https://hajozas.hu/magazin/itthon/am-aknamentesito-hadihajo-magyar-honvedseg-hadihajos-ezred/Némá,mintha valami távvezérelt figyelőrendszert irkáltam volna.....
A támpont,az egy bázis.Nevezhetnék határőr örsnek is.
Közbe utána nézztem,reaktiváltak belölük hármat,a tüzszerész szolgálatnak.Jobb hijján,arra alkalmasak is.De azért nem kell túl sokat várni tőlük.Öreg,kicsi hajocskák ezek-
Ekkorkák.A képen csak egy navigációs radar látható,amit kapot a reaktiváláskor,más felderitő berendezés nem.Különben eredetileg is akna,vagy inkább bombamentesitésre tervezték őket,nem határrendészeti célokra.Meg sodoraknákat tudott kidobni,de azokat nem sokáig,rég kivonták őket.Ettöl még el lehet velük hajokázni látványosan.Csak tényleges elrettentő ereje nem lesz.5en elvonják a hajó figyelmét,közben 15en meg 3km-re átkelnek.Mire az AN odaér,már a parton vannak.Nem a hajó hibája.Nem erre tervezték.Ide egy gyors,rövid reakcióidejű rendörmotoros kell.
Vízkiszorítás 10,5Némá,mintha valami távvezérelt figyelőrendszert irkáltam volna.....
A támpont,az egy bázis.Nevezhetnék határőr örsnek is.
Közbe utána nézztem,reaktiváltak belölük hármat,a tüzszerész szolgálatnak.Jobb hijján,arra alkalmasak is.De azért nem kell túl sokat várni tőlük.Öreg,kicsi hajocskák ezek-
Ekkorkák.A képen csak egy navigációs radar látható,amit kapot a reaktiváláskor,más felderitő berendezés nem.Különben eredetileg is akna,vagy inkább bombamentesitésre tervezték őket,nem határrendészeti célokra.Meg sodoraknákat tudott kidobni,de azokat nem sokáig,rég kivonták őket.Ettöl még el lehet velük hajokázni látványosan.Csak tényleges elrettentő ereje nem lesz.5en elvonják a hajó figyelmét,közben 15en meg 3km-re átkelnek.Mire az AN odaér,már a parton vannak.Nem a hajó hibája.Nem erre tervezték.Ide egy gyors,rövid reakcióidejű rendörmotoros kell.
Hossz 13,4 m
Szélesség 3,7 m
Merülés 0,6 m
Hajtómű 2 db Csepel D–613 dízelmotor
Üzemanyagtartály 460 kg l
Üzemanyag gázolaj
Teljesítmény 2×85=170 LE (125 kW)
Sebesség 13 csomó (24 km/h)
Hatótávolság 340 km
Fegyverzet 1 db 12,7 mm-es DSK légvédelmi géppuska
Legénység 7 fő
Ez hajózásban nem tekinthető alacsony sebességnek (24km/h)
viszont:
Az első AN 2-t 2005-ben újították fel és Ercsi néven állították ismét szolgálatba. Ezt követte a Baja nevű hajó, melyet 2007-ben újítottak fel, majd még két másik hajó felújítása következett. A felújítás során korszerű motorokat kapott a hajó és a vázszerkezeten kívül minden berendezését kicserélték, a DSK géppuskát pedig NSZVT géppuskára cserélték.
https://hu.wikipedia.org/wiki/AN_2
Most akkor, bár adatunk nincs, de vélhetően gyorsabb lett. Ugyanakkor manőverezve ez a sebesség egy ilyen folyón bőven elég.
Hiába lenne gyorsabb, nem tudná kihasználni (egy két ideális esetet leszámítva). Ugyanakkor figyelembe kéne venni azt is, hogy a határsértők mennyi idő alatt evickélhetnek át. Főleg ha pl a parton kell felfújniuk a csónakot. Nem tudom cipeltél e nagy gumicsónakot, evezőket, hátizsákot, stb. Ez nem úgy van, hogy odafut a semmiből egy több fő befogadására képes gumicsónakkal.
Kb ekkora egy ilyen csónak. és sejtheted a sebességét is. Vízre kell tenni, billeg, be kell mászni. Mindeközben a víz rohadt hideg.
Hideg van, sötét és fúj a szél... Téli ruhában próbálkozol... ha vízbe esel tuti vízbe fulladás. Ne gondoljuk túl... Aki ezzel megpróbálkozik, az elsősorban
a saját életét kockáztatja, nem azt hogy átjut egy hajóval szemben.
Ha elfogod őket, akkor fel kell venned. Erre egy motoros gumi tutaj nem alkalmas még nyáron sem.
Értem, hogy valami ilyesmit szeretnél, de akkor demonstrál egy téli éjszakai szolit rajta... Értsd meg, hogy a vízen hideg van. Nem mozogsz és ezért a zárt hely fontos, ezt tapasztalatból mondom. Egyszer Dér Kupára mentünk (novemberben Kenesén van) éjszaka. Olyan hidegrázás kapott el, pedig felöltöztem és őrülten hideg sem volt, hogy szabályosan vacogtam. A kabinban pár perc alatt rendbe jöttem. Főztünk egy kávét és vezettem tovább, mintha semmi sem lett volna előtte.
Ez a legnagyobb méret a Balatonon pl. itt is max 4 főnek van ülőhelye... Ha több szál be, akkor a padlón kell ülni.
Szerintem a vízi szolgálatnál mindenki a nyári akciózásra gondol. Most tél van, itt már az gond lehet, hogy kimész a dekkre és csúszik... A korlát amiben megkapaszkodhatsz hideg, kesztyű nélkül tartósan nem tudsz benne megkapaszkodni... Nem is folytatom. Csak képzeld el!