Magyarország ipara

Tökéletes indikátora a magyar iparnak. Értékteremtő hely. Aha. És szerencsétlen munkás milyen széken ül? Fillérbaszás a köbön.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Tökéletes indikátora a magyar iparnak. Értékteremtő hely. Aha. És szerencsétlen munkás milyen széken ül? Fillérbaszás a köbön.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sajnos a magyarországi magyar termelő ipar többsége még tőkehiányos. Ebből sok minden levezethető.
Persze mellette a dolgozókat is "sokba" nézik. De ők az elmúlt 15 évben a lábukkal szavaztak...
Még jó, hogy elő lett írva a béremelés. Persze ettől is húzták a szájukat a cégvezetők.
Ajánlom a figyelmükbe az öreg bosch mondását:

"Nem azért adok magas fizetéseket, mert sok pénzem van. Azért van sok pénzem, mert magas fizetéseket adok."
 
Nézd, akarsz röhögni próbáld ki, haver vasútépítkezéseken mérnök és fotózta nekünk: Kiszállsz, láthatósági mellényben az építkezés mellett és számolod hányan futnak el. 50% felett lesz, na ők az R-kord alvállalkozói, fekete munkássokkal. Kibaszott vicces mikor még a földmunkagép kezelő is fut, és ott állsz egyedül az építkezésen. (ez a Dél-Balaton vasúti projekten volt, azon én is dolgoztam). Nem tudom miként van becsalva az e-naplóba, én csak a tervező voltam...

Voltam én is pályamunkán, mivel volt vasutas vizsgám ezért én kezeltem a figyelmeztető eszközt.
Akkor kellett belefújni ha vonat jött vagy szürke VW terepjáró :D
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Erre mondják h. nem semmi...

97 euró 1 négyzetméter 60 évre vámszabadon! Szerintem nem drága, de lehetett volna 99 évre megírni.
A 32 hektár kicsi, de lehet nemsoká más is rájön, hogy megéri üzletelni velünk.

"A most megvásárolt terület egyfajta autonómiát fog élvezni, és magyar szabályok szerint folyhat a vámkezelés és bürokratikus ügyintézés. Ez nagy előnyt jelent a magyar cégeknek."

Akkor valószínüleg magyar vámosok is lesznek ott.
 
97 euró 1 négyzetméter 60 évre vámszabadon! Szerintem nem drága, de lehetett volna 99 évre megírni.
A 32 hektár kicsi, de lehet nemsoká más is rájön, hogy megéri üzletelni velünk.

"A most megvásárolt terület egyfajta autonómiát fog élvezni, és magyar szabályok szerint folyhat a vámkezelés és bürokratikus ügyintézés. Ez nagy előnyt jelent a magyar cégeknek."

Akkor valószínüleg magyar vámosok is lesznek ott.
Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
 
Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
Teljesen igazat adok.
A jogi státusára a területnek én is kiváncsi vagyok.
Végülis akkor valamiféle magyar felségterület lesz ( joghoz nem értek)?

Ezzel a területtel már egy kereskedelmi flotta is beleférhet. Volt is míg el nem adták.

Off: hadi flotta?
On.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Igazából nem a terület nagysága vagy elhelyezkedése fontos, hanem a jogi lehetőségek, amiket nyújthat a logisztika terén. A kiépülés után lesz igazán érdekes, hogy milyen cégek ill. országok hajói fogják igénybe venni...
Én akkor sem értem ezt a dolgot.
Ennek akkor van értelme, ha a kínaiakkal (vagy velük hasonló volument szállító országgal) leboltoltunk előre valami nagyon komoly volumenű szállítást.
A kikötési és vámkezelési (esetleg karbantartási) díjakból esetleg összejöhet ez a lé, amit most ráköltöttünk. Ugyanakkor ha bármi illegálisra akarnánk használni, az olaszok azért rajta lesznek, hogy ne trükközhessünk...
De innentől megkérdőjeleződik a Pireusz miatt létrehozandó déli irányú vasútvonal, nem? A szlovénok irányában viszont többszörösen szükséges a vasútvonal rendberakása. Pár éve még mindig mozdonyt kellett cserélni Egerszegre menet. PFFFo_O
 
Végülis akkor valamiféle magyar felségterület lesz ( joghoz nem értek)?

Nem láttuk a szerződést. Azonban nem hinném. Nálunk is számtalan nyugati cég vett területet, ahol felépítették a gyáraikat és működnek. A földterület tulajdonjogilag az övék. Azonban ettől még nem német, francia, amerikai, egyéb stb ország része,. hanem Magyarországhoz tartozik.
 
Nem láttuk a szerződést. Azonban nem hinném. Nálunk is számtalan nyugati cég vett területet, ahol felépítették a gyáraikat és működnek. A földterület tulajdonjogilag az övék. Azonban ettől még nem német, francia, amerikai, egyéb stb ország része,. hanem Magyarországhoz tartozik.
A mi esetünkben a Magyar állam vett területet,...és jogokat...,...
 
A mi esetünkben a Magyar állam vett területet,...és jogokat...,...

Van erre valami gyönyörű kifejezés, de nem jut eszembe :-/

Mindenesetre nem ez lenne az első olyan kikötő ami jogilag más ország területének minősül, anno Afrika gyarmatosítása is így kezdődött.
 
Nagyon sokszor futok bele, meg főleg régebben hogy export import ügyleteknél teljesen tanácstalanság van és végül inkább hagyják az egészet mert a valamirevaló tanácsadó óradíja nem áll meg 20-25 ezer alatt és ekkor még csak elmondtad neki hogy mi a helyzeted, és a megoldás az .... Ha meg az ügyintézést ráadásul külföldiül kell és ehhez még pluszba jön az hogy közösségen kívüli partnerrel, na akkor kis pista és társa kftben azt mondják hogy hagyják az egészet a pics*ba. Nagyon hasznos ha magyar ügyintézéssel lehet majd a kikötőben ténykedni mert a kis cégek akik havi pár konténer árut mozgatnának is elérhető áron és érthető környezetben fogják tudni intézni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7
Arról nem tehet egyik kormány se hogy a kedves magyarok b*sznak külpiacra lépni

Az ázsiai kis-tigrisek sikerének egyik alapja az volt, hogy az állam az állami támogatásokon keresztül exportra kényszerítette a saját vállalkozásait. Így azok kénytelenek voltak piaci versenyben is megállni a helyüket. Persze ezzel együtt az állam az oktatást is erőltette, ami a hosszú távú fejlődés elengedhetetlen feltétele volt. Szóval az állam a meghatározó abban, hogy hova fejlődik az ország. Az emberek nem tudják maguktól felfejleszteni az országot. Ez kicsit olyan saját hajánál foga felemelés esete lenne.

Mondjuk nehéz egy rugalmas céget építeni mert a magyar túlbürokratizált környezetben még a legjobb szándék mellet is belefutsz abba hogy modern megoldásokat nem tudod használni mert szabálytalan....

Azért a végén te magad írsz arra példát, hogy az állam miért meghatározó az emberek lehetőségeit nézve :)
 
Ennek akkor van értelme, ha a kínaiakkal (vagy velük hasonló volument szállító országgal) leboltoltunk előre valami nagyon komoly volumenű szállítást.
A kikötési és vámkezelési (esetleg karbantartási) díjakból esetleg összejöhet ez a lé, amit most ráköltöttünk.

Nem biztos, hogy haszonnal számolnak. Vagy úgy vélik, hogy hosszú távon majd kialakul a haszon valahogy, vagy úgy hogy a befektetés költségeit úgyis az összes magyarországi adófizető állja, a haszon meg a főleg NER közeli vállalkozásoknál csapódik le.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba