seagrand szerdán érkezett Puszanba, a világ 5. legforgalmasabb árukikötőjébe, ahol 1495 tonna vascsövet rakodott ki. A hajó 1415 tonna acéltekerccsel indult volna tovább Vlagyivosztokba.

A 7,4 kilométer hosszú Gvangan-híd Dél-Korea második legnagyobb városának egyik látványossága, az éjszakai kivilágítása miatt a turisták körében is népszerű. (MTI)
https://444.hu/2019/02/28/egy-reszeg-orosz-kapitany-nekihajtott-egy-hidnak-del-koreaban


Ez kész b+,egy kivilágított 7 kilométeres hidat nem észrevenni,csak 1 bepiált Orosz tengerész tud.:D

A homlokrakodós karrierem első 2 perce jutott eszembe,autópálya mellett,betonkeverőt kellet rakni,úgy küldtek oda,hogy a cég jolly jokere,akit homlokrakodós rugdalózóba öltöztetett az anyja először,és ő aztán,az aztán.
No,egy picurka LM 1641-es volvóról volt szó,cirka 28 tonna az önsúlya,felmentem a gépkezelők gyöngye mellé,odaálltam a lépcsőre,hogy akkor ő most jól megmutatja,hogy kell betonkeverőt rakni,3 féle szemcseméretű kavicsból kevert a keverő,fejre állított mobil T keresztmetszetű beton elemekkel voltak elválasztva a szekciók,alyan 3 méter széles,az alja szintén 3 méter hosszú,és jó 5-6 méter magas betondarabkák voltak,4-5 tonna lehetett darabja.
No,emberünk a 2. merítés után elnézte az ívet,és a teli kanálla terhelt géppel beletolatott az egyik ilyen beton elembe,ami nem lett volna ellenfél,de pár ezer tonna kavicsot választott el,a másik pár ezer tonna kavicstól,így elég rugalmatlan volt,szóval olyan 8-10 km/h-ról 1 centin megálltunk,olyan koppanással,hogy egy veterán tüzér tiszt is összerezzent volna,erre megszólalt a jóember,rezzenéstelen arccal,hogy ezt csak megmutatta,hogy ilyet én ne csináljak.:D:D
Ekkor lett nyilvánvaló számomra,hogy a mester merev részeg :D ,így érthető volt,hogy kettőig sem látott,meg kell jegyeznem,hogy ez reggel,5 óra 2 perc körül történt,szóval nem amatőr piás volt a srác.:D
 

Végre megtaláltalak itten fent, hogy hivatkozhassak Rád, így talán hamarabb észlelni tudod a kérésemet. :)

Úgy emlékszem, hogy hajós zászló értelmezésben nem olyan vagy mint én /én: :eek: , :D /
Ezek mit csinálnak?

Nagy késztetés van bennem, hogy jó lenne tudni, hogy mit bütykölnek. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed