Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Nagyon régen olvastam, talán Top Gun hasábjain, hogy a kelet-német szu-22-esek zavarókonténerével annyira elégedettek voltak,hogy a típus kivonása után még hasznalták vmelyik típuson. Erről tudtok valamit?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nagyszerű, ez az, köszi:)
Ez a konténer tehát rendkívüli, abban a tekintetben, hogy nem is tudok másik példát mondani, amikor orosz elektronikát integráltak volna nyugati gépre a jó teljesítménye miatt.

Nem a teljesítménye volt egyedi, hanem az egyik üzemmódja, amivel a folyamatos hullámú célmegvilágító légvédelmi lokátorok (HAWK, Sz-200 Vega [SA-5], 2K12 KUB [SA-6]) ellen volt képes dolgozni.

F-4E_with_ALQ-119_pod_and_AGM-65s_1982.JPEG


Nyugaton az ALQ-119 (és utódai) már képes volt ugyan VGPO (sebességi kaput elhúzó zavarásra), de a találat elkerüléséhez, ezzel együtt is intenzív manőverekre volt szükség a hordozó részéről... (volt valahol egy F-16 vs Iraki Kvadrát [SA-6] videó)


... a fenti G-hez viszont a hasznos fegyverzetet oldani kellett, szóval nem igazán volt jó megoldás.

99-ben ezért a NATO inkább az ALE-50 vontatott csalikat alkalmazta a szerb KUB-okkal szemben, igencsak eredményesen, így be is került egy rakat vontatott csali az F-35-be.

A fenti próbálkozásokkal ellentétben, az SzPSz-141 már a 80-as években is képes volt nem csak a hordozót (szükséges nagytúlterhelésű manőverek nélkül) megvédeni, de akár egy egész köteléket is a fenti három lérak típussal szemben.
 
M

molnibalage

Guest
Nem a teljesítménye volt egyedi, hanem az egyik üzemmódja, amivel a folyamatos hullámú célmegvilágító légvédelmi lokátorok (HAWK, Sz-200 Vega [SA-5], 2K12 KUB [SA-6]) ellen volt képes dolgozni.

F-4E_with_ALQ-119_pod_and_AGM-65s_1982.JPEG


Nyugaton az ALQ-119 (és utódai) már képes volt ugyan VGPO (sebességi kaput elhúzó zavarásra), de a találat elkerüléséhez, ezzel együtt is intenzív manőverekre volt szükség a hordozó részéről... (volt valahol egy F-16 vs Iraki Kvadrát [SA-6] videó)


... a fenti G-hez viszont a hasznos fegyverzetet oldani kellett, szóval nem igazán volt jó megoldás.

99-ben ezért a NATO inkább az ALE-50 vontatott csalikat alkalmazta a szerb KUB-okkal szemben, igencsak eredményesen, így be is került egy rakat vontatott csali az F-35-be.

A fenti próbálkozásokkal ellentétben, az SzPSz-141 már a 80-as években is képes volt nem csak a hordozót (szükséges nagytúlterhelésű manőverek nélkül) megvédeni, de akár egy egész köteléket is a fenti három lérak típussal szemben.
Mivel zavarta a CW-t, hanem a VGPO módszerrel?
Ha földön kellett előre beállítani, akkor azért a flexibilitása erősen kérdéses volt.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mivel zavarta a CW-t, hanem a VGPO módszerrel?

Ha köteléket védett akkor villogó, ha csak önmagát, akkor aláfutó zavarással.

Ha földön kellett előre beállítani, akkor azért a flexibilitása erősen kérdéses volt.

Alapvetően a HAWK ellen készült a VSz az SzPSz-141MVG-E zavaró állomással, mivel a Nike nem tudott 3000m alá tüzelni, a Patriot ellen meg nem lett volna esélyük úgysem, arra ott volt az Oka.
A HAWK frekvencia sávja meg adott, cserélgetni esetleg akkor lett volna értelme ha mondjuk hajófedélzeti lokátort akarnak megtámadni.
 
T

Törölt tag 1945

Guest

Rém eccerűen működik.
Az alsó panel a kezelőpultja. (az előbbi videóból...)

SU-22-Inside-the-Russian-supersonic-jet-SU-22-od-rodka-Kr-tka-prezentacja-kokpitu-mp4-snapshot-00-35-2020-06-12-15-08-54.jpg


Tudod a zavarás irányát állítani előre (вперед) - hátra (назад), eldöntheted hogy automatikusan elkezdjen zavarni-e (передача), vagy csak jelezze ha megvilágítanak (прием).

Impulzus üzemű tűzvezető lokátorokkal szemben távolságban (Range Gate Pull-Off) plusz szögben elhúzó zavarást (Angle Deception Jamming) csinál.

Folyamatos hullámú doppler tűzvezető lokátorokkal szemben három program (програм) közzül lehet választani:
2 - kapcsoló fent - villogó zavar géppár/kötelék védelme esetén
1 - kapcsoló középen - sebesség szerinti elhúzó zavar (Velocity Gate Pull-Off), egyéni védelem esetén
3 - kapcsoló lent - aláfutó zavarás egyéni védelem esetén

Volt hozzá 4 kisfeszültségű, és 4 nagyfesz "patron" pár amikből 1-1 (összetartozót) be kellett helyezni a konténerbe felszállás előtt.
Ezek közzül 3 kisfesz, és 3 nagyfesz összetartozó pár egy-egy dedikált adott freki sávot tudott lefedni, illetve volt a 4. pár, ami univerzális volt, azaz mindhárom sávot lefogta egyidőben.

Ha egy óvatlan lérak/vadászgép tűzvezető lokátora megvilágítja az SzPSz-141MGV-E konténert, akkor az jól megzavarja azt, a kezelők meg mind megvakulnak az indikátoraik előtt, ahogy az le is van írva a TopGun újságban.
:D
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
Szu-17M2
38+SZU-22+Krasznodar+1.jpg

Szu-17M3
50+SZU-22+Krasznodar+3.jpg

Szu-17UM3
23+SZU-22+Krasznodar+2.jpg

Mindhárom képen szereplő Szuhoj, Szu-22-es exportváltozat Tumanszkij R–29-es hajtóművel. A képek krasznodári repülőtiszti iskolán készültek, ahol a hetvenes nyolcvanas években folyt a Szu-22-esre átképzés a VSz és Harmadik világ számára.

Szu-22 (Sz-32M2K alváltozat)
Szu-22M (Sz-52K alváltozat)
és
Szu-22UM (Sz-52UK alváltozat)

változatok
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
Szu-17M3 H-23 (AS-7 Kerry) rádióparancs irányítású L-F és R-3Sz L-L rakétákkal
MZQzq.jpg
Helló,

nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.

A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 818
31 805
113
Helló,

nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.

A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
A mieink azok hivatalosan Szu-22M3 és UM3K típusjelzésűek voltak ugye? De R-29-es hajtóművel, ez egy egyedi csak nekünk gyártott változat volt?