A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerintem 2. század nem lesz se Gripenből se F-35-ből, amit elméletben el tudok képzelni az valami drón - wingman kombó - ezekhez meg az F-35 az egyértelműen jobb platform.

Ezt ígéri az Airbus is az FCAS egyik képességeként... az F-35 meg egy 30 éves konstrukció lesz a 2030-as években. De mintha már a Gripen E-ről is írtak volna ilyet. Most ez az egyik felkapott szó. A másik meg a "game changer".
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ismersz olyan oldalt, ahol össze vannak gyűjtve az F-16 eladások tételesen, árral együtt, táblázatos formában?
Pl. Görögország - Peace Xenia I / II / III / IV, Portugália Peace Atlantis I / II stb.
Keresem, de még nem találtam ilyet.
Olyat nem. Azért meg kell dolgozni. Kiindulásnak ott van F-16.net. Az összes ország összes eladása ottan van az export nevével együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Szu22 felderítőnek volt, és sosem volt nagy hadrafoghatósága. Meg rövid ideig volt rendszerben 1984-1997 között alig több mint 1 évtizedig. Ráadásul ha jól tudom 1x még voltak nagyjavításon is ez idő alatt.
De mig 21 mennyi volt? Valami 60-70db körül volt talán. Aztán mennyi tudott repülni?

Na meg ezek jóval egyszerűbb gépek voltak még a mostaniakhoz képest.
A különbség nagyságrendnyi mint kb. mint a kézi tekerős fúró meg az hálózati áramos változat között.

Ez szerinted felderítő?
Ca2b9Fb.png
 
Szu22 felderítőnek volt, és sosem volt nagy hadrafoghatósága.
téves , nagyrészük kb mindig ott volt ha kellettek volna
De mig 21 mennyi volt? Valami 60-70db körül volt talán. Aztán mennyi tudott repülni?
24 mindig tudott, másik 24-et kb pár óra alatt fel lehetett készíteni , a maradék pedig kb havi egyszer kétszer repült anno nálunk ha jól emlékszem
 
És fegyverfelfüggesztő? Ha jól emlékszem, a Szuhojoknál volt ilyen "probléma".
Hát az nem is csak idézőjelben volt probléma, hanem inkább nagybetűvel! A H-29L lézer-vezérlésű ("nagy") rakétához nem volt AKU függesztő/indító berendezés. Hogy nem rendeltünk-e, vagy Iván nem adott (mivel az a rakéta "gikszer" esetén át tudta volna lőni a szovjet reptéri betonfedezékeket) máig se tudom. Vsz-NATO háború esetén viszont biztos jutott volna nekünk is AKU. A "kis" H-25L-el viszont még rakéta-éleslövészet is volt Lengyelországban.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Hát az nem is csak idézőjelben volt probléma, hanem inkább nagybetűvel! A H-29L lézer-vezérlésű ("nagy") rakétához nem volt AKU függesztő/indító berendezés. Hogy nem rendeltünk-e, vagy Iván nem adott (mivel az a rakéta "gikszer" esetén át tudta volna lőni a szovjet reptéri betonfedezékeket) máig se tudom. Vsz-NATO háború esetén viszont biztos jutott volna nekünk is AKU. A "kis" H-25L-el viszont még rakéta-éleslövészet is volt Lengyelországban.
A topikban nincs egy Szu-22 volt műszaki? Várnám a véleményét, amennyiben nem lesz válasz, érdeklődöm a volt kollégáktól, mert én ilyen fegyvertartó mizériával nem találkoztam.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Szu22 felderítőnek volt, és sosem volt nagy hadrafoghatósága. Meg rövid ideig volt rendszerben 1984-1997 között alig több mint 1 évtizedig. Ráadásul ha jól tudom 1x még voltak nagyjavításon is ez idő alatt.
De mig 21 mennyi volt? Valami 60-70db körül volt talán. Aztán mennyi tudott repülni?

Na meg ezek jóval egyszerűbb gépek voltak még a mostaniakhoz képest.
A különbség nagyságrendnyi mint kb. mint a kézi tekerős fúró meg az hálózati áramos változat között.
Annyira egyszerűek, hogy a Lengyel fegyverbarátaink még mindkét típust rendszerben tartják, a romulánok, meg a horvátok a MIG 21-et már nem azért, mert beléjük szerettek, hanem meg kell várni a váltó típust. Azért fel kell ébredni. Van pénz, van repcsi.
 
Szerintem nem, de arra volt a magyar néphadseregben besorolva. Persze sose volt annak használva, jószerivel semmire nem használtuk igazán.
Ezek szerint te mindenhez is értesz és mindenben is tájékozott vagy. Jártál ezelőtt húsz éve katonai repülőtér közelében? Ismersz hajózókat, műszakiakat abból az időből? Ezek a kérdéseim, nem a fegyverfelfüggesztők és a kettős zárak.
 
Annyira egyszerűek, hogy a Lengyel fegyverbarátaink még mindkét típust rendszerben tartják, a romulánok, meg a horvátok a MIG 21-et már nem azért, mert beléjük szerettek, hanem meg kell várni a váltó típust. Azért fel kell ébredni. Van pénz, van repcsi.

Szerinted mégis mit beszélünk oldalak óta? Hogy igen váltás kell amire lesz pénz, csak ésszerűen kell felhasználni. Hogy mennyiség és minőség egyensúlyát megtaláljuk. A régi gépeket példaként hoztam fel, erre nagyon leragadtál ezeknél. Itt a Gripen E és az F35-ről ment az ötletelés.
A Mig21 meg Szu22 nincs már, az a múlt, és amúgy is már semmi harci feladatra nem lenne potens a mi helyzetünkben.