Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem azért, hogy a Rába szinte 0 munkával tudjon szakítani egy kis lóvét... Ez nekik az arany tojást tojó tyúk... csimpaszkodnak is bele.Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg hazai gyártású MAN-okat venni.
Vagy szimplán Ede bácsi anno mindenkinek beletaposott az arcába és az lett, amit ő akart. Megvolt hozzá a hatalma rossz nyelvek szerint.Érzek némi zavart az Erőben....
Szóval a Csepel ott bukott el, hogy túl drága volt. Azaz a Rába olcsóbb tudott lenni.
Nem is arról volt szó, hogy megéri-e a Rábának, hanem, hogy úgy nekünk összesen megéri-e.DE gondoljunk bele, hogy milyen eredmény lett volna, ha még a HM-nek is kellett volna gyártani.
Ennek nagyjából az lenne a határértéke, hogy egy teherautóért fizessük ki a Rábának az egész honvédségi költségvetést... akkor mindenki jól jár.Csak mondom neked, hogy mindennemű túlszámlázással tulajdonképpen jót tesz az államnak. Közvetve a pénz nagy része (nem csak a 75%-a) visszajut az államhoz. Ugyanakkor GDP-t növel, ráadásul az állami tulajdonban lévő részvények értékét növeli egy nyereségesebb eredménnyel. Ha az állam el akarná adni, akkor a pozitív mérlegek a cég értékét növelnék.
Vagy szimplán Ede bácsi anno mindenkinek beletaposott az arcába és az lett, amit ő akart. Megvolt hozzá a hatalma rossz nyelvek szerint.
Szerintem azért, hogy a Rába szinte 0 munkával tudjon szakítani egy kis lóvét... Ez nekik az arany tojást tojó tyúk... csimpaszkodnak is bele.
( legalábbis egy évfolyamtársam volt náluk szakmai gyakorlaton, vagy 10 éve.. Akkor azt mondta, hogy jármű részleg kb. egy kis ingyen pénz a Rábának )
Vagy szimplán Ede bácsi anno mindenkinek beletaposott az arcába és az lett, amit ő akart. Megvolt hozzá a hatalma rossz nyelvek szerint.
Nem is arról volt szó, hogy megéri-e a Rábának, hanem, hogy úgy nekünk összesen megéri-e.
Egy kis plusz ingyen pénzre meg hülyék lennének nemet mondani... én se utasítanék vissza még egy háromtalálatos lottónyereményt se, csak mert amúgy kapok fizetést a cégtől...
Ennek nagyjából az lenne a határértéke, hogy egy teherautóért fizessük ki a Rábának az egész honvédségi költségvetést... akkor mindenki jól jár.
A Csepel a nemtudom már mi volt a neve kutatóintézettel egy saját motorfejlesztést akart.1hengeres stabil motortol V16 motorig egy családot.(A turbófeltöltő,ami aztán a Rába-MAN Turbót hiresé tette,abbol a tervezetbl származik.)Mikor a D566/750 család még csak formálódott a rajzasztalon.Ede győzött a MAN liszenszvásárlással.De ez nem egyedi eset.A Ganz ugyanigy járt a mozdony motorcsalád tervezetével.Abbol legalább pár darab készült,mielött a ha jol emlékszem francia licencet megvették,és félbe szakitották a saját tervezéstMSZMP központi bizottság tag volt, feltehetően igazad van, a hatalma megvolt hozzá.
Hááát inkább a spike. Százszor is ezerszer is, minthogy bármilyen szerb terméket vegyünk.Na! Most olvasom rendes fordításban Armádni noviny cikkét, hogy a Hirtenberger rendelkezik továbbra is a 105, és 155mm-es tüzérségi gránátok gyártási képességével/licence-ével.
Szerintem ez legalább olyan fontos része volt az akvizíciónak, mint az aknavetős technológiák, termékek.
Más vonal, de kötődik:
Ugyebár Szíjjártó megint aláírt egy gazdasági együtműködős egyezményt a szerb gazdasági miniszterrel, és nem győzünk hálálkodni nekik valami olyan hozzájárulás miatt, amivel a Z2026-ott komolyan segítették.
Folyamatosan erről kombinálva folyton előjön nekem egy cég, ami legalább akkora haszon lenne a magyar haderőreform számára, mint a Hirtenberger lehet.
Ez pedig az EDePro.
Pár hasznos dolog, amit fejlesztenek, és amivel itthon is lehetne mit kezdeni:
- mindenek előtt az ALAS rakétacsalád, ami kezd olyan lefedést biztosítani, mint a Spike.
Nem teszek be rá linket, mert szerintem már régen nem csak azokat tudja, mint amiket a különböző leírásaiban láthatunk. Ahogy kivettem, van vagy 4 verziója, kezdve az iranyitott ballisztikustól a sima helikopterről indítható ATGM-ig.
- 155mm-es tüzérségi lőszert ők is gyártanak annyi kiegészítéssel, hogy a cég profiljából adódóan rakétapóthajtású, 50+ km-es lőtávolságú, az övék.
Hogy tényleg ők gyártják-e a teljes lövedéket, nem tudom (talán nem), de ez a Hirtenberger után talán nem is lenne gond...
- gyártanak többféle rakétát a rakétatüzérséghez
- valamint - ahogy értettem - légvédelmi rakéták felújításával is foglalkoznak (nem pont KUB-okkal, de ahogy kivettem ők elsősorban a rakétahajtóművet és a hajtóanyagot cserélik) ha nem is tartjuk meg a rendszert, attól még megpróbálhatjuk eladni. , de az lejárt rakétákkal esélytelen...
- + egyébb finomságok....
Elvileg az ALAS rendszer kapcsán kaptak egy jelentős tőkeinjekciót az araboktól, de én azt vettem ki, hogy kimondottan tőkehiányosak. Van jópár olyan projektjük, ami a pénzhiány miatt inkább csak makett, vagy model szinten maradt.
Hangsúlyozom, ezek SZIGORÚAN kombinációk, de nem igazán érzek más potenciális együttműködést reálisnak a szerb hadiiparral, hacsak nem az egyéni felszerelések terén.
A Hirtenberger mellett azt hiszem egy tulajdonszerzés náluk erősítené az új irány amit mostanában tőbb csatornából hallhatunk vissza: "kifektetés"
És, hogy mi lenne nekik ebben a pláne? A befolyó pénz mellett? Hát azt, hogy betennék a lábukat a NATO országok piacára. Persze az amerikai és izraeli/német szereplők mellé igen nehéz betörni, azonban egy komolyan jobb árral ezen szerintem lehet segíteni.
Aztán persze lehet, hogy ezekkel a közeledési lépésekkel csak a újabb termékeket segítünk át - egy kacifántos úton - az oroszokhoz az embargót leküzdve....
Na! Most olvasom rendes fordításban Armádni noviny cikkét, hogy a Hirtenberger rendelkezik továbbra is a 105, és 155mm-es tüzérségi gránátok gyártási képességével/licence-ével.
Szerintem ez legalább olyan fontos része volt az akvizíciónak, mint az aknavetős technológiák, termékek.
Más vonal, de kötődik:
Ugyebár Szíjjártó megint aláírt egy gazdasági együtműködős egyezményt a szerb gazdasági miniszterrel, és nem győzünk hálálkodni nekik valami olyan hozzájárulás miatt, amivel a Z2026-ott komolyan segítették.
Folyamatosan erről kombinálva folyton előjön nekem egy cég, ami legalább akkora haszon lenne a magyar haderőreform számára, mint a Hirtenberger lehet.
Ez pedig az EDePro.
Pár hasznos dolog, amit fejlesztenek, és amivel itthon is lehetne mit kezdeni:
- mindenek előtt az ALAS rakétacsalád, ami kezd olyan lefedést biztosítani, mint a Spike.
Nem teszek be rá linket, mert szerintem már régen nem csak azokat tudja, mint amiket a különböző leírásaiban láthatunk. Ahogy kivettem, van vagy 4 verziója, kezdve az iranyitott ballisztikustól a sima helikopterről indítható ATGM-ig.
- 155mm-es tüzérségi lőszert ők is gyártanak annyi kiegészítéssel, hogy a cég profiljából adódóan rakétapóthajtású, 50+ km-es lőtávolságú, az övék.
Hogy tényleg ők gyártják-e a teljes lövedéket, nem tudom (talán nem), de ez a Hirtenberger után talán nem is lenne gond...
- gyártanak többféle rakétát a rakétatüzérséghez
- valamint - ahogy értettem - légvédelmi rakéták felújításával is foglalkoznak (nem pont KUB-okkal, de ahogy kivettem ők elsősorban a rakétahajtóművet és a hajtóanyagot cserélik) ha nem is tartjuk meg a rendszert, attól még megpróbálhatjuk eladni. , de az lejárt rakétákkal esélytelen...
- + egyébb finomságok....
Elvileg az ALAS rendszer kapcsán kaptak egy jelentős tőkeinjekciót az araboktól, de én azt vettem ki, hogy kimondottan tőkehiányosak. Van jópár olyan projektjük, ami a pénzhiány miatt inkább csak makett, vagy model szinten maradt.
Hangsúlyozom, ezek SZIGORÚAN kombinációk, de nem igazán érzek más potenciális együttműködést reálisnak a szerb hadiiparral, hacsak nem az egyéni felszerelések terén.
A Hirtenberger mellett azt hiszem egy tulajdonszerzés náluk erősítené az új irány amit mostanában tőbb csatornából hallhatunk vissza: "kifektetés"
És, hogy mi lenne nekik ebben a pláne? A befolyó pénz mellett? Hát azt, hogy betennék a lábukat a NATO országok piacára. Persze az amerikai és izraeli/német szereplők mellé igen nehéz betörni, azonban egy komolyan jobb árral ezen szerintem lehet segíteni.
Aztán persze lehet, hogy ezekkel a közeledési lépésekkel csak a újabb termékeket segítünk át - egy kacifántos úton - az oroszokhoz az embargót leküzdve....
Hááát inkább a spike. Százszor is ezerszer is, minthogy bármilyen szerb terméket vegyünk.
Akkor is, ha fele annyiba kerül?Hááát inkább a spike. Százszor is ezerszer is, minthogy bármilyen szerb terméket vegyünk.
de háromszor olyan szar ?Akkor is, ha fele annyiba kerül?
Mondjuk az pont nem az a vonal, amit favorizalnék....Csak nehogy SKYPICKUP gyártás legyen végül belőle a nagy repülőgégipar fejlesztési mánia keretében...
Én nem pusztán beszerzérzésről beszéltem.de háromszor olyan szar ?
A szerbek tipikusan azt a piacot nyomatják, mint kína, afrikába exportálnak az ott rozsdásodó szovjet szarokhoz képest modern eszközöket, amik viszon a 90-es évek technológiai szinvonalán mozognak. Szerinted így van értelme 2026-ban egy NATO országnak hosszú távra beszerezni akármit is?
Azért a kettő nem egy kategória véletlenül sem. A yugoimport is népszerű az araboknál a szovjet alapok miatt, de tartsák meg inkább maguknak.Én nem pusztán beszerzérzésről beszéltem.
Mennyit tudsz erről az ALAS rakétáról, illetve erről a családról?
Mert én nem túl sokat... Annak ellenére, hogy igen keményen próbáltam utánnamenni. (Tényleg nagyon szívesen vennék minden infót róla!)
Ugyanakkor szöget ütött a fejembe, hogy az Emírségek 200M EUR-ót tett a projektbe, amikor nekik elérhető a Raytheon meg az MBDA szinte teljes termékskálája.
Nem mellesleg, a pletykák szerint elég közel állunk egy olyan szállítógép típus beszerzéséhez, amelyik nem NATO ország fejlesztése, és a gyártó katonai gépei elsősorban a 3. világ piacán forognak.
Ami lehet hogy orosz il kínai alapokon nyugszik.Kicsitől a közeoes méretig fejlesztenek hajtóműveket.
Ami a mostani "drónba" forduló világban óriási előny lehet!
Szerintem meg semmit nem tudsz róla...Ami lehet hogy orosz il kínai alapokon nyugszik.