Helló,
A Szu-22M (Sz-52K) alváltozat, a Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozat, valamint a velük szállított Szu-22UM (Sz-52UK) /UM3 (Sz-52UM3) kétülésesek - összesen több mint 420 legyártott repülőgép - mind az R-29BSz-300-as hajtóművet használták!
A szovjet Szu-17M3-ast, a VSz számára gyártott Szu-22M3-ast és a harmadik világ számára gyártott Szu-22M változatott egy gyártósoron szerelték össze - azonos repülőgépsárkánnyal - így eső ránézésre hasonlóak, de belülről jelentős eltérések voltak.
A Szu-22M (Sz-52K alváltozat) ment a harmadik világba (Peru, Líbia, Szíria, Irak, mindkét Jemen, Afganisztán és Vietnám). Az eggyel korábbi szovjet változat fegyverrendszereit kapta meg, korlátozott preciziós fegyverzet bevetési képességgel. A Szu-22M (Sz-52K) alváltozatból kb. 274 darab épült.
A Szu-22M3 (Sz-52M3K alváltozat) a VSz számára tervezték eladni. Eredetileg mi és a Lengyelek kaptunk volna, de utóbbiak a gazdasági válságuk (hadiállapot miegyebek) miatt eltekintettek az átvételtől, így a felesleges Szu-22M3-as repülőgépek Szíriába és Irakba lettek leszállítva. Ezek, a válaszjeladó és a hajtómű kivételével, nem tértek el a szovjet Szu-17M3 változattól. A Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozatból kb. 76 darab épült.
Az általad írt Szu-22UM3K helyett, mi a Szu-22UM3-ast (Sz-52UM3) (K nélkül a nevében) kaptuk meg R-29BSz-300 hajtóművel. (A Szu-22UM3K (Sz-52UM3K) már a következő generációs Szu-22M4-es kétüléses változata volt, már Lyulka AL-21 hajtóművvel.)
A Szu-22UM3-asból (Sz-52UM3) valóban kevés, mindössze kilenc készült. Öszvér gép volt:
Egyszerű, nem? (Este van, remélen nem gépeltem félre)
A Szu-22M (Sz-52K) alváltozat, a Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozat, valamint a velük szállított Szu-22UM (Sz-52UK) /UM3 (Sz-52UM3) kétülésesek - összesen több mint 420 legyártott repülőgép - mind az R-29BSz-300-as hajtóművet használták!
A szovjet Szu-17M3-ast, a VSz számára gyártott Szu-22M3-ast és a harmadik világ számára gyártott Szu-22M változatott egy gyártósoron szerelték össze - azonos repülőgépsárkánnyal - így eső ránézésre hasonlóak, de belülről jelentős eltérések voltak.
A Szu-22M (Sz-52K alváltozat) ment a harmadik világba (Peru, Líbia, Szíria, Irak, mindkét Jemen, Afganisztán és Vietnám). Az eggyel korábbi szovjet változat fegyverrendszereit kapta meg, korlátozott preciziós fegyverzet bevetési képességgel. A Szu-22M (Sz-52K) alváltozatból kb. 274 darab épült.
A Szu-22M3 (Sz-52M3K alváltozat) a VSz számára tervezték eladni. Eredetileg mi és a Lengyelek kaptunk volna, de utóbbiak a gazdasági válságuk (hadiállapot miegyebek) miatt eltekintettek az átvételtől, így a felesleges Szu-22M3-as repülőgépek Szíriába és Irakba lettek leszállítva. Ezek, a válaszjeladó és a hajtómű kivételével, nem tértek el a szovjet Szu-17M3 változattól. A Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozatból kb. 76 darab épült.
Az általad írt Szu-22UM3K helyett, mi a Szu-22UM3-ast (Sz-52UM3) (K nélkül a nevében) kaptuk meg R-29BSz-300 hajtóművel. (A Szu-22UM3K (Sz-52UM3K) már a következő generációs Szu-22M4-es kétüléses változata volt, már Lyulka AL-21 hajtóművvel.)
A Szu-22UM3-asból (Sz-52UM3) valóban kevés, mindössze kilenc készült. Öszvér gép volt:
- a hajtóműve megegyezett a 68 darabos mennyiségben, a harmadik világ számára készült Su-22UM (Sz-52UK) változattal
- míg a fedélzeti rendszerei nagyrészt megegyeztek a szovjet Szu-17UM3 változattal, amiből 165 példány épült
- kettő maradt a Szovjetunióban
- hármat Irak
- hármat Magyarország
- egyet Szíria kapott meg
Egyszerű, nem? (Este van, remélen nem gépeltem félre)