[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Idehoztak onkoltsegen egy Viggent, gyakorlatilag civil keresre mert a HM-ben ilyesmi nem esik le. Ezeknek meg az a legnagyobb gondja hogy ki fozze a gulyast vagy szalamis kenyeret, mert gondolom a nyavogasbol hogy nem beluga kaviar volt hegyekben. Tenyleg illene feldobni egyet nekik hasonloan ajandekba mert igy csak sajat magunkat rohogtetjuk ki, kar hogy ez nem esik le senkinek odafent.
.
.
Azert ne legyunk naivak, a Viggent azert hoztak ide ilyen önzetlenul pont akkoriban, mert azon keves orszag köze tartozunk, aki Gripent uzemeltet. Betudtak a Gripen project reprezentacios keretebe, szoval vegulis csak mi fizettuk azt.
.
(Erdekes reszlet, Svedorszagot ismerve irom, hogy a Viggenes iras vegen az utolso bekezdesben a svedek tokaji borokat kapnak es ertetlenul nezik, hogy ez mi. A helyzet az, hogy magyar Tokaji bor (pl 5 puttonyos aszu Dereszlai pinceszet) letezik a sved Systembolagetekben, ami a Nemzeti Dohanyboltoknak megfelelö allami monopolium uzletlanc, de mivel a svedek valojaban sajnos magukban melyen lenezik kelet- es közepeuropat, a tokaji bor siman "alsopolcos" kategoria itt, eltunik a milliofele chilei, spanyol, ausztral, del-afrikai borok tengereben. Keresni kell, hogy megtalalja az ember, sajnos a tokaji csak szamunkra "A BOR".)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 514
113
Én szétbontom őket szívesen....:D
De tényleg az Oroszokkal kellene elboltolni,lv-re,vagy T-90-re,esetleg valami komlyabb rakétás tüzérségre.:cool:
Vagy valami okosságra a Hindekhez,a pult alól...;)
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 515
113
Ha pénzt akarnak akkor hatástalanítani mindent ami még működik benne, és 1-1db-ként eladni magán gyűjtőknek. A múzeumok úgyse adnának pénzt csak max. cseregépet.

A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and tonyo

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.

Ha van rá kormányzati akarat, lehetne kicsit kicsinosítani a sárkányt, megpucolni/lefesteni, de ezek már csak tréleren utaznának. nem is tudom a maradék 5 amit 2010-ben állítottak-e mennyiből lehetne repképes. talán 1-2-t lehet még repülőnapokra bemutatógépnek megtartani, de akkor érdemes 1-2 Szu22 meg MIG-21-et is, és lehetne fasza repnapokat tartani amiben bemutatják a honvédség története során használt meghatározó gépeket. (Légcsavarosból asszem vannak ilyen példányok, ebből a 3 inaktív típusból lehetne még 1-2-t tartani, de ez azért némileg hely és költség igényes, mégha csak évi 8-10 órát repülnek is. )

(Mig23-at azért nem írtam mert abból nem vagyok biztos, hogy 1-is maradt-e az országban eldugva valahol, de repképessé tehető aligha hiszem, hogy fellelhető.)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.
Akarat és lelkes ember is kell hozzá, akinek van némi hatásköre. A kassai gyűjtemény jó részét Rudolf Schuster, volt államfő és kassai főpolgármester cserélgette össze diplomáciai kapcsolatai révén. Még Q-5-t is szerzett...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 515
113
Akarat és lelkes ember is kell hozzá, akinek van némi hatásköre. A kassai gyűjtemény jó részét Rudolf Schuster, volt államfő és kassai főpolgármester cserélgette össze diplomáciai kapcsolatai révén. Még Q-5-t is szerzett...

El is mentem emiatt Kassara... haromszor :)
Ott teto alatt van kiallitva a magyar Szu-22-es is.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93

Ez egy 25 évvel ezelőtti állapot leírása, amikor éppen bomlott fel a SzU. Gazdaságilag és katonailag is a mélyponton voltak.
Előtte teljesen más volt a légkör, és némileg a körülmények is jobbak voltak. Akkor már nem volt jó viszony a két ország között. Szovjet / orosz szempontból mi árulók voltunk, így is bántak a kiutazókkal.
A jelenlegi helyzet is teljesen más. Rég túl vannak a gazdasági válságukon, és sokat javultak a körülmények, még a Keleti Katonai Körzet repülőterein is. Természetesen nem egy USAF szintre kell gondolni elhelyezésben és ellátásban, de a HuAF szintet lazán hozzák.
Azt nem tudom, hogy ha most mennének ki magyar katonák, vajon hogy viszonyulnának hozzájuk. Valószínűleg szigorúan üzleti alapon, mivel a régi személyes kapcsolatok már leépültek, és továbbra is ellenségek vagyunk (NATO). Mondjuk nem is valószínű, hogy a közeljövőben magyar katonák a Rogyinába mennének átképzésre, vagy lövészetre.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Előtte teljesen más volt a légkör, és némileg a körülmények is jobbak voltak.

Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
.
.
Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
.
.
Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.
Igen, faterral is feltűnt, hogy túl nagy rész szólt a cikknek arról, hogy mi volt repülésen kívül...

Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
Belenko dezertálásakor konkrétan az embertelen lakhatási körülményeket hozta fel példának, hogy mennyire ótvar a rendszer. De ez lassan 50 éve volt. A haderő is kisebb, pénz is több mindenre van, mert máshol van az orosz ingerküszöbe is már. Gondolom én.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
.
.
Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.

Hidd el,nem túlzott!
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.

Én mást tapasztaltam, igaz én nem 3 évet voltam kint a VSz idején, csak 3 hónapot. De nem első sorban a körülményekre, hanem arra gondoltam, ahogy viszonyultak hozzánk. Megosztották a jót és a rosszat is velünk, úgy bántak velünk, mint a sajátjaikkal!
El lehetne már felejteni, hogy Oroszország még a középkorban él! Igen Szentpétervár gyönyörű, és Moszkvában már több felhőkarcoló épült, mint Közép-Európában, de nem ez a lényeg. 3 éve jártam Vlagyivosztok mellett Centralnaja Uglovaján, a 22. GvIAP repülőterén. Hát, ha nem fejlődött valami ugrásszerűt a pápai és a kecskeméti reptér az utóbbi 4-5 évben (mert ott viszont azóta nem voltam), akkor az oroszoknak nincs szégyenkezni valójuk. A szolgálati lakásokban még mindig szőnyeg van a falon, és káposzta szag leng be mindent, de a nagyképernyős "lapos TV", a márkás cipő és ruha, meg a csili-vili, vadonatúj japán SUV mindennapos. Persze ott is vannak elmaradott falvak, meg orvos és tanárhiány, de jártál mostanában a Tiszától keletre kis hazánkban?
Ahhoz meg épp eleget hallgattam - és meséltem is - pilóták és repülőműszakiak "megtörtént" történeteit, hogy tudjam, egy kis nagyotmondásért nem megyünk a szomszédba!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 515
113
Biztos volt már, de most megint belefutottam, hogy a 28 MiG-29-eshez az alábbi rakétamennyiség érkezett a Honvédséghez (az orosz államadósság terhére):

342 db R-27
150 db R-73