[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

...és akkor még nincs a listán :



SM27S-MACHETE-ORTHOGRAPHIC-1.jpg
 
Mert nem készűlt belőle 1db se.Pedig barón nézz ki.


Nagy kedvenc a gépcsalád, és jó "modulokból"(koax turbo-prop, canard/kacsa elrendezés, ...) LEGO-zták össze a gépeket, de ennek ellenére nem nyertek még :(

Őket is meg kéne venni :eek:



SM-27



SM-28


...és végül a futurisztikus SM-47






...amiért időszerű ebben a fórumban is, mert két típus is valós vagy képzeletbeli ellenfele a piaci versenyben, a 27-es és a 28-as is, Arak is vannak, hogy valós-e, azt nem tudom. Akit érdekel (ár, ...):hadonaszos:


 
Az ilyen top10-es listákról mindig az jusson eszedbe, hogy az tulajdonképpen mindig egy "a 10 valami amiről már hallottam" lista.... ;)
Hogy lehet 2019-ben kihozni a Textron AirLand Scorpion-t másodiknak, amikor az csak egy prototípus stádiumban megrekedt próbálkozás volt?!?

Tessék egy nagyon jó emlékeztető az ilyesmikről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az ilyen top10-es listákról mindig az jusson eszedbe, hogy az tulajdonképpen mindig egy "a 10 valami amiről már hallottam" lista.... ;)
Hogy lehet 2019-ben kihozni a Textron AirLand Scorpion-t másodiknak, amikor az csak egy prototípus stádiumban megrekedt próbálkozás volt?!?
Talán mert nem én írtam, azért? :)
 
mennyire hivatalos hogy ilyen cseh repcsiket veszünk?

lehet rájuk tenni olyan műszert amivel az ellenséges drónokat vagy radarokat lehet zavarni?
esetleg felderítő radart és kamerákat?
 
Az ilyen top10-es listákról mindig az jusson eszedbe, hogy az tulajdonképpen mindig egy "a 10 valami amiről már hallottam" lista.... ;)
Hogy lehet 2019-ben kihozni a Textron AirLand Scorpion-t másodiknak, amikor az csak egy prototípus stádiumban megrekedt próbálkozás volt?!?
Amúgy természetesen én sem tartom érték mérőnek az ilyen listákat. Nem is írtam ezt. Csak megmutatja, hogy a vélemények mennyire eltérőek lehetnek még akkor is amikor mondjuk profi pilóták vagy szakértők állítják azt össze. Innentől pedig, könnyen lehet az, hogy amiről állítjuk, hogy az tuti jobb, mint a másik típus, nem biztos, hogy igaz. Ennyit akartam csak ezzel. Lehet gúnyolódni nyugodtan. Laikus vagyok, nem érdekel. ;)
 
Amúgy természetesen én sem tartom érték mérőnek az ilyen listákat. Nem is írtam ezt. Csak megmutatja, hogy a vélemények mennyire eltérőek lehetnek még akkor is amikor mondjuk profi pilóták vagy szakértők állítják azt össze. Innentől pedig, könnyen lehet az, hogy amiről állítjuk, hogy az tuti jobb, mint a másik típus, nem biztos, hogy igaz. Ennyit akartam csak ezzel. Lehet gúnyolódni nyugodtan. Laikus vagyok, nem érdekel. ;)

Nem gúnyolódunk. Mi sem értünk hozzá... Aki azt állítja hogy nagyon ért hozzá, arról is ki szokott derülni hogy annyira azért még sem. Esetleg csak egy részéhez.
 
  • Tetszik
Reactions: Schurrer
Amúgy természetesen én sem tartom érték mérőnek az ilyen listákat. Nem is írtam ezt. Csak megmutatja, hogy a vélemények mennyire eltérőek lehetnek még akkor is amikor mondjuk profi pilóták vagy szakértők állítják azt össze. Innentől pedig, könnyen lehet az, hogy amiről állítjuk, hogy az tuti jobb, mint a másik típus, nem biztos, hogy igaz. Ennyit akartam csak ezzel. Lehet gúnyolódni nyugodtan. Laikus vagyok, nem érdekel. ;)
Szerintem még azt is hozzá kéne tenni,hogy mire a legjobb?Más tulajdonságok fontosak a különböző harcászati helyzetekben.
Meg egyálltalán mit értünk a kategória alatt?Mert szerintem a KAI T/FA-50 egy más kategória,mint egy Alba.
 
Szerintem még azt is hozzá kéne tenni,hogy mire a legjobb?Más tulajdonságok fontosak a különböző harcászati helyzetekben.
Meg egyálltalán mit értünk a kategória alatt?Mert szerintem a KAI T/FA-50 egy más kategória,mint egy Alba.
Nyílván az mondjuk nem kérdéses, hogy egy F-35 jobb mint egy F-16. De aztán lehet, hogy ha az árakat nézzük, akkor 3 ebből már jobb mint az egy abból. Szóval lehet igazad van, nehéz ügy ezt eldönteni. Szerencsére nem az én dolgom ebben dönteni, ehhez kell a hadvezetés stratégiai elképzelése. Ami remélem, azért létezik nálunk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
mennyire hivatalos hogy ilyen cseh repcsiket veszünk?

lehet rájuk tenni olyan műszert amivel az ellenséges drónokat vagy radarokat lehet zavarni?
esetleg felderítő radart és kamerákat?

Semennyire nem hivatalos semmi. Lövése nincs senkinek miért vettük azt a gyárat. Viszont sokan gondolunk arra, hogy olyan pénzkidobás volt, mint a MI-24 helikopterek felújítása. Persze, ha több infó lesz, okosabbak leszünk.
 
Semennyire nem hivatalos semmi. Lövése nincs senkinek miért vettük azt a gyárat. Viszont sokan gondolunk arra, hogy olyan pénzkidobás volt, mint a MI-24 helikopterek felújítása. Persze, ha több infó lesz, okosabbak leszünk.
Ennél azért többet lehet tudni. A Z2026 céljai között hivatalosan szerepel a sugárhajtású kiképzőgép beszerzése és ezen képesség visszaszerzése.

A fenti céggel kormányoktól függetlenül volt kapcsolat az aktív együttműködésre, lásd 2008-as cikk.

Egyébként a szenegáli 4 gépes szerződés megkötésekor a következő országok merültek fel, ez viszont tényleg csak pletykaszinten, NG üzemeletetőknek.

"Szenegáltól eltekintve, számos más országot felvázoltak az L-39NG platform potenciális jövőbeni üzemeltetőiként. A listán szerepeltek: Cseh Köztársaság, Szlovákia, Litvánia, Ausztria, Magyarország, Görögország, Thaiföld, Fülöp-szigetek és Vietnam."
 
  • Tetszik
Reactions: honved and arcas
Honvéd az, hogy szerinted pénzkidobás volt a MI-24 az egy dolog, bár nem igazán értem az miért pénzkidobás , hogy a kiképzett pilota állomány nem megy ki a gyakorlatból , effektive kis költségből megoldotta a kormány.Továbbá nem menne el wizzair pilotának, meg mezőgazdasági pilotának.
Ha kérlek ezt kifejtenéd.
Továbbá nem teljesen értem , hogy az beszállunk közös V4 vadászgép gyártó cégbe miért rossz ? Fejtsd már ki kérlek ! Más népek ezt valami örömteli hírnek fogná fel.
Én személy szerint örülök , hogy a cseheknél van a gyártás. Persze nem 100% , mert esetleges konfliktus esetén messze van Csehország, de a gyártási kultúra és a vezetés gondolom marad Cseh és így nem tudják esetleg elbaszni a NER-es spancik. Ne minden rossz ami NER , de azért van rá példa hogy az arany szarrá alakult át.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Blitz97
Amúgy visszaolvasva itt a kommenteket sok mindent nem értek pár embertől KC-390 kapcsolatban , itt a kinai copyhoz hasonlítja pár ember. Azért megjegyezném AIRBUS hajtóművek vannak benne és a nagy része nyugati technologia amit beleszerelnek, az hogy hogyan szerelik össze az a kockázat része, de 2x annyit tudunk belőle van vagy 3x annyit és alapból képes a légiutántöltésre. Szóval azért ésszel kicsit a nagy fikázós hadjárat előtt.
 
Honvéd az, hogy szerinted pénzkidobás volt a MI-24 az egy dolog, bár nem igazán értem az miért pénzkidobás , hogy a kiképzett pilota állomány nem megy ki a gyakorlatból , effektive kis költségből megoldotta a kormány.Továbbá nem menne el wizzair pilotának, meg mezőgazdasági pilotának.
Ha kérlek ezt kifejtenéd.
Továbbá nem teljesen értem , hogy az beszállunk közös V4 vadászgép gyártó cégbe miért rossz ? Fejtsd már ki kérlek ! Más népek ezt valami örömteli hírnek fogná fel.
Én személy szerint örülök , hogy a cseheknél van a gyártás. Persze nem 100% , mert esetleges konfliktus esetén messze van Csehország, de a gyártási kultúra és a vezetés gondolom marad Cseh és így nem tudják esetleg elbaszni a NER-es spancik. Ne minden rossz ami NER , de azért van rá példa hogy az arany szarrá alakult át.
V4 vadászgépgyártás???Ezt komolyan gondoltad?
Szegény Mihu ebben a formában semmirevaló.Ezért a pénzért egy századnyi Hforceos Mókust lehetett volna venni,ami több harcértéket adna,jóval olcsóbb üzemű,és többet repülhetnének vele a gyerekek,
Igazábol nem tudom,hogy miért jó egy cseh kiérdemesűlt repülőgépgyár Mo-nak.De ami azt illeti,nem Mo vette,hanem egy "üzletember".Csak sajnos a NER rendszer arra épűl,hogy ezek a muksók nem a saját erejükből gazdagodnak,hanem a mi adóforintjaink vesztik el közpénz-jellegüket az ő zsebükben.
Ez az egész sugárhajtású iskolagép program kicsit sánta.Hány merevszárnyú pilóta is kell nekünk összesen?50?Ez évi szinten mennyit jelent?
Mire akarjuk még használni a gépeket?Milyen körülményekre számitva?
Hogy az Albákkal tartsuk fent a Gripen pilóták repkészségét,azt nem javallanám.Skoda Fábiát vezetve az életben nem fogod megtanulni az FH12 Volvo kamiont igazgatni.
Szóval kérdőjelek vannak bőven.A válaszokat viszont csak találgatjuk.