https://kameraaltal.blog.hu/2014/01/22/szpsz-141_zavarokontenerNagyon régen olvastam, talán Top Gun hasábjain, hogy a kelet-német szu-22-esek zavarókonténerével annyira elégedettek voltak,hogy a típus kivonása után még hasznalták vmelyik típuson. Erről tudtok valamit?
Nagyszerű, ez az, köszi
Nagyszerű, ez az, köszi
Ez a konténer tehát rendkívüli, abban a tekintetben, hogy nem is tudok másik példát mondani, amikor orosz elektronikát integráltak volna nyugati gépre a jó teljesítménye miatt.
Mivel zavarta a CW-t, hanem a VGPO módszerrel?Nem a teljesítménye volt egyedi, hanem az egyik üzemmódja, amivel a folyamatos hullámú célmegvilágító légvédelmi lokátorok (HAWK, Sz-200 Vega [SA-5], 2K12 KUB [SA-6]) ellen volt képes dolgozni.
![]()
Nyugaton az ALQ-119 (és utódai) már képes volt ugyan VGPO (sebességi kaput elhúzó zavarásra), de a találat elkerüléséhez, ezzel együtt is intenzív manőverekre volt szükség a hordozó részéről... (volt valahol egy F-16 vs Iraki Kvadrát [SA-6] videó)
... a fenti G-hez viszont a hasznos fegyverzetet oldani kellett, szóval nem igazán volt jó megoldás.
99-ben ezért a NATO inkább az ALE-50 vontatott csalikat alkalmazta a szerb KUB-okkal szemben, igencsak eredményesen, így be is került egy rakat vontatott csali az F-35-be.
A fenti próbálkozásokkal ellentétben, az SzPSz-141 már a 80-as években is képes volt nem csak a hordozót (szükséges nagytúlterhelésű manőverek nélkül) megvédeni, de akár egy egész köteléket is a fenti három lérak típussal szemben.
Mivel zavarta a CW-t, hanem a VGPO módszerrel?
Ha földön kellett előre beállítani, akkor azért a flexibilitása erősen kérdéses volt.
Ha köteléket védett akkor villogó, ha csak önmagát, akkor aláfutó zavarással.
Szu-17M2
![]()
Szu-17M3
![]()
Szu-17UM3
![]()
Helló,Szu-17M3 H-23 (AS-7 Kerry) rádióparancs irányítású L-F és R-3Sz L-L rakétákkal
![]()
A mieink azok hivatalosan Szu-22M3 és UM3K típusjelzésűek voltak ugye? De R-29-es hajtóművel, ez egy egyedi csak nekünk gyártott változat volt?Helló,
nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.
A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..