Én egy picit továbbgondoltam, de ugyan az az irány! Egyrészt gondoskodtak egy tisztességes légvédelemről, másrészt egy dupla 30-cassal már normális part ment támogatást lehet rendezni.
Az utolsó két AN-2 rendberakása már egy olyan szint, ami azt mutatja, hogy ésszel csinálják. Ha az MS-25-ök megkapnák a több mint dupla teljesítményt azonos (vagy kisebb) hely felhasználással, az egy ekkora hajónál már szerintem simán versenyképes lenne bármilyen új építésű alternatívával. Ha sikerül olyan motort választani, ami nagyobb teljesítmény mellett - alacsony fordulaton - is halkabb tud lenni, akkor még az eredeti aknaszedő funkciója sem sérül. Arról nem is beszélve, hogy az üzemanyag felhasználás is valószínűleg csökkenhet.
Ha meg a kivont hajókkal kezdik, akkor a jelenlegieket nem kell kivenni rendszerből. A modern rendszerek meg valószínűleg nem igényelnek mondjuk 17 fős személyzetet.