[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

A mostani rezsim 10 éve gondolkodik a leváltásán, 4 éve tart a Zrinyi2026, ha komolyan gondolnák már lenne valami előrelépés.
Neked kellene a legjobban tudnod, hogy ez egy nagyon sok változóval teletűzdelt képlet. Én azt látom, hogy a "rezsim" (?!) most meglátta végre a haderő fejlesztésben a lehetőségeket, úgy politikai mint gazdasági szempontból is.
 
A v4(3) oktatás, + horvát, bolgár, ...többiekből csak 1 az kb. 50 gép, pár év alatt lehet az olcsó verzió a "szegény ember" oktató-egyeb... gépe.
Ez -becsülve- 250 darabig is felmegy 5-10 év alatt. Ha "csak" annyit nyerünk, hogy nem lehet pénzugyileg zsarolni bennunket megy meglevó képesség miatt, már az megérte. A többi (munkahelyek, tudás, ...) meg ajándék!
Szerintem ezt (is) látja a 3(4-5-6) résztvevő.

+ : az EU csak "reszelgeti" a mindent tudó, csoda, varázs, szuper-drónjait, közben valós, olcsó csapásmerő drónja NINCS! Az nekünk is jól jön.
Ha "ráfekszenek" 1-2 év alatt elkészül! A Griffnek is segíthet egy "fegyverhordozó" 1-2 Tonna fegyverzettel. Akár drón, vagy pilótás...
Ha 1-2 lépéssel tovább gondolod, sok lehetőség van.

A közelmúlt megmutatta, hogy a "NINCS" a legdrágább!!!

Ha nem ragadsz ki egy-két adatot, hanem összefüggésében nézed, akkor más a kép. Kis rugalmassággal meg -a megnyílt lehetőségek miatt- egész más.
Az 50éves alaptervű iskolagépük ráncfelvarrásába beletört a bicskájuk.És minden,ami modern technológiás rajta,az USA importbol került rá.Szerinted akkor egy nagyteljesitményű csapásmérő dron kifejlesztését majd önállóan meg tudják csinálni?????
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Az 50éves alaptervű iskolagépük ráncfelvarrásába beletört a bicskájuk.És minden,ami modern technológiás rajta,az USA importbol került rá.Szerinted akkor egy nagyteljesitményű csapásmérő dron kifejlesztését majd önállóan meg tudják csinálni?????


A politikai akaratot nehéz "összeterelni", nem a technikát.

Nem tudok -így hirtelen- nélkülözhetetlen USA technológiát - amit Eu-s nem tud kiváltani- egy aszimmetrikus alkalmazási területre tervezett drónban.


Önállóan ??? Pont most alakul egy "csapat-munka"!!! Lazíts... :)
 
A kínai gyengébb, megbízhatatlanabb, még régebbi (tervezési elvek alapján!!!).
1914782-1024x693.jpg

Ez a K-8 Karakorum
De ha a kedves vevő modernebbet akar.....mint Zambia,van l15 is
zambian-l-15-aad-2016-abri-kriegler_68364.jpg

Felejsd el a harmadik világi exportpiacot.
 
1914782-1024x693.jpg

Ez a K-8 Karakorum
De ha a kedves vevő modernebbet akar.....mint Zambia,van l15 is
zambian-l-15-aad-2016-abri-kriegler_68364.jpg

Felejsd el a harmadik világi exportpiacot.


A v4(3) oktatás, + horvát, bolgár, ...többiekből csak 1 az kb. 50 gép. Pár év alatt lehet majd az olcsó verzió a "szegény ember" oktató-egyeb... gépe.
Ez -becsülve- 250 darabig is felmegy 5-10 év alatt. Ha "csak" annyit nyerünk, hogy nem lehet pénzugyileg zsarolni bennunket megy meglevó képesség miatt, már az megérte. A többi (munkahelyek, tudás, ...) meg ajándék!
Szerintem ezt (is) látja a 3(4-5-6) résztvevő.

+ : az EU csak "reszelgeti" a mindent tudó, csoda, varázs, szuper-drónjait, közben valós, olcsó csapásmerő drónja NINCS! Az nekünk is jól jön.
Ha "ráfekszenek" 1-2 év alatt elkészül! A Griffnek is segíthet egy "fegyverhordozó" 1-2 Tonna fegyverzettel. Akár drón, vagy pilótás...
g
Ha 1-2 lépéssel tovább gondolod, sok lehetőség van. Próbáld ki. Meglepődsz ;)

A közelmúlt megmutatta, hogy a "NINCS" a legdrágább!!!
 

Nálam kevés olyan ember van aki kritikusabban szemléli a NER tevékenységét,ha érdekel visszaolvashatod mit írtam erről az üzletről amikor még csak megszellőztették.de én látok fantáziát abban,hogy az ebben a cégben felhalmozott tudást,technológiát gyártói kapcsolatokat felhasználva megteremtsuk a magyar hadiipar jelenleg nem létező ezen szegmensét,aztán persze az is lehet,hogy az lesz amit elsőre gondoltam erről az üzletről szimpla pénz kicsatornázás.
 
Az ugyanennyire képes kínai sokkal olcsóbb a harmadik világnak, ahol Kína eleve jobban áll, míg ennyire elavult konstrukcióra a NATO-ban vagy más fizetőképes piacon nincs szükség, mert három ténylegesen korszerű aerodinamikájú és tejesítményű típus is verseng a potenciális megrendelésekért: T-50 Golden Eagle, M-346 Masters és a T-7 Red Hawk!
Ezekkel versenyez?
Ez komoly?
Ugye fingod sincs ezekről? o_O
Nézd már meg a repülési teljesítményeit ezeknek a gépeknek! DE legfőképpen az árukat! Ezek 20 és 30M USD között vannak. A L-39NG prototípus szinten van 12M USD áron. Ha beindítják a sorozatgyártást, akkor ennek lejjebb kell mennie!
A tényleges versenytársa az M-345. Azok esetén meg 13 gépért fizettek az olaszok 5 éves supporttal 338M USD-t (ez meg ugye 26M USD/db)
A PC-21, egy turboprop, és jelenleg az egyik nagy kedvenc mostanában a kiképző repülők között (spanyolok, franciák, svájciak, és várhatóan a svédek is azt fogják advanced trainernek használni) a profi kiképzőrendszere miatt. Na az 9-10M USD magasságában mozog, de ha CAS feladatokra is akarod használni, akkor azért nem nagyon jut a L-39NG közelébe, a kicsivel több mint fele akkora hatósugárral.

Csak hogy értsd, a különbséget az általad említett gépek és a L-39NG/M-345 kategória között:
m-345_1560425648.jpg
 
Kicsit azért túlzásnak tartom, hogy mi most épp repülőgép iparban vegyünk részt, mikor a kézifegyver gyártáshoz is alig lett meg a kellő, értő szakember, na meg egy fegyveracélt se tud(t)unk legyártani, most meg ez?

Egyébként most nem egy magánszemély vásárolta be magát? Tehát nem állami, ha jól tudom. Nem látom át pontosan mi lehet a céljuk vele, de gondolom nem a semmiért vágtak bele. De ettől függetlenül szerintem kicsit kezdjük ezt túlgondolni.

Na meg addig amég se lőszert, se lőport nem tudunk gyártani, alapvető és sokkal egyszerűbb szárazföldi technikát sem, addig ezt nem annyira értem.

Továbbá ott a Hirtenberg kérdése is. Ki, kinek, mit, hol gyárt majd, hol leszünk ebből nekünk haszon?

Nem mondom, hogy nem lesz, de az az ország akinek ennyi (hadrafogható) katonája van mint nekünk, ilyen bérekért, az hogy és kivel akar ennyi lovat egyszerre megülni?

Nekem ez kezd egy kicsit a sokat akar a szarka esete lenni....

Remélem, hogy nem lesz igazam.
 
Ezt csak azért rakom ide hogy világos legyen mi is a különbség az NG és s korábbi változatok között
(új hajtómű, keskenyebb törzs, új avionika, szárny integrál tartályok)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Köszönöm!

Meglepett, hogy a törzset is változtattak. Kisebb légellenállás, de "sok"... munka, ??? "nemtom'"
Azon viszont még mindig csodálkozok, hogy a szárny mechanizációt nem bővítettek egy orrsegédszárnnyal. Jelentősen javulnának a leszállási jellemzők (füves repterek !!!), minden tartományban jól lehetne gazdálkodni a sebességgel, üzemanyaggal. Lehet, hogy nem akarják bonyolítani -kár-, mert súlyban nem lenne jelentős. Maximális sebesség is nőne egy keveset -5-51%-, és vele együtt a hatótáv.
De nem látok bele ilyen mélységben..
Közben találtam egy jó ismertető anyagot az Albatrosz-családról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Lotareve-et még mindig jobbnak tartom teljesítmény, pénzügyi, export szempontokból.
..,.de nem tudom a keskenyebb törzsbe elfér-e, mert nagyobb méretű kicsivel 23-30cm, >>>
 
Kicsit azért túlzásnak tartom, hogy mi most épp repülőgép iparban vegyünk részt, mikor a kézifegyver gyártáshoz is alig lett meg a kellő, értő szakember, na meg egy fegyveracélt se tud(t)unk legyártani, most meg ez?

Egyébként most nem egy magánszemély vásárolta be magát? Tehát nem állami, ha jól tudom. Nem látom át pontosan mi lehet a céljuk vele, de gondolom nem a semmiért vágtak bele. De ettől függetlenül szerintem kicsit kezdjük ezt túlgondolni.

Na meg addig amég se lőszert, se lőport nem tudunk gyártani, alapvető és sokkal egyszerűbb szárazföldi technikát sem, addig ezt nem annyira értem.

Továbbá ott a Hirtenberg kérdése is. Ki, kinek, mit, hol gyárt majd, hol leszünk ebből nekünk haszon?

Nem mondom, hogy nem lesz, de az az ország akinek ennyi (hadrafogható) katonája van mint nekünk, ilyen bérekért, az hogy és kivel akar ennyi lovat egyszerre megülni?

Nekem ez kezd egy kicsit a sokat akar a szarka esete lenni....

Remélem, hogy nem lesz igazam.
Sztem ennek a hátterében az lehet, ha már "kibaszunk" egy csomó pénzt a seregre, ne minden pénzt talicskázzunk külföldre. Vmi csorogjon igy vagy úgy vissza. Nagyon kíváncsi vagyok az IFV láncos és kerekes beszerzésre, milyen formában valósul meg.
 
Sztem ennek a hátterében az lehet, ha már "kibaszunk" egy csomó pénzt a seregre, ne minden pénzt talicskázzunk külföldre. Vmi csorogjon igy vagy úgy vissza. Nagyon kíváncsi vagyok az IFV láncos és kerekes beszerzésre, milyen formában valósul meg.
Én is kiváncsi vagyok még sokmindenre, de gondolom ezzel vagyunk így egy páran.
De azért mostmár jöhetne valami konkrét bejelentés...
 
Kicsit azért túlzásnak tartom, hogy mi most épp repülőgép iparban vegyünk részt, mikor a kézifegyver gyártáshoz is alig lett meg a kellő, értő szakember, na meg egy fegyveracélt se tud(t)unk legyártani, most meg ez?

Egyébként most nem egy magánszemély vásárolta be magát? Tehát nem állami, ha jól tudom. Nem látom át pontosan mi lehet a céljuk vele, de gondolom nem a semmiért vágtak bele. De ettől függetlenül szerintem kicsit kezdjük ezt túlgondolni.

Na meg addig amég se lőszert, se lőport nem tudunk gyártani, alapvető és sokkal egyszerűbb szárazföldi technikát sem, addig ezt nem annyira értem.

Továbbá ott a Hirtenberg kérdése is. Ki, kinek, mit, hol gyárt majd, hol leszünk ebből nekünk haszon?

Nem mondom, hogy nem lesz, de az az ország akinek ennyi (hadrafogható) katonája van mint nekünk, ilyen bérekért, az hogy és kivel akar ennyi lovat egyszerre megülni?

Nekem ez kezd egy kicsit a sokat akar a szarka esete lenni....

Remélem, hogy nem lesz igazam.

Jelszavak vannak, azok mentén haladnak... "a repülőgépipar az egyik húzóágazat", "saját hadipar" stb.

Valószínűleg rájöttek, hogy amit itthon eddig elindult gyártás/fejlesztés, az még nagyon sokáig nem lesz eladható termék és sikerként kommunikálható. Így egyszerűbb, ha megvesznek külföldi gyárakat és ha tőlük rendel valaki valamit, máris lehet sikerként kommunikálni. Ha mégsem jönne be, akkor meg 1-2 év múlva már senki nem fog rá emlékezni. A HTKA fórumra írók nagy többsége sem követi rendesen az eseményeket, akkor akit nem érdekel a haditechnika, mire fog emlékezni fél vagy egy év múlva? Semmire. Persze az is lehet, hogy nagy sikertörténet lesz minden, mi meg csak károgunk itt szokás szerint... :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
En ezt ugy egy eve kerdeztem itt hogy a Gripen melle meg mondjuk egy NG szazad jo otlet lenne-e, de irtak hogy vigyazzak mert leb.sznak a felvetesert. :D

Én ezt még mindig tartom.
Önmagában a 14 Gripen mellé ez luxus.

Ha összedől amerika megvehetjük bagóért az egész f35 programot :D:p:cool:
nincs_cim_lgc.jpg

AERO Investment Partners Zrt (Tombor András) a szlovák Penta pénzügyi csoport 100%-os tulajdonrészét vette meg 6 milliárd cseh koronáért (kb 250 millió USD) így az Aero Vodochody Aerospace-ben a részesedése 51% a másik -kisebbségi tulajdonosa cseh OMNIPOL ipari-külkereskedelmi(fegyver,technológiák) RT 49%-al. Az üzletbe nem tartozik bele a reptér -Aero Vodochody - airport(Letiště Vodochody) mivel az 2007-től külön jogi alany. A szlovák PENTA a cseh PPF holdingnak akarja eladni, melyet a leggazdagabb cseh(milliárdos) Petr Kellner irányít. 2015-től az OMNIPOL az L-39NG program 50%os finanszírozója 1 milliárd cseh koronát bele fektetve. OMNIPOL kezében marad a cég menedzselése. Kiváló külföldi kapcsolatokkal rendelkezik, hiszen még 1934-ben alakult meg és a szociban is jól müködött. Általuk vannak a gépek eladásai, szervizelés és pótalkatrészek szállítása.

Tombornak meg jók az orosz kapcsolatai. Orosz VM napokban jelentette be, hogy modernizálni akarják az L-39 flottájukat(összesen kb 150 L-39 Albatros gépük van)

p.s. Nem rossz üzlet ez szerintem. :)

És a JAK-130-al mit kezdenek :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Kinálták azzal is,meg Garrett F124el is,de mindegyikkel bukta a gép.60as évek végi alapterv,elavult.Maga a kategória elavult.A mai jobb turbópopek alulról karcolják a teljesitnényüket,támogatógépként még jobbak is,
Ez a kategória lassan kihal.C101,S211,stb gyártása is abbamaradt,mert nincs rá már igény.
Azt meg felejtsük el,hogy a nyugati exporttilalom alá esőknél versenyezni tudunk a kinaiak hasonló kategóriás Karakorum gépével.


Nem értem, itt bukta a 60-ás évek technológiája, de a Kfir az meg mindig mindenre jó. Hogy van ez?
 
Nem értem, itt bukta a 60-ás évek technológiája, de a Kfir az meg mindig mindenre jó. Hogy van ez?
Nagyon egyszerüen.Az nem új gyártású gép,hanem csak modernizált.És nagyon modern elektronikával kinálták,8k óra élettartammal 30milkáért-és akkor még nem volt lehetőség modernizált Gripen C/D-k beszerzésére.Mert úgy volt,hogy felhasználják őket az E-k gyártására.Most,hogy van lehetőség modernizált harcelektronikás Gripen C-t venni,már nem is emlegetem a jó öreg kefirt.Azonkivül a Kfir egy nagy teljesitményű gép,támadógépnek még ma is jó.6tonna a harci terhelhetősége.
L39 viszont új gyártású,kis teljesitményű gyakorlógép lenne.MiG21/23-ra való felkészitéshez tervezték.Már a nagy Szu tervezte a leváltásukat,mert elégtelen a teljesitménye a MiG29/Szu27-re való felkészitésre.
Kb ezzel el is mondtam,hogy miért nem jó ma már az L39.Gyakorlógépnek,könnyű támadógépnek egyaránt elavult és kis teljesitményű.Ahol ilyet akarnak,mert ez is elég,ott a kinai Karakorum előnyben van,mert olcsóbb és némileg erősebb is.
 
Azon viszont még mindig csodálkozok, hogy a szárny mechanizációt nem bővítettek egy orrsegédszárnnyal. Jelentősen javulnának a leszállási jellemzők (füves repterek !!!),
Az L39 nek van néhány hátrányos tulajdonsága ami abból ered hogy a 70 évek beli alap konstrukcióhoz valamiért félnek komolyabban hozzányúlni.
A legnagyobb hátrány szerintem a kis sebességre optimalizált trapéz alakú szárny és igen, a fix belépőél
V.színű ez a szárny megfelel a haladó pilóta képzéshez, viszont emiatt a gép sebessége kicsi a könnyű támadó szerephez.

Érdemes összehasonlítani az L39 szárnyát az Advanced Hawk szárnyával
hawk-trainer-bae-systems.jpg

A Hawknak nyilazott szárnya van. Automatikusan vezérelt orrsegédszárnyak vannak végig végig a belépőn, plusz a csűrők vonaláig vortex generátorok.

Kilépőél...
A Hawknak kettős réselésű ívelő lapja van míg az L39-nek egy egyszerűbb Fowler lapja
aa.jpg


A korszerűbb, nyilazott szárnynak meg is van az eredménye. A Hawk bő 200 km/h val gyorsabb és zuhanásban képes átlépni a hangsebességet is.
 
Nálam kevés olyan ember van aki kritikusabban szemléli a NER tevékenységét,ha érdekel visszaolvashatod mit írtam erről az üzletről amikor még csak megszellőztették.de én látok fantáziát abban,hogy az ebben a cégben felhalmozott tudást,technológiát gyártói kapcsolatokat felhasználva megteremtsuk a magyar hadiipar jelenleg nem létező ezen szegmensét,aztán persze az is lehet,hogy az lesz amit elsőre gondoltam erről az üzletről szimpla pénz kicsatornázás.
Ha a magyar érdek lewnne a fontos,inkább valamelik ferihegyi üzemre repülnének rá,és hazai cégbe fektetnének.
Ez megint pénzkicsatornázás,praktikusan összekötve politikai jóindulat vásárlással.Ez hatalmi szempontbol nagyon ügyes.Nemzeti szempontbol meg árulás,
 
Ha a magyar érdek lewnne a fontos,inkább valamelik ferihegyi üzemre repülnének rá,és hazai cégbe fektetnének.
Ez megint pénzkicsatornázás,praktikusan összekötve politikai jóindulat vásárlással.Ez hatalmi szempontbol nagyon ügyes.Nemzeti szempontbol meg árulás,

Ha csupán csak azt nézzük,hogy ha 0-l indulva akarjuk el érni ezt a szintet mint ahol ez a cég van,akkor az minimum 10 év és lényegesen több pénz mint az a 250 millió dollár mint amennyiért ezt a céget megvettük,arról nem is beszélve,hogy ehez az összeghez még az alkotmányos költség is hozzáadódna a speciális magyar körülmények miatt,rövidesen kiderül hogy mi volt a cél ezzel az üzlettel ha ez csak egy NER manőver volt akkor,levonhatjuk a konzekvenciákat a magyar hadiipar megteremtésével,kapcsolatban.Mindenesetre én adok egy esélyt a dolognak hátha kellemesen meglepődök:-)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0