A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Beszélsz a semmiről, megint.
A véleményedre kiváncsi vagyok, a butaságaidra nem. ;)

Mar mondtam masnak is, ha valami tul magas, kerdezz batran, mindig szivesen segitek a kevesbe szerencseseknek... :p

Konkretan a KC-390-nek nem sok ertelme ugy, hogy kozben Airbus supply chainre allunk ra. Meg kevesebb, mint a Super Herculesnek, mert abbol legalabb millio van a kornyeken, azaz a supply chain is adott Europaban, hiaba amerikai. 20-30 evre vesszuk, az uzemeltetes kritikus pont.
 
Az hogy sokra tartod magad az a szived joga. De nem értem az "uzemeltetettel"-el mit szerettél volna mondani, mert nem illik a témába. Sehogy sem.
Szerintem ott ment félre (én sem értettem elsőre), hogy azt akarta írni "üzemeltettél". És arra akart célozni, hogy a KC-390 erősen tesztfázisban van még, amit ráadásul az is hátráltatott, hogy a Brazil légierőnek legyártott 2 gépből az egyik lezuhant. Ha lenne mellette jelenleg is üzemelő bevált típusunk - mint ahogy a cseheknek van pár gépük, ők be is szálltak a programba -, akkor érdemes lenne a gép a figyelmünkre. Így viszont ha a semmi mellé veszel egy olyan gépet, amit tesztfázisban van, egy esetleges felmerülő hiba miatt komplett létszámban lerendelnek a földre, akkor nincs alternatíva. A KC nálunk kb.: 7-8 év múlva kerülne olyan fázisba, amit már mi is meggondolhatnánk, már ha akkor még lesz ilyen gépre szükségünk... ;):D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Mar mondtam masnak is, ha valami tul magas, kerdezz batran, mindig szivesen segitek a kevesbe szerencseseknek... :p

Konkretan a KC-390-nek nem sok ertelme ugy, hogy kozben Airbus supply chainre allunk ra. Meg kevesebb, mint a Super Herculesnek, mert abbol legalabb millio van a kornyeken, azaz a supply chain is adott Europaban, hiaba amerikai. 20-30 evre vesszuk, az uzemeltetes kritikus pont.
Megelőztél.
 
Szerintem ott ment félre (én sem értettem elsőre), hogy azt akarta írni "üzemeltettél". És arra akart célozni, hogy a KC-390 erősen tesztfázisban van még, amit ráadásul az is hátráltatott, hogy a Brazil légierőnek legyártott 2 gépből az egyik lezuhant. Ha lenne mellette jelenleg is üzemelő bevált típusunk - mint ahogy a cseheknek van pár gépük, ők be is szálltak a programba -, akkor érdemes lenne a gép a figyelmünkre. Így viszont ha a semmi mellé veszel egy olyan gépet, amit tesztfázisban van, egy esetleges felmerülő hiba miatt komplett létszámban lerendelnek a földre, akkor nincs alternatíva. A KC nálunk kb.: 7-8 év múlva kerülne olyan fázisba, amit már mi is meggondolhatnánk, már ha akkor még lesz ilyen gépre szükségünk... ;):D
Ez egy értelmes hsz, a kollégád sajna képtelen erre. Értem mire gondolsz, van is logikája, kb. két három nappal ezelőttig még én is elfogadtam volna, ...de ma már nem ;)
Bármi lehet, hiszen mennek minden bizonnyal a tárgyalások, ajánlatok, csomagok jönnek mennek, de ebben a pillanatban "messze vagytok a megoldástól" :) hidd el ;)
 
Igazából pont, hogy nem tud többet, mint a második generációs izraeliek (Samson Mk2, UT-30 Mk2), mert az utóbbiak rejtve, viszonylagos védelem alatt a toronyban tudnak hordozni 2 Spike-ot egy felugró indítóban.
Ez mitol elony? Latency, ami hatrany szerintem.

A Protectornál, vagy a torony tetején egy különálló CROWS rcws-re aggatnak fel egy Javelint, vagy csak a torony oldalán "lóg" ugyan az a rakéta... Mindhárom védelemben max level 4-et tud (sőt, lehet, hogy a Kongsberg el se éri a körkörös level 4 védelmet, legalábbis az ausztrál tenderrel kapcsolatban azt írták róla) és ABM képes Bushmaster II-el szerelik. Biztosan nem véletlenül sokkal sikeresebbek a piacon az izraeliek. De nyilván egy tendereztetés után lennénk csak okosabbak.
Ezt nem tudtam, de oszinten szolva nem latom, mitol lenne ez ennyire fontos ott, a Karpat-medenceben... ha valakinek felnie kellene egy urban warfare miatt (ahol ez a korkoros jobban szamit), azok a kornyezo orszagok, akiket belolunk csinaltak .:D

Milyen kepes Bushmaster...? Amugy en nem lennek boldogtalan akar nagyobb (35mm es felfele) kaliberu fegyverrel szerelt toronytol sem... az amerikaiak a 40mm tesztelik mar a Strykereken.

Olyan összefonódások vannak a nyugati fegyvergyártásban, hogy nem nagyon tudod az amcsikat kikerülni, a Kongsberg toronyban is biztos van, mondjuk teszem azt Moog által gyártott alkatrész, a löveg alapból egy Bushmaster stb...
Najo, de az nem ugyanaz, mint a beszallito egy foldresszel odebb van. Mas Spike Er-t venni parevente, egy jarattal, meg mas a supply chain egy full toronyhoz.

Szvsz költségek és üzemeltetés szempontjából a legértelmesebb megoldás az lenne, ha ugyan azt a tornyot -vagy legalábbis 2 közeli rokonságban állót- használná a kerekes és láncos, ha már mindkettő platformot kb egyidőben cseréljük le. Pl. Puma<->Boxer Lance/CV90-35<->AMV35. Itt meg már utána kell számolni a költségeknek, tömegnek, védelemnek, szállítható személyeknek, úszóképesség meglétének a kerekesnél, legyen-e személyzet a toronyban stb.

Apropo, uszokepesseg: a lengyelek Borsukjaval mi van? Az lancos lesz es uszokepes, legalabbis tavaly mar teszteltek: https://www.defence24.com/pdf/?article=mspo-2018-the-armoured-badger-taking-shape
 
Ez egy értelmes hsz, a kollégád sajna képtelen erre. Értem mire gondolsz, van is logikája, kb. két három nappal ezelőttig még én is elfogadtam volna, ...de ma már nem ;)
Bármi lehet, hiszen mennek minden bizonnyal a tárgyalások, ajánlatok, csomagok jönnek mennek, de ebben a pillanatban "messze vagytok a megoldástól" :) hidd el ;)

Speak up, man. (Or forever hold your peace. :D)
 
Ez mitol elony? Latency, ami hatrany szerintem.

Ezt nem tudtam, de oszinten szolva nem latom, mitol lenne ez ennyire fontos ott, a Karpat-medenceben... ha valakinek felnie kellene egy urban warfare miatt (ahol ez a korkoros jobban szamit), azok a kornyezo orszagok, akiket belolunk csinaltak .:D

Milyen kepes Bushmaster...? Amugy en nem lennek boldogtalan akar nagyobb (35mm es felfele) kaliberu fegyverrel szerelt toronytol sem... az amerikaiak a 40mm tesztelik mar a Strykereken.


Najo, de az nem ugyanaz, mint a beszallito egy foldresszel odebb van. Mas Spike Er-t venni parevente, egy jarattal, meg mas a supply chain egy full toronyhoz.



Apropo, uszokepesseg: a lengyelek Borsukjaval mi van? Az lancos lesz es uszokepes, legalabbis tavaly mar teszteltek: https://www.defence24.com/pdf/?article=mspo-2018-the-armoured-badger-taking-shape
Lesz majd pár év múlva.
 
Ez egy értelmes hsz, a kollégád sajna képtelen erre. Értem mire gondolsz, van is logikája, kb. két három nappal ezelőttig még én is elfogadtam volna, ...de ma már nem ;)
Bármi lehet, hiszen mennek minden bizonnyal a tárgyalások, ajánlatok, csomagok jönnek mennek, de ebben a pillanatban "messze vagytok a megoldástól" :) hidd el ;)
Azért én tényleg erősen meg lennék lepve!
Eddig teljesen érthető beszerzéseink voltak. A KC nem feltétlenül illene bele. Az kétségtelen, hogy benne van a legjobb 3-ban, de biztos, hogy nem a legjobb választás. Valamint (és ezt korábban valamelyik másik topicba betettem) Benkő papa korábbi nyilatkozatait visszanézve, eddig minden akkor még enyhén ködös kijelentése utólag értelmet nyert.
Ebben a HírTV-s kérdezz-felelekben egyedül az ütötte meg a fülem, amikor azt mondta elég határozottan a KC-390-nel kapcsolatban, hogy: "Nem mondanék igazat, ha azt mondanám, hogy emellett döntöttünk" (6:30 körül).
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Ez a hozzászólás biztos sokaknak szentségtörés lesz de hát Istenem. :D

Sokan itt megvannak győződve hogy IFV egyenlő 200 Puma. De biztos hogy ez lenne a legjobb választás ha most kell valamit venni és nem mondjuk 10 vagy 15 év múlva?

Csak egy cikk a sok közül

https://adbr.com.au/german-puma-ifv-problems-highlighted-in-audit-office-report/
  • "reports have now emerged that the vehicles may not be fully combat capable until 2029."
  • "The report also says the Pumas delivered to date are reporting availability rates below 50 per cent"
Vagyis a KMW jelenleg lényegében béta verziót akar eladni ami lehet tíz év múlva combat ready lesz ha valamelyik bonyolult alrendszer épp működni fog. A többi verziója pedig még nem is létezik. Vadászgépekben F-35 ugyanez - 27% combat ready, 1 repórát 50 szervizóra követ stb. .

Annak gondolom alapnak kéne lennie hogy főleg így újan hogy ha nem is 100% de azért bőven 90% fölött bevethető legyen a technika. Laikusként úgy képzelem hogy ha vennénk mondjuk egy század Gripen E-t akkor azok működni is fognak és nem csak minden második, harmadik. A Gripen topicban írta Allesmor Obranna hogy ha elmegy 1-5 személy az már gyakorlatilag nemzetbiztonsági kockázat, el sem tudom képzelni hogy akkor az milyen kockázat ha a gépek fele egyszerűen nem működik valami bizbasz miatt.

Nem tudom hogy már egyszerűen elértük a szofisztikáltság azon pontját amit már a legnagyobbaknak is kezelhetetlen vagy pedig ezek a rendszerek majd idővel kiforrnak.

Számunkra ez lényegében mindegy is mert mi a következő 5-10-ben szeretnénk megkapni az új technikát és gondolom működőképeset akarnak és nem 200 teszverziót ami vagy fog működni vagy nem - plusz még a szerviz ezek körül a high-tech rendszerek körül gondolom horribilis árakon. Nem lenne biztonságosabb befektetés mondjuk megvenni a második legjobbat ami már több országban rendszeresítve van és csak egyszerűen "működik"?
IFV-ben ez lehetne a CV90 vagy bármi más, lényeg hogy kiforott legyen.
 
Ebben a HírTV-s kérdezz-felelekben egyedül az ütötte meg a fülem, amikor azt mondta elég határozottan a KC-390-nel kapcsolatban, hogy: "Nem mondanék igazat, ha azt mondanám, hogy emellett döntöttünk" (6:30 körül).
Tartanak a tárgyalások, miért mondana bármit is, főleg azt, hogy ez vagy az mellett döntöttünk. Ellőné a versenyhelyzetből adódó tárgyalási előnyöket.
Egyébként a fejem fogtam, hogyan tud olyan hülyéket kérdezni a riporter, mikor nyilván való hogy a kérdésekre nem adhat egyenes választ.
Azért látni szetetném majd kamm arcát mikor bejelentik a típust :cool:
(Nekem egyébként bármelyik típus emészthető, nincs kedvenc/nem kedvenc köztük)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A HTKA havas henrikje - szigorúan kisbetűvel - , köszi, majd kereslek, ha nem tudok valamit. Most ép tökéletesen képben vagyok. :D

Most miért? Úgy adakozik, hogy közben ő is szűkén van.

Tartanak a tárgyalások, miért mondana bármit is, főleg azt, hogy ez vagy az mellett döntöttünk. Ellőné a versenyhelyzetből adódó tárgyalási előnyöket.
Egyébként a fejem fogtam, hogyan tud olyan hülyéket kérdezni a riporter, mikor nyilván való hogy a kérdésekre nem adhat egyenes választ.
Azért látni szetetném majd kamm arcát mikor bejelentik a típust :cool:
(Nekem egyébként bármelyik típus emészthető, nincs kedvenc/nem kedvenc köztük)

Mindegy is az, csak sok legyen és rendes felszereltséggel. ;)
Bár én per pillanat talán leginkább a C-130-at díjaznám.
 
Ez a hozzászólás biztos sokaknak szentségtörés lesz de hát Istenem. :D

Sokan itt megvannak győződve hogy IFV egyenlő 200 Puma. De biztos hogy ez lenne a legjobb választás ha most kell valamit venni és nem mondjuk 10 vagy 15 év múlva?

Csak egy cikk a sok közül

https://adbr.com.au/german-puma-ifv-problems-highlighted-in-audit-office-report/
  • "reports have now emerged that the vehicles may not be fully combat capable until 2029."
  • "The report also says the Pumas delivered to date are reporting availability rates below 50 per cent"
Vagyis a KMW jelenleg lényegében béta verziót akar eladni ami lehet tíz év múlva combat ready lesz ha valamelyik bonyolult alrendszer épp működni fog. A többi verziója pedig még nem is létezik. Vadászgépekben F-35 ugyanez - 27% combat ready, 1 repórát 50 szervizóra követ stb. .

Annak gondolom alapnak kéne lennie hogy főleg így újan hogy ha nem is 100% de azért bőven 90% fölött bevethető legyen a technika. Laikusként úgy képzelem hogy ha vennénk mondjuk egy század Gripen E-t akkor azok működni is fognak és nem csak minden második, harmadik. A Gripen topicban írta Allesmor Obranna hogy ha elmegy 1-5 személy az már gyakorlatilag nemzetbiztonsági kockázat, el sem tudom képzelni hogy akkor az milyen kockázat ha a gépek fele egyszerűen nem működik valami bizbasz miatt.

Nem tudom hogy már egyszerűen elértük a szofisztikáltság azon pontját amit már a legnagyobbaknak is kezelhetetlen vagy pedig ezek a rendszerek majd idővel kiforrnak.

Számunkra ez lényegében mindegy is mert mi a következő 5-10-ben szeretnénk megkapni az új technikát és gondolom működőképeset akarnak és nem 200 teszverziót ami vagy fog működni vagy nem - plusz még a szerviz ezek körül a high-tech rendszerek körül gondolom horribilis árakon. Nem lenne biztonságosabb befektetés mondjuk megvenni a második legjobbat ami már több országban rendszeresítve van és csak egyszerűen "működik"?
IFV-ben ez lehetne a CV90 vagy bármi más, lényeg hogy kiforott legyen.
Azt is számoljátok bele, hogy a Pumához át kéne szabni a teljes raj és ezzel a dandárszerkezetet is. Az meg azért jó nagy szopás.
 
Tartanak a tárgyalások, miért mondana bármit is, főleg azt, hogy ez vagy az mellett döntöttünk. Ellőné a versenyhelyzetből adódó tárgyalási előnyöket.
Egyébként a fejem fogtam, hogyan tud olyan hülyéket kérdezni a riporter, mikor nyilván való hogy a kérdésekre nem adhat egyenes választ.
Azért látni szetetném majd kamm arcát mikor bejelentik a típust :cool:
(Nekem egyébként bármelyik típus emészthető, nincs kedvenc/nem kedvenc köztük)

Engem nagyon nem erint, en baromi messze elek onnan, viszont erdekel a jovoje ennek a teljesen szetcseszett haderonek. A KC-390-nek egyszeruen nem latom ertelmet, kvazi egy C-130J, csak uj, viszont konkretan meg nem is igen letezik, ahogy PH is irta, baromi nagy lutri lenne azt rendelni.
Ahogy irtam a szallitogepes temaban is, szerintem most A400m versus C-130J+kompromisszumok a tema, de en mondjuk semmin nem lepodok meg, lehet, megveszunk egy marek C-17-est hasznaltan, nagyon jo aron, ki tudja. :D