A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

ha ennyire nagy löncshús lógna a lábuk között nem kellett volna boríték anno hogy megnyerjék az itthoni tendert és akkor 28db F16 érkezhetett volna amik a sajátjaink lettek volna ...
Nem mondom hogy a Saab rossz dolgokat csinál , ellenkezőleg de azért tudjuk már hol van a helyük , amit rappali mondot teljesen igaz , full platformot kaptak anno a GM-től és ugyan nem voltak nagy elvárások , anno nem sikerült megugrani , mostanában elismerem hogy jó játékokat képesek gyártani de azért nem Isteníteném őket

Azt eleve hiba volt atvenni, sajatot kellett volna kifejleszteni, be kellett volna fektetni a penzt az R&D-be. A GM szo szerint kivereztette oket. Ennek anno rengeteg irodalma volt a Saabsunited foruman, olvass utana.
Amugy GM egy igazi visszataszito ceg volt mar a kezdetektol fogva: Caliban anno felvasarolta a kozlekedesi cegeket es megszuntette a tomegkozlekedest en block, csak hogy autot vegyen mindenki. Nekem az evek soran volt tobb kollegam is Michiganbol, szamtalan csaladtagjuk dolgozott nekik ill autogyartoknak es mindegyikuk egyontetuen gyulolte a GM-et, Subaruval, Hondaval meg Toyotakkal jartak mind.
 
Azok ezek lesznek:
A verzió:
60950119_2083376108626759_8937081882114260992_n.jpg



B verzió
60681623_573507539837784_3812744572916727808_n.jpg
Ezek tiszti illetve tiszthelyettesi társasági ruhák lesznek, nem legénységiek, szakaszvezetőig, Illetve egyes hírek szerint főtörzsőrmesterig.
 
Az hagyjan, de a Saab, aki evekkel jart mindenki elott, pont a komplett rakas hulladek, aljas GM altal lett kivereztetve. A GM minden platformja egy rakas gane volt mindig is, ne menjunk bele ebbe, en szabalyosan undorodom a GM-tol. Ha amerikai autot akarsz venni, vegyel Fordot vagy Chryslert, Teslat, akarmit, de GM szoba sem johet.
Saabek a Volvo XC megjelenese elott evekkel demoztak az amerikaiaknak egy kvazi ugyanolyan, terepre is alkalmas, megemelt, AWD wagon proto designt (magyarosan kombi), amire a nagyfeju, sotet GM fonokok csak legyintettek, hogy kinek kell ez... kicsit kesobb a versenytars Volvo tortenetenek egyik legsikeresebb modellje lett az XC70. Ok csinaltak meg a normalis AWD-t, amit sokaig nem engedett a suttyo GM hasznalni nekik (a Saab XWD neven vedette le, a Haldex-szel csinaltak w/ torque vmi 90%-ig kerekenkent plus lateral yaw control), de persze az Insigniaban azt hasznaltak. Amikor eladtak nagy nehezen es lett vevo a Saabra, a szemet GM meg ehhez sem volt hajlando hozzajarulni, mint tech transzferhez (pedig ugye a svedeke volt.)
En ultem az eppen uj 9-4X-ben, az utolso 9-5ben, sot, a sorozatgyartasra kesobb nem kerult 9-5 SportCombiban is es nagyon fejlett kocsik voltak anno 8-10 eve, nagy kar a Saab autokert. (Sosem lett volna szabad eladni az amerikaiaknak, semmit nem tudtak a sutyerak kocsijaikba atorokiteni a svedektol, nezz meg egy GM autot, az osszes egy hulladek volt mindig is, a Saab is csak tech transzferre kellett es hazavagtak.)
Ez a totalcaron is komikus lenne...a GM hulladék? :) Miért nem a Volvo vagy a Saab vette meg a lomokat gyártó GM-et?! Még az átkosban együtt gyerekeskedtünk (nyaranta) egy svéd o-ban élő sráccal. Apja saab-ból ment nyugdíjba, ő is ott kezdte...maradjunk annyiban, h nem ok nélkül nem világsiker a két márka. Volt volvo xc90-ed? Gondolom vigyorogva fizetnél 1-1,5 misis számlákat, ami más autókban 90e km után ciki, de ott 8000 km-nél megmihájlik :) Az autóik a kezdő olasz modellek legendás minőségén mocorognak...bár inkáb egy delta hf, mint egy 850 T. Japók előtt megemelem a kalapom- úgy is mint mérnöki lelemény, de semmivel nem jobbak a skandinávok egy német-, angol- vagy akár egy itteni műszaki high-tech cégnél.
 
  • Tetszik
Reactions: vata
Múltkor a riporter nagyon kérdezte Benkőt a 81mm-es aknavetőkről - volt ugye ez a 40+20-as tender.
Nem kevés ez a 60 egy kicsit? Mennyi lenne az optimális?

Románoknak van 1200+ 82mm-es...

Papíron biztos van annyi a románoknak, hadi használható meg gondolom elég kevés. Az MN-nek valamikor 551db 82mm-es aknavetője volt.
Ami szerintem szükséges lenne, gl szd szinten századonként legalább egy tűzszakasz 4db, ha glz szintre is ezt akarják, akkor glz szinten egy üteg 8db. Három százados glz-vel számolva ez így zászlóaljanként 20db. Tehát a glz-k száma szorozva 20db av-vel + a kiképző av-k. De minden glz-nek minimum 8db kellene. Szerintem ez lenne a szükséges mennyiség.
 
Papíron biztos van annyi a románoknak, hadi használható meg gondolom elég kevés. Az MN-nek valamikor 551db 82mm-es aknavetője volt.
Ami szerintem szükséges lenne, gl szd szinten századonként legalább egy tűzszakasz 4db, ha glz szintre is ezt akarják, akkor glz szinten egy üteg 8db. Három százados glz-vel számolva ez így zászlóaljanként 20db. Tehát a glz-k száma szorozva 20db av-vel + a kiképző av-k. De minden glz-nek minimum 8db kellene. Szerintem ez lenne a szükséges mennyiség.
Ha anno nem kidobják,hanem lezsirozzák a vasziljokokat......Elvileg a gyártástechnológia megvan,és készült 81milis változatban is.
Viszont glz szintre inkább már 120milis kéne.