[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Annyi hogy a btr rafordul a celra parancsra a toronylovesz kivar pontosit azt agyesz... Nem szabad megalni... Eselyuk nincs az elektro optikakkal kozelharcba.../visszamentek a 120 asokkal 2. Vh nemet harckocsiba bouvonyilasson probalt iranyitani nem egy pk juk... Azok kaptak is a gpu bol egyszer…. Azt se tudtak mi a fszom van...hiaba felderito tamogatas ...

Miért ne lenne?Szerinted azin nincs nagyítás nélküli funkció meg alapirányzékkal való célleküzdés?Komolyan hülyének nézed azt aki ezeket a rendszereket tervezi?
 
Miért ne lenne?Szerinted azin nincs nagyítás nélküli funkció meg alapirányzékkal való célleküzdés?Komolyan hülyének nézed azt aki ezeket a rendszereket tervezi?
Alapbol nem tennem csak a tapasztalatok utan bizony rajottem hogy nem akkora buli tisztan az elektro optika... Tavolra meg oke de kozelre mar nem annyira /hiaba veszik vissza a zoomot. / ha nincs veluk tapasztalat cellekuzdesre... Ragyurnanak biztos menne az... Vagy nem tudom... /de szerintem meg mindig a dual rendszer a jo kell a hagyomanyos is az elektro melle es nem csak disznek../ ahogy a csapott celgomb is kell majd legyen barmilyen optika.../es nem csak disznek./
 
Kozelharcba mindig a btr volt elonybe... Most vagy mi voltunk uberprofik./amit azert kinezek magunkbol. :D / vagy az amik voltak blfszok... Ami benne lehetne a pakliba ha utannuk a pancelosokat szomodon nem szopatjuk ujra be kozelharcba../ aki egy komolyabb banda volt kicsit.../ tehat nem hiszem../ vagy a sulyozottan elektro optikara valo tamaszkodas eredmenyei szulettek meg../pontos nagy a pontos talalat eselye... De europaba konnyu kozel kerulni /nem sivatag./
 
Elektro optikanal kussol a nep lesi a monitort akinek kell...
Annakk hianyaba nallunk az osszes lores nyitva alu bizbasz kikapva aztan sasolas... Kocssi Pk iranyit ahogy a pk nak iranyitani kell nyomja a vezetonek nyomja a dumat az iranyzonak.. A kieso szogekbe meg a desszant sasaol neha pillangozva egy gyorsat... Sokkal jobb a helyzetkep megha nem is egy fejbe all ossze az a kep vagy egy monitoron../tobb kockazat elemzes stb.../kozelharcra ez valo harcjarmuvek kozott... Nagy tavolsagra persze az elektro optika elonye elvitathatatlan./
 
Nem azt mondom hogy a btr egy jo konstrutcio de vannak elonyei... Es ha valaki tisztaba van ezekkel az elonyokkel nagyon is jol lehet alkalmazni... /az oldalso desszantajtok se hatrany minden szituba... Ifv persze legyen hatso desszan ajtos de a btr nem ifv. Menetkozbeni desszantolas is megoldhato vele a felso ved ameddig hatra vonulsz visszafele ugyan ez... Persze nem a legkemenyebb szituba kell kuldeni es alkalmazni...

Az oldal ajtolegnagyobb elonye hogy korletfoglalaskor a bejuto lovedekek nem kapnak gellert./gurulatot./.. Ha hatso deszant ajtos lessz az uj apc mindenfele kepp kell valami kevlar burkolat bellulrol valamivel letakarva... Mert egy haso ajtos apc a nelkul hihetetlen veszelyes egy sorozattal mindennek vege lehet.../a belso kevlar burkolatnak nem az az elsodleges szerepe hogy kilso oldali behatastol vedjen./ ezert nem mind1 annak merteke es osszetetele../a gumi szarmazek kevlar szendvics nagyon jo pl mig a tiszta aramid /kevlar/ kevesbe.
 
Ulles sor elrendezes ugyan ez... Egyaltalan nem biztos hogy egy apc nel jo az ami egy ifv nel hogy oldal frontra pakolni az uleseket lovesz befelenez... Apc nel szerintem hasznosabb ha kifele nez es kozepen ull... /az a baj hogy egy csomo mai apc t ifv standardok szerint keszitenek... Az ifv kbol meritett tapasztalatok altal kikozben nem ifv es nem is ifv szerepkort lat el./ ez szerintem nagy hiba...
 
Ifv be nem kell sok desszant... Ott a harcjarmu a lenyeg... Apc be sok desszant kell ha nato szerint megy a gondolkozas../ami nekunk nem fog fekudni ugyse.../ soha nem is fekudt../

Nekunk az apct tovabbra is konnyu lovassag jent kell alkalmaznunk. Nagy hatotavu fegyverrel jo mobilitassal raapas kepessegekkel /rajtautes les./ az ifv a kozepes lovassag akik a nehezlovassagot tamogatjak /hk./

Igy van manover kevesebb az ember tobb a gep... A gepmtobbet er mint az ember./egy lovas tobbet er mint egy gyalogos.../

Apc nel mobilitas nagy tuzero kevesebb desszant akar a pancel rovasara.../ tobb jarmube nagyobb a tulelesi esely mint egybe zsufolodva mindenki.../ meg a legjobb apc is kikaphato mig ha ket gyengebb van abbol az eggyik nagyesellyel megussza.../mar csak a dupla tuzero miatt ami nem egy iranybol van meg./
 
A mobilitas apc eseteben is sok esetben tobbet er mint a pancel... Foleg ha egy helyett ketto van...egy helyett... Ha mondjuk amv lenne beszerezve se kellene feltetlen minden ullesbe liveszt ultetni... Minekunk nem olyan natos a logisztikank... Inkabb vigyen municiot tobbet er mint +1 fo.../nem wc kell sokkal praktikusabb a pakolohely vagy egy viztarozo.../
 
Minel nagyobb onellato kepessegel kelk a logisztikai hianyossagainkat potolni. Es ha az megvan. A mibilitas nagyon nagy mertekben kihasznalhato!!! Mobilitas nelkul eselytelenek vagyunk... Mindigg is a mobilitas volt az elonyunk... Amikor ez nagy kuzdotavolsaggal parosult verhetetlenek voltunk...
 
Ifv nel meg szinten keves ember kell desszantnak inkabb legyen kissebb a jarmu de ne nagyon legyen fentmarado hely a cuccoknak... Nem kell sok cucc egy ifv be se max 3 nap... Sok uzemanyag sok loszer fogy amivel az uzemanyag es a loszer ootolva van azzal eggyutt mehet minden mas is a harcjarmuvekhez... /tarolo rekeszek kerdese csupan./ bekebe nem szabad habiruba ugyse erdekelne senkit... Ha nem lenne tarolorekesz akkor is vinne az extra municiot. A teherauto /mert logisztika ami nem erossegunk/igy lehet potolni/.. Ifvb meg a 3 nap is sok... /egy nap boven eleg.../ vizbol loszerbol legsen tobb kaja meg nem sokmhelyet foglal../par kanna gazolaj egy ifv nek nem tetel 2 nel tobbet kulso oontra nem is tennek ra tok folosleges../ ha nincs uzemanyagnutanpotlas a hk se megy akkor aznifv minek.../ az apc viszont legyen minelmjobban onjaro.
 
Harcjarmube meg konzerv valo nem mre azt egye korletfoglalas utan ha friss kajat nem tudnak biztositani... Muveletek alatt konzerv kell... Kis hely nagy kaloria tartalom... Ki nem szarja le az izet amikor lonek ra.., elje tul /ha mar csak azert mert tobb helyre hasznosabb cucc kerulhet./hat azert./ aztan ha lefut a dolog kaphatja a kajat a taborikonyharol...

Ugyogy szerintem alap a konzerv kuzdoterbe mindenkepp. Korletfoglalas utan /tartos korlet/ eseten mehet az mre kint a szabadba... Ha meg mar tartos a berendezkedes fot etel./mre konzerv tartalekba feltoltve mozzanat esetere./mindenkinek mindenhova mre t csupan penzpazarlas logisztika terheles es hely pocsekolas...
 
A konzervesdobozbol kesobb meg mindig lehet csinalni kamu aknamezot vagy trukkositett aknamezot felesbe harmadba vagy granatcsabazhatod a kornyeked...amit mre vel nem lehet megtenni./mre csak szemetet csinal hogy lebukjal hogy arra jartatok../meg informaciot ad 1000 el./
 
Nincs kulinosebb bajom az mre vel csak nem kuzdoterbe es nem harcra valo... Biztositaskor tokeletes... De csak arra hagyatkozni nem szabad... Barmily jo is es izletes a konzervhez kepest...atmeneti kaja ha lonek nem jo ha nagyon nem lonek szinten de arra hogy akar lohetnek is arra tokeletes.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.
 
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.

Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....