A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A nemzetközi szerződések (CFE) szerint, 1989-től, az IFV az a páncélozott, deszanttérrel rendelkező harcjármű, ami támadó harc megvívására alkalmas és a fegyverzete 20mm-es, vagy annál nagyobb űrméretű tűzfegyver. A futómű vagy hajtás nincs meghatározva! Lehet lánc és gumi is! Az IFV feladata nem csak hk alakulatok kísérése és támogatása!

Igen de ez hülyeség.
 
Szerintetek milyen realitása lenne a mai modern harctéren egy féllánctalpas gyalogsági harcjárműnek, csak hogy mindenkinel igaza legyen?
 
Szerintem a Pars 3 azért erős versenyző lehetne.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Linkeltem egy Videót a török PARS 3 harcjármüről ők már egy új kategoriába sorolják.
Wheeled Armoured Combat Vehicle (WACV)
 
Találsz arra is éppen elég példát,hogy láncos akad el valahol,vagy sűlyed a mocsárba.De hk kisérethez valóban lánctalpas a jobb.És a haderő/védendő terület nagyságának problémáját csak s hadműveleti mozgékonyság tudja feloldani,vagy egy tömeghadsereg.
Külnben szerintem a25 tonna feletti APC/IFV alá már lánctalp dukál.
A kerék vs lánctalp vitához annyit fűznék hozzá, hogy a kereket az tette elfogadhatóvá, hogy olcsóbb a használata a lánctalphoz képest. Ez a hidegháború tömeghadseregei időszakában elég nyomós érv volt és elég jelentős számban rendszeresítették is mindkét oldalon, leginkább PSZH-nál. Kívételt leginkább az amerikaiak képeztek akiknek nem kellett a kerék és lánctalpasoknál maradtak a PSZH-k terén is (M113).
Ha nem tömeghadseregben gondollkodunk és nem 1000+ számban szeretnénk rendszeresíteni PSZH-t sem, akkor őszintén, nem a lánctalpon spórolnék, hanem lánctalpas PSZH-t rendszeresítenik abból is.
Ez ennél összetettebb probléma.
Szerintetek milyen realitása lenne a mai modern harctéren egy féllánctalpas gyalogsági harcjárműnek, csak hogy mindenkinel igaza legyen?
Semennyire.Azzal a két megoldás hátrányait eggyesited
 
Találsz arra is éppen elég példát,hogy láncos akad el valahol,vagy sűlyed a mocsárba.De hk kisérethez valóban lánctalpas a jobb.És a haderő/védendő terület nagyságának problémáját csak s hadműveleti mozgékonyság tudja feloldani,vagy egy tömeghadsereg.
Külnben szerintem a25 tonna feletti APC/IFV alá már lánctalp dukál.

Ez ennél összetettebb probléma.

Semennyire.Azzal a két megoldás hátrányait eggyesited

Persze,hogy találsz de nem is ez a lényeg hanem az,hogy a láncos ott akad el ahol a harckocsi a kerekes meg sokkal több helyen akad el mint a harckocsi azaz láncossal mindenhol tudsz menni ahol a harckocsival kerekessel meg nem.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
  • Tetszik
Reactions: arcas
Számomra újdonság,hogy az A400-ban elfér a Puma, lehet én emlékszem rosszul de mintha nem arról lett volna szó,hogy nehéz terheket (harci technikákat) szállítani képes szállítógépeket vesz a Honvédség?
Látom felfigyeltél rá a linken...;)
 
Cseh Pandur II kezelők mondták pár éve, hogy maga a gép szuper. Talibant kergetni Afganisztánban nagyon jó, de soha nem akarnak vele olyan helyzetbe keveredni, ahol kézifegyveren kívül mással is lőhetnek rájuk. Úgy gondolták, hogy APC-ként kitűnő, IFV feladatokra viszont alkalmatlan, a gyenge védelme miatt. Ők ezt emelték ki. A terepjáró képességről nem esett szó.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Cseh Pandur II kezelők mondták pár éve, hogy maga a gép szuper. Talibant kergetni Afganisztánban nagyon jó, de soha nem akarnak vele olyan helyzetbe keveredni, ahol kézifegyveren kívül mással is lőhetnek rájuk. Úgy gondolták, hogy APC-ként kitűnő, IFV feladatokra viszont alkalmatlan, a gyenge védelme miatt. Ők ezt emelték ki. A terepjáró képességről nem esett szó.
Nekem szintén ezt mondták amikor kipróbálhattam a gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Szerintetek milyen realitása lenne a mai modern harctéren egy féllánctalpas gyalogsági harcjárműnek, csak hogy mindenkinel igaza legyen?

Semennyi. Anno csak azert csináltak meg kényszerből, mert így olcsóbb lehetett, a lánctalpas kormányzással nem kellett külön vacakolni és fel lehetett használni eredetileg nem is erre tervezett akkori teherautó alvázakat is.
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra