Ez alatt mit értesz?Viszont a mai gépek már kompozit épitésüek

Ez alatt mit értesz?Viszont a mai gépek már kompozit épitésüek

Igen, ezek csak színtelen lakkal voltak lefújva, max ha némelyik nagyméretű panel anyaga vagy felületvédelme nagyon elütött az ezüst színtől azt lefestették lakkozás előtt ezüsttel, de az is kissé eltérő árnyalatot adott mint a natúr lakkozott durállemez. Ettől aztán eléggé sok fém-árnyalatúak voltak az akkori gépek. Kezdetben még a MiG-21-ek is ilyen külsővel kerültek hozzánk, a PG-ben az első közepes javításnál már teljes ezüst-festést+lakkozást kaptak. A 21 bisz-ek voltak az első gyárilag színre festett gépeink teflon-szürke színben.Ez jó kérdés.Viszont anno nagy divat volt a fém szinű gép.Vagyis le se volt festve sokszor az 50es években a gép,natur fémszinű volt.Max valami védőlakkot kaptak.Viszont a mai gépek már kompozit épitésüek
![]()
![]()
Pedig nem egy bonyolult színkavalkád...Egyébként sose értettem ezt a metál színezést.
Hogy halvány lila gőzöm sincs,hogy a mai kompozit műanyag boritások mennyire igénylik a festést.Ezek már nem alulemezek.Ez alatt mit értesz?![]()
Nagyon. A kompozit az ugye speciális kivitelű, de mégiscsak műanyag, műgyanta, vagy a méhsejt-szerkezet az legtöbbször fém+műanyag. Nagy magasságban -50-56 fokban előfordulhatnak benne hajszálrepedések, ha meg azokon víz jut be és elkezd fagyni, gondolom nem kell tovább ragozni az eredményt aminek a vége réteges felválás, és csúnyául csökkenti a panel szilárdságát. Ráadásul kompozit is van sokféle, más a szénszálas, ami fekete, és ugye más a hőtágulása mint egy világosabb krémszínű, pl. üvegszálasnak. Szóval több szempontból is kívánatos a festés, nemcsak divatból.Hogy halvány lila gőzöm sincs,hogy a mai kompozit műanyag boritások mennyire igénylik a festést.Ezek már nem alulemezek.
Pedig nem egy bonyolult színkavalkád...
Visszaveri az atomvillanást!Hjajj...
Miért volt jó?
Mit vártak attól, hogy csillog a gép:

Hjajj...
Miért volt jó?
Mit vártak attól, hogy csillog a gép:
Valamiért az a beégésem (Talán Top Gun újság?), hogy Kínában a MiG-17-eseket polírozták fel pár km/h óra nyereségért.Bár ehhez nem értek, de egy sejtésem van. A simára polírozott gép és mínusz a festék tömege, még nagyobb gyorsulás és csúcsmagasság. Akkor MINDEN a sebesség és magasság bűvölete volt.
Az F-15 Streak Eagle és a P-42 sem volt lefestve. Lásd F-15 könyv adott fejezetét.
Aztán mikor rájöttek, hogy WVR van és két szép szem, akkor álcafestés lett az úr. Senkit nem érdekelt az a kis tömeg már akkor. Tessék megnézni hányféle álcamintával kísérleteztek a 70-es évektől kezdve.
	

Technikailag igen, de kérdés hogy megéri-e, ami attól is függ hány éves lehet a gép (vagyis mennyi élettartam lenne még benne)?Vajon ez javítható? Nekem laikus szemmel annak tűnik.
Ha ez már Golden Eagle, akkor sanszosan simán. Ha nem, akkor ennek sanszosan kuka. Ami használható kikapják és kuka. Vagy oktató példány lesz belőle a földön, ki tudja. Csinálnak belőle 1:1 cutaway gépet.Technikailag igen, de kérdés hogy megéri-e, ami attól is függ hány éves lehet a gép (vagyis mennyi élettartam lenne még benne)?
	A foldbol sarbol itelve szerintem inkabb leszakadt.Radar már nincs benne. Úgy látom, azt egy az egyben leszerelték. Ahogy a hátsó panelt nézem ez már az AESA antennás volt:
![]()
Nem pedig a régi:
![]()
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..