Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Ez a 42 Paks 2 hogy jott ki?

600MW x 42 = 25200 MW igeny
Paks 2: 2400MW

Szoval ez durvan 10 Paks 2. Nem?
600MW-al számoltam, valahol ez volt a fejemben. Azt mindenesetre szemlélteti, hogy az elektromos autó mint olyan, "enyhe" kapacitásbeli gondokkal rendelkezik.

Az olyan apróságokba már bele sem megyek, hogy mi van akkor, amikor a Rajna vízállása alacsony és a folyami hajózás hónapokra kiesik és napi néhány ezer tonna plusz szállítási igény megy pillanatok alatt a spedítōrökhoz...
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
600MW-al számoltam, valahol ez volt a fejemben. Azt mindenesetre szemlélteti, hogy az elektromos autó mint olyan, "enyhe" kapacitásbeli gondokkal rendelkezik.

Az olyan apróságokba már bele sem megyek, hogy mi van akkor, amikor a Rajna vízállása alacsony és a folyami hajózás hónapokra kiesik és napi néhány ezer tonna plusz szállítási igény megy pillanatok alatt a spedítōrökhoz...

Neked is mondom: egyetertek. Csak nem akarom, hogy jojjon egy sotetzold es ebbe kosson bele. 10 Paks is epp eleg durvan szemlelteti.
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Ez a lehető legrosszabb ötlet ever. Olyan nevetséges időjárási limitje van, hogy ehaj. Ja és, az sem vinni ajtótól ajtóig a cuccot.
A megoldás az, hogy nem kell semmiféle szélturbinát építeni és csá.
Pontosan.
Na most képzeld el, hogy ezzel a - teherrel együtt is - levegőnél könnyebb "lufival" kéne elvinni és pontosan oszlopra lecsörlőzni a lapátokat a környék érthetően legszelesebb területén...
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
És még komplikáltabb lenne az útvonal engedélye, lakott területek fölé be se engednék, kerülgethetne mindent ráadásul a levegőben biztos tapadás nélkül.
Terhelhetősége meg béka segge alatt.

Miért lenne bonyolultabb az útvonalengedélye? Ha nem függesztve szállít, akkor ahol helikopter mehet, ott mehet léghajó is. Bár én is amellett lennék, hogy lakott területet kerüljön. Ami nem nagy kunszt a levegőben.
Terhelhetősége meg bőven elegendő. Egy szélturbina-lapát valami 5-10-35 tonnás. Kb a közepes léghajók szintje.

Elképzelem a léghajót, ahogy a felfüggesztett, majd 200 nm-es oldalfelületű tollal szenved... Nem jó megoldás

Nem hinném, hogy ez még kamionos szállítás esetén se lenne gond, de nem muszáj lógatva szállítani. Lehet félig vagy teljesen belső térben is vinni. Sőt, vegyes szállítás is lehetséges, a lapátot szállító kamiont kell hozzá szállítani.

Ez a lehető legrosszabb ötlet ever. Olyan nevetséges időjárási limitje van, hogy ehaj. Ja és, az sem vinni ajtótól ajtóig a cuccot.
A megoldás az, hogy nem kell semmiféle szélturbinát építeni és csá.

Ha helikopter vagy kisrepülőgép repülhet, akkor repülhet a léghajó is. A méretek korlátozhatják a szállítási célt, de sok szélturbina amúgy sem zsúfolt területen van, tehát legtöbbször nem lehet gond. Másrészt az sem különösebben gond, ha csak a közelben tud leszállni és onnét földi járművel viszik a lapátot a célhoz az utolsó szakaszban.

Én se vagyok nagy híve a szélkerekeknek, eleve ami mozgó alkatrészt tartalmaz az mindig gyanús :), de most nem is ez a kérdés.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Miért lenne bonyolultabb az útvonalengedélye? Ha nem függesztve szállít, akkor ahol helikopter mehet, ott mehet léghajó is. Bár én is amellett lennék, hogy lakott területet kerüljön. Ami nem nagy kunszt a levegőben.
Terhelhetősége meg bőven elegendő. Egy szélturbina-lapát valami 5-10-35 tonnás. Kb a közepes léghajók szintje.



Nem hinném, hogy ez még kamionos szállítás esetén se lenne gond, de nem muszáj lógatva szállítani. Lehet félig vagy teljesen belső térben is vinni. Sőt, vegyes szállítás is lehetséges, a lapátot szállító kamiont kell hozzá szállítani.



Ha helikopter vagy kisrepülőgép repülhet, akkor repülhet a léghajó is. A méretek korlátozhatják a szállítási célt, de sok szélturbina amúgy sem zsúfolt területen van, tehát legtöbbször nem lehet gond. Másrészt az sem különösebben gond, ha csak a közelben tud leszállni és onnét földi járművel viszik a lapátot a célhoz az utolsó szakaszban.

Én se vagyok nagy híve a szélkerekeknek, eleve ami mozgó alkatrészt tartalmaz az mindig gyanús :), de most nem is ez a kérdés.

Olvasd el a cikkben a "
Így repül 2000 köbméter hélium"
címmel kezdődő bekezdést.
https://totalcar.hu/belsoseg/2019/04/13/legugyi_kirandulasaim_az_autos_vilagbol/
S ez nyavalyás négy utast tud elszállítani...

Amennyiből építesz neki egy megfelelően masszív ideiglenes kikötő árbócot a a szállítási cím közelében (nagyításhoz kattints a képre):
Hindenburg_at_lakehurst.jpg

...abból már felépíted a madárszeletelőt.

Hidd el; nem véletlenül nem terjedtek el a léghajók a teherszállításban...

Ui: Most meg ugye már egyre kiszámíthatatlanabbak a légköri jelenségek; egy kis váratlan leáramlás, egy kis forgószél a semmiből:rolleyes::eek:)
 
M

molnibalage

Guest
Csinos, a beruházási költsége 7400 USD/kWe....
(4,3 mrd / 580k kWe)
Ez lenne az olcsó napáram? :confused:
Aminek építési költsége a világ legdrágább, de maga nevében első és egyedülálló francia 3. gen atomerőműével azonos?
Ennek a load factora biztosan nem 0,12, mint itthon, de ettől még nem is 0,92-0,95...

Nem látom a magukból kikelő okobarmokat, hogy akkor ezt hogyan is sikerült, hogy a világ LEGDRÁGÁBB erőművét sikerült talán felhúzni. Ennél csak az 50k USD/kWe (!) áron japán szélkerékfarm volt jobb. Na, azt azóta leszedték mindenhonnan...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Neked is mondom: egyetertek. Csak nem akarom, hogy jojjon egy sotetzold es ebbe kosson bele. 10 Paks is epp eleg durvan szemlelteti.

Nem kötözködni akarok, de a németek eddig különféle számítások szerint kb. 30-40 Paks 2-re való pénzt égettek, akarom mondani lengettek meg a szélben és süttettek meg a napon a zöldbohóckodásukkal.
Ha azt a pénzt atomba fektették volna, akkor lenne mivel etessék a villanyos autóikat.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Nem kötözködni akarok, de a németek eddig különféle számítások szerint kb. 30-40 Paks 2-re való pénzt égettek, akarom mondani lengettek meg a szélben és süttettek meg a napon a zöldbohóckodásukkal.
Ha azt a pénzt atomba fektették volna, akkor lenne mivel etessék a villanyos autóikat.
Tudom. Sajnos.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Olvasd el a cikkben a "
Így repül 2000 köbméter hélium"
címmel kezdődő bekezdést.
https://totalcar.hu/belsoseg/2019/04/13/legugyi_kirandulasaim_az_autos_vilagbol/
S ez nyavalyás négy utast tud elszállítani...

Amennyiből építesz neki egy megfelelően masszív ideiglenes kikötő árbócot a a szállítási cím közelében (nagyításhoz kattints a képre):
Hindenburg_at_lakehurst.jpg

...abból már felépíted a madárszeletelőt.

Hidd el; nem véletlenül nem terjedtek el a léghajók a teherszállításban...

Ui: Most meg ugye már egyre kiszámíthatatlanabbak a légköri jelenségek; egy kis váratlan leáramlás, egy kis forgószél a semmiből:rolleyes::eek:)

Ne a Goodyear-lufiból vagy az ősi Hindenburgból indulj ki! :) Modern léghajónak nem kell kikötő-torony. Kikötnie se kell, hanem leszállnia, pl futóműre. Nincs olyan bohóckodás, mint a Goodyear-rel :)

Az hogy nem terjedtek el - pontosabban nem is nagyon készítettek - teherléghajót az önmagában nem feltétlenül jelenti hogy nem lehet. Tele van a világ érthetetlen és kihagyott dolgokkal. Ellenben teherléghajót időnként próbálnak összehozni. Nem véletlenül. Most is van fejlesztés alatt.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 658
12 347
113
Ne a Goodyear-lufiból vagy az ősi Hindenburgból indulj ki! :) Modern léghajónak nem kell kikötő-torony. Kikötnie se kell, hanem leszállnia, pl futóműre. Nincs olyan bohóckodás, mint a Goodyear-rel :)

Az hogy nem terjedtek el - pontosabban nem is nagyon készítettek - teherléghajót az önmagában nem feltétlenül jelenti hogy nem lehet. Tele van a világ érthetetlen és kihagyott dolgokkal. Ellenben teherléghajót időnként próbálnak összehozni. Nem véletlenül. Most is van fejlesztés alatt.
Ezen ne agyalj tovább, mert láthatóan fogalmad sincs a léghajókról, de még a fizikáról sem.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 295
113
Csinos, a beruházási költsége 7400 USD/kWe....
(4,3 mrd / 580k kWe)
Ez lenne az olcsó napáram? :confused:
Aminek építési költsége a világ legdrágább, de maga nevében első és egyedülálló francia 3. gen atomerőműével azonos?
Ennek a load factora biztosan nem 0,12, mint itthon, de ettől még nem is 0,92-0,95...

Nem látom a magukból kikelő okobarmokat, hogy akkor ezt hogyan is sikerült, hogy a világ LEGDRÁGÁBB erőművét sikerült talán felhúzni. Ennél csak az 50k USD/kWe (!) áron japán szélkerékfarm volt jobb. Na, azt azóta leszedték mindenhonnan...
Értsük, de a lényeg: 7/24. Állandó energiaszolgáltatásra képes. Mint ahogy Észak-Amerikában néhány naperőmű. Az első fázis elérve. A második, hogy legyen olcsóbb. Ezt ti eddig lehetetlennek mondtátok, Szóval:
your-tears-9700762.png
 
M

molnibalage

Guest
Értsük, de a lényeg: 7/24. Állandó energiaszolgáltatásra képes. Mint ahogy Észak-Amerikában néhány naperőmű. Az első fázis elérve. A második, hogy legyen olcsóbb. Ezt ti eddig lehetetlennek mondtátok, Szóval:
your-tears-9700762.png
Nem, ez nem igaz. Csökken a teljesítménye. Ezen felül ott is van felhős idő.

Egyeseknek mániájuk teli talppal beleállni a hülyeségekbe?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Értsük, de a lényeg: 7/24. Állandó energiaszolgáltatásra képes. Mint ahogy Észak-Amerikában néhány naperőmű. Az első fázis elérve. A második, hogy legyen olcsóbb. Ezt ti eddig lehetetlennek mondtátok, Szóval:

Az hogy naplemente után még 14 órát tud működni, messze nem jelenti azt, hogy "állandó energiaszolgáltatásra képes".
1. Lefogadom, hogy naplemente után pár órával már a kapacitásának csak a töredékét termeli meg.
2. Mi van ha Az éjszaka után felhős reggel jön? Máris alig fog termelni, ok. ott azért kevesebb a felhő, mint itt, na épp elég ahhoz, hogy ne lehessen rá bármikor alapozni.
Ennél a projektnél legalább annyi eszük volt, hogy a sivatagba épült és nem Angliába.
 
M

molnibalage

Guest
Az hogy naplemente után még 14 órát tud működni, messze nem jelenti azt, hogy "állandó energiaszolgáltatásra képes".
1. Lefogadom, hogy naplemente után pár órával már a kapacitásának csak a töredékét termeli meg.
2. Mi van ha Az éjszaka után felhős reggel jön? Máris alig fog termelni, ok. ott azért kevesebb a felhő, mint itt, na épp elég ahhoz, hogy ne lehessen rá bármikor alapozni.
Ennél a projektnél legalább annyi eszük volt, hogy a sivatagba épült és nem Angliába.
Csak ilyen telepítési árnál majdnem mindegy hova rakod. Amikor a magyar áramárral 1200 USD-vel, 0 karbantartással 15 év táji megtérülés jön ki, akkor hiába van akár 5-ször nagyobb load factor (0,12*5 = 0,6), ha az ára meg 6,5-szer többe kerül. Ez ráadásul tükrös. Sok motor, van benne generátor és turbina is, stb. Ez igen sok törődést igényel. Igen, műszakilag csodálatos. De okkal ilyen rohadt drága.

Tessék, egy példa.

https://www.energycentral.com/c/ec/20mw-gemasolar-plant-elegant-pricey
https://mappingdesignww.wordpress.c...-generates-electricity-at-night-2011-ongoing/

Az külön vicc, hogy hasonló erőmű a Gemasolar plant (0,63 load factort becsültek) az került a tervek szerint 171millió EUR-ba, a valóság meg 490M USD volt. Na ennyit arról, hogy mi drágulhat és mi nem, akik folyamatosan a finn erőmű drágulásával jönnek, ami végül a piaci ár felett kb. 20%-kal állt meg. Több forrásból is azt látom, hogy messze a tervezettnél többe került.

490 M USD / 20MWe = 24 500 USD / kWe. Ok, valóban olcsóbb lett az arab.
A tervezett 171M EUR = 195 M USD esetén lett volna 9750 USD/kWe. Hát, az sem olcsó.

Ok, ez volt az egyik első ilyen, azért is volt drága. Csak kurva érdekes, hogy a sok ökobarom persze jön, hogy milyen drága a világ első 3. gen atomreaktora, ami egyedülálló eddig, akkor hirtelen más lesz a mérce. Vastaps.

https://www.power-technology.com/projects/gemasolar-concentrated-solar-power/

Concentrating solar power (CSP) plants are capital intensive, but have virtually zero fuel costs. Parabolic trough plant without thermal energy storage have capital costs as low as USD 4 600/kW,but low capacity factors of between 0.2 and 0.25. Adding six hours of thermal energy storage increases capital costs to between USD 7 100/kW to USD 9 800/kW, but allows capacity factors to bedoubled. Solar tower plants can cost between USD 6 300 and USD 10 500/kW when energy storageis between 6 and 15 hours. These plant can achieve capacity factors of 0.40 to as high as 0.80


Ennek a legelején vannak ára, hogy mibe kerül az, hogy ha sóolvadékkal akar az ember szórakozni és milyen kevés áthidalást ad. Lényegében csak a 30 szélességi kör táján van egyáltalán értelme. Tehát csak ott lesz 0.6 táji load factor, ahol ritkán van rossz idő. Ez nem Európa közepe és északi fele. És így is messze drágább az atomerőműnél, és nem működik 60+ évig.

Komolyan mondom, hogy egyeseknek egy virtuális saller kijárna már, hogy ennyire nem gondolkodnak és nem használják a keresőt, hanem ilyen egymondatos faszságokat böfögnek be "Ezt ti eddig lehetetlennek mondtátok, Szóval": Igen, baszod, a 0,6-os load factor is fényévekre van a zsinóráram termeléstől úgy, hogy
  • ez sem olcsóbb...
  • nem bír 60+ évet a core része...
  • iszonyatosan sok helyet foglal...
Szóval agyatlan kommentelés előtt mi lenne, ha elszámolna pár ember 20-ig és használná a keresőt? Persze, ha lövésük sincs mit kell keresni és csesznek legalább a 4 alapművelet használni megvalósult projektem mutatóira, akkor úgy nehéz...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Csak ilyen telepítési árnál majdnem mindegy hova rakod. Amikor a magyar áramárral 1200 USD-vel, 0 karbantartással 15 év táji megtérülés jön ki, akkor hiába van akár 5-ször nagyobb load factor (0,12*5 = 0,6), ha az ára meg 6,5-szer többe kerül. Ez ráadásul tükrös. Sok motor, van benne generátor és turbina is, stb. Ez igen sok törődést igényel. Igen, műszakilag csodálatos. De okkal ilyen rohadt drága.

Tessék, egy példa.

https://www.energycentral.com/c/ec/20mw-gemasolar-plant-elegant-pricey
https://mappingdesignww.wordpress.c...-generates-electricity-at-night-2011-ongoing/

Az külön vicc, hogy hasonló erőmű a Gemasolar plant (0,63 load factort becsültek) az került a tervek szerint 171millió EUR-ba, a valóság meg 490M USD volt. Na ennyit arról, hogy mi drágulhat és mi nem, akik folyamatosan a finn erőmű drágulásával jönnek, ami végül a piaci ár felett kb. 20%-kal állt meg. Több forrásból is azt látom, hogy messze a tervezettnél többe került.

490 M USD / 20MWe = 24 500 USD / kWe. Ok, valóban olcsóbb lett az arab.
A tervezett 171M EUR = 195 M USD esetén lett volna 9750 USD/kWe. Hát, az sem olcsó.

Ok, ez volt az egyik első ilyen, azért is volt drága. Csak kurva érdekes, hogy a sok ökobarom persze jön, hogy milyen drága a világ első 3. gen atomreaktora, ami egyedülálló eddig, akkor hirtelen más lesz a mérce. Vastaps.

https://www.power-technology.com/projects/gemasolar-concentrated-solar-power/

Concentrating solar power (CSP) plants are capital intensive, but have virtually zero fuel costs. Parabolic trough plant without thermal energy storage have capital costs as low as USD 4 600/kW,but low capacity factors of between 0.2 and 0.25. Adding six hours of thermal energy storage increases capital costs to between USD 7 100/kW to USD 9 800/kW, but allows capacity factors to bedoubled. Solar tower plants can cost between USD 6 300 and USD 10 500/kW when energy storageis between 6 and 15 hours. These plant can achieve capacity factors of 0.40 to as high as 0.80


Ennek a legelején vannak ára, hogy mibe kerül az, hogy ha sóolvadékkal akar az ember szórakozni és milyen kevés áthidalást ad. Lényegében csak a 30 szélességi kör táján van egyáltalán értelme. Tehát csak ott lesz 0.6 táji load factor, ahol ritkán van rossz idő. Ez nem Európa közepe és északi fele. És így is messze drágább az atomerőműnél, és nem működik 60+ évig.

Komolyan mondom, hogy egyeseknek egy virtuális saller kijárna már, hogy ennyire nem gondolkodnak és nem használják a keresőt, hanem ilyen egymondatos faszságokat böfögnek be "Ezt ti eddig lehetetlennek mondtátok, Szóval": Igen, baszod, a 0,6-os load factor is fényévekre van a zsinóráram termeléstől úgy, hogy
  • ez sem olcsóbb...
  • nem bír 60+ évet a core része...
  • iszonyatosan sok helyet foglal...
Szóval agyatlan kommentelés előtt mi lenne, ha elszámolna pár ember 20-ig és használná a keresőt? Persze, ha lövésük sincs mit kell keresni és csesznek legalább a 4 alapművelet használni megvalósult projektem mutatóira, akkor úgy nehéz...

Tartok tőle Molni, hogy ""igazuk"" lesz a megújuló energiatermelő rendszerek pártolóinak.
Mivel az atom "Fúj, gonosz, piszkos, teszed le?!", ezért szalonképtelen a sötétzöld szalonokban. Tehát marad a szél, nap kombó.

Mivel a cechet - mint fogyasztó és mint adófizető - úgyis te fogod állni, ezért részükről no problem.
A cél szent, (a bolygón az emberi élet megmentése) az eszköz meg csak annyiban számít, hogy hülyén venné ki magát, ha filantrópként tetszelegve drasztikus törvényi eszközökkel csökkentenék (mint Kínában eddig az egyke programmal) az emberiség lélekszámát, illetve lehetetlenítenék el a fogyasztói társadalom valóban káros kultuszát.
Mivel ezek kiesnek, ezért marad a mániájuk.
S megtérülő lesz, majd meglátod: Ha kell, akkor 6.5-szörös áramárral, ha kell még többel.

S akkor majd visszautalnak a mostani beszélgetésekre, hogy na ugye, nekünk volt igazunk!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
Tartok tőle Molni, hogy ""igazuk"" lesz a megújuló energiatermelő rendszerek pártolóinak.
Mivel az atom "Fúj, gonosz, piszkos, teszed le?!", ezért szalonképtelen a sötétzöld szalonokban. Tehát marad a szél, nap kombó.

Mivel a cechet - mint fogyasztó és mint adófizető - úgyis te fogod állni, ezért részükről no problem.
A cél szent, (a bolygón az emberi élet megmentése) az eszköz meg csak annyiban számít, hogy hülyén venné ki magát, ha filantrópként tetszelegve drasztikus törvényi eszközökkel csökkentenék (mint Kínában eddig az egyke programmal) az emberiség lélekszámát, illetve lehetetlenítenék el a fogyasztói társadalom valóban káros kultuszát.
Mivel ezek kiesnek, ezért marad a mániájuk.
S megtérülő lesz, majd meglátod: Ha kell, akkor 6.5-szörös áramárral, ha kell még többel.

S akkor majd visszautalnak a mostani beszélgetésekre, hogy na ugye, nekünk volt igazunk!
Engem nem fog vigasztalni, hogy elbasznak adott estben egy valag pénzt a semmire, de igazam volt és előre megmondtam...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Ha tippelnem kellene, akkor valami sóolvadék is lesz a dologban. Mindig jót röhögök, amikor levezetik, hogy 800 fokra is felhevül a só és milyen csudálatos lesz a hatásfok...

Oszt anyagot találtak-e már, ami 800 fokon kellō szilárdsággal bír és kibírja a kloridokat????? Szerintem egy darabig feladja a leckét a nikkel-ötvözekkel foglalkozó embereknek...
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt and fip7