Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Tökéletes indikátora a magyar iparnak. Értékteremtő hely. Aha. És szerencsétlen munkás milyen széken ül? Fillérbaszás a köbön.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 568
113
Tökéletes indikátora a magyar iparnak. Értékteremtő hely. Aha. És szerencsétlen munkás milyen széken ül? Fillérbaszás a köbön.

Sajnos a magyarországi magyar termelő ipar többsége még tőkehiányos. Ebből sok minden levezethető.
Persze mellette a dolgozókat is "sokba" nézik. De ők az elmúlt 15 évben a lábukkal szavaztak...
Még jó, hogy elő lett írva a béremelés. Persze ettől is húzták a szájukat a cégvezetők.
Ajánlom a figyelmükbe az öreg bosch mondását:

"Nem azért adok magas fizetéseket, mert sok pénzem van. Azért van sok pénzem, mert magas fizetéseket adok."
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Nézd, akarsz röhögni próbáld ki, haver vasútépítkezéseken mérnök és fotózta nekünk: Kiszállsz, láthatósági mellényben az építkezés mellett és számolod hányan futnak el. 50% felett lesz, na ők az R-kord alvállalkozói, fekete munkássokkal. Kibaszott vicces mikor még a földmunkagép kezelő is fut, és ott állsz egyedül az építkezésen. (ez a Dél-Balaton vasúti projekten volt, azon én is dolgoztam). Nem tudom miként van becsalva az e-naplóba, én csak a tervező voltam...

Voltam én is pályamunkán, mivel volt vasutas vizsgám ezért én kezeltem a figyelmeztető eszközt.
Akkor kellett belefújni ha vonat jött vagy szürke VW terepjáró :D
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 568
113
Erre mondják h. nem semmi...

97 euró 1 négyzetméter 60 évre vámszabadon! Szerintem nem drága, de lehetett volna 99 évre megírni.
A 32 hektár kicsi, de lehet nemsoká más is rájön, hogy megéri üzletelni velünk.

"A most megvásárolt terület egyfajta autonómiát fog élvezni, és magyar szabályok szerint folyhat a vámkezelés és bürokratikus ügyintézés. Ez nagy előnyt jelent a magyar cégeknek."

Akkor valószínüleg magyar vámosok is lesznek ott.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
97 euró 1 négyzetméter 60 évre vámszabadon! Szerintem nem drága, de lehetett volna 99 évre megírni.
A 32 hektár kicsi, de lehet nemsoká más is rájön, hogy megéri üzletelni velünk.

"A most megvásárolt terület egyfajta autonómiát fog élvezni, és magyar szabályok szerint folyhat a vámkezelés és bürokratikus ügyintézés. Ez nagy előnyt jelent a magyar cégeknek."

Akkor valószínüleg magyar vámosok is lesznek ott.
Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 568
113
Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
Teljesen igazat adok.
A jogi státusára a területnek én is kiváncsi vagyok.
Végülis akkor valamiféle magyar felségterület lesz ( joghoz nem értek)?

Ezzel a területtel már egy kereskedelmi flotta is beleférhet. Volt is míg el nem adták.

Off: hadi flotta?
On.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 444
113
Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
Én akkor sem értem ezt a dolgot.
Ennek akkor van értelme, ha a kínaiakkal (vagy velük hasonló volument szállító országgal) leboltoltunk előre valami nagyon komoly volumenű szállítást.
A kikötési és vámkezelési (esetleg karbantartási) díjakból esetleg összejöhet ez a lé, amit most ráköltöttünk. Ugyanakkor ha bármi illegálisra akarnánk használni, az olaszok azért rajta lesznek, hogy ne trükközhessünk...
De innentől megkérdőjeleződik a Pireusz miatt létrehozandó déli irányú vasútvonal, nem? A szlovénok irányában viszont többszörösen szükséges a vasútvonal rendberakása. Pár éve még mindig mozdonyt kellett cserélni Egerszegre menet. PFFFo_O
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Végülis akkor valamiféle magyar felségterület lesz ( joghoz nem értek)?

Nem láttuk a szerződést. Azonban nem hinném. Nálunk is számtalan nyugati cég vett területet, ahol felépítették a gyáraikat és működnek. A földterület tulajdonjogilag az övék. Azonban ettől még nem német, francia, amerikai, egyéb stb ország része,. hanem Magyarországhoz tartozik.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Nem láttuk a szerződést. Azonban nem hinném. Nálunk is számtalan nyugati cég vett területet, ahol felépítették a gyáraikat és működnek. A földterület tulajdonjogilag az övék. Azonban ettől még nem német, francia, amerikai, egyéb stb ország része,. hanem Magyarországhoz tartozik.
A mi esetünkben a Magyar állam vett területet,...és jogokat...,...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
A mi esetünkben a Magyar állam vett területet,...és jogokat...,...

Van erre valami gyönyörű kifejezés, de nem jut eszembe :-/

Mindenesetre nem ez lenne az első olyan kikötő ami jogilag más ország területének minősül, anno Afrika gyarmatosítása is így kezdődött.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 431
10 129
113
Nagyon sokszor futok bele, meg főleg régebben hogy export import ügyleteknél teljesen tanácstalanság van és végül inkább hagyják az egészet mert a valamirevaló tanácsadó óradíja nem áll meg 20-25 ezer alatt és ekkor még csak elmondtad neki hogy mi a helyzeted, és a megoldás az .... Ha meg az ügyintézést ráadásul külföldiül kell és ehhez még pluszba jön az hogy közösségen kívüli partnerrel, na akkor kis pista és társa kftben azt mondják hogy hagyják az egészet a pics*ba. Nagyon hasznos ha magyar ügyintézéssel lehet majd a kikötőben ténykedni mert a kis cégek akik havi pár konténer árut mozgatnának is elérhető áron és érthető környezetben fogják tudni intézni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Arról nem tehet egyik kormány se hogy a kedves magyarok b*sznak külpiacra lépni

Az ázsiai kis-tigrisek sikerének egyik alapja az volt, hogy az állam az állami támogatásokon keresztül exportra kényszerítette a saját vállalkozásait. Így azok kénytelenek voltak piaci versenyben is megállni a helyüket. Persze ezzel együtt az állam az oktatást is erőltette, ami a hosszú távú fejlődés elengedhetetlen feltétele volt. Szóval az állam a meghatározó abban, hogy hova fejlődik az ország. Az emberek nem tudják maguktól felfejleszteni az országot. Ez kicsit olyan saját hajánál foga felemelés esete lenne.

Mondjuk nehéz egy rugalmas céget építeni mert a magyar túlbürokratizált környezetben még a legjobb szándék mellet is belefutsz abba hogy modern megoldásokat nem tudod használni mert szabálytalan....

Azért a végén te magad írsz arra példát, hogy az állam miért meghatározó az emberek lehetőségeit nézve :)
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Ennek akkor van értelme, ha a kínaiakkal (vagy velük hasonló volument szállító országgal) leboltoltunk előre valami nagyon komoly volumenű szállítást.
A kikötési és vámkezelési (esetleg karbantartási) díjakból esetleg összejöhet ez a lé, amit most ráköltöttünk.

Nem biztos, hogy haszonnal számolnak. Vagy úgy vélik, hogy hosszú távon majd kialakul a haszon valahogy, vagy úgy hogy a befektetés költségeit úgyis az összes magyarországi adófizető állja, a haszon meg a főleg NER közeli vállalkozásoknál csapódik le.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba