A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Baxee

Active Member
2018. január 8.
64
172
33
A közepeabe is lehet IFV igazából.
Nagyon örülnék neki (gondolom ti is)! Csak hirtelen megijesztett a több száz Ejder Yalcin, már hirtelen azt hittem a BTR-ek leváltására jön! Amúgy nincs vele semmi bajom (persze biztos van jobb) de ha lesz rendes IFV (lánctalpas) a nehézbe es közepesbe is (kerekes pl: patria értelmes toronnyal vagy boxer) akkor belefér!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Nagyon örülnék neki (gondolom ti is)! Csak hirtelen megijesztett a több száz Ejder Yalcin, már hirtelen azt hittem a BTR-ek leváltására jön! Amúgy nincs vele semmi bajom (persze biztos van jobb) de ha lesz rendes IFV (lánctalpas) a nehézbe es közepesbe is (kerekes pl: patria értelmes toronnyal vagy boxer) akkor belefér!
Egy rajnak ha nem akarod hogy nyomorogjanak akkor kell kettő azaz szakaszonként 7-8db.
 
  • Tetszik
Reactions: Baxee
W

Wilson

Guest
Pár órás kutakodás után a különböző szlovák és cseh fórumokon a következő információt találtam:

"Vlastníkem Aero Vodochody je finanční skupina Penta Investments, která se netají zájmem leteckou továrnu prodat. Na základě zpráv českých médiích (Seznam Zprávy) se skupina Penta údajně již blíží k prodejní dohodě. Mluví se o prodeji 49 % akcií českému Omnipolu a většiny 51 % akcií maďarské zbrojařské společnosti HM Arzenál. Podle magazínu Forbes se naopak o českou firmu zajímá soukromý maďarský fond vedený finančníkem Andrásem Tomborem.

Vstup Maďarska do Aero Vodochody je rozhodně skvělá zpráva. Maďarská armáda používá k základnímu výcviku české vrtulové letouny Zlín Z 42/43, ale proudové výcvikové letouny maďarskému letectvu chybí. Vstup Maďarů do Aero Vodochody zásadně posiluje šance prodat do Maďarska minimálně osm (minimální velikost letky) L-39NG. Ostatně maďarský modernizační program Zrínyi 2026 počítá s nákupem moderních cvičných proudových pilotů a tedy s opětovným získáním schopností komplexního výcviku bojových pilotů.


České letouny nejsou rozhodně v Maďarsku neznámé. Maďarská společnost Aerotechnika M&T Budapest před lety organizovala výcvik maďarských pilotů na L-159 ALCA a prováděla generální opravy maďarských L-39ZO. Maďarské letectvo svých 24 L-39ZO ale vyřadilo bez náhrady v roce 2009.

Pokud se prodej Aero Vodochody do maďarských rukou uskuteční, dojde opět k výraznému prohloubení česko-maďarské vojenské spolupráce. Připomeňme, že maďarská společnost HM Arzenál v licenci již vyrábí celé portfolio vojenských ručních zbraní České zbrojovky pro maďarskou armádu.

Vstup Maďarska také výrazně zvýší šance na prodej L-39NG do dalších středo- a východo-evropských zemí. Země jako Slovensko, Rumunsko, Bulharsko nebo Chorvatsko nakupují moderní nadzvuková bojová letadla, ale chybí jim odpovídající lehká proudová cvičná letadla.

Připomeňme, že výcvik pilotů se skládá obecně ze tří výcvikových fází. Elementární výcvik obvykle probíhá na pístových strojích, základní na turbovrtulových a pokračovací / operační na lehkých proudových letadlech. Teprve poté pilot přechází na hlavní nadzvukové bojové stroje.

Podle Tvrdíka je celkový zájem o L-39NG značný. Kromě Senegalu se počítá s dodávkou L-39NG pro českou LOM Praha, která letouny nasadí v Centrum leteckého výcviku (CLV) v Pardubicích. Hodnota zakázky pro CLV dosahuje 1,1 miliardy Kč. V CLV se mimo jiné proškolí senegalští, či jiní piloti L-39NG.

Další exportní možností je Tunisko. Severoafrická země hledá náhradu za 12 cvičných letadel L-59T, kterým končí životnost v roce 2024. V Tunisku proti sobě stojí L-39NG a americký cvičný letoun Scorpion od společnosti Textron. Americká společnost přitom již tuniskému letectvu dodává 12 turbovrtulových cvičných letadel T-6C Texan II.

„Máme rozjednáno několik velmi slibných obchodních případů, kde se bavíme už o konkrétní podobě konfigurace letounů a podobně. U takovýchto obchodů je ovšem zvykem, že kontraktační jednání jsou dokončena až po certifikaci letounu a možnosti jeho odzkoušení zákazníkem,“ komentoval exportní potenciál L-39NG pro Seznam Zprávy Tobiáš Tvrdík.

Také Švédsko hledá náhradu za své cvičné proudové stroje Saab 105. Zdá se však, že ač Česká republika od Švédska nakoupila zbraně za miliardy korun, o opačný transfer není zájem. Švédsko zřejmě pro elementární seznamovací a základní výcvik nakoupí turbovrtulové letouny (spekuluje se o Grob G120TP). Stroje Saab 105 pak dočasně zastoupí dvoumístné JAS-39D, které zajistí pokračovací a operační výcvik švédských pilotů. Gripeny v této výcvikové roli časem s největší pravděpodobností nahradí cvičný švédsko-americký letoun Boeing/Saab T-7A Red Hawk."

A nyers fordítása

"Az Aero Vodochody tulajdonosa a Penta Investments pénzügyi csoport, amely érdekelt a repülőgépgyár eladásában. A cseh média jelentései alapján (Jelentések listája) a Penta csoport állítólag már megközelíti az értékesítési megállapodást. Beszélnek arról, hogy a részvények 49% -át a cseh Omnipolnak, a HM Arzenál magyar fegyveres társaság 51% -át eladják. A Forbes magazin szerint viszont egy Tombor András finanszírozó által vezetett magyar magán alap érdekli a cseh társaságban.

A belépés az Aero Vodochody-ba minden bizonnyal nagyszerű hír. A magyar hadsereg a Zlín Z 42/43 cseh légcsavar repülőgépet használja az alapképzéshez, de a sugárhajtású repülőgép hiányzik a Magyar Légierőtől. A magyarok belépése az Aero Vodochody-ba jelentősen növeli annak esélyét, hogy legalább nyolc (század minimális méretű) L-39NG-t eladjanak Magyarországnak. Végül is a Zrínyi 2026 magyarországi modernizációs programja modern edzőrepülőgép-pilóta vásárlását tervezi, és ezzel a harci pilóták átfogó képzési képességeinek újbóli megszerzését.


A cseh repülőgépek nyilvánvalóan nem ismeretlenek Magyarországon. Évekkel ezelőtt az Aerotechnika M&T Budapest magyar társaság megszervezte a magyar pilóták képzését az L-159 ALCA-n és elvégezte a magyar L-39ZO nagyjavításait. A magyar légierő azonban kártérítés nélkül selejtezte 24 L-39ZO-ját 2009-ben.

Ha az Aero Vodochody eladásra kerül a magyar kezekbe, akkor a cseh-magyar katonai együttműködés ismét jelentősen elmélyül. Emlékeztessünk rá, hogy a HM Arzenál magyar cég már engedély alapján gyártja a már engedély alapján gyártja a Česká zbrojovka katonai kézi lőfegyverek teljes portfólióját a magyar hadsereg számára teljes számára .

A belépés jelentősen növeli az L-39NG eladásának esélyét más közép- és kelet-európai országok számára is. Az olyan országok, mint Szlovákia, Románia, Bulgária vagy Horvátország modern szuperszonikus vadászrepülőket vásárolnak, de hiányzik a megfelelő könnyű sugárhajtású edzőgépek.

Emlékezzünk arra, hogy a pilótaképzés általában három képzési szakaszból áll. Az alapoktatás általában dugattyús gépeken történik, alapvetően turbóoszlopokon és folyamatos / üzemeltetésre könnyű fúvókákon. Csak akkor vált a pilóta a fő szuperszonikus harci gépekre.

Tvrdík szerint az L-39NG iránti érdeklődés nagy. Szenegálon kívül az L-39NG szállítását tervezik a cseh LOM Prágában is, amely a repülőgépet a Pardubicei Repülési Képzési Központba (CLV) telepíti. A CLV-hez kötött szerződés értéke eléri az 1,1 milliárd cseh koronát. Többek között a szenegáli és más L-39NG pilótákat kiképzik a CLV-n.

Egy másik kiviteli lehetőség a Tunézia. Az észak-afrikai ország 12 L-59T edzőrepülő pótlására törekszik, amelyek élettartama 2024-ben fejeződik be. Tunéziában az L-39NG és a Textron amerikai Scorpion edzőgépek repülnek egymással. Az amerikai cég már szállítja a tunéziai légierőt 12 T-6C Texan II turbófúróval.

"Számos nagyon ígéretes üzleti esetről tárgyaltunk, ahol már beszéltünk a repülőgép-konfiguráció speciális formájáról és hasonlókról. Ilyen ügyletek esetén azonban szokás, hogy a szerződéskötési tárgyalások csak a légi jármű hitelesítése és a vevő általi tesztelés után fejeződnek be "- kommentálta Tobiáš Tvrdík az L-39NG exportpotenciálját a Hírek számára.

Svédország emellett a Saab 105 oktatógépeinek utódját is keresi, bár úgy tűnik, hogy noha a Cseh Köztársaság milliárd koronáért vásárolt fegyvereket Svédországból, az ellenkező átruházás nem érdekli. Svédország valószínűleg turbopropelleres repülőgépeket vásárol az elemi megismeréshez és az alapképzéshez (a Grob G120TP spekulálva van). A Saab 105 gépei ezután ideiglenesen felváltják a kétüléses JAS-39D-t, amely folyamatos és működési képzést nyújt a svéd pilóták számára. A Gripen ebben a képzési szerepben valószínűleg idővel felváltja a svéd-amerikai Boeing / Saab T-7A Red Hawk edzőgépeket.

Ez az elemzés 2020.06.10 környékén született,akkor még nem lehetett tudni ki lesz pontosan a magyar befektető érdekes a HM Arzenál infó:),további érdekesség,hogy ebben már 8 db L -39NG magyarországi rendszeresítéséről írnak,valamint az is érdekes és ezt más fórumokon is megemlítik,hogy a magyar belépéssel nagyon komoly esély van arra,hogy Horvátország,Szlovákia,Bulgária és Románia is L-39-t vásárol,mondjuk Romániában én nem vagyok annyira biztos,de ki tudja,A másik érdekesség a Tunéziai lehetőség és bár ebben az elemzésben a svédországi eladással nem nagyon számolnak de mértékadó cseh elemzők szerint ezen a magyar belépés gyökeresen változtathat,minden azon múlik,hogy a későbbiekben a két ország,hogyan dönt a Gripenek alkalmazásával kapcsolatban.A Gripenekkel kapcsolatban megemlítik,hogy a magyar többségi tulajdon az AV-n azt is jelzi,hogy ez a két ország nagy valószinüséggel egységesen,egymással összehangoltan tárgyal a jövőben a Gripenek svéd gyártójával.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 524
113
Pár órás kutakodás után a különböző szlovák és cseh fórumokon a következő információt találtam:

"Vlastníkem Aero Vodochody je finanční skupina Penta Investments, která se netají zájmem leteckou továrnu prodat. Na základě zpráv českých médiích (Seznam Zprávy) se skupina Penta údajně již blíží k prodejní dohodě. Mluví se o prodeji 49 % akcií českému Omnipolu a většiny 51 % akcií maďarské zbrojařské společnosti HM Arzenál. Podle magazínu Forbes se naopak o českou firmu zajímá soukromý maďarský fond vedený finančníkem Andrásem Tomborem.

Vstup Maďarska do Aero Vodochody je rozhodně skvělá zpráva. Maďarská armáda používá k základnímu výcviku české vrtulové letouny Zlín Z 42/43, ale proudové výcvikové letouny maďarskému letectvu chybí. Vstup Maďarů do Aero Vodochody zásadně posiluje šance prodat do Maďarska minimálně osm (minimální velikost letky) L-39NG. Ostatně maďarský modernizační program Zrínyi 2026 počítá s nákupem moderních cvičných proudových pilotů a tedy s opětovným získáním schopností komplexního výcviku bojových pilotů.


České letouny nejsou rozhodně v Maďarsku neznámé. Maďarská společnost Aerotechnika M&T Budapest před lety organizovala výcvik maďarských pilotů na L-159 ALCA a prováděla generální opravy maďarských L-39ZO. Maďarské letectvo svých 24 L-39ZO ale vyřadilo bez náhrady v roce 2009.

Pokud se prodej Aero Vodochody do maďarských rukou uskuteční, dojde opět k výraznému prohloubení česko-maďarské vojenské spolupráce. Připomeňme, že maďarská společnost HM Arzenál v licenci již vyrábí celé portfolio vojenských ručních zbraní České zbrojovky pro maďarskou armádu.

Vstup Maďarska také výrazně zvýší šance na prodej L-39NG do dalších středo- a východo-evropských zemí. Země jako Slovensko, Rumunsko, Bulharsko nebo Chorvatsko nakupují moderní nadzvuková bojová letadla, ale chybí jim odpovídající lehká proudová cvičná letadla.

Připomeňme, že výcvik pilotů se skládá obecně ze tří výcvikových fází. Elementární výcvik obvykle probíhá na pístových strojích, základní na turbovrtulových a pokračovací / operační na lehkých proudových letadlech. Teprve poté pilot přechází na hlavní nadzvukové bojové stroje.

Podle Tvrdíka je celkový zájem o L-39NG značný. Kromě Senegalu se počítá s dodávkou L-39NG pro českou LOM Praha, která letouny nasadí v Centrum leteckého výcviku (CLV) v Pardubicích. Hodnota zakázky pro CLV dosahuje 1,1 miliardy Kč. V CLV se mimo jiné proškolí senegalští, či jiní piloti L-39NG.

Další exportní možností je Tunisko. Severoafrická země hledá náhradu za 12 cvičných letadel L-59T, kterým končí životnost v roce 2024. V Tunisku proti sobě stojí L-39NG a americký cvičný letoun Scorpion od společnosti Textron. Americká společnost přitom již tuniskému letectvu dodává 12 turbovrtulových cvičných letadel T-6C Texan II.

„Máme rozjednáno několik velmi slibných obchodních případů, kde se bavíme už o konkrétní podobě konfigurace letounů a podobně. U takovýchto obchodů je ovšem zvykem, že kontraktační jednání jsou dokončena až po certifikaci letounu a možnosti jeho odzkoušení zákazníkem,“ komentoval exportní potenciál L-39NG pro Seznam Zprávy Tobiáš Tvrdík.

Také Švédsko hledá náhradu za své cvičné proudové stroje Saab 105. Zdá se však, že ač Česká republika od Švédska nakoupila zbraně za miliardy korun, o opačný transfer není zájem. Švédsko zřejmě pro elementární seznamovací a základní výcvik nakoupí turbovrtulové letouny (spekuluje se o Grob G120TP). Stroje Saab 105 pak dočasně zastoupí dvoumístné JAS-39D, které zajistí pokračovací a operační výcvik švédských pilotů. Gripeny v této výcvikové roli časem s největší pravděpodobností nahradí cvičný švédsko-americký letoun Boeing/Saab T-7A Red Hawk."

A nyers fordítása

"Az Aero Vodochody tulajdonosa a Penta Investments pénzügyi csoport, amely érdekelt a repülőgépgyár eladásában. A cseh média jelentései alapján (Jelentések listája) a Penta csoport állítólag már megközelíti az értékesítési megállapodást. Beszélnek arról, hogy a részvények 49% -át a cseh Omnipolnak, a HM Arzenál magyar fegyveres társaság 51% -át eladják. A Forbes magazin szerint viszont egy Tombor András finanszírozó által vezetett magyar magán alap érdekli a cseh társaságban.

A belépés az Aero Vodochody-ba minden bizonnyal nagyszerű hír. A magyar hadsereg a Zlín Z 42/43 cseh légcsavar repülőgépet használja az alapképzéshez, de a sugárhajtású repülőgép hiányzik a Magyar Légierőtől. A magyarok belépése az Aero Vodochody-ba jelentősen növeli annak esélyét, hogy legalább nyolc (század minimális méretű) L-39NG-t eladjanak Magyarországnak. Végül is a Zrínyi 2026 magyarországi modernizációs programja modern edzőrepülőgép-pilóta vásárlását tervezi, és ezzel a harci pilóták átfogó képzési képességeinek újbóli megszerzését.


A cseh repülőgépek nyilvánvalóan nem ismeretlenek Magyarországon. Évekkel ezelőtt az Aerotechnika M&T Budapest magyar társaság megszervezte a magyar pilóták képzését az L-159 ALCA-n és elvégezte a magyar L-39ZO nagyjavításait. A magyar légierő azonban kártérítés nélkül selejtezte 24 L-39ZO-ját 2009-ben.

Ha az Aero Vodochody eladásra kerül a magyar kezekbe, akkor a cseh-magyar katonai együttműködés ismét jelentősen elmélyül. Emlékeztessünk rá, hogy a HM Arzenál magyar cég már engedély alapján gyártja a már engedély alapján gyártja a Česká zbrojovka katonai kézi lőfegyverek teljes portfólióját a magyar hadsereg számára teljes számára .

A belépés jelentősen növeli az L-39NG eladásának esélyét más közép- és kelet-európai országok számára is. Az olyan országok, mint Szlovákia, Románia, Bulgária vagy Horvátország modern szuperszonikus vadászrepülőket vásárolnak, de hiányzik a megfelelő könnyű sugárhajtású edzőgépek.

Emlékezzünk arra, hogy a pilótaképzés általában három képzési szakaszból áll. Az alapoktatás általában dugattyús gépeken történik, alapvetően turbóoszlopokon és folyamatos / üzemeltetésre könnyű fúvókákon. Csak akkor vált a pilóta a fő szuperszonikus harci gépekre.

Tvrdík szerint az L-39NG iránti érdeklődés nagy. Szenegálon kívül az L-39NG szállítását tervezik a cseh LOM Prágában is, amely a repülőgépet a Pardubicei Repülési Képzési Központba (CLV) telepíti. A CLV-hez kötött szerződés értéke eléri az 1,1 milliárd cseh koronát. Többek között a szenegáli és más L-39NG pilótákat kiképzik a CLV-n.

Egy másik kiviteli lehetőség a Tunézia. Az észak-afrikai ország 12 L-59T edzőrepülő pótlására törekszik, amelyek élettartama 2024-ben fejeződik be. Tunéziában az L-39NG és a Textron amerikai Scorpion edzőgépek repülnek egymással. Az amerikai cég már szállítja a tunéziai légierőt 12 T-6C Texan II turbófúróval.

"Számos nagyon ígéretes üzleti esetről tárgyaltunk, ahol már beszéltünk a repülőgép-konfiguráció speciális formájáról és hasonlókról. Ilyen ügyletek esetén azonban szokás, hogy a szerződéskötési tárgyalások csak a légi jármű hitelesítése és a vevő általi tesztelés után fejeződnek be "- kommentálta Tobiáš Tvrdík az L-39NG exportpotenciálját a Hírek számára.

Svédország emellett a Saab 105 oktatógépeinek utódját is keresi, bár úgy tűnik, hogy noha a Cseh Köztársaság milliárd koronáért vásárolt fegyvereket Svédországból, az ellenkező átruházás nem érdekli. Svédország valószínűleg turbopropelleres repülőgépeket vásárol az elemi megismeréshez és az alapképzéshez (a Grob G120TP spekulálva van). A Saab 105 gépei ezután ideiglenesen felváltják a kétüléses JAS-39D-t, amely folyamatos és működési képzést nyújt a svéd pilóták számára. A Gripen ebben a képzési szerepben valószínűleg idővel felváltja a svéd-amerikai Boeing / Saab T-7A Red Hawk edzőgépeket.

Ez az elemzés 2020.06.10 környékén született,akkor még nem lehetett tudni ki lesz pontosan a magyar befektető érdekes a HM Arzenál infó:),további érdekesség,hogy ebben már 8 db L -39NG magyarországi rendszeresítéséről írnak,valamint az is érdekes és ezt más fórumokon is megemlítik,hogy a magyar belépéssel nagyon komoly esély van arra,hogy Horvátország,Szlovákia,Bulgária és Románia is L-39-t vásárol,mondjuk Romániában én nem vagyok annyira biztos,de ki tudja,A másik érdekesség a Tunéziai lehetőség és bár ebben az elemzésben a svédországi eladással nem nagyon számolnak de mértékadó cseh elemzők szerint ezen a magyar belépés gyökeresen változtathat,minden azon múlik,hogy a későbbiekben a két ország,hogyan dönt a Gripenek alkalmazásával kapcsolatban.A Gripenekkel kapcsolatban megemlítik,hogy a magyar többségi tulajdon az AV-n azt is jelzi,hogy ez a két ország nagy valószinüséggel egységesen,egymással összehangoltan tárgyal a jövőben a Gripenek svéd gyártójával.
Oláhok az IAR99-t korszerűsitik.V4böl a lengyelek gyártanak légcsavarost,és terveznek megint sugárhajtásút(bár abbol nembiztos,hogy lesz is gép),meg van is nekik.Közép-ázsiaiak az egész világrol választhatnak(valamelyik nemrég vett kinait).Cseh,szlovák és mi.Ennyi a valószinűsithető,a többi mint a kutya vacsorája.
 
K

kamm

Guest
Oláhok az IAR99-t korszerűsitik.
Az jooo, mert az egy rakas @*&. :D

V4böl a lengyelek gyártanak légcsavarost,és terveznek megint sugárhajtásút(bár abbol nembiztos,hogy lesz is gép),meg van is nekik.

Lengyelek az M-346-bol rendeltek ujra tavaly vagy tavalyelott, lassan tobb lesz nekik belole, mint nekunk Gripenbol. Kizarom, hogy sajattal erolkodnenek mostantol.

Közép-ázsiaiak az egész világrol választhatnak(valamelyik nemrég vett kinait).Cseh,szlovák és mi.Ennyi a valószinűsithető,a többi mint a kutya vacsorája.

En a Balkant nem zarnam ki, de azon tul valoban max eltevedt (turk?) rendelesek...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 524
113
Az jooo, mert az egy rakas @*&. :D



Lengyelek az M-346-bol rendeltek ujra tavaly vagy tavalyelott, lassan tobb lesz nekik belole, mint nekunk Gripenbol. Kizarom, hogy sajattal erolkodnenek mostantol.



En a Balkant nem zarnam ki, de azon tul valoban max eltevedt (turk?) rendelesek...
Meg bemutattak egy t50 osztályú makettet a polákok,de szerintem nem lesz belőle semmi.Lényeg,hogy nem kell nekik az Lakárhányas.
Balkánba se biznék.Szerbek turbópopot gyártanak,sugarasbol inkább oroszt fognak venni,vagy előveszik a Super Galebet.
1024px-G-4_SOKO_Super_Galeb_1991.jpg

Kap egy új hajtóművet,és masnikat repül az L39 köré.(Orao volt a balkáni Jaguár,ez meg a jugó Hawk)
Szlovének elvannak a Pilátusaikkal,nem is akarnak többet.Max a horvátok,de náluk is csak esetlegesen.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 524
113
Ahhoz felesleges lenne

Yörük: Felderítő, ATGM hordozó, Mistral hordozó?, esetleg különlegeseknek, ha kell.
Yalcin: határ járőr, mentő, CRBN, parancsnoki, missziós konvojba akna, ied mentesítő, zavaró..
Ezek csak a már kifejlesztett, létező verziók.
Szerintem röhögve felszív a sereg ilyenekből pár száz darabot jelenlegi mérete mellett is.
És akkor még szerencsétlen tartalékosokat sem kell ilyen páncélozott batárokba pakolni. :)
Nézzétek meg a Nurol honlapján, fenn vannak a verziók. (tudom, sokszor volt, de ne kelljen keresni, ha valakit érdekel)
https://www.nurolmakina.com.tr/en/ejder-yalcin-en
Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
Például azért, mert a Mbombénak alacsonyabb a védettsége. De biztos vagyok benne, hogy lehet még okokat találni. Ne gyártsunk ebből meddő vitát, amíg nem tudunk többet. Így, hogy nyilvánosan bemutatták tavaly, bosszantó a titkolózás, akkor már titkolták volna el rendesen. :)

Csak megjegyzem, hogy egy elterjedt, népszerű típus sem garancia a minőségre. A belgák például cserélik a páncélozott Iveco LMV-ket, mert repedezett a járművek szerkezete.
Mondjuk a cserének lehet köze ahhoz is, hogy ebben a kategóriában is összhangban legyenek a Scorpion programmal.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Meg bemutattak egy t50 osztályú makettet a polákok,de szerintem nem lesz belőle semmi.Lényeg,hogy nem kell nekik az Lakárhányas.
Balkánba se biznék.Szerbek turbópopot gyártanak,sugarasbol inkább oroszt fognak venni,vagy előveszik a Super Galebet.
1024px-G-4_SOKO_Super_Galeb_1991.jpg

Kap egy új hajtóművet,és masnikat repül az L39 köré.(Orao volt a balkáni Jaguár,ez meg a jugó Hawk)
Szlovének elvannak a Pilátusaikkal,nem is akarnak többet.Max a horvátok,de náluk is csak esetlegesen.
A Balkán nem ér véget Szerbiánál, meg Horvátországnál.
Görögország például a mai napig 39 db '76-os gyártású T-2 Buckeye-okon repülteti a növendékeket. :eek:
Nem nagyon fogják tudni már sokáig húzni velük. Elvileg eléggé össze vannak bútorozva az olaszokkal, azonban nem hinném, hogy M-346-ra lenne pénzük, mikor most kaptak ingyen - mert már szerintem az USA-nak égett a pofája - Bradley-ket, az M-113-asok helyett. o_O
Az meg még messze van ('24-'25-től), mire a T-7 Redbeck elkezdené kipörgetni a USA trainereit. Meg mondjuk nem véletlenül kezdték el lecserélni a T-38-asokat. Nem vagyok benne biztos, hogy jobban járnának velük, mint a mostani T-2-esekkel.
Mivel pedig sok F-16D-jük van (és gyaníthatóan nem dobják ki ezeket), így ha F-35-re váltanak, akkor lehet létjogosultsága egy olcsóbb advanced trainernek.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and alfa74
K

kamm

Guest
Bezony, horvatok, bulgarok, gorogok stb. Raadasul javitsatok ki, de ugy remlik, a most hatalmas baratta lett torokok is propellerrel treningeznek, nem...?

A Balkán nem ér véget Szerbiánál, meg Horvátországnál.
Görögország például a mai napig 39 db '76-os gyártású T-2 Buckeye-okon repülteti a növendékeket. :eek:
Nem nagyon fogják tudni már sokáig húzni velük. Elvileg eléggé össze vannak bútorozva az olaszokkal, azonban nem hinném, hogy M-346-ra lenne pénzük, mikor most kaptak ingyen - mert már szerintem az USA-nak égett a pofája - Bradley-ket, az M-113-asok helyett. o_O
Az meg még messze van ('24-'25-től), mire a T-7 Redbeck elkezdené kipörgetni a USA trainereit. Meg mondjuk nem véletlenül kezdték el lecserélni a T-38-asokat. Nem vagyok benne biztos, hogy jobban járnának velük, mint a mostani T-2-esekkel.
Mivel pedig sok F-16D-jük van (és gyaníthatóan nem dobják ki ezeket), így ha F-35-re váltanak, akkor lehet létjogosultsága egy olcsóbb advanced trainernek.

Meg bemutattak egy t50 osztályú makettet a polákok,de szerintem nem lesz belőle semmi.Lényeg,hogy nem kell nekik az Lakárhányas.
Balkánba se biznék.Szerbek turbópopot gyártanak,sugarasbol inkább oroszt fognak venni,vagy előveszik a Super Galebet.
1024px-G-4_SOKO_Super_Galeb_1991.jpg

Kap egy új hajtóművet,és masnikat repül az L39 köré.(Orao volt a balkáni Jaguár,ez meg a jugó Hawk)
Szlovének elvannak a Pilátusaikkal,nem is akarnak többet.Max a horvátok,de náluk is csak esetlegesen.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
Asszem ez a cikk még nem volt. Több infó van benne, mint bármiben, amit eddig olvastam. Pl, hogy a jelenleg gyártott, az a jármű 4. verziója, és a gyakorlatban jelentkező igények alapján folyamatosan fejlesztik, módosítják.

https://euro-sd.com/2019/11/articles/15213/i-am-proud-that-we-have-saved-so-many-lives/

De a leg durvább ez:
We focus on design, development, testing and assembly. For manufacturing, we rely mainly on our suppliers. In Turkey there are competitive and efficient suppliers who meet our requirements. In addition, we also cooperate with local manufacturers in our customer countries. Currently we are even working on setting up an assembly and testing facility in a European country where we will use manufacturers from this country and some neighbouring countries.

Asszem jön a Nurol gyár :)

Berakom ide is, akik nem nézik a másik topikot.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Csak azt nem tudom,hogy ez mennyivel jobb,mint ha helyi összeszereléssel megvettük volna a Mbombe4/6,vagy az RG35 családot.
Érdekes,hogy most senki nem morog az üvegfelületek meg a 4x4 rossz terepjáró képessége miatt.
Várjál-várjál. A Jelcin-NMS páros messze nem az a kategória. Azok már erősen APC kategória 18+ tonnás mérettel. Ahhoz meg a max. Stanag 4 nem igazán hanyatvágós...
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
T

Törölt tag 008

Guest
Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal.
Ezt gondolom úgy értetted, hogy jóvátételként átvonatozunk hozzánk egy gyárat? :)

Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.....
Szrintem ha ezek ketten felhívják akkor rá is alkudnak az egész Saabra :)

NMS Fennek helyett elmegy még.
Helyettem semmilyen török dolog ne legyen. Fennek a legszebb vas. :)

Nem tudom, nekem nagyon fura, hogy 8 gépet akarunk rendszeresíteni és ezért megvettük a fél gyárat. Mintha egy pohár tej miatt vennék egy tehenet.
Tuti valami nagyobb, hosszabb távú terv van.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 524
113
Várjál-várjál. A Jelcin-NMS páros messze nem az a kategória. Azok már erősen APC kategória 18+ tonnás mérettel. Ahhoz meg a max. Stanag 4 nem igazán hanyatvágós...
Család.Mindkettő a 4x4 járőrtől a Boxer kategóriás nehézjárgányig tart.
rg35_rpu_27940.jpg
mbombe6-gallery.jpg

De ez a hajó már elment.
A Balkán nem ér véget Szerbiánál, meg Horvátországnál.
Görögország például a mai napig 39 db '76-os gyártású T-2 Buckeye-okon repülteti a növendékeket. :eek:
Nem nagyon fogják tudni már sokáig húzni velük. Elvileg eléggé össze vannak bútorozva az olaszokkal, azonban nem hinném, hogy M-346-ra lenne pénzük, mikor most kaptak ingyen - mert már szerintem az USA-nak égett a pofája - Bradley-ket, az M-113-asok helyett. o_O
Az meg még messze van ('24-'25-től), mire a T-7 Redbeck elkezdené kipörgetni a USA trainereit. Meg mondjuk nem véletlenül kezdték el lecserélni a T-38-asokat. Nem vagyok benne biztos, hogy jobban járnának velük, mint a mostani T-2-esekkel.
Mivel pedig sok F-16D-jük van (és gyaníthatóan nem dobják ki ezeket), így ha F-35-re váltanak, akkor lehet létjogosultsága egy olcsóbb advanced trainernek.
Bezony, horvatok, bulgarok, gorogok stb. Raadasul javitsatok ki, de ugy remlik, a most hatalmas baratta lett torokok is propellerrel treningeznek, nem...?
Törökök fejlesztenek maguknak.
Görögök meg kaphatnek T45öst,Újat vagy használtat.Nincs pénzük semmire,aki a pénzt adja,adja mellé azt is,amire költsék.Ha az amcsik adják,amerikai gyártmányra adják,vagy esetleg eredeti Hawkra.EU mostanában meg eligha ad pénzt fegyverre.De ha mégis,akkor meg valamelik olasz a valószinűbb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Görögök meg kaphatnek T45öst,Újat vagy használtat.Nincs pénzük semmire,aki a pénzt adja,adja mellé azt is,amire költsék.Ha az amcsik adják,amerikai gyártmányra adják,vagy esetleg eredeti Hawkra.EU mostanában meg eligha ad pénzt fegyverre.De ha mégis,akkor meg valamelik olasz a valószinűbb.
T-45-öst honnan? 2009-ben leállt a gyártása! AMARG-ban nincsen. A haditengerészet aktívan használja őket. Ha el is adna belőle, akkor neki lesz hiány. A T7-nél hamarabb másik gép nekik sem lenne. Akkor honnan vennének?
Az M346 ára meg (bár abban support is van) 32-35M EUR (!!!).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 524
113
T-45-öst honnan? 2009-ben leállt a gyártása! AMARG-ban nincsen. A haditengerészet aktívan használja őket. Ha el is adna belőle, akkor neki lesz hiány. A T7-nél hamarabb másik gép nekik sem lenne. Akkor honnan vennének?
Az M346 ára meg (bár abban support is van) 32-35M EUR (!!!).
Irtam az eredeti Hawkot is.Olaszoknak meg nem csak az M346 van a kinálatukban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Irtam az eredeti Hawkot is.Olaszoknak meg nem csak az M346 van a kinálatukban.
Az eredeti Hawk ára is minimum 30M USD! De pl. Saud-Arábia 800M USD-t fizetett 22db-ért 2012-ben!
Az olaszoknál meg marad az M345, amiről már múltkor betettem, hogy az is bőven 20M felett van ( konkrétan 26M/db).
Szóval ha 30+ gépet kell lecserélned, akkor az a gépenkénti 10M USD körüli összeg már barátságban sem "tartsd meg az aprót, Haver!"
300+M USD-t meg biztos vagyok benne, hogy tudnának hova tenni! :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos