A400M Atlas (Airbus)

Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...

Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)

Szerintem azért pár dolgot figyelmen kívül hagytál,először is egy olyan országnak mint mi nem biztos,hogy például egy C130 beszerzése annyival olcsóbb lenne,mint az A400-é.Valamint megfeledkezel arról,hogy az A400-s a gyerekbetegségeit gyakorlatilag mára már kinőtte,illetve mivel már annyi pénzt beleöltek a fejlesztő országok valamint az Airbus is az A400-k,hogy már csak ezért sem fogják elengedni ezt a típust.
 
formosa1 said:
Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

kamm:
Ugyan. :) Nem farasztom magam ill a forumot ezzel tovabb, de az onmagaban vicces, hogy ilyeneket probalsz itt eladni, mikozben par oldallal korabban mar kiderult, hogy a 1956 ota repulo, mindenben kevesebbet tudo C-130 konkretan tobbe kerul, mint az Atlas, hala a brutalis amerikai politikai nyomasnak.

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...
Ez meg viccesebb: pont akkor szokas kolteni marketingre, amikor valami gaz van...


formosa1 said:
Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)

kamm:
Az jo, viszont kar, hogy hulyeseget irogatsz kozben. :)

FYI mint azt parszor leirtam mar technology & business consultant vagyok cirka husz eve (eredetileg informatikus mernok), sosem voltam marketinges egy percig sem es nem is tervezek ilyen iranyba valtani. :p


Én:
..."csak" az összes felsőfokú intézményben tanítják: amit Te is Én is megjegyeztünk,
(de az Airbus-nál nem) : "...akkor szokás(kell) költeni marketingre, amikor valami gáz van..."
 
A 11. oldalon konkrétan le van írva, hogy mire van szükségünk. 20-47 tonna teherbírás, 3-6000 km hatótávolság. Eddig hasonló konkrét számokat nem láttam.
Hát ez muris.
Mert jelenleg gyártásban levő gépek közül a 47 tonnát talán a korszerűbb új hajtóműves Il-76 tud részleges üzemanyag töltéssel, vagy még azzal sem. A 6000 km-et meg ennyivel csak a C-17 tud, csak az nincs gyártásban...
Persze ezt a doksit nem tegnap írták, csak a realitások ismertek. Bár az számomra homályos, hogy Mo-nek mi szüksége lenne olyan szállítógépre, ami minimum a középhatalmak játszótere meg a kőgazdag olajállamoké.... Meg, hogy miből....
 
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.

Ha továbbolvasod, akkor meg olyanokat ír, hogy:

"A munkacsoport jelentése óta elérhető közelségbe kerültek azok a multinacionális megoldások, melyekkel a terheket megosztva juthatunk technikai eszközeink nagytávolságú szállítására alkalmas kapacitásokhoz. Ezeknek a körülményeknek a figyelembevételével ma már a kisebb, olcsóbb, de a jelenleginél jóval korszerűbb, nagyobb kapacitású és hatótávolságú katonai szállítórepülőgépek beszerzésében (C-27J, CASA-295, AN-74) kell gondolkodnunk. "



Gyakorlatilag minden akkor létező típust felsorol a tanulmány, hogy minden jó lenne az An-26-os helyett.
15 évvel később pedig még mindig ott tart a Honvédség, hogy két An-26-os üzemidejét akarja meghosszabbítani...

Aki az elmúlt 20 évben folyamatosan követte a HM elképzeléseinek változásait, az emlékszik hogy még BAe-146-ról is volt szó. Amikor kezdett látszani, hogy lesz valami a nagy tervekből, akkor szerelmesedtek bele a KC-390-be. De azóta jött az Airbus és lassan mindenkit meggyőz arról hogy mindenkinek az a jólfelfogott érdeke hogy európai típus legyen és bármikor idetelepít még egy csavargyárat is, ha az kell. Az amerikaiak meg állítólag rájöttek hogy a magyarok (ellentételezési)"csomagban" szeretnek üzletelni és adtak egy olyan ajánlatot, amin elgondolkodtak a döntéshozók. Persze az is lehet, hogy az egy visszautasíthatalan ajánlat volt, ezért próbálják húzni az időt a döntéssel a Trump utáni időszakra... a jelenlegi helyzetben valószínűleg az nyer, aki a legnagyobb befektetést ígéri és/vagy a legtöbb munkahelyet teremti. Hacsak már nincs régen eldöntve, pontos ütemtervvel...
 
Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...

Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)
Neked fingod sincs a programról kis barátom! :rolleyes:
Az Airbus kurv@ sok pénzt költött a marketingre több kevesebb sikerrel. Szaud-Arábiának lóg a levegőbe - a német fegyver embargó miatt - 15db gép leszállítása a EF2000-kel egy csomagban. Korea elég intenzíven érdeklődött a gépek iránt. Volt róla szó, hogy átvenne pár spanyol gépet is, mert nekik ugyan szükségük lesz a gépekre, csak jóval később. A szállításokat már elkezdték a spanyoloknak, de eddig csak 8-ta adtak át nekik a 27-ből. A spanyoloknak kiképző gép (T-50) kellett volna, a koreaiaknak meg szállító. Viszont a bartel áraiban nagyon nem tudtak megegyezni. Ez a beszerzés elmaradt. Ezzel együtt a koreaiaknak nem lesznek frissebbek a C-130-asai. És az Airbusnak kimondottan jók a kapcsolatai a koreaiakkal. Ugye van közös fejlesztésű helikopterük is...
 
Hát ez muris.
Mert jelenleg gyártásban levő gépek közül a 47 tonnát talán a korszerűbb új hajtóműves Il-76 tud részleges üzemanyag töltéssel, vagy még azzal sem. A 6000 km-et meg ennyivel csak a C-17 tud, csak az nincs gyártásban...

2006-ban meg vidaman gyartottak...

Persze ezt a doksit nem tegnap írták, csak a realitások ismertek. Bár az számomra homályos, hogy Mo-nek mi szüksége lenne olyan szállítógépre, ami minimum a középhatalmak játszótere meg a kőgazdag olajállamoké.... Meg, hogy miből....

Na, errol irtam korabban. Siman ignoralja, amit szazszor leirunk es nyomja tovabb a magaet.
 
Ha továbbolvasod, akkor meg olyanokat ír, hogy:

"A munkacsoport jelentése óta elérhető közelségbe kerültek azok a multinacionális megoldások, melyekkel a terheket megosztva juthatunk technikai eszközeink nagytávolságú szállítására alkalmas kapacitásokhoz. Ezeknek a körülményeknek a figyelembevételével ma már a kisebb, olcsóbb, de a jelenleginél jóval korszerűbb, nagyobb kapacitású és 12hatótávolságú katonai szállítórepülőgépek beszerzésében (C-27J, CASA-295, AN-74) kell gondolkodnunk. "
Ne feledd! A tanulmány idején még kéjjes ábránd sem volt Z2026. 0,7%GDP volt,...nem más. :)
 
Hát ez muris.
Mert jelenleg gyártásban levő gépek közül a 47 tonnát talán a korszerűbb új hajtóműves Il-76 tud részleges üzemanyag töltéssel, vagy még azzal sem. A 6000 km-et meg ennyivel csak a C-17 tud, csak az nincs gyártásban...
Persze ezt a doksit nem tegnap írták, csak a realitások ismertek. Bár az számomra homályos, hogy Mo-nek mi szüksége lenne olyan szállítógépre, ami minimum a középhatalmak játszótere meg a kőgazdag olajállamoké.... Meg, hogy miből....

Én is ezen gondolkodtam,hogy a tanulmány szerint az ideális szállítási képességet Magyarország számára a C-17s testesíti meg.Valaki igazán belinkelhetné már erre a fórumra a jelenleg érvényben lévő "fehér könyvet":-):-)
 
kamm:
Ugyan. :) Nem farasztom magam ill a forumot ezzel tovabb, de az onmagaban vicces, hogy ilyeneket probalsz itt eladni, mikozben par oldallal korabban mar kiderult, hogy a 1956 ota repulo, mindenben kevesebbet tudo C-130 konkretan tobbe kerul, mint az Atlas, hala a brutalis amerikai politikai nyomasnak.
Majd, ha az A400 megbízhatóan el tudja hagyni a betont, akkor erre térjünk vissza jó...?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ugyan. :) Nem farasztom magam ill a forumot ezzel tovabb, de az onmagaban vicces, hogy ilyeneket probalsz itt eladni, mikozben par oldallal korabban mar kiderult, hogy a 1956 ota repulo, mindenben kevesebbet tudo C-130 konkretan tobbe kerul, mint az Atlas, hala a brutalis amerikai politikai nyomasnak. Ez meg viccesebb: pont akkor szokas kolteni marketingre, amikor valami gaz van... Az jo, viszont kar, hogy hulyeseget irogatsz kozben. :) FYI mint azt parszor leirtam mar technology & business consultant vagyok cirka husz eve (eredetileg informatikus mernok), sosem voltam marketinges egy percig sem es nem is tervezek ilyen iranyba valtani. :p


molnibalage said:
Majd, ha az A400 megbízhatóan el tudja hagyni a betont, akkor erre térjünk vissza jó...?

u.i: a JAVA-k összegabalyodtak o_O
 
Hát ez muris.
Mert jelenleg gyártásban levő gépek közül a 47 tonnát talán a korszerűbb új hajtóműves Il-76 tud részleges üzemanyag töltéssel, vagy még azzal sem.
A PSz-90 hajtóműves verziók 60 tonnát el bírnak vinni kb. 4000km-re, 50-et meg 5000km-re.
Már a korai MD/TD változatok is bő 3000km-re vittek 50 tonnát a hetvenes évek végén.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezt most találtam nem mai bejegyzés de egy érdekes hozzászólás egy angol A400 fórumon az A400 RAF-s alkalmazásával kapcsolatban.

https://ukdefenceforum.net/viewtopic.php?f=43&t=176&start=225

"
There are 14 a/c with the RAF at present increasing to 18 a/c as the year progresses. The aircraft are receiving a number of upgrades and will continue to do so over the next year or so.

The a400 can and is now cleared for parachuting and is currently testing 16 tonne single load drops. The issues identified with long sticks of parachutes dropping from both doors simulatiously is not unique to a400m indeed the very same issues affect c17 and c130.

The a400m can actually operate out off all the same locations as c130 Hercules in fact the a400m will operate out of landing sites with softer ground than c130, thank to German specified cbr specs and a much better landing gear. RAF have been conducting landings down the beach recently.

There is an issue refuelling helicopters and testing is in place to offer a solution should that capability happen it will most likely require the receiver to remain plugged in longer than had been planned,

Why have we retained c130. Well we were always supposed to a400m was only supposed to replace half the c130 the other half being replaced by c130js. Why mainly cost we don't have the funds to replace all the c130s with a400m and it takes time to clear all the SF profiles and gear which is currently cleared on c130. Possible osprey replacement for c130 in the future may be of interest.

As for turbo jets / props. Props are more efficent if you plan to fly low level tactic sorties also FOD is a real issue with jet engines in unprepared surfaces. The abbresive materials on the compressor blades seriously degrade engine life expectancy. It's one of the reasons why c17 spends a week in the hanger for a service every time it conducts such a landing."
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
Szerintem azért pár dolgot figyelmen kívül hagytál,először is egy olyan országnak mint mi nem biztos,hogy például egy C130 beszerzése annyival olcsóbb lenne,mint az A400-é.Valamint megfeledkezel arról,hogy az A400-s a gyerekbetegségeit gyakorlatilag mára már kinőtte,illetve mivel már annyi pénzt beleöltek a fejlesztő országok valamint az Airbus is az A400-k,hogy már csak ezért sem fogják elengedni ezt a típust.
Az A380-ba sokkal többet "öltek bele" és bő 10 évesen elengedték. - A 10 évet elérő óriások meg a bontóban végzik... :(

Ha az A400M kinőtte a betegségeit, hol vannak a vásárlók...?!? - Tudod a piac nem hazudik, még a kedvedért sem...!

A sikeres Herky alapára meg kb a fele a használhatatlan Atlasnak. - Tudod én Neten fellelhető adatoknak hiszek, és nem kamm lódításainak...!