A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tegye fel a kezét, akit ha holnap bejelentenék, hogy veszünk 200db Pumát, zavarna, hogy nem lenne hozzájuk azonos családból való sebesültszállító! ;)
Valahogy ez nem így működik hogy az asztalra csapnak és lám kész is van a sebesültszállító. Áttervezés igényelne még ha hülyén is hangzik. Mert oké hogy az alap szerepkör adott. De teljesen más szerepkörben kellene alkalmazni. Na kicsit hülyén fogalmaztam meg. De a lényeg hogy pl egy sebesült szállítónál teljesen mások pl a belső igények és a kritériumok. Nem beszélve a felhasználói igényekről és így tovább..........
 
Valahogy ez nem így működik hogy az asztalra csapnak és lám kész is van a sebesültszállító. Áttervezés igényelne még ha hülyén is hangzik. Mert oké hogy az alap szerepkör adott. De teljesen más szerepkörben kellene alkalmazni. Na kicsit hülyén fogalmaztam meg. De a lényeg hogy pl egy sebesült szállítónál teljesen mások pl a belső igények és a kritériumok. Nem beszélve a felhasználói igényekről és így tovább..........

Lasd Patria, ahol van a nagyobb belmagassagu modell es pont ilyesmire ill C4ISR celokra ajanljak, bar mintha a Puma magasabb lene alapbol...
 
Az nem lenne jo ha nem lenne mas modell. Akkor a curusnak kellene berhelni a megvasaroltakbol...
 
Errol szerintem mar volt szo, de az biztos, hogy a tobbseghez nem jutott el... ha jol remlik a Bloomberg irta egy hettel ezelott, hogy felrobbantak a szamok egyreszt az F-35-os fejlesztesi program jovoje korul, masreszt joval dragabbra jon ki az uzemeltetese is a kovetkezo 20-25 evre vetitve...
Azért valljuk be hogy az eddigi kommunikált információk alapján ezt is berakhatjuk a túl szép hogy igaz legyen kategóriába, mert.ki gondolhatta komolyan hogy egy ilyen technológia költségeit egy lapon lehet említeni pl egy Gripen E költségeivel.... nah persze... meg azt is tudjuk hogy az amerikai fegyvergyárak éhségét nem lehet csillapítani, a világ pénze is kell nekik....
 
F-35:
Ha komolyan akarnánk, akkor sem vennék Block 5 verzió előttit. Nem vagyunk mi annyira gazdagok, hogy megengedhessük egy kvázi még csak félkész, béta verziós gép vásárlását, hogy aztán utólag még jó sokat kelljen rákölteni az "upgrade"-re.

Magyarországot 1 hónap alatt rábeszélték pl. a NASAMS-re... szerinted a többi országnál mi lesz?

NASAMS lesz? Ez biztos? Vagy lemaradtam valamiről?
 
Valahogy ez nem így működik hogy az asztalra csapnak és lám kész is van a sebesültszállító. Áttervezés igényelne még ha hülyén is hangzik. Mert oké hogy az alap szerepkör adott. De teljesen más szerepkörben kellene alkalmazni. Na kicsit hülyén fogalmaztam meg. De a lényeg hogy pl egy sebesült szállítónál teljesen mások pl a belső igények és a kritériumok. Nem beszélve a felhasználói igényekről és így tovább..........
Akkor te sem értetted meg, hogy mire akartam célozni.
A kutyát nem érdekli, hogy nincs belőle sebesültszállító, ha az alap modell a jelenleg elérhető lehető legjobb lánctalpas IFV a világon. Ezt tisztán bebizonyította cseh tender.
Ha nincs belőle, akkor nincs. Ha majd lesz, akkor lesz.
Addig meg megoldod mással.
A németeket vajon miért nem érdekli, hogy nincs ilyen verzió? 4 éve hadrendben van.
Különben szerintem a KMW nagyjából 2 hét alatt meg tudna oldani egy prototípust, ha olyan nagy szükség lenne rá.
A műszaki mentését meg megoldják az Leo-k műszaki mentőivel. Szerintem nem fog neki problémát okozni, ráadásul együtt is vannak alkalmazva. Nekünk is lesz belőle....:rolleyes:;)
 
Nekünk IFV, C&C, 120mm SPM, SHORAD és MEDEVAC kellene alapvetően, ha rendes harcértékű nehézdandárt építünk!

A C&C egyszerű, egy normál IFV, csak deszanttérben nem nyuszik utaznak. A 120-as SPM dettó, ott a svéd AMOS torony. Igazából csak a SHORAD-ot és a MEDEVAC-ot kellene fejleszteni, a többit csak szerelni!
 
Nekünk IFV, C&C, 120mm SPM, SHORAD és MEDEVAC kellene alapvetően, ha rendes harcértékű nehézdandárt építünk!

A C&C egyszerű, egy normál IFV, csak deszanttérben nem nyuszik utaznak. A 120-as SPM dettó, ott a svéd AMOS torony. Igazából csak a SHORAD-ot és a MEDEVAC-ot kellene fejleszteni, a többit csak szerelni!
Maradjunk annyiban, hogy mire nekünk legyártaná a szükséges alap IFV-t a KMW, addigra lesz gyártható minden más verzió. Shorad esetén szerintem talán még az is működő dolog lenne, ha a sima IFV tornyára tervezett 2 oldali Spike vetőket lecserélik légvédelmi rakétákra.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az F-35 topikban linkeltem holland, ausztrál stb. számítások is, ha jól emlékszem. Ők is azt hozták ki, hogy kevés lesz az a pénz, amit eredetileg erre terveztek.
https://www.defensenews.com/air/2017/11/13/danish-audit-agency-questions-data-for-f-35-purchase/

A dánok szerint a 27 gépük a 30 év alatt el fog vinni 10 milliárd USD-t. Ha ezek a számok(nagyságrendek) igazak akkor azt a magyar gazdaság egész egyszerűen nem tudja kigazdálkodni főleg úgy hogy 2030-ra cél Ausztriához közeledni nem pedig görög szintre visszaadósodni. Marad a Gripen.

Én meghajlok puszta számok - mint tények - előtt, ha ez tényleg igy van....tovább kell lapozni a termék-katalógust...
 
Nem hiszem, hogy barki amerikai exportra szamolt volna barmikor is, viszont az amerikai gyar tutira nem fog europai piacon labdaba rugni.

Amerikába, a civil piacra, kiváló export termék, fegyverben, az AMD-65. Gondolom van még raktáron belőle, bőven. Azt árulják és Amerikában, ne a MIG-29-essel kísérletezgessenek mindenféle árveréseken, mert az nem megy. :)
 
Akkor te sem értetted meg, hogy mire akartam célozni.
A kutyát nem érdekli, hogy nincs belőle sebesültszállító, ha az alap modell a jelenleg elérhető lehető legjobb lánctalpas IFV a világon. Ezt tisztán bebizonyította cseh tender.
Ha nincs belőle, akkor nincs. Ha majd lesz, akkor lesz.
Addig meg megoldod mással.
A németeket vajon miért nem érdekli, hogy nincs ilyen verzió? 4 éve hadrendben van.
Különben szerintem a KMW nagyjából 2 hét alatt meg tudna oldani egy prototípust, ha olyan nagy szükség lenne rá.
A műszaki mentését meg megoldják az Leo-k műszaki mentőivel. Szerintem nem fog neki problémát okozni, ráadásul együtt is vannak alkalmazva. Nekünk is lesz belőle....:rolleyes:;)
Ez nem így működik hogy gondolsz egyet oszt kihúgyozód.
A németeknél gondolom azért nincs még il fejleszthetik,tesztelik, mert más prioritások il elképzelések lehetek a hadseregnek. Egyébként se úgy működik hogy gondolsz egyet oszt kész van minden. Az alaptól a tetőig.
A cseh tender mire beindul (várjuk ki a végét) legalább még 5-6 év mire az asztalra le is fognak valamit rakni. Ha eljutnak odáig és ha egyáltalán Puma lesz. Mert a legutóbbi ökörségük ép keresztbe tett a pumának a tenderen.
 
Amerikába, a civil piacra, kiváló export termék, fegyverben, az AMD-65. Gondolom van még raktáron belőle, bőven. Azt árulják és Amerikában, ne a MIG-29-essel kísérletezgessenek mindenféle árveréseken, mert az nem megy. :)
Inkább kurens lesz az a kiváló.... nem a minősége miatt szeretik hanem mert ritka, extra stb.... amúgy nagy összeget nem tennék rá hogy AMD ből sok van raktáron....