Hát ja... Kicsit szerintem is túltolták már.
Azért azt ne felejtsük el, hogy (tudomásom szerint) ezek a kerekes, "V"-alakú és/vagy dupla, de elég keskeny alvázas, kerekes járművek sokkal aknaállóbbak (nem csak IED, hanem "gyári" harckocsiakna ellen is), mint a lánctalpas, széles és "lapos" hasú járművek. Tehát a T-55-öshöz képest már kapásból van konstrukciós előnyük.
A török Leókból nem nagyon érdemes kiindulni a típus megítélése kapcsán, mert azok korszerűsítetlen A4 verziók (ráadásul a személyzet kulturális és képzettségi szintje is lehet, hogy hagy némi kívánnivalót maga után...) voltak, avagy 80'-as évekbeli, vagyis 30 éves technológia.
Azért én kíváncsi leszek, hogy a 30 tonnás Patriához képest hogyan fog szerepelni védettségben. Már, ha nyilvános lesz... De egy ekkora méretű, 8 kerekes járműnek szerintem már kicsit sok a 38 tonna (bár nem tudom, pontosan mekkora a talajnyomása, de szerintem eléggé odabaszhat ez a tömeg a terepjáróképességének).
Én még mindig azt mondom, hogy a T-55/72-t kell másodvonalasnak rendszeresíteni -akkor is ha "újra meg kell venni"-, mert ez a legköltséghatékonyabb megoldás. Akna ellen "pót-páncélozni" kell.
A BTR másodvonalas (és -sajnos- szinte bármilyen) alkalmazás: mészárszék !
Ha ilyen b@lfasz vezetés volt, akkor annak ára van
Azért utólag a felelősnek "segítenék" lekoccantani az íróasztalát. Azzal a kis "okos" buksijával és a tele zsebével!
Csinált már a Fidesz ilyen "után-nyúlást"!
"..ami jár, az jár!"