[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Azt a felső felvarrót el tudnám képzelni díszfestésnek... :rolleyes:

Ennél lehet jobb is lenne...

11797256_e70f9978dea60fd0e56f85654dbaf722_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
De ez nem a 2012-es hosszabbítás óta van. 2017 óra. Bár valahogy elkerülte figyelmem. De jó, hogy ez is itt van, akkor ez is belekerül korrekcióként.

Ajanlom ezt a reszt is a figyelmedbe: "Vid avtalstidens slut 2026 kommer de 14 gripenplanen att övergår i ungersk ägo."
Googlish: "At the end of the agreement in 2026, the 14 Gripen planes will be transferred to Hungarian ownership."

Ez bizony azt jelenti, hogy a Gripenek maradnak a vegen.

(Ha ketsegeid lennenek a forditassal, akkor szolj es megkerdem az egyik volt gimistarsam, aki az Ericssonnal dolgozik, Svedorszagba ment ferjhez, ot el hosszu evek ota.)
 
Ajanlom ezt a reszt is a figyelmedbe: "Vid avtalstidens slut 2026 kommer de 14 gripenplanen att övergår i ungersk ägo."
Googlish: "At the end of the agreement in 2026, the 14 Gripen planes will be transferred to Hungarian ownership."

Ez bizony azt jelenti, hogy a Gripenek maradnak a vegen.

(Ha ketsegeid lennenek a forditassal, akkor szolj es megkerdem az egyik volt gimistarsam, aki az Ericssonnal dolgozik, Svedorszagba ment ferjhez, ot el hosszu evek ota.)
Ezt meg tudom erősiteni.
Csak azt nem értem, hogy ezeket itthon miért nem kommunikálják, ha a svéd megteszi?
Ha végre sikerül a AAA-s cikket befejezni, akkor nagy update-et kap a FAQ.

Viszont ennek fényében, hogy 2026-tól leváltsa valami a Gripeneket, az elég merész lenne...
 
Ajanlom ezt a reszt is a figyelmedbe: "Vid avtalstidens slut 2026 kommer de 14 gripenplanen att övergår i ungersk ägo."
Googlish: "At the end of the agreement in 2026, the 14 Gripen planes will be transferred to Hungarian ownership."

Ez bizony azt jelenti, hogy a Gripenek maradnak a vegen.

(Ha ketsegeid lennenek a forditassal, akkor szolj es megkerdem az egyik volt gimistarsam, aki az Ericssonnal dolgozik, Svedorszagba ment ferjhez, ot el hosszu evek ota.)

Magyarul ahol megjelent ez a hir, mindenhol azt irtak, hogy a maradvanyerteket meg ki kell fizetni a vegen.
 
Vagy akkor a hír elhallgatja azt, hogy fizetni kell, csak a feltételt kihagyja?

Valoszinuleg ugyanaz tortent, mint ami a magyar mediaban mindig szokott... valaki olvasta a sved hirt (mert jar neki a sved hirlevel is), gyorsan irt errol egy cikket, a tobbiek meg mar a magyar hirt vettek at eredeti forras/forraskritika nelkul. De ha az elso rosszul tudta, akkor mindenki ezt terjesztette. Azt hogy a magyar valtozat a pontatlan vagy a sved iras hallgat a reszletekrol, azt nem tudhatjuk, mert ez is 30 evre titkositva van.
 
Valoszinuleg ugyanaz tortent, mint ami a magyar mediaban mindig szokott... valaki olvasta a sved hirt (mert jar neki a sved hirlevel is), gyorsan irt errol egy cikket, a tobbiek meg mar a magyar hirt vettek at eredeti forras/forraskritika nelkul. De ha az elso rosszul tudta, akkor mindenki ezt terjesztette. Azt hogy a magyar valtozat a pontatlan vagy a sved iras hallgat a reszletekrol, azt nem tudhatjuk, mert ez is 30 evre titkositva van.
Én szeretném úgy értelmezni, hogy a gépek itt maradnak további fizetés nélkül, csak ez vágyvezérelt gondolkodás lenne. Viszont, ha tényleg igaz és így van, akkor azt mutatná, hogy akkor a Gripen EBS/HU mégsem rossz. Ez esetben a 20 éves költség nem üzemeltetés, hanem üzem + vételár lenne 20 éves használt gépekre, de ez még mindig jónak tűnik. Azt is jó lenne tisztázni, hogy az évi 1680 --> 2000 óra növekedés az a pilótaképzés miatt van, vagy itthon repült órák és azt, hogy 2012 vagy 2017 óta.

15m USD-ért vettek használt F-16AM MLU gépeket többek, de azokra is bőven kellett költeni képzésre és hadrendbe állításra. Ezzel összemérve az USAF-os repórával is sokkal, de sokkal vállalhatóbb a Gripen lízing. Ez orbitális változás lenne a mostani FAQ tartalmához képest.

Csak azt nem értem, hogy ezt mi a frászért nem kommunikálják...? :confused::eek:

Mert akkor hamu a fejemre és juhé.
 
Valoszinuleg ugyanaz tortent, mint ami a magyar mediaban mindig szokott... valaki olvasta a sved hirt (mert jar neki a sved hirlevel is), gyorsan irt errol egy cikket, a tobbiek meg mar a magyar hirt vettek at eredeti forras/forraskritika nelkul.
Kb.
...mert ez is 30 evre titkositva van.
Amig az ellenzéki képviselők nem képesek normálisan kérdezni a hadügyminisztertől és az olyan Demeter-félék államtitkokkal kiabálják tele - ráadásul tévesen - a bulvársajtót, addig ne csodálkozzunk, hogy az irodába rendelt A4-es papircsomag beszerzését is inkább 30 évre titkositják.
Oda jutottunk, hogy egy bagatel reptechnikai dolgot nem mernek elárulni, nehogy baj legyen...
 
Én szeretném úgy értelmezni, hogy a gépek itt maradnak további fizetés nélkül, csak ez vágyvezérelt gondolkodás lenne. Viszont, ha tényleg igaz és így van, akkor azt mutatná, hogy akkor a Gripen EBS/HU mégsem rossz. Ez esetben a 20 éves költség nem üzemeltetés, hanem üzem + vételár lenne 20 éves használt gépekre, de ez még mindig jónak tűnik. Azt is jó lenne tisztázni, hogy az évi 1680 --> 2000 óra növekedés az a pilótaképzés miatt van, vagy itthon repült órák és azt, hogy 2012 vagy 2017 óta.

15m USD-ért vettek használt F-16AM MLU gépeket többek, de azokra is bőven kellett költeni képzésre és hadrendbe állításra. Ezzel összemérve az USAF-os repórával is sokkal, de sokkal vállalhatóbb a Gripen lízing. Ez orbitális változás lenne a mostani FAQ tartalmához képest.

Csak azt nem értem, hogy ezt mi a frászért nem kommunikálják...? :confused::eek:

Mert akkor hamu a fejemre és juhé.
Ha az előbbi svéd link a hónap linkje, akkor ez meg a hónap kommentje! :)
Szerintem nagyon fontos dolog, hogy tudjon az ember változtatni az elképzelésein. (HIGH FIVE)
Még mindig nem vagyunk szerintem közelében sem a számokkal a tényleges ügylet megismeréséhez, de inkább úgy mondanám, hogy tisztult a kép!
Tényleg nem értem ezt az utólagos (!!!) titkolózást. Rendben van, ha előre nem akarják kiteríteni a lapokat a párhuzamos tárgyalások miatt, de EZ....
 
Ha az előbbi svéd link a hónap linkje, akkor ez meg a hónap kommentje! :)
Szerintem nagyon fontos dolog, hogy tudjon az ember változtatni az elképzelésein. (HIGH FIVE)
Még mindig nem vagyunk szerintem közelében sem a számokkal a tényleges ügylet megismeréséhez, de inkább úgy mondanám, hogy tisztult a kép!
Tényleg nem értem ezt az utólagos (!!!) titkolózást. Rendben van, ha előre nem akarják kiteríteni a lapokat a párhuzamos tárgyalások miatt, de EZ....
Mindig elismerem, ha tévedtem, érik egy másik is A400 vs C-17 terén, csak visszajelzést várok.