Az AN felujitáson inkább valameik leállitott AMet hoztam volna rendbe.Én egy picit továbbgondoltam, de ugyan az az irány! Egyrészt gondoskodtak egy tisztességes légvédelemről, másrészt egy dupla 30-cassal már normális part ment támogatást lehet rendezni.
Az utolsó két AN-2 rendberakása már egy olyan szint, ami azt mutatja, hogy ésszel csinálják. Ha az MS-25-ök megkapnák a több mint dupla teljesítményt azonos (vagy kisebb) hely felhasználással, az egy ekkora hajónál már szerintem simán versenyképes lenne bármilyen új építésű alternatívával. Ha sikerül olyan motort választani, ami nagyobb teljesítmény mellett - alacsony fordulaton - is halkabb tud lenni, akkor még az eredeti aknaszedő funkciója sem sérül. Arról nem is beszélve, hogy az üzemanyag felhasználás is valószínűleg csökkenhet.
Ha meg a kivont hajókkal kezdik, akkor a jelenlegieket nem kell kivenni rendszerből. A modern rendszerek meg valószínűleg nem igényelnek mondjuk 17 fős személyzetet.
AM aknász motoros.Különben eredetileg francia.Az egész hajot erre a feladatra tervezték,némi önlégvédelemmel-70es években.Lehetne a légvédelmét korszerűsiteni,ellátni ködvetőkkel,REH eszközökkel.De egy nehéz aknavetőtoronnyal már inkább ne.Akkor se lenne rohamhajó,de elvenné a teret az alapfeladattol.És minek is csinálnánk belőle tüzérségi naszádot?Nem olyanok a viszonyaink,hogy kellene.A folyomeder robbanótest mentesitése fontosabb,mint néhány korlátozott mozgékonyságú 120as av.
AN-ek váltására meg beszerezni pár svéd CB90 naszádot.De tőlem lehet az orosz koppintása,a Raptor is.Járör-rohamdeszant naszádok,és igen gyorsak.
Orosz kopia