A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Honvédelmi miniszterré való szavazása után:
DR. BENKŐ TIBOR miniszterjelölt: Köszönöm szépen. Először is köszönöm mindazok bizalmát, akik arra szavaztak, hogy alkalmasnak tartanak a honvédelmi miniszteri poszt betöltésére, és végezetül köszönöm mindazoknak az őszinte hitvallását is, akik a haza védelmének, mint nemzet ügyének ily módon történő szolgálatára nemet mondtak. Szívük, lelkük, lelkiismeretük rajta. Köszönöm szépen. Hölgyeim és Uraim! Ezek után bejelentem, hogy a szavazás eredményének tükrében kérelmet nyújtok be köztársasági elnök úrhoz vezérkari főnöki beosztásból történő felmentésem érdekében. Tehát én a mai nappal aláírom a köztársasági elnök úrnak szóló kérelmemet, melyben azt kérem, hogy mentsen fel a beosztásomból. Mit jelent ez? Ez azt jelenti, hogy a honvédelmi miniszter úr dönt rendelkezési állományba helyezésemről, majd a miniszteri kinevezésemmel egyidejűleg a törvény erejénél fogva megszűnik a katonai szolgálati jogviszonyom. Köszönöm a figyelmüket.
Forrás (33. oldal).
;)
 
Nem az előrelépésről volt szó, hanem az előléptetésről. A honvédségnél nincs olyan fogalom, hogy előrelépés, ha van, akkor cáfolj meg, de én itt elengedem, mert kezd parttalanná válni. Akik rendszerben vannak, értik, akik pedig nem, azok ne vigyék félre a dolgokat.
A rendszerben vagyok, ahogy dudi is, csak mindketten úgy vagyunk vele, hogy ez a legkisebb és legjelentéktelenebb probléma abban a kupac káoszban ami jelenleg a magyar honvédség.
 
Mercedes - SISU közös 4 x 4 általános célú védett jármű (olyan JLTV szerű cucc...)
A motor 300 LE Mercedes-Benz OM926, Alison automata váltó, Merci hajtáslánc, elektronika, a maradék SISU. A felépítmény moduláris kialakítású.
Kár hogy rosszban vagyunk a Finnekkel…:( Nekem jobban tetszik mint a Török Jelcin.
New_General_Purpose_variant_in_the_SISU_GTP_4x4_armored_vehicle_family_925_001.jpg
 
Ebbe cipőkanállal 12-t be tudnál rakni, logikusan elhelyezve 8 fér bele. Én viszont 3 helyre szétszórnám a helikoptereket. Fő bázis és javítások Szolnok, kihelyezett egységek Kecskemét és Pápa. A légierő harci repülőinél hasonlóan járnék el, pápát rendbe raknám, és fejleszteném rendes reptérré, fűtött hangár és kiszolgáló épületek. És a légierő fő reptere és szervízegysége Kecskemét, tartalék, de teljes értékű reptér Pápa. Ha meg netán beficcene pár plusz harci repülő egység, legalább már lenne kapásból helyük.

(a kihelyezések persze nem nagy számban történnének, de konfliktus esetén lenne bejáratott rendszer, ha veszélyben van egy bázis lehessen hova teljes értékű működéssel áttelepíteni)

Továbbá átgondolnék egy 3-ik kis kapacitású reptér fenntartását, ami béke időben akár áruszállításra, kereskedelemre jó, akár kisméretű civil reptérként is használható, de gond esetén lehetne katonai célra használni, amolyan vészhelyzeti megoldásnak. Én erre Taszárt tartanám alkalmasnak, mert volt reptér, és a déli régióban elég védett helyen (Kaposvár közelében) található. Ha keletről kapunk támadást, Szolnok és Kecskemét hamar kieshet, Pápa meg nem lenne túlzsúfolt azzal, hogy mindenki oda tömörül.
Érdekes hogy Taszárt említed, most kicsirt kiganézzák.
https://jogalappal.hu/hulladek-artalmatlanitasa-es-kezelese-taszar-kornyezeti-karmentesites/
 
Én erre Taszárt tartanám alkalmasnak,
Én régóta "érzem benne a bugit".
Erre itt egy-egy friss mentesítési közbeszerzési értesítő Taszár tárgykörben. (forrás: Béla bácsi a jogalapról)
Az biztos, hogy a szétszórásnak lenne értelme. A SAR feladatoknál legalább is mindenképpen, a légimentéshez hasonlóan, akár azonos bázisokra is.
36 Helikopter, és különösen a 16db H225M azért elég nagy helyet foglal ám!