Olvasd vissza, hogy milyen nyilatkozatok voltak. Az 1300-as tétel a tizenöt éves finanszírozású és az is kiderült (N.Sz.), hogy a 3000-ben vegyesen van 26-os és 30-as tétel. Tehát....Ezt hogy számoltad ki?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Olvasd vissza, hogy milyen nyilatkozatok voltak. Az 1300-as tétel a tizenöt éves finanszírozású és az is kiderült (N.Sz.), hogy a 3000-ben vegyesen van 26-os és 30-as tétel. Tehát....Ezt hogy számoltad ki?
OMG!!!Finanszírozási időszakok vannak. A Z26 2018-2026-ig tart, míg a Z30 2027-2030-ig. A most előkerült 3000 milliárd feltehetően így oszlik meg köztük:
Z26 = 1700 milliárd
Z30 = 1300 milliárd
...Tehát?Olvasd vissza, hogy milyen nyilatkozatok voltak. Az 1300-as tétel a tizenöt éves finanszírozású és az is kiderült (N.Sz.), hogy a 3000-ben vegyesen van 26-os és 30-as tétel. Tehát....
Tata zomeben magaak kepez /a mi alapkikepzesunkbol 1 fo ment gyorbe./ a tobbi maradt. /2. Honap vegen 3. Honap elejen jott ket srac szentedrerol mind a ketten szolnokra mentek de ok egyeb okok miatt kerultek hozzank alapkikre./ persze mennek tartara szemtendrerol is de zomeben tata maga kepzi az embereit legalabbis torekszik ra./2015 ota. Tata mondjuk egy teljesen mas vilag...Olyanok ömlenek,hogy itt meg ott van alapkiképzés nem olyan,hogy maguknak képzik.
Mi nem tartottunk régóta alapkiképzést még is jönnek hozzánk alapkiképzésről.
Nem kell feladni a reményt ...Oké, nem vitatkozom veled. Lehetséges,hogy igazad van, én nem vagyok hozzáértő, vannak itt hivatásosak, akik ezt majd eldöntik, na meg a nagyjaink. Egy szó, mint száz: ezen már csak nem veszünk össze,mert gondolom itt mindenki a fórumban a legjobbat akarja, hogy végre valami elindult.
Tata zomeben magaak kepez /a mi alapkikepzesunkbol 1 fo ment gyorbe./ a tobbi maradt. /2. Honap vegen 3. Honap elejen jott ket srac szentedrerol mind a ketten szolnokra mentek de ok egyeb okok miatt kerultek hozzank alapkikre./ persze mennek tartara szemtendrerol is de zomeben tata maga kepzi az embereit legalabbis torekszik ra./2015 ota. Tata mondjuk egy teljesen mas vilag...
A BAP mennyi is volt? 4 hónap. A 2015-ös BAP alatt 430 órát repültek?ajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.
Egyrészt tudtommal Red Flag-re olyan nem mehet, aki ne tudna tankolni, de addig 2023-24-ig nagyjából a teljes állományt meg lehetne tanítani tankolni ...4x!!!Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.
Háát valahogy a svédek is leküzdötték 2013-óta 2x!Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.
Ez olyan szép, hogy bekeretezem!A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.
- Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
- A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
- Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
- Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...
Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.
A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240
Mennyit is akar blogen elb@szni F-35-re? 1300Mrd forintot? Szerinted nem ártana megtudni, hogy érdemes-e, nem?Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.
Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.
100 bol 40-50 fo /de ezt elorre tudvalevo is volt./ gyornek kepzett tata zomebe a sajaton kivul papara is kerultek ki tatarol. Fehervarra is. Bevallaltak a dunantuliak egy reszet.../gyorieknek volt nagy segitseg hogy nem kellett bp ig elmenniuk igy hamarabb hazertek./Arra panaszkodnak Tatáról,hogy senki nem marad ott akiket ők képeznek...
100 bol 40-50 fo /de ezt elorre tudvalevo is volt./ gyornek kepzett tata zomebe a sajaton kivul papara is kerultek ki tatarol. Fehervarra is. Bevallaltak a dunantuliak egy reszet.../gyorieknek volt nagy segitseg hogy nem kellett bp ig elmenniuk igy hamarabb hazertek./
Inkabb az volt a gond hogy mig a gyoriek alapkikepzeset tata vitte szentendrerol net tul sok budapestit vezenyeltek le tatara szentendrerol. / mi 23 an maradtunk tatan /30 an kezdtuk majd jott a +2 fo/ es szentendrerol 2 sracot kuldtek csak le akik ugyanakkor tettek az eskut mint mi...csak az arany kedvejert. Kb 10% ot kuldtek le /kesobbiekben a kb10% maradt de csak 40-50% kerult tatara a tatai kikepzesbol./ nem rossz hely tata egyebkent csak legenysegi allomanynak csaladalapitas elott vagy ha csalados nagyon zuzos a z alberlet... Ez a legnagyobb oka a tatai kiaramlasnak /csaladot vagy komoly parkapcsolatot azert a ktonak nagyresze is szeretne es nem hetvegi talalkakat./ de /ugye tata eleg nivos varos./ alberletet talalni megfizetheto aron legenysegnek szinte lehetetlen. Tatabanyan is eleg huzosak az alberlet arak es onnan beutazni is kell... Tehat tata letszamproblemajara a megoldas minimum par lakopark vagy sorhaz epitese lenne /elsosorban a legenysegi allomamyra helyezve a hangsulyt mert nekik tamogatas sem igen jar lakhatasra... Az orszag eggyik legdragabb alberletes varosaba./
Tehát nem magának képez hanem az egész Honvédségnek és alapkiképzésenként változik,hogy melyik alakulat hány embert kap...Ezrről beszéltem eddig is.
Az ugye megvan, hogy itthon is lerepülték volna két géppel ezt a 430 órát?A BAP mennyi is volt? 4 hónap. A 2015-ös BAP alatt 430 órát repültek?
Hol és mivel?Egyrészt tudtommal Red Flag-re olyan nem mehet, aki ne tudna tankolni, de addig 2023-24-ig nagyjából a teljes állományt meg lehetne tanítani tankolni ...4x!!!
Van saját tankerük. Kétszer voltak 2013 óta? Húha...Háát valahogy a svédek is leküzdötték 2013-óta 2x!
Figyelsz te...? Ezt írtam.Közben meg olyanokkal nem is számoltál, hogy a BAP-hoz hasonlóan a konténereket is ki kell vinni. Ami szintén légi szállítást igényel. Meg mennie kell egy A319-esnek is, amelyik a földi személyzetet viszi, meg mondjuk 2-4 további pilótát
És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
És ezt mi alapján jelented ki? Szerinted egy ingyért lenne? Te el vagy tájolva...De alapvetően anélkül is megoldható bérelt tankerekkel. De szerintem az amerikaiak is segítenének a kijuttatásban.
Ez a lengyel együttműködés a kiképzésben csak nekem tűnik ellentmondásnak a cseh-magyar Aero Vodochody bulival szemben??Aero Vodochody hosszú távú stratégiai együttműködést ajánlott fel Szlovákia pilótaképzésében
https://www.edrmagazine.eu/aero-vod...gic-cooperation-in-pilot-training-to-slovakia
Ez V4 közös buli lesz.!!!!
Az Aero Vodochody, mint a szlovák légierő hagyományos partnere, nyolc modern L-39NG gyakorlati sugárhajtású repülőgép szállítására tett ajánlatot. Az ajánlat magában foglalja a jelentős ipari együttműködést, a szlovák vállalatok erőteljes bevonásával az új repülőgépek szerkezeti részeinek gyártásában, az L-39NG projekt továbbfejlesztésében, a logisztikai támogatásban és a földi képzési rendszer kiépítésében ”- mondta Jakub Hoda. Az Aero Vodochody értékesítésért felelős alelnöke és igazgatótanácsának tagja.
Szlovák Köztársaság miniszterelnöke. Hozzátette, hogy az Aero Vodochody ajánlatát költségmegtakarítás lehetőségének tekinti a koronavírus pandémiája szempontjából. „Pilótainkat az F-16 új harcosai számára továbbképzik az Egyesült Államokban, ami nehéz és költségek szempontjából fenntarthatatlan. Ezért nagyra értékeljük ezt az ajánlatot, különösen, ha ez potenciális együttműködés stabil partnerünkkel. Komolyan mérlegeljük
A két ország és az AERO Vodochody közötti hosszú távú együttműködés kulcseleme egy, a Szlovák Fegyveres Erők Légierőinek L-39NG platformon való képzési koncepciójának elkészítése, ideértve az átfogó földi kiképző rendszert. A Cseh Köztársaság taktikai szimulációs kiképzést kínál mind az L-39, mind az F-16-on a Pardubicei Taktikai Szimulációs Központban, ahol a cseh légierő és sok más ország pilótait kiképzik.
Az Aero Vodochody-val és a Cseh Köztársasággal folytatott stratégiai együttműködés fenntartja a repülési kiképzési képességeket, és biztosítja egy új, teljesen modern edzőrendszer és edzőoszlop felépítését alap- és továbbképzésre, amelyet képzett szlovák L-39NG oktatók nyújtanak közvetlenül Szlovákiában. Ez jelentősen csökkenti a drága pilótaképzés igényét az Egyesült Államokban. E költségmegtakarításon túl Szlovákia részesülne az ipari együttműködés tagadhatatlan előnyeiből is, új vállalkozás formájában a szlovák légiközlekedési ipar számára, és képesített munkahelyek teremtése révén.
Az ugye megvan, amit az F-111 összefoglalóban mesélt Jeff? Náluk, ha mentek, ment az egész alakulat. Izé...
Én azt látom. hogy 200 mrd-os stadionra, 100 mrd-os úszó VB-re van pénz, de Mk-82-re és más fontosabb dolgokra meg nincs.
És mennyivel hasznosabban tellne a Red Flag- en ennek akár 10-e is...Az ugye megvan, hogy itthon is lerepülték volna két géppel ezt a 430 órát?
Amivel eddig is gyakorolták. Az éves svéd kiképzés keretén belül is kérhetjük a még nem jártas pilóták oktatását.Hol és mivel?
Ez most hogy jön ide? Ki mondta, hogy minden Red Flagre ki kell menni? Az egy amerikai gyakorlat, amire időnként külföldieket is meghívnak. Nem egy olyan volt, amin viszont nem is volt külföldi. Mi konkrét tesztelési céllal megyünk ki eseti jelleggel. Az amerikaiak is kapnának az alkalmon, mivel AESA radaros Gripennel nem sok lehetőségük van gyakorolni.Van saját tankerük. Kétszer voltak 2013 óta? Húha...
Tehát, akkor 7*6 = 42 db Red Flagből ott voltak kettőn... A teljes pilóta állomány hány százaléka volt ez?
Az ugye megvan, amit az F-111 összefoglalóban mesélt Jeff? Náluk, ha mentek, ment az egész alakulat. Izé...
Így van. Idén több nemzetközi gyakorlatot kellett lemondani/elhalasztani a COVID miatt. A gyalogságnak meg gatyája nincs.Egyetlen géppár részvételéből a Gripenek kaphatnának több tucatnyi Mk-82-őt...
De azt sem kapnak. Te meg itt Red Flagről álmodsz...
Éppen most változnak a prioritások. Lásd még: jövő évi költségvetés.És ezt mi alapján jelented ki? Szerinted egy ingyért lenne? Te el vagy tájolva...
Az meg, hogy blogen mit hallucinál nem érdekel.
Én azt látom. hogy 200 mrd-os stadionra, 100 mrd-os úszó VB-re van pénz, de Mk-82-re és más fontosabb dolgokra meg nincs.
Ennyit a prioritásokról...
Nem, amennyiben csak a Master és az F-16D repidőt érinti.Ez a lengyel együttműködés a kiképzésben csak nekem tűnik ellentmondásnak a cseh-magyar Aero Vodochody bulival szemben??
A lengyel és a szlovák légierő együttműködése
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4166
8Júliusban, Szlovákia védelmi minisztere, Jaroslav Na a látogatást tett Varsóban, ahol találkozott lengyel társával, Mariusz Blaszczakkal. A látogatás során kétoldalú megállapodást írtak alá a két ország közötti katonai repülési együttmőködésrıl a kiképzés és a gyakorlatok területén. Megvitatták a Visegrádi Csoport (V4) védelmi kérdéseit is.
Az ülés során a miniszterek aláírták a lengyel és a szlovák megállapodást, amely a katonai repülés területén folytatott együttműködésre vonatkozik a kiképzés és a gyakorlatok részeként, a légvédelem és az Észak-atlanti Szövetség tagállamainak feladatai végrehajtása területén is
A fentiek a tények, ez meg a lengyel online portál spekukációja.
"Szlovákia felhasználhatja a lengyel tapasztalatokat az F-16C / D Block 52+ repülőgépek bevezetésére 2008-ban, amelyeket a MiG-29A / UB-vel párhuzamosan használnak, valamint egy nemzeti továbbfejlesztett képzési rendszert építhet fel az M-346 Master repülőgépekre alapozva."
Pápára???
56 fő?
Segítsetek! Ott milyen bővülés várható amihez magyar honvédekre lesz szükség? Vagy ott szimplán ennyi embert tud felvenni a bázis üzemeltetése?
Finanszírozási időszakok vannak. A Z26 2018-2026-ig tart, míg a Z30 2027-2030-ig. A most előkerült 3000 milliárd feltehetően így oszlik meg köztük:
Z26 = 1700 milliárd
Z30 = 1300 milliárd
Olvasd újra azt a pár hozzászólást amivel eljutottunk idáig, ahányszor csak szükséges!Szóval a Z30 egyetlen beszerzésből fog állni?
Vagy még párezer milliárdot hozzácsapnak később?
Még mindíg keresem a z26 3500 milliárdja mikor lett elköltve szerinted.