Akkor más irányból közelítsük meg a dolgot! Ugye nem gondolod, hogy a helyi TMK- s szakik össze tudtak volna dobni egy akkora "tetőt", ami megfelel a célnak. Maradjunk annyiban, hogy ez még akkori áron is több 10M-ós tétel lett volna GÉPENKÉNT! Különösen, ha közbeszerzésre is sor kerül.
Ha te vagy a légierő parancsnoka, és kapsz X mennyiségű pénzösszeget, ami a minimális üzemeltetéshez sem elegendő (ugyebár mindenkijövőre, meg hűledezett, hogy mennyire kevés a repült órája a hajózó személyzetnek), akkor azon törted volna a fejed, hogy hogyan védjed a gépeket az elemektől? Különösen, miután biztossá vált a 29-esek cseréje, a gripenek meg hivatalosan nem is a mieink.
Szerinted melyik fontosabb, az X összeget repülésre költeni, vagy olyan tárolókra amelyek megvédik a gépeket az esőtől, fagytól? Mert rutin nélkül lezuhan a pilóta, rossz géppel viszont fel sem száll!
És biztos lehetsz benne, hogy ez így alakult, az a legfelső polc döntése volt. Mert egy költségvetési szervnél nem csak azt mondják meg, hogy mennyit adnak, hanem azt is, hogy mire költheted.
Ha nem költöd el, akkor azt nem rakhatod félre, hanem annyival kevesebbet kapsz jövőre, mert "ugye kevesebből is ki lehetett azt hozni!"
Szóval nem győzőm elégszer hangsúlyozni, hogy mindig képzeld magad először azoknak a helyébe, akik felett pálác törsz!