Itt se mindig jön ki szabályosra a Kulbit, gyanítom a szél miatt. 7:08-nál. De ugyanúgy a hajtóművek precessziója miatt is.
Amúgy az ellenforgó forgórészes F119PW100-as hajtóművel szerelt F-22-es kormányfelületei is rendesen kalimpálnak a Power Loop közben, mivel a két forgórész eltérő tömege és fordulatszáma nem oltja ki egymást tökéletesen. De legalább a gép függőleges tengelyéhez viszonyított távolságuk, mint erőkar kisebb, mint a Szu-35Sz-nél.
Ott viszont a közösen 3D-s vektorálás kompenzál, a maga sajátos fáziskésésével.
És itt nem a gázreakcióra gondolok, mert az ilyen manővereknél általában fix és leginkább maximális forszázson dolgoznak a hajtóművek.
Csakhogy az intenzív belassulás miatt a dinamikus tolóerő is változik, márpedig a TVC rendszernek erre a változó erőre kell hagyatkoznia, mikor besegít a gép kormányzásába.
Szóval a Raptornál az látszik, hogy a Power Loop során a gép kormányai a Szu-35Sz-hez hasonlatosan integetnek, viszont maga a gép szinte egyenletesen végigmegy az íven.
10:48-nál.
Bizonyára itt is volt szél.
Amúgy az ellenforgó forgórészes F119PW100-as hajtóművel szerelt F-22-es kormányfelületei is rendesen kalimpálnak a Power Loop közben, mivel a két forgórész eltérő tömege és fordulatszáma nem oltja ki egymást tökéletesen. De legalább a gép függőleges tengelyéhez viszonyított távolságuk, mint erőkar kisebb, mint a Szu-35Sz-nél.
Ott viszont a közösen 3D-s vektorálás kompenzál, a maga sajátos fáziskésésével.
És itt nem a gázreakcióra gondolok, mert az ilyen manővereknél általában fix és leginkább maximális forszázson dolgoznak a hajtóművek.
Csakhogy az intenzív belassulás miatt a dinamikus tolóerő is változik, márpedig a TVC rendszernek erre a változó erőre kell hagyatkoznia, mikor besegít a gép kormányzásába.
Szóval a Raptornál az látszik, hogy a Power Loop során a gép kormányai a Szu-35Sz-hez hasonlatosan integetnek, viszont maga a gép szinte egyenletesen végigmegy az íven.
10:48-nál.
Bizonyára itt is volt szél.