[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Előtte teljesen más volt a légkör, és némileg a körülmények is jobbak voltak.

Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
.
.
Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
.
.
Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.
Igen, faterral is feltűnt, hogy túl nagy rész szólt a cikknek arról, hogy mi volt repülésen kívül...

Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
Belenko dezertálásakor konkrétan az embertelen lakhatási körülményeket hozta fel példának, hogy mennyire ótvar a rendszer. De ez lassan 50 éve volt. A haderő is kisebb, pénz is több mindenre van, mert máshol van az orosz ingerküszöbe is már. Gondolom én.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
.
.
Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.

Hidd el,nem túlzott!
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.

Én mást tapasztaltam, igaz én nem 3 évet voltam kint a VSz idején, csak 3 hónapot. De nem első sorban a körülményekre, hanem arra gondoltam, ahogy viszonyultak hozzánk. Megosztották a jót és a rosszat is velünk, úgy bántak velünk, mint a sajátjaikkal!
El lehetne már felejteni, hogy Oroszország még a középkorban él! Igen Szentpétervár gyönyörű, és Moszkvában már több felhőkarcoló épült, mint Közép-Európában, de nem ez a lényeg. 3 éve jártam Vlagyivosztok mellett Centralnaja Uglovaján, a 22. GvIAP repülőterén. Hát, ha nem fejlődött valami ugrásszerűt a pápai és a kecskeméti reptér az utóbbi 4-5 évben (mert ott viszont azóta nem voltam), akkor az oroszoknak nincs szégyenkezni valójuk. A szolgálati lakásokban még mindig szőnyeg van a falon, és káposzta szag leng be mindent, de a nagyképernyős "lapos TV", a márkás cipő és ruha, meg a csili-vili, vadonatúj japán SUV mindennapos. Persze ott is vannak elmaradott falvak, meg orvos és tanárhiány, de jártál mostanában a Tiszától keletre kis hazánkban?
Ahhoz meg épp eleget hallgattam - és meséltem is - pilóták és repülőműszakiak "megtörtént" történeteit, hogy tudjam, egy kis nagyotmondásért nem megyünk a szomszédba!
 
Egy repülős film - 1. rész. Repülős arcok
(Varga Ferenc archiv)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Biztos volt már, de most megint belefutottam, hogy a 28 MiG-29-eshez az alábbi rakétamennyiség érkezett a Honvédséghez (az orosz államadósság terhére):

342 db R-27
150 db R-73
 
Biztos volt már, de most megint belefutottam, hogy a 28 MiG-29-eshez az alábbi rakétamennyiség érkezett a Honvédséghez (az orosz államadósság terhére):

342 db R-27
150 db R-73

Érdekes az arány (nem lehet, hogy fordítva szerepel?), mivel 2 db R-27 rakétára 4 db R-73 jutott egy gépen.
 
Érdekes az arány (nem lehet, hogy fordítva szerepel?), mivel 2 db R-27 rakétára 4 db R-73 jutott egy gépen.
Az R-60 is ráment ha kellett ezen kívül csak 22 db géppel számolj az R-27-nél mert a 6db UB gépünkben nem volt radar(kétüléses kiképző változatok) így azok nem alkalmazhatták őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Biztos volt már, de most megint belefutottam, hogy a 28 MiG-29-eshez az alábbi rakétamennyiség érkezett a Honvédséghez (az orosz államadósság terhére):

342 db R-27
150 db R-73

Ami megmaradt, az használható valamire?
Tehát mondjuk mit tudom én:Eladhatjuk őket a lengyeleknek, mint működőképes rakéták?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Az R-60 is ráment ha kellett ezen kívül csak 22 db géppel számolj az R-27-nél mert a 6db UB gépünkben nem volt radar(kétüléses kiképző változatok) így azok nem alkalmazhatták őket.

Az R-60-ról azt olvastam, hogy 300 db érkezett a MiG-23-asokkal.
 
Ha jól emlékszem, azokat már eladták.

Volt egy bűnszervezet, aki Izsákon vagy hol rakéták hatástalanítására szakosodott. A légiharc rakéták sok veszélyes anyagot tartalmaztak, "szakszerű" hatástalanításuk nagyon drága, nagyon sok közpénzt ki lehetett fizetni érte. Sokkal jobb és egyszerűbb üzlet volt mint eladni, mindenféle engedélyekkel bajlódni. Volt olyan is, hogy nem engedték ellőni már a végén a szavatosságuk lejáratához közeledő rakétákat, mert már készült a szerződés a megsemmisítésükre. Ha ellőtték volna a pilóták Lengyelországban, akkor meg hogy fizetik ki azt a sok pénzt.
 
Ami megmaradt, az használható valamire?
Tehát mondjuk mit tudom én:Eladhatjuk őket a lengyeleknek, mint működőképes rakéták?

Csak a gond van vele, nem megfelelő tárolás veszélyessé tette. Semmire nem jó, ezért akarnak szabadulni tőle, és odaadnák a gépek mellé, de kutyának se kell.
A rakéták megsemmisétése kb többe kerülne mint amennyiért az egész pakkot árulják.
a 2 legjobb állapotú gépet meg kell tartani, és múzeumba rakni, Kecskemétre egy meg Budapestre a másik. A többit szépen újrafesteni és elcserélgetni más múzeális gépekre. így egy szép tárlatot lehetne összeállítani. A hajtóművek meg talán 1-2 olajkút oltó berendezésnek jók. A többit elcserélni talán még egyet a Műegyetemre kiállítani diákoknak, 1-et meg kísérletezni beállításokat elméletben/félgyakorlatban. így a hallgatók ilyet is látnak, és talán 1-2 kedvet kap ilyen irányú továbbtanulásra, és modern géppel ismereteket szerezni (ez irányú továbbképzést persze nem itthon, hanem külföldön ahol van ilyen képzés). Aztán talán ha lesz EU-s gép akkor tudnánk 1-2 mérnökkel segíteni benne.
 
Sajnos csak képként és nem szövegként, mint a 23-asnál. A videójából vágta ki a képeket. Még én kértem tőle.
Nem mondod, hogy te még nem találkoztál a Simon Robi gyüjtésével???
De, itt van előttem, csak az egész ennyit nem ért meg (számold végig nyugodtan, ha van időd rá), mivel csak egy trendre voltunk kíváncsiak, az egész MN összes gépével kapcsolatban 21/22/23-asokat is beleértve.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html
 
Sajnos csak képként és nem szövegként, mint a 23-asnál. A videójából vágta ki a képeket. Még én kértem tőle.


http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html
Megcsinálom akkor a pontosabb összegzést, de mintha lenne némi hiba. A 02 és 03 gép percre pontosan azonos mennyiséget repült és szállt fel/le...? Ez elég hihetetlennek tűnik...

A 04 gép üzemidejét hosszabbították 2004-ben és 2003-ban repült utoljára...?
 
Megcsinálom akkor a pontosabb összegzést, de mintha lenne némi hiba. A 02 és 03 gép percre pontosan azonos mennyiséget repült és szállt fel/le...? Ez elég hihetetlennek tűnik...

A 04 gép üzemidejét hosszabbították 2004-ben és 2003-ban repült utoljára...?
Jogos észrevételek. A 04-es biztos, hogy a 2005-ös kecskeméti repülőnapon még repült.
Szerintem kb 2006-ban állították le.
A 06-os pedig nem volt 2004-ben üzemidő hosszabbítva.