A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem nálam, de volt próbázva. A másik kettőhöz, már személyesen is volt szerencsém. (a VZF-et elakadni is láttam földúton). A komondorral még mindig az a gond, hogy itthon nincs ilyen járműre nagyon szükség. A külföldi missziókban meg olcsóbb bérelni egyet helyben az amerikaiktól, mint kivitetni.

Meg többek közt nagyon szar a terepjáró képessége és akkora mint egy pajta.
Értem. És a teljes MRAP kínálat kínálatban hova helyeznéd?
 
Mert nem egy hozzászólásra írtam konkrétan. Napok óta hajtod a semmit. A Rábával kezdted, hogy mindent legyárt magának, aztán már letagadtad, hogy nem is ezt írtad. Nézd vissza. Értem és dícsérendő a lelkesedésed, de ez annál bonyolúltabb történet,. Rossz úton jársz. Maradj a realitásoknál. Nézd meg, aki szóba jöhet, mire képes nehézfegyver ügyben. Rába, liszensz teherautó gyártás, MAN gondnokság alatt. Gamma, kézimjunka, egyedi gyártás, kétes értékű eszközök. Currus, an azok semmire. Más nincs.
Komondort is inkább nevezném külföldi,főleg IVECO részegységek összeszerelésének.
Sajnálatos,de 20éve halott a magyar hadiipar.
 
Haderőfejlesztéshez pénz kell nem hadiipar. Cseh fórumokon gyakran írják viccesen hogy úgy vásárolgatunk mint valami gazdag emirátus ami valahol igaz is. Szerintem a legfontosabb hogy a rendelkezésre álló összeget most okosan hasznos dolgokra költsék el ne pedig túlárazott hülyeségekre(Patriot és társai). Később meg majd lehet támogatni egyes ágazatokat - informatika, mesterséges intelligencia stb. amik azért nem igényelnek milliárdos beruházásokat de van esély világszínvonal elérésére.
 
Mi az Iveco benne ? (kérdezem mert nem tudom pontosan)
Motor,váltó,futómű.De a vezetőúlés,a volán és a műszerfal is.Lényegében egy IVECO elemekböl összebarkácsolt járgány.Páncéllemezeket is valahonnan külföldröl rendelték a kasznihoz.HTben,vagy a KLben(?) volt rola egy ismertető sorozat.
 
Motor,váltó,futómű.De a vezetőúlés,a volán és a műszerfal is.Lényegében egy IVECO elemekböl összebarkácsolt járgány.Páncéllemezeket is valahonnan külföldröl rendelték a kasznihoz.HTben,vagy a KLben(?) volt rola egy ismertető sorozat.
Én úgy tudtam Allison váltós (bár elvileg olyat raknak bele amit a megrendelő kér)
 
jav:A német repülők, tankok állnak, mert többek közt az állam nem fizeti az alkatrészek megvásárlását, erre jön pl a magyar állam, hogy a Leókhoz... alkatrész kell.
 
Off
Bónusz: Pali kommentjéből sokat tanulhattok a magyar gazdaság valós helyzetéről :D

Pali kommentjeit régóta olvasgatom, hát az egy idióta...de inkább hagyjuk, nem akarom sértegetni a baloldalban vakon hívőket...
En azt hittem, hogy o hiryu, es nem Pal. A szovege is magyarellenes, olyasmit pedig Pal nem mondott soha.
On
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and megazez
Nekem az rémlik, hogy 6 sebességes ZF váltók lettek beépítve.
Alighanem többféle váltót is kipróbáltak benne.Saját tapasztalatom szerint a ZF váltók a legjobbak.MAN TGA ZF Komfort váltója messze a legjobb volt mind közül,amit vezettem.Pedig kézi váltó,16+2+2 fokozat.Persze nagy egy Komondor méretű kocsinak.Allison váltókat kifejezetten utálom
 
Motor,váltó,futómű.De a vezetőúlés,a volán és a műszerfal is.Lényegében egy IVECO elemekböl összebarkácsolt járgány.Páncéllemezeket is valahonnan külföldröl rendelték a kasznihoz.HTben,vagy a KLben(?) volt rola egy ismertető sorozat.

(Sok mindent itthon gyártatnak hozzá, én pl az egyik beszállítójuknál melózok)
 
Ezek voltak a témában a hozzászólásaim.
Halló-halló srácok!!!
Az hogyhogy nincs megfelelő gyár? Miért gondolkozik itt mindenki zöldmezős beruházásokba? Ez nem egy autógyári futószalagos gyártás.
Mennyivel bonyolultabb egy ilyen összeszerelés, mint egy buszé, vagy egy teherautóé, esetleg egy tűzoltó autóé? Csak mert ilyen gyáraink már vannak. :rolleyes:
Ha havi 6-8 darabot összeszerelünk, az bőven elég!
Egy páncélozott jármű összelegózása azért nem egy űrhajógyár. Pár kép a lengyel gyárból.
A Rábánál szerintem 1 éven belül működő példányok jönnének le a sorról. A Rába jelenlegi kapacitásai. És akkor már nem csak vegetálna a cég, azt garantálom!

Arról meg ne is beszéljünk, hogy a modularitás miatt simán lehetne konzorciumban gyártani.
Így akár a teljes hazai hadiipari cég paletta kapna zsíros melókat.
Pl.: Rába a testet gyártja, a tornyo(ka)t a HM EI valemelyik cége, a végszerelést és az elektronikát meg mondjuk a Gamma/Respirátor.
Szóval lenne ebben bőven perspektíva.

Te mit értesz gyártás alatt? Mert ezzel az erővel maga a Patria sem gyártja a saját fejlesztését, csak összeszereli. Mert ugyebár a motor Scania, a torony meg teljesen random.
Szerintem, ha a gyár egyik végében bemegy a táblás acéllemez, a másikon meg kijön az összeállított önhordó héj, akkor azt lehet gyártásnak hívni, nem?
A motoron és a váltón kívül a Rába mindent le fog tudni gyártani (ha oda jutunk) a testhez.

Akkor te ezek szerint elvárod, hogy idehaza ha gyártunk valamit, akkor több alkatrészt gyártsunk, mint a saját fejlesztője?
De akkor nézzük meg így is. A felsorolt alkatrészekből melyik, amit ne tudnánk itthon legyártani? Szigorúan a licence műszaki követelményei szerint?
Én most momentán a motort tudnám csak "felsorolni". Különben az a vicces, hogy ha megnézed a AMV opcionális páncéljának rögzítését, akkor azt mondhatjuk, hogy még azok is a Rábánál készülnének...

És igen a H szériás gépek esetében szépen leírtad a licence gyártást. Csakhát a licence gyártásnak vannak szintjei. Ez meg kell vizsgálni, hogy mi az ami idehaza legyártható, és mi az amit egyszerűbb megrendelni készen.
Ugyan így kellene mondjuk az pl. AMV-t is gyártani.
Mivel van probléma?
Továbbra is azt gondolom, hogy egy bármilyen moduláris IFV páncéltestjéhez akár az AMV-hez minden le tudnának gyártani idehaza, és akár a Rábánál. Pontosan annyira, amennyire a Patria legyártja ezeket. Motort, meg váltót nem tudna persze (a Pátria sem gyártja ezeket), de mint látszik simán becsúszhat, hogy még a Patria is magyar gyártású váltóval van felszerelve.
Ha lenne olyan alkatrész, ami nincs jelenleg a Rába termékpalettáján, azt szinte biztos vagyok benne, hogy magyarországi beszállítótól meg tudnánk oldani. Amit pedig így sem, azt simán a licence tulaj leszállítja örömmel nekünk.
Továbbra is arról van szó, hogy a finn gépet gyártjuk, csak a lehető legnagyobb arányban idehaza előállított alkatrészből. Ha a kormányzat meg úgy akarja, akkor konzorciumos formában is lehetőség van a gyártásra.
Nem beszélek a toronyról. Mert az egy egészen más ügy. Különösen, ha távirányításúról van szó.

Ennél világosabban nem tudom leírni, összefoglalni az álláspontomat.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti