T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Értem. És a teljes MRAP kínálat kínálatban hova helyeznéd?Nem nálam, de volt próbázva. A másik kettőhöz, már személyesen is volt szerencsém. (a VZF-et elakadni is láttam földúton). A komondorral még mindig az a gond, hogy itthon nincs ilyen járműre nagyon szükség. A külföldi missziókban meg olcsóbb bérelni egyet helyben az amerikaiktól, mint kivitetni.
Meg többek közt nagyon szar a terepjáró képessége és akkora mint egy pajta.
Komondort is inkább nevezném külföldi,főleg IVECO részegységek összeszerelésének.Mert nem egy hozzászólásra írtam konkrétan. Napok óta hajtod a semmit. A Rábával kezdted, hogy mindent legyárt magának, aztán már letagadtad, hogy nem is ezt írtad. Nézd vissza. Értem és dícsérendő a lelkesedésed, de ez annál bonyolúltabb történet,. Rossz úton jársz. Maradj a realitásoknál. Nézd meg, aki szóba jöhet, mire képes nehézfegyver ügyben. Rába, liszensz teherautó gyártás, MAN gondnokság alatt. Gamma, kézimjunka, egyedi gyártás, kétes értékű eszközök. Currus, an azok semmire. Más nincs.
Hát kiforratlan és ormótlan. Nem annyira borulékony mint egyes amerikai típusok. De cserébe könnyebben elakad.Értem. És a teljes MRAP kínálat kínálatban hova helyeznéd?
Mi az Iveco benne ? (kérdezem mert nem tudom pontosan)Komondort is inkább nevezném külföldi,főleg IVECO részegységek összeszerelésének.
Sajnálatos,de 20éve halott a magyar hadiipar.
Motor,váltó,futómű.De a vezetőúlés,a volán és a műszerfal is.Lényegében egy IVECO elemekböl összebarkácsolt járgány.Páncéllemezeket is valahonnan külföldröl rendelték a kasznihoz.HTben,vagy a KLben(?) volt rola egy ismertető sorozat.Mi az Iveco benne ? (kérdezem mert nem tudom pontosan)
Én úgy tudtam Allison váltós (bár elvileg olyat raknak bele amit a megrendelő kér)Motor,váltó,futómű.De a vezetőúlés,a volán és a műszerfal is.Lényegében egy IVECO elemekböl összebarkácsolt járgány.Páncéllemezeket is valahonnan külföldröl rendelték a kasznihoz.HTben,vagy a KLben(?) volt rola egy ismertető sorozat.
Lehet azt is rendelni bele.IVECO kamionokat is lehet Allison,vagy Fuller váltóval rendelni,de az utóbbit nem ajánlom.Nagyon jó,de ahoz komoly gyakorlat kell.Én úgy tudtam Allison váltós (bár elvileg olyat raknak bele amit a megrendelő kér)
Akkor mi tovább húzzuk majd a ránk támadó androidok ellen, mert nem fognak érteni minket.Ez mindenhol sokkal jobb.
Orosszal és japánnal is megerősíthetem!![]()
Én úgy tudtam Allison váltós (bár elvileg olyat raknak bele amit a megrendelő kér)
Bónusz: Pali kommentjéből sokat tanulhattok a magyar gazdaság valós helyzetéről![]()
En azt hittem, hogy o hiryu, es nem Pal. A szovege is magyarellenes, olyasmit pedig Pal nem mondott soha.Pali kommentjeit régóta olvasgatom, hát az egy idióta...de inkább hagyjuk, nem akarom sértegetni a baloldalban vakon hívőket...
Alighanem többféle váltót is kipróbáltak benne.Saját tapasztalatom szerint a ZF váltók a legjobbak.MAN TGA ZF Komfort váltója messze a legjobb volt mind közül,amit vezettem.Pedig kézi váltó,16+2+2 fokozat.Persze nagy egy Komondor méretű kocsinak.Allison váltókat kifejezetten utálomNekem az rémlik, hogy 6 sebességes ZF váltók lettek beépítve.
Szerintem ő nem Pál, mivel pál ultralengyelésV4-istaOff
En azt hittem, hogy o hiryu, es nem Pal. A szovege is magyarellenes, olyasmit pedig Pal nem mondott soha.
On
Motor,váltó,futómű.De a vezetőúlés,a volán és a műszerfal is.Lényegében egy IVECO elemekböl összebarkácsolt járgány.Páncéllemezeket is valahonnan külföldröl rendelték a kasznihoz.HTben,vagy a KLben(?) volt rola egy ismertető sorozat.
A fődarabok nem hazaiak.Bár ha a ZF váltót teszik bele,az lehet,hogy hazai összeszerelésű.ZF megvette az Egri Sebességváltógyárat.(Sok mindent itthon gyártatnak hozzá, én pl az egyik beszállítójuknál melózok)
A fődarabok nem hazaiak.Bár ha a ZF váltót teszik bele,az lehet,hogy hazai összeszerelésű.ZF megvette az Egri Sebességváltógyárat.
No,erröl nem tudtam.Akkor a felmerült 3 váltóvariációbol 2 hazai szerelésű is lehet.Sajnos ez az összhatást nem nagyon befolyásolja,és a Komondor harcértékét semAz Allison váltó meg Szentgotthárdon készül.
Halló-halló srácok!!!
Az hogyhogy nincs megfelelő gyár? Miért gondolkozik itt mindenki zöldmezős beruházásokba? Ez nem egy autógyári futószalagos gyártás.
Mennyivel bonyolultabb egy ilyen összeszerelés, mint egy buszé, vagy egy teherautóé, esetleg egy tűzoltó autóé? Csak mert ilyen gyáraink már vannak.
Ha havi 6-8 darabot összeszerelünk, az bőven elég!
Egy páncélozott jármű összelegózása azért nem egy űrhajógyár. Pár kép a lengyel gyárból.
A Rábánál szerintem 1 éven belül működő példányok jönnének le a sorról. A Rába jelenlegi kapacitásai. És akkor már nem csak vegetálna a cég, azt garantálom!
Arról meg ne is beszéljünk, hogy a modularitás miatt simán lehetne konzorciumban gyártani.
Így akár a teljes hazai hadiipari cég paletta kapna zsíros melókat.
Pl.: Rába a testet gyártja, a tornyo(ka)t a HM EI valemelyik cége, a végszerelést és az elektronikát meg mondjuk a Gamma/Respirátor.
Szóval lenne ebben bőven perspektíva.
Te mit értesz gyártás alatt? Mert ezzel az erővel maga a Patria sem gyártja a saját fejlesztését, csak összeszereli. Mert ugyebár a motor Scania, a torony meg teljesen random.
Szerintem, ha a gyár egyik végében bemegy a táblás acéllemez, a másikon meg kijön az összeállított önhordó héj, akkor azt lehet gyártásnak hívni, nem?
A motoron és a váltón kívül a Rába mindent le fog tudni gyártani (ha oda jutunk) a testhez.
Akkor te ezek szerint elvárod, hogy idehaza ha gyártunk valamit, akkor több alkatrészt gyártsunk, mint a saját fejlesztője?
De akkor nézzük meg így is. A felsorolt alkatrészekből melyik, amit ne tudnánk itthon legyártani? Szigorúan a licence műszaki követelményei szerint?
Én most momentán a motort tudnám csak "felsorolni". Különben az a vicces, hogy ha megnézed a AMV opcionális páncéljának rögzítését, akkor azt mondhatjuk, hogy még azok is a Rábánál készülnének...
Mivel van probléma?És igen a H szériás gépek esetében szépen leírtad a licence gyártást. Csakhát a licence gyártásnak vannak szintjei. Ez meg kell vizsgálni, hogy mi az ami idehaza legyártható, és mi az amit egyszerűbb megrendelni készen.
Ugyan így kellene mondjuk az pl. AMV-t is gyártani.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..