Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

Nagyon régen olvastam, talán Top Gun hasábjain, hogy a kelet-német szu-22-esek zavarókonténerével annyira elégedettek voltak,hogy a típus kivonása után még hasznalták vmelyik típuson. Erről tudtok valamit?
 
Nagyszerű, ez az, köszi:)
Ez a konténer tehát rendkívüli, abban a tekintetben, hogy nem is tudok másik példát mondani, amikor orosz elektronikát integráltak volna nyugati gépre a jó teljesítménye miatt.

Nem a teljesítménye volt egyedi, hanem az egyik üzemmódja, amivel a folyamatos hullámú célmegvilágító légvédelmi lokátorok (HAWK, Sz-200 Vega [SA-5], 2K12 KUB [SA-6]) ellen volt képes dolgozni.

F-4E_with_ALQ-119_pod_and_AGM-65s_1982.JPEG


Nyugaton az ALQ-119 (és utódai) már képes volt ugyan VGPO (sebességi kaput elhúzó zavarásra), de a találat elkerüléséhez, ezzel együtt is intenzív manőverekre volt szükség a hordozó részéről... (volt valahol egy F-16 vs Iraki Kvadrát [SA-6] videó)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

... a fenti G-hez viszont a hasznos fegyverzetet oldani kellett, szóval nem igazán volt jó megoldás.

99-ben ezért a NATO inkább az ALE-50 vontatott csalikat alkalmazta a szerb KUB-okkal szemben, igencsak eredményesen, így be is került egy rakat vontatott csali az F-35-be.

A fenti próbálkozásokkal ellentétben, az SzPSz-141 már a 80-as években is képes volt nem csak a hordozót (szükséges nagytúlterhelésű manőverek nélkül) megvédeni, de akár egy egész köteléket is a fenti három lérak típussal szemben.
 
Nem a teljesítménye volt egyedi, hanem az egyik üzemmódja, amivel a folyamatos hullámú célmegvilágító légvédelmi lokátorok (HAWK, Sz-200 Vega [SA-5], 2K12 KUB [SA-6]) ellen volt képes dolgozni.

F-4E_with_ALQ-119_pod_and_AGM-65s_1982.JPEG


Nyugaton az ALQ-119 (és utódai) már képes volt ugyan VGPO (sebességi kaput elhúzó zavarásra), de a találat elkerüléséhez, ezzel együtt is intenzív manőverekre volt szükség a hordozó részéről... (volt valahol egy F-16 vs Iraki Kvadrát [SA-6] videó)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

... a fenti G-hez viszont a hasznos fegyverzetet oldani kellett, szóval nem igazán volt jó megoldás.

99-ben ezért a NATO inkább az ALE-50 vontatott csalikat alkalmazta a szerb KUB-okkal szemben, igencsak eredményesen, így be is került egy rakat vontatott csali az F-35-be.

A fenti próbálkozásokkal ellentétben, az SzPSz-141 már a 80-as években is képes volt nem csak a hordozót (szükséges nagytúlterhelésű manőverek nélkül) megvédeni, de akár egy egész köteléket is a fenti három lérak típussal szemben.
Mivel zavarta a CW-t, hanem a VGPO módszerrel?
Ha földön kellett előre beállítani, akkor azért a flexibilitása erősen kérdéses volt.
 
Mivel zavarta a CW-t, hanem a VGPO módszerrel?

Ha köteléket védett akkor villogó, ha csak önmagát, akkor aláfutó zavarással.

Ha földön kellett előre beállítani, akkor azért a flexibilitása erősen kérdéses volt.

Alapvetően a HAWK ellen készült a VSz az SzPSz-141MVG-E zavaró állomással, mivel a Nike nem tudott 3000m alá tüzelni, a Patriot ellen meg nem lett volna esélyük úgysem, arra ott volt az Oka.
A HAWK frekvencia sávja meg adott, cserélgetni esetleg akkor lett volna értelme ha mondjuk hajófedélzeti lokátort akarnak megtámadni.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Rém eccerűen működik.
Az alsó panel a kezelőpultja. (az előbbi videóból...)

SU-22-Inside-the-Russian-supersonic-jet-SU-22-od-rodka-Kr-tka-prezentacja-kokpitu-mp4-snapshot-00-35-2020-06-12-15-08-54.jpg


Tudod a zavarás irányát állítani előre (вперед) - hátra (назад), eldöntheted hogy automatikusan elkezdjen zavarni-e (передача), vagy csak jelezze ha megvilágítanak (прием).

Impulzus üzemű tűzvezető lokátorokkal szemben távolságban (Range Gate Pull-Off) plusz szögben elhúzó zavarást (Angle Deception Jamming) csinál.

Folyamatos hullámú doppler tűzvezető lokátorokkal szemben három program (програм) közzül lehet választani:
2 - kapcsoló fent - villogó zavar géppár/kötelék védelme esetén
1 - kapcsoló középen - sebesség szerinti elhúzó zavar (Velocity Gate Pull-Off), egyéni védelem esetén
3 - kapcsoló lent - aláfutó zavarás egyéni védelem esetén

Volt hozzá 4 kisfeszültségű, és 4 nagyfesz "patron" pár amikből 1-1 (összetartozót) be kellett helyezni a konténerbe felszállás előtt.
Ezek közzül 3 kisfesz, és 3 nagyfesz összetartozó pár egy-egy dedikált adott freki sávot tudott lefedni, illetve volt a 4. pár, ami univerzális volt, azaz mindhárom sávot lefogta egyidőben.

Ha egy óvatlan lérak/vadászgép tűzvezető lokátora megvilágítja az SzPSz-141MGV-E konténert, akkor az jól megzavarja azt, a kezelők meg mind megvakulnak az indikátoraik előtt, ahogy az le is van írva a TopGun újságban.
:D
 
Amikor az oroszok még Németországban állomásoztak, elindultak egy gyorsulási versenyen a MiG-29-essel és a Szu-17-essel. 5 részes videó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75
Szu-17M2
38+SZU-22+Krasznodar+1.jpg

Szu-17M3
50+SZU-22+Krasznodar+3.jpg

Szu-17UM3
23+SZU-22+Krasznodar+2.jpg

Mindhárom képen szereplő Szuhoj, Szu-22-es exportváltozat Tumanszkij R–29-es hajtóművel. A képek krasznodári repülőtiszti iskolán készültek, ahol a hetvenes nyolcvanas években folyt a Szu-22-esre átképzés a VSz és Harmadik világ számára.

Szu-22 (Sz-32M2K alváltozat)
Szu-22M (Sz-52K alváltozat)
és
Szu-22UM (Sz-52UK alváltozat)

változatok
 
Szu-17M3 H-23 (AS-7 Kerry) rádióparancs irányítású L-F és R-3Sz L-L rakétákkal
MZQzq.jpg
Helló,

nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.

A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed
Helló,

nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.

A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
A mieink azok hivatalosan Szu-22M3 és UM3K típusjelzésűek voltak ugye? De R-29-es hajtóművel, ez egy egyedi csak nekünk gyártott változat volt?