Nekünk sűrű és jó az úthálózatunk.Én nem támogatom kerekes PSZH vásárlását. A legjobb esetben is néhány száz járműről lenne szó. Ekkora tételnél nem látom értelmét, hogy ezen spóroljanak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nekünk sűrű és jó az úthálózatunk.Én nem támogatom kerekes PSZH vásárlását. A legjobb esetben is néhány száz járműről lenne szó. Ekkora tételnél nem látom értelmét, hogy ezen spóroljanak.
Ne ebből indulj ki, ha harcra kerül a sor akkor úgysem utak mentén kell mozogni, aztán egy esetleges ellentámadás mondjuk Erdélyben vagy a Parciumban már másabb.Nekünk sűrű és jó az úthálózatunk.
Kb az első felázott szántóföldig, hid nélküli folyóig.....Nekünk sűrű és jó az úthálózatunk.
Ne ebből indulj ki, ha harcra kerül a sor akkor úgysem utak mentén kell mozogni, aztán egy esetleges ellentámadás mondjuk Erdélyben vagy a Parciumban már másabb.
Srácok! Azt szeretném kérdezni, hogy ti valaha ültetek-e már BTR-ben? Urambocsá vezettétek már?Kb az első felázott szántóföldig, hid nélküli folyóig.....
Ja a másod és harmadrendű mellékutakat kihagytam.
Ugyanannyi előnye is van.Srácok! Azt szeretném kérdezni, hogy ti valaha ültetek-e már BTR-ben? Urambocsá vezettétek már?
Mert szerintem nektek elég furcsa elképzeléseitek vannak a kerekes (8x8) járművek képességeiről.
Nekem sikerült egy kb. 3 hetes esőzést követően egy harcászati kiképzőbázison megugranom a feladatot, és elég vagányul elboldogult a jármű a sárral, pedig ugyan azt a területet használták a T-72-esek is kiképzésre, és mi is 3 járművel váltásban forogva, egész nap dagasztottuk a sarat.
Híd nélküli folyóig? Az megvan, hogy mondjuk egy BTR (AMV, bizonyos tömegig) úszóképes? A Boxer esetében pedig semmivel nem vagy hátrébb, mint egy lánctalpas járművel, mert azokhoz ugyan úgy műszakiak kellenek egy folyami átkeléshez, vagy egy kisebb folyónál a hídveréshez.
De pár kép (persze nem sajátok):
És hogy a Boxernél is maradjak:
Persze van minimális hátránya a kerekesnek, de messze nem annyi, mint ahogy ti azt előadjátok.
Szivem szerint nem. A kerekes PSZH-k a hidegháború éveiben terjedtek el, mivel olcsóbban üzemeltethetőek mint a lánctalpas PSZH-k. Viszont ezekben az időkben óriási sorozott tömeghadseregek voltak. Akár több ezret is rendszerbe állíthattak belőlük. Szóval volt létjogosultságuk. Viszont egy viszonylag kicsi, hivatásos hadsereg esetében én nem ezeken spórolnék.
Ez ugyan régi hsz., de csendben megjegyzem, hogy az US ARMY pont, hogy az 1990-es években lépett a Stryker-útra, mégpedig amiatt, mert az M113 aknavédelme nagyjából nulla volt, a HMMWV és a 3,5 tonnás teherautók ballisztikai védelme konkrétan nulla, hozzájuk képest pedig a Stryker hatalmas előrelépés.
Én emlékszem arra is, hogy ennek ellenére nem voltak vele elégedettek, elsősorban a páncélozottság kapcsán.
Nem a páncélozottsága volt a gond, hanem az, hogy rosszul bírta az RPG-7 gránátokat Irakban. Amit egyetlen korabeli 8x8-as jármű sem bírt jól. Megint olyan eset, amikor ecsettel akar valaki szögelni. A HMMWV és a 3,5 tonnás nem csak az RPG-7-et nem bírta, de a sima AK vagy PKM lövéseket se. Hozzájuk képest a Stryker jól védettnek számított.
Jött a rácspáncélzat, mint relatíve olcsó és kivitelezhető megoldás. Ennyi. A helyzethez képest a Stryker jól szerepelt Irakban, még ha voltak is veszteségek.
14 tonna vs 40 tonna. Kint a határban több tonnás dögökkel dolgoztam. A megfelelő súlyelosztás sem nem mindegy. Plusz az abroncsokhoz kapcsolt levegő rendszer. Azzal lehet még játszadozni bizonyos súlyhatárig. Egyébként továbbra sem vagyok meggyőződve arról hogy a boxer egy felázott laza talajon tudna teljesítenni. Itt már a súly il súlyelosztás is belejátszik. Nem könnyű ketéltű mint a btr.Srácok! Azt szeretném kérdezni, hogy ti valaha ültetek-e már BTR-ben? Urambocsá vezettétek már?
Mert szerintem nektek elég furcsa elképzeléseitek vannak a kerekes (8x8) járművek képességeiről.
Nekem sikerült egy kb. 3 hetes esőzést követően egy harcászati kiképzőbázison megugranom a feladatot, és elég vagányul elboldogult a jármű a sárral, pedig ugyan azt a területet használták a T-72-esek is kiképzésre, és mi is 3 járművel váltásban forogva, egész nap dagasztottuk a sarat.
Híd nélküli folyóig? Az megvan, hogy mondjuk egy BTR (AMV, bizonyos tömegig) úszóképes? A Boxer esetében pedig semmivel nem vagy hátrébb, mint egy lánctalpas járművel, mert azokhoz ugyan úgy műszakiak kellenek egy folyami átkeléshez, vagy egy kisebb folyónál a hídveréshez.
De pár kép (persze nem sajátok):
És hogy a Boxernél is maradjak:
Persze van minimális hátránya a kerekesnek, de messze nem annyi, mint ahogy ti azt előadjátok.
14 tonna vs 40 tonna. Kint a határban több tonnás dögökkel dolgoztam. A megfelelő súlyelosztás sem nem mindegy. Plusz az abroncsokhoz kapcsolt levegő rendszer. Azzal lehet még játszadozni bizonyos súlyhatárig. Egyébként továbbra sem vagyok meggyőződve arról hogy a boxer egy felázott laza talajon tudna teljesítenni. Itt már a súly il súlyelosztás is belejátszik. Nem könnyű ketéltű mint a btr.
Ajánlom a boxernek a jó zsíros fekete földet nem peddig a laza, könnyű homokos löszös talajt mint a képpeken.
...illetve a egység parancsnokáé, aki a taktikai helyzetnek megfelelően dönt. De a felderítők feladata az is, hogy az ilyen dolgokat előre felmérjék. A felderítőinknek meg szinte 100%, hogy kerekesei lesznek (NMS?)2014 decemberben, a híres ónos eső után, PTSz-szel akartak bemenni a határban lévő leszakadt villanyvezetékekhez, a "jó zsíros fekete föld" szépen meg is fogta a láncos technikát.... Nem csodaszer a lánc se, a kerekes vezetőjének a felelőssége, milyen dagonyába megy be.
Gondolom a Stryker útjába beleérted a LAV-III-is (ami tengerészgyalogos, de az inkább a kilencvenes évek). A LAV-ot, meg ugyebár vissza lehet görgetni a hetvenes évek elejéig a Mowag Piranhaig. Szóval az még eléggé hidegháború.Ez ugyan régi hsz., de csendben megjegyzem, hogy az US ARMY pont, hogy az 1990-es években lépett a Stryker-útra, mégpedig amiatt, mert az M113 aknavédelme nagyjából nulla volt, a HMMWV és a 3,5 tonnás teherautók ballisztikai védelme konkrétan nulla, hozzájuk képest pedig a Stryker hatalmas előrelépés.
Az már más kérdés, hogy mindig van feljebb. Egy Bradley-hez képest egy PUMA messze komolyabb védelmet nyújt, egy PUMA-hoz képest egy NAMER (a lövészpáncélos változat) még jobbat.
A Boxer az egyik legjobban védett 8x8-as páncélozott szállító jármű. A maga műfajában eléggé jól szerepel mindenhol. A kérdés persze az, hogy mihez akarja az ember használni. Szöget ecsettel beverni elég nehéz dolog, ahogy kalapáccsal festeni is..
Egy hadgyakorlat szimulacio. Es azert van a begyakorlas mert eles helyzetbe ehhez hasonlo muveleteket kell majd vegrehajtani.../kidolgozott hadmozdulatok had mozzanatok.../nem egesszen igy de hasonlot igy akimtobbet vegrehalyt a sok kissebb mozzanatbol osszetud legozni emlekbe egy csomo hadmozdulatot hadmozzanatot hogy hogy is kell pontosan /tapasztalat./ nem csak hogy elmondjak eligazitaskor.../hanem emlekszik apk es a kesszem is hogy ezt es ezt a reszet mar csinaltuk igy es igy kell es igy es igy a jo ez es ez a buktato erre arra kell figyelni.../
Annyi hogy a btr rafordul a celra parancsra a toronylovesz kivar pontosit azt agyesz... Nem szabad megalni... Eselyuk nincs az elektro optikakkal kozelharcba.../visszamentek a 120 asokkal 2. Vh nemet harckocsiba bouvonyilasson probalt iranyitani nem egy pk juk... Azok kaptak is a gpu bol egyszer…. Azt se tudtak mi a fszom van...hiaba felderito tamogatas ...
Alapbol nem tennem csak a tapasztalatok utan bizony rajottem hogy nem akkora buli tisztan az elektro optika... Tavolra meg oke de kozelre mar nem annyira /hiaba veszik vissza a zoomot. / ha nincs veluk tapasztalat cellekuzdesre... Ragyurnanak biztos menne az... Vagy nem tudom... /de szerintem meg mindig a dual rendszer a jo kell a hagyomanyos is az elektro melle es nem csak disznek../ ahogy a csapott celgomb is kell majd legyen barmilyen optika.../es nem csak disznek./Miért ne lenne?Szerinted azin nincs nagyítás nélküli funkció meg alapirányzékkal való célleküzdés?Komolyan hülyének nézed azt aki ezeket a rendszereket tervezi?