F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Ez jó kérdés.Viszont anno nagy divat volt a fém szinű gép.Vagyis le se volt festve sokszor az 50es években a gép,natur fémszinű volt.Max valami védőlakkot kaptak.Viszont a mai gépek már kompozit épitésüek
E83%20%281%29.jpg

zDlndY7NiW63qUwl3kuyWlFgNuZb89KbD-Qx_gKyRzbG35OeXRhnTIF2T0rZ3sboPGLebKhladfKX37Lg5E43jIMPzAaBvZGn0EXYEOwHu5elQQ
Igen, ezek csak színtelen lakkal voltak lefújva, max ha némelyik nagyméretű panel anyaga vagy felületvédelme nagyon elütött az ezüst színtől azt lefestették lakkozás előtt ezüsttel, de az is kissé eltérő árnyalatot adott mint a natúr lakkozott durállemez. Ettől aztán eléggé sok fém-árnyalatúak voltak az akkori gépek. Kezdetben még a MiG-21-ek is ilyen külsővel kerültek hozzánk, a PG-ben az első közepes javításnál már teljes ezüst-festést+lakkozást kaptak. A 21 bisz-ek voltak az első gyárilag színre festett gépeink teflon-szürke színben.
 
Hogy halvány lila gőzöm sincs,hogy a mai kompozit műanyag boritások mennyire igénylik a festést.Ezek már nem alulemezek.
Nagyon. A kompozit az ugye speciális kivitelű, de mégiscsak műanyag, műgyanta, vagy a méhsejt-szerkezet az legtöbbször fém+műanyag. Nagy magasságban -50-56 fokban előfordulhatnak benne hajszálrepedések, ha meg azokon víz jut be és elkezd fagyni, gondolom nem kell tovább ragozni az eredményt aminek a vége réteges felválás, és csúnyául csökkenti a panel szilárdságát. Ráadásul kompozit is van sokféle, más a szénszálas, ami fekete, és ugye más a hőtágulása mint egy világosabb krémszínű, pl. üvegszálasnak. Szóval több szempontból is kívánatos a festés, nemcsak divatból.
 
Bár ehhez nem értek, de egy sejtésem van. A simára polírozott gép és mínusz a festék tömege, még nagyobb gyorsulás és csúcsmagasság. Akkor MINDEN a sebesség és magasság bűvölete volt.

Az F-15 Streak Eagle és a P-42 sem volt lefestve. Lásd F-15 könyv adott fejezetét.

Aztán mikor rájöttek, hogy WVR van és két szép szem, akkor álcafestés lett az úr. Senkit nem érdekelt az a kis tömeg már akkor. Tessék megnézni hányféle álcamintával kísérleteztek a 70-es évektől kezdve.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre
Bár ehhez nem értek, de egy sejtésem van. A simára polírozott gép és mínusz a festék tömege, még nagyobb gyorsulás és csúcsmagasság. Akkor MINDEN a sebesség és magasság bűvölete volt.

Az F-15 Streak Eagle és a P-42 sem volt lefestve. Lásd F-15 könyv adott fejezetét.

Aztán mikor rájöttek, hogy WVR van és két szép szem, akkor álcafestés lett az úr. Senkit nem érdekelt az a kis tömeg már akkor. Tessék megnézni hányféle álcamintával kísérleteztek a 70-es évektől kezdve.
Valamiért az a beégésem (Talán Top Gun újság?), hogy Kínában a MiG-17-eseket polírozták fel pár km/h óra nyereségért.
 
EPAWSS-Testing.jpg


"An F-15E Eagle aircraft is currently undergoing testing of its Eagle Passive/Active Warning and Survivability System (EPAWSS) at the Benefield Anechoic Facility (BAF) on Edwards Air Force Base, California...

BAE Systems’ EPAWSS offers fully integrated radar warning, geo-location, situational awareness, and self-protection solutions to detect and defeat surface and airborne threats in signal-dense contested and highly contested environments. Equipped with advanced electronic countermeasures (ECM), it enables deeper penetration against modern integrated air defense systems, providing rapid response capabilities to protect the aircrew.

The new threat detection system will be installed on more than 400 F-15Es and F-15Cs, replacing the Tactical Electronic Warfare System (TEWS) which uses 1970’s analog technology."

https://www.defensedaily.com/air-force-f-15-fleet-testing-new-electronic-warfare-system/air-force/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Technikailag igen, de kérdés hogy megéri-e, ami attól is függ hány éves lehet a gép (vagyis mennyi élettartam lenne még benne)?
Ha ez már Golden Eagle, akkor sanszosan simán. Ha nem, akkor ennek sanszosan kuka. Ami használható kikapják és kuka. Vagy oktató példány lesz belőle a földön, ki tudja. Csinálnak belőle 1:1 cutaway gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: emel