Szállítógépek váltása a MH-nél

Nakérem,ez máregy érv.De.....
AV azt önállóan biztos nem tudja megcsinálni.Hogy mennyire rentábilis,az is kérdés.Hisz gyakorletilag a szerelést tudnák a csehek,és nem mi csinálni.(cseh Gripeneket eddig hol javitották?)
Még mindig csak pár évre való túlélésről beszélünk,még csak középtávú jövöképről se.
Még mindig az ország határain kivüli ipari bázis,ami nincs az ellenőrzésünk alatt.
Nekünk ez nem jelent bevételt,csak egy NER lovagnak,egy másik országban.Ottani munkavállalóknak ad munkát,a cseh államnak adóbevételt.Csehországnak marad meg egy ipari bázis,valameddig,nem Magyarországnak.
Ezt a NER lovagot, hagyjuk most egy kicsit jegelve, mielőtt tök belpol-ba elmenne a téma.
 
Nem tudom, csak egy ötlet ami gazdaságilak is indokolhatóvá teszi ezt az üzletet...
GRIPEN FELÚJÍTÁS

Már a meglévő 14-14 gép felújítása is komoly üzlet, ha meg még veszünk hozzá plusz 14-14 gépet akkor kifejezetten jó üzletnek tűnik beszállni az AV-ba.
Indoklás:
- egy komolyabb mélységű felújítás cca. $30millió / gép amiből a munka - amit az AV végezne el - lehet akár $10 millió / gép is.
- az AV árbevétele a jobb években $400-500 millió körül van (bár 2018 ban inkább csak $200) tehát a 24 - 48 gép felújításával várható $250-500 millió árbevétel - mondjuk négy évre elhúzva - kifejezetten segítheti a cég túlélését az elkövetkező ínséges pár évben.
- mivel 51% ban tulajdonosok vagyunk ez a pénz kvázi "itthon marad"
- Az AV know-how-ja tökéletesen alkalmas egy ilyen jellegű projekt kivitelezésére
Különben Ferihegyen valamelyik polgári cégre költve pénzt,nem lehetne egy hasonló javitó bázist kialakitani,mint anno a PG volt?
 
Nem tudom, csak egy ötlet ami gazdaságilak is indokolhatóvá teszi ezt az üzletet...
GRIPEN FELÚJÍTÁS

Már a meglévő 14-14 gép felújítása is komoly üzlet, ha meg még veszünk hozzá plusz 14-14 gépet akkor kifejezetten jó üzletnek tűnik beszállni az AV-ba.
Indoklás:
- egy komolyabb mélységű felújítás cca. $30millió / gép amiből a munka - amit az AV végezne el - lehet akár $10 millió / gép is.
- az AV árbevétele a jobb években $400-500 millió körül van (bár 2018 ban inkább csak $200) tehát a 24 - 48 gép felújításával várható $250-500 millió árbevétel - mondjuk négy évre elhúzva - kifejezetten segítheti a cég túlélését az elkövetkező ínséges pár évben.
- mivel 51% ban tulajdonosok vagyunk ez a pénz kvázi "itthon marad"
- Az AV know-how-ja tökéletesen alkalmas egy ilyen jellegű projekt kivitelezésére
Mostanában ritkábban értünk egyet, de ebben lehet potenciál. :rolleyes:
Alapvetően a Gripenek 100%, hogy modernizálva lesznek. Ez benne is van a Z2026-ban! Ott ugyan elsősorban fegyverzetileg említi, de gondolom nem lenne nagy baj, ha elektronikailag is megkapná E újításait.
De mondjuk el tudok képzelni olyan forgatókönyvet, hogy az Aero licence-et szerez a Saabtól a gépek javítására, mi (és a csehek) meg cserébe további Gripeneket rendelünk. Esetleg megbugázzuk a horvátokat egy Gripenes üzletre, miközben az Aero meg csinálja a szervizüket.
Jó a Saabnak, mert az alkatrészt speciális supportot (szoftveres upgrade-ek) továbbra is ők adják, ráadásul nagyobb flottára. Jó a cseheknek mert ugye az Aero csak náluk van. És jó nekünk, mert amit kifizetünk a "lízing" után szervizre, az részben visszacsoroghat hozzánk.
 
Brazil légierőnek milyen trainer repülői vannak? Nem valami régi F5-ök? Lehet mi veszünk KC-t ők meg tőllünk 39NG-t. Braziloknak is Gripenjeik lesznek én meg úgy olvastam a SAAB-nak meg az AV-nak van valami közös képzési programja.
 
Van még ilyen ötletem!
Mondjuk 10-20%-ban beszállni a Saab-ba!
Mostanában nekik eléggé felfelé fog ívelni a pálya. Egy Aero licence-ért cserébe pedig szerintem a csehek sem fognak amerikai gépet venni! Ugye megnyerték a T-X programot a Boeinggel. Durva számokat kell majd szállítani amerikába. Emellett a Z2026 egyik alapeleme a mobil réskitöltő radarok beszerzése.
Tehát nem csak befektetés szinten vállhat be, de onnan is csuroghat vissza lé.
A Saab ezen felül már beszállt a Tempestbe is ugye. De le is szögezték, hogy bármikor kiszállhatnak, ha nem szimpatikus valami.
 
Az An-26-ot ugye el akarjuk adni. Ez a cég nem tudja eladásképessé tenni egy felújítással?
Az azért nem úgy működik, hogy repülő ez is, meg az is és akkor mindent lehet.
Az Aero kb. a hatvanas évektől csak a saját típusaival foglalkozott... Az An-26-os berendezéseinek nagy részéről azt sem tudják, hogy eszik-e, vagy isszák, Teljesen idegen nekik, részben azért, mert ők már nagyrészt nyugati, vagy saját cuccokat használnak, részben pedig azért, mert soha nem is volt alkalmuk találkozni An-26 sepcifikus cuccokkal....
Két hét múlva eljön az idő, amikor mind az 5 An-26-osunk legfeljebb egyszeri átrepülési engedélyt kaphat a hatóságtól (jó eséllyel 2, vagy 3db olyan van az 5-ből, ami ideiglenesen üzemképessé tehető erre az egy alkalomra, szóval az összeset, ha a fejünk tetejére állunk, sem tudjuk értékesíteni. kivéve ha statikus kiállítási tárgynak megveszi valaki a maradékot) és annak a célreptere egy nagyjavításra jogosult üzem reptere kell, hogy legyen, ha még akarunk tőlük valamit....
Ilyen üzemből egy van az ukránoknál, meg valahol az oroszoknál is kell legyen belőle.. és kész.
Ezek olyan mélységű munkák, amit senki másnak nem áll jogában végrehajtani, és nem is nagyon van olyan, aki egyáltalán képes lenne végrehajtani...
Kamm véleménye, miszerint: „De biztosan, csak nem hiszem, hogy megerne. :)” rögtön megvilágítja számunkra, hogy teljes mértékű ismerethiánnyal kűzd a témában...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
Brazil légierőnek milyen trainer repülői vannak? Nem valami régi F5-ök? Lehet mi veszünk KC-t ők meg tőllünk 39NG-t. Braziloknak is Gripenjeik lesznek én meg úgy olvastam a SAAB-nak meg az AV-nak van valami közös képzési programja.

Az Embraer Tukán számít?
 
Van még ilyen ötletem!
Mondjuk 10-20%-ban beszállni a Saab-ba!
Mostanában nekik eléggé felfelé fog ívelni a pálya. Egy Aero licence-ért cserébe pedig szerintem a csehek sem fognak amerikai gépet venni! Ugye megnyerték a T-X programot a Boeinggel. Durva számokat kell majd szállítani amerikába. Emellett a Z2026 egyik alapeleme a mobil réskitöltő radarok beszerzése.
Tehát nem csak befektetés szinten vállhat be, de onnan is csuroghat vissza lé.
A Saab ezen felül már beszállt a Tempestbe is ugye. De le is szögezték, hogy bármikor kiszállhatnak, ha nem szimpatikus valami.

Te mar reggel iszol? :)

A Saab tozsdei ceg, a fele kb a Wallenbergeke, ok tutira nem adjak el, masik felet ha elkezded celzottan osszevasarolni, akkor pluszt fogsz fizetni, azaz mondjuk 10% siman benne lenne $400M mire osszejonne, viszont legalabb osztalekot sem fizet. :)
 
Az azért nem úgy működik, hogy repülő ez is, meg az is és akkor mindent lehet.
Az Aero kb. a hatvanas évektől csak a saját típusaival foglalkozott... Az An-26-os berendezéseinek nagy részéről azt sem tudják, hogy eszik-e, vagy isszák, Teljesen idegen nekik, részben azért, mert ők már nagyrészt nyugati, vagy saját cuccokat használnak, részben pedig azért, mert soha nem is volt alkalmuk találkozni An-26 sepcifikus cuccokkal....
Két hét múlva eljön az idő, amikor mind az 5 An-26-osunk legfeljebb egyszeri átrepülési engedélyt kaphat a hatóságtól (jó eséllyel 2, vagy 3db olyan van az 5-ből, ami ideiglenesen üzemképessé tehető erre az egy alkalomra, szóval az összeset, ha a fejünk tetejére állunk, sem tudjuk értékesíteni. kivéve ha statikus kiállítási tárgynak megveszi valaki a maradékot) és annak a célreptere egy nagyjavításra jogosult üzem reptere kell, hogy legyen, ha még akarunk tőlük valamit....
Ilyen üzemből egy van az ukránoknál, meg valahol az oroszoknál is kell legyen belőle.. és kész.
Ezek olyan mélységű munkák, amit senki másnak nem áll jogában végrehajtani, és nem is nagyon van olyan, aki egyáltalán képes lenne végrehajtani...
Kamm véleménye, miszerint: „De biztosan, csak nem hiszem, hogy megerne. :)” rögtön megvilágítja számunkra, hogy teljes mértékű ismerethiánnyal kűzd a témában...


Vicces, hogy azzal probalod felhivni a figyelmem, hogy kostolgatsz... tetszem? :D
Sajna ket gyerekkel a hatam mogott mar csak hetero maradok. :P

A szuklatokorusegedrol annyit, hogy szoval nem állítottam, hogy ertenek hozza, de ugyanakkor röhejesen ostoba az a meglatas is, hogy ne tudna felujitani egy eladas szintjere egy masik ceg. Biztosaneg tudna csinalni, csak kerdes, hogyan ill - ahogy irtam - megerne-e, mert ugye fusi felujitassal mar biztos nem annyiert menne el mondjuk Zimbabwebe sem, mint a gyarto altalival, mig maga a fusi felujitas sem lenne olcso.
 
Különben Ferihegyen valamelyik polgári cégre költve pénzt,nem lehetne egy hasonló javitó bázist kialakitani,mint anno a PG volt?
De...CSAK:
- számít az üzemméret. A jelenlegi - és a nedves álmainkban elképzelt - pluszban beszerzett gépekkel együtt jóval nagyobb és emiatt csábítóbb a falat. Nagyobb munka -> fix klts.ek jobban megoszlanak -> nagyobb haszon.
- egy magyar üzemet a nulláról felépíteni elég komoly feladat lenne. Jelenleg se fizikai infrastruktúra, se szakemberek, semmi....
Szép lenne, de az egy minimum egy 10 éves projekt lenne.
- az esetlges Gripen projekt mellett / után is kell kezdeni valamit a céggel. Tény hogy egy Cseh / Magyar AV nak - aki már jobban benne van a nemzetközi repülőgép alkatrész / részegység gyártási businessben - nagyobb esélye lehet hosszab távon elég megrendelést gyűjteni a rentábilis működéshez mint egy kisebb méretű új cégnek.

Kérdés hogy jön össze a matek.
Ha lesz is Gripen felújítás az még minimum egy két év. Addig valahogy működteni kell a céget ami a mai viszonyok között nem lesz se egyszerű, se olcsó mulatság...
 
Vicces, hogy azzal probalod felhivni a figyelmem, hogy kostolgatsz... tetszem? :D
Sajna ket gyerekkel a hatam mogott mar csak hetero maradok. :p

A szuklatokorusegedrol annyit, hogy szoval nem állítottam, hogy ertenek hozza, de ugyanakkor röhejesen ostoba az a meglatas is, hogy ne tudna felujitani egy eladas szintjere egy masik ceg. Biztosaneg tudna csinalni, csak kerdes, hogyan ill - ahogy irtam - megerne-e, mert ugye fusi felujitassal mar biztos nem annyiert menne el mondjuk Zimbabwebe sem, mint a gyarto altalival, mig maga a fusi felujitas sem lenne olcso.
Hm.Az algériai Mi17/24 gépeket a dél afrikai ACE modernizálta.Amennyire tudom,a román LenceRhez se járultak hozzá az oroszok.Egy darabig fenyegetőztek is,hogy majd nem adnak hozzá alkatrészt,aztán mégis adtak.
 
Vicces, hogy azzal probalod felhivni a figyelmem, hogy kostolgatsz... tetszem? :D
Sajna ket gyerekkel a hatam mogott mar csak hetero maradok. :p
fölöslegesen próbálsz jópofáskodni...
keríts inkább egy villamosszékket és foglalj helyet.
...
...de ugyanakkor röhejesen ostoba az a meglatas is, hogy ne tudna felujitani egy eladas szintjere egy masik ceg. Biztosaneg tudna csinalni, csak kerdes, hogyan ill - ahogy irtam - megerne-e, mert ugye fusi felujitassal mar biztos nem annyiert menne el mondjuk Zimbabwebe sem, mint a gyarto altalival, mig maga a fusi felujitas sem lenne olcso.
Nem, nem tudná megcsinálni... mert egyrészt nem tudja, hogy kell; másrészt meg ilyet nem lehet csinálni...
Jogi, technológiai, tudásbeli akadályai vannak...
Teljes mértékben világtalan vagy a témában... minek vergődsz?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
De...CSAK:
- számít az üzemméret. A jelenlegi - és a nedves álmainkban elképzelt - pluszban beszerzett gépekkel együtt jóval nagyobb és emiatt csábítóbb a falat. Nagyobb munka -> fix klts.ek jobban megoszlanak -> nagyobb haszon.
- egy magyar üzemet a nulláról felépíteni elég komoly feladat lenne. Jelenleg se fizikai infrastruktúra, se szakemberek, semmi....
Szép lenne, de az egy minimum egy 10 éves projekt lenne.
- az esetlges Gripen projekt mellett / után is kell kezdeni valamit a céggel. Tény hogy egy Cseh / Magyar AV nak - aki már jobban benne van a nemzetközi repülőgép alkatrész / részegység gyártási businessben - nagyobb esélye lehet hosszab távon elég megrendelést gyűjteni a rentábilis működéshez mint egy kisebb méretű új cégnek.

Kérdés hogy jön össze a matek.
Ha lesz is Gripen felújítás az még minimum egy két év. Addig valahogy működteni kell a céget ami a mai viszonyok között nem lesz se egyszerű, se olcsó mulatság...
Ezek polgári piaconműködö cégek,magukban is rentábilisak.Szerves fejlődésükbe illeszthethetően alkalmassá tehetők lennének a Gripenek kiszolgálására is.Ha a Saabbal kooperálva egy térségi karbantaró bázist alakitanánk ki rájuk alapozva,azzal szerintem jobban járnánk,mint az Aeroval.És a mai gazdasági helyzetben ezeknek a hazai üzemeknek is kell a megrendelés a minnél biztosabb túléléshez.
Igy valóban hazai ipari bázist támogatnánk,valóban a hazai gazdaságot növelné,és valóban hazai adóbevételt generálna.
Szerintem jobban jártunk volna egy ilyen iránnyal.
 
Igen, valószínű a csehek jóindulatának a megszerzése áll mögötte, mint ahogy az sem véletlen, hogy CZ fegyvereket rendszeresítünk. Bár hazai gyártással.

Kivéve a cső. Amit pár hónapja még a csehek gyártottak. Remélem ez változott azóta.
 
A szuklatokorusegedrol annyit, hogy szoval nem állítottam, hogy ertenek hozza, de ugyanakkor röhejesen ostoba az a meglatas is, hogy ne tudna felujitani egy eladas szintjere egy masik ceg. Biztosaneg tudna csinalni, csak kerdes, hogyan ill - ahogy irtam - megerne-e, mert ugye fusi felujitassal mar biztos nem annyiert menne el mondjuk Zimbabwebe sem, mint a gyarto altalival, mig maga a fusi felujitas sem lenne olcso.
A repülésben ez nem így működik, hogy bárki kijelenti hogy "Én tudom javítani!", és akkor javítja a gépet "eladás szintjére" (vajon mit jelent ez?)! Így ha nincs jogosítása a tervező és gyártó cégtől ez jogilag nem javítás hanem fusimunka (ott kezdődik hogy alkatrészt, berendezést se kapnának hozzá a gyártótól!), és nincs az az európai légügyi hatóság, ami egy ilyen fusizott gépnek felszállási engedélyt adna! Úgyhogy ha össze is fusizná valami kamu cég a gépeket (komoly cég hülye lenne bevállalni, mert megvonnak tőle minden jogosítást), jöhetne a megrendelő Zimbabwéből 500 kicsi négerrel, és vihetnék haza a hátukon vagy kötéllel vontatva a gépet. Szóval vagy a nemzetközi légügyi szabályok szerint lesznek javítva, vagy utána nincs repülési engedélyük ...
 
Ezek polgári piaconműködö cégek,magukban is rentábilisak
Már amelyik...
Igen sok repipari részegység gyártó cég van a világon és komoly a verseny minden megrendelésért. Az elkövetkező időszakban pedig kifejezetten cudar világ jön rájuk. Sokkal inkább jellemző lesz hogy a munkákat visznek el tőlük, mint az hogy új megrendeléseket szereznek.
Ha a Saabbal kooperálva egy térségi karbantaró bázist alakitanánk ki rájuk alapozva,azzal szerintem jobban járnánk,mint az Aeroval.És a mai gazdasági helyzetben ezeknek a hazai üzemeknek is kell a megrendelés a minnél biztosabb túléléshez.
Igy valóban hazai ipari bázist támogatnánk,valóban a hazai gazdaságot növelné,és valóban hazai adóbevételt generálna.
Szerintem jobban jártunk volna egy ilyen iránnyal.
Ez az idealista megközelítés.
Szerintem is jobb lenne egy teljesen hazai cég felépítése a nulláról, csakhát van egy pár probléma vele:
- nincs infrastruktúra - neki kellene kezdeni építkezni, gépeket beszerezni, stb.. ez önmagában 3-4 év és $100 mliiós nagyságrend
- valahonnan szakembereket kéne találni az új gyárba - több száz tapasztalt megfelelő tudással és szakszókkal bíró mérnök, üzemmérnök és szakmunkást találni ma Mo.on szimplán lehetetlen. Mondjuk azzal kéne kezdeni hogy Csepelen a Kossuth repülőgép szerelő képzését (ha még létezik egyáltalán…én cca. 6 éve voltam velük utoljára kapcsolatban) a többszörösére kéne bővíteni, igazi szakember tanárokat kéne lőni valahonnan, és neki kéne kezdeni a piacon is versenyképes repülőgép szerelőket képezni. Mindenesetre a megfelelő szakember gárda megtalálása, kiképzése is minimum 4-5 év.

Az AV üzlet lehet a realista megközelítés.
Ehhez a koncepcióhoz nélkülözhetetlen hog a Cseh és a Magyar állam jó darabig elegendő katonai megrendelést adjon az AV-nak, mivel civil megrendelések jó darabig nem igazán lesznek és az L39NG program pedig kevés ahhoz hogy az AV talpon maradjon.
Ahhoz hogy a Cseh és a Magyar állam így együtt működjön tényleg kell hogy OV és A. Babis jó mélyen egymás szemébe nézzen, és meglegyen a bizalom, de végül is ha Cseh és a Magyar tulaj nem akarja átb.ni egymást és adnak elég állami megrendelést az AV-nak akkor van esély arra hogy működhet a dolog.

Kíváncsian várom a fejleményeket...
 
Mondjuk azzal kéne kezdeni hogy Csepelen a Kossuth repülőgép szerelő képzését (ha még létezik egyáltalán…én cca. 6 éve voltam velük utoljára kapcsolatban) a többszörösére kéne bővíteni, igazi szakember tanárokat kéne lőni valahonnan, és neki kéne kezdeni a piacon is versenyképes repülőgép szerelőket képezni. Mindenesetre a megfelelő szakember gárda megtalálása, kiképzése is minimum 4-5 év.
Hát igen. Kellett az akkori csodás kormánynak ezt az egészet beszántani. Sose gondolta a sok bölcsész, jogász meg közgazdász, hogy egyszer még szükség lesz repülős szakemberekre.