A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Mindenki elmondta az érveit. Pontosabban sokan nem mondtak semmit arra, hogy micsoda és miért lenne az ennyi, de mást nem tudunk tenni, mint várni. Ha F-35, az akkor még idén kiderül szerintem, mert ott nagyon számít az időtényező a Gripenek miatt.
Nem tetszik tudni számolni. 2026 a Griffek magyar tulajdonba kerülnek, de ez nem azt jelenti, hogy mennek a kukába.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Pápára???
56 fő?
Segítsetek! Ott milyen bővülés várható amihez magyar honvédekre lesz szükség? Vagy ott szimplán ennyi embert tud felvenni a bázis üzemeltetése?
Szerintem csak arról lehet szó hogy mivel a speciális tartalékosok, több szerződésesnek jelentkezők kiképzése elindulhatot, így oda vonultatják be őket ahol ép van rá lehetőség az alapkiképzésre.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Pápára???
56 fő?
Segítsetek! Ott milyen bővülés várható amihez magyar honvédekre lesz szükség? Vagy ott szimplán ennyi embert tud felvenni a bázis üzemeltetése?

Nem maradnak ott akiket ott kepeznek ki.Egesz egyszerűen ott van szabad kapacitás alapképzésre.
Azért 56 fő mert ennyi van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem maradnak ott akiket ott kepeznek ki.Egesz egyszerűen ott van szabad kapacitás alapképzésre.
Azért 56 fő mert ennyi van.
Szerintem csak arról lehet szó hogy mivel a speciális tartalékosok, több szerződésesnek jelentkezők kiképzése elindulhatot, így oda vonultatják be őket ahol ép van rá lehetőség az alapkiképzésre.
Értem. Én úgy tudtam, hogy minden alakulat magának képez egy ideje. Köszi.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Ez kizárólag két dolgon múlik:
- MI akarunk-e kötni ilyen szerződést
- meg tudjuk/akarjuk-e fizetni azt az árat amit a svédek kérnek ezért
Ha mindkettőre pozitív a MI válaszunk, akkor szerintem a svédek nem lesznek olyan csökkentek, hogy elhajtsanak bennünket - főleg ha belengetjük, hogy utána/mellé pár év múlva jöhet plusz egy századra való Gripen E, meg esetleg két mini-AWACS is tőlük.
Ez arra a hipotetikus esetre vonatkozott, amikor:

1. Gripen szerződés kifut 2026-ban
2. F-35 csak 2028-tól hadrafogható!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Hát az elmúlt 1 évben ömlik az ilyen infó a honvedelem.hu-ról.
Nem vitatkozom, csak nekem ez jött le.

Olyanok ömlenek,hogy itt meg ott van alapkiképzés nem olyan,hogy maguknak képzik.
Mi nem tartottunk régóta alapkiképzést még is jönnek hozzánk alapkiképzésről.
 
M

molnibalage

Guest
Amennyiben elkészül legalább 4 gép akkor bejelentkeznék a következő esedékes Red Flagre, hogy megnézzük, hogy mire elég ez a csomag (Ez kb. 2023-24). .

Sajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.

Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.


A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...

Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.

xAexydm.png


A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.

Bocsi,de lehet,hogy félreérthető voltam, de ki beszél itt kétféle üzemeltetésről? Én 2026-30 után értettem. Én nem szenvedek megalomániában, nem lebecsülve egyik fegyvernemet sem, de a szárazföldi technika az szerintem fontosabb. A Griffekre visszatérve tudom,hogy 2026-ban már a mieink lesznek, viszont már nem mai csirkék lesznek,úgyhogy ne is olvasd tovább a előző hozzászólásom,nem rád értve, egyeseknek már a fegyverbeszerzéshez a politika is hozzákavarodik, az már magas. Remélem, nem vetted ezt személyesedésnek.;):) Mert gondolom ez a fórum azért van, hogy megvitassuk, mi hogyan lenne jó, mert ha mindenki egyformán gondolkodna,az már rég rossz lenne. :eek::D:p:p

Így sincs értelme. A 2026-os gépek közül a legöregebb is alig 20 évnél idősebb. Az utolsó gép 2007-ben érkezett. Az a mai világban iszonyatosan fiatal gépnek számít ez és a magyar repórák mellett egyikbe sincs 2500 óra se még belekerve talán vagy talán csak 1-2-be. Ember, az USAF-nak van 9000 óra feletti F-16-osa...

Semmi értelme a Gripen lecserélésének és 2026-ben erre az esély 0. Anyagilag és ütemterveben is. Vegyük már észre.
Gripen bejelentés 2001 szept. 12.
Szerződés módosítás 2003
Utolsó gépek 2007 jan. végén érkezetek, ha jól emlékszem, az emlékezetes Szekeres beszéd.
A telje készültséget 2010-től vették át.
2003-2010 = 7 év.

Még, ha pörgetnék is az egészet és csak AP A cél, akkor is. És mire cserélnéd le? Minek cserélsz le egy bejáratott, ismert gépet full kiépült háttérrel és üzemeltetési kultúrával egy másik gépre, ami kb. ugyanazt tudja minőségben? A Gripen is kaphat AESA radart a flotta cseréjének töredékéből.
Aki a Gripen lecseréléséről dumál 2026-30 táján annak nagyon messzire gurult el a gyógyszere.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Blogen képzelődik.
Hogy a retekbe ne menne az azonnali F-35 beszerzés a Z2026 célkitűzésinek rovására?
Még a lengyeleknél is a rohamtempójú haderőfejlesztés rovására megy, pedig náluk a hajlandóság már évek óta az egekben van.
Aztán nézd meg, hogy milyen tankjaik vannak. Hogy áll az IFV csere programjuk. Hogy mikor fognak elbúcsúzni a Mi-24-esektől (náluk már biztos a modernizáció). Nézd meg hogy hogy áll a flottájuk. (per pillanat használt svéd tengeralattjáróra alkudoznak, meg a kiszuperált NDK-s gyorsnaszádokat fogják toldozni - már másodszor)
Finanszírozási időszakok vannak. A Z26 2018-2026-ig tart, míg a Z30 2027-2030-ig. A most előkerült 3000 milliárd feltehetően így oszlik meg köztük:

Z26 = 1700 milliárd
Z30 = 1300 milliárd
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Sajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.

Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.


A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő
Sajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.

Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.

Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.


A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.

  • Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
  • A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
  • Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
  • Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.

Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...

Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.

xAexydm.png


A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.



Így sincs értelme. A 2026-os gépek közül a legöregebb is alig 20 évnél idősebb. Az utolsó gép 2007-ben érkezett. Az a mai világban iszonyatosan fiatal gépnek számít ez és a magyar repórák mellett egyikbe sincs 2500 óra se még belekerve talán vagy talán csak 1-2-be. Ember, az USAF-nak van 9000 óra feletti F-16-osa...

Semmi értelme a Gripen lecserélésének és 2026-ben erre az esély 0. Anyagilag és ütemterveben is. Vegyük már észre.
Gripen bejelentés 2001 szept. 12.
Szerződés módosítás 2003
Utolsó gépek 2007 jan. végén érkezetek, ha jól emlékszem, az emlékezetes Szekeres beszéd.
A telje készültséget 2010-től vették át.
2003-2010 = 7 év.

Még, ha pörgetnék is az egészet és csak AP A cél, akkor is. És mire cserélnéd le? Minek cserélsz le egy bejáratott, ismert gépet full kiépült háttérrel és üzemeltetési kultúrával egy másik gépre, ami kb. ugyanazt tudja minőségben? A Gripen is kaphat AESA radart a flotta cseréjének töredékéből.
Aki a Gripen lecseréléséről dumál 2026-30 táján annak nagyon messzire gurult el a gyógyszere.

a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...






Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.

xAexydm.png


A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240

Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.

Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.



Így sincs értelme. A 2026-os gépek közül a legöregebb is alig 20 évnél idősebb. Az utolsó gép 2007-ben érkezett. Az a mai világban iszonyatosan fiatal gépnek számít ez és a magyar repórák mellett egyikbe sincs 2500 óra se még belekerve talán vagy talán csak 1-2-be. Ember, az USAF-nak van 9000 óra feletti F-16-osa...

Semmi értelme a Gripen lecserélésének és 2026-ben erre az esély 0. Anyagilag és ütemterveben is. Vegyük már észre.
Gripen bejelentés 2001 szept. 12.
Szerződés módosítás 2003
Utolsó gépek 2007 jan. végén érkezetek, ha jól emlékszem, az emlékezetes Szekeres beszéd.
A telje készültséget 2010-től vették át.
2003-2010 = 7 év.

Még, ha pörgetnék is az egészet és csak AP A cél, akkor is. És mire cserélnéd le? Minek cserélsz le egy bejáratott, ismert gépet full kiépült háttérrel és üzemeltetési kultúrával egy másik gépre, ami kb. ugyanazt tudja minőségben? A Gripen is kaphat AESA radart a flotta cseréjének töredékéből.
Aki a Gripen lecseréléséről dumál 2026-30 táján annak nagyon messzire gurult el a gyógyszere.






Oké, nem vitatkozom veled. Lehetséges,hogy igazad van, én nem vagyok hozzáértő, vannak itt hivatásosak, akik ezt majd eldöntik, na meg a nagyjaink. Egy szó, mint száz: ezen már csak nem veszünk össze,mert gondolom itt mindenki a fórumban a legjobbat akarja, hogy végre valami elindult.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Olvasd vissza, hogy milyen nyilatkozatok voltak. Az 1300-as tétel a tizenöt éves finanszírozású és az is kiderült (N.Sz.), hogy a 3000-ben vegyesen van 26-os és 30-as tétel. Tehát....
...Tehát?
Nekem ebből abszolút nem az következik amit írtál.
Ebből az következik hogy vannak olyan projektek amik:
- nagyobb összegűek
- a futamidejük 15 év (vagyis bőven túlnyúlik még 2030-on is)

Mindenesetre semmiképp nem azt jelenti hogy 1300 milliárdot 2026 - 30 között kívánunk elkölteni...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Olyanok ömlenek,hogy itt meg ott van alapkiképzés nem olyan,hogy maguknak képzik.
Mi nem tartottunk régóta alapkiképzést még is jönnek hozzánk alapkiképzésről.
Tata zomeben magaak kepez /a mi alapkikepzesunkbol 1 fo ment gyorbe./ a tobbi maradt. /2. Honap vegen 3. Honap elejen jott ket srac szentedrerol mind a ketten szolnokra mentek de ok egyeb okok miatt kerultek hozzank alapkikre./ persze mennek tartara szemtendrerol is de zomeben tata maga kepzi az embereit legalabbis torekszik ra./2015 ota. Tata mondjuk egy teljesen mas vilag...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Oké, nem vitatkozom veled. Lehetséges,hogy igazad van, én nem vagyok hozzáértő, vannak itt hivatásosak, akik ezt majd eldöntik, na meg a nagyjaink. Egy szó, mint száz: ezen már csak nem veszünk össze,mert gondolom itt mindenki a fórumban a legjobbat akarja, hogy végre valami elindult.
Nem kell feladni a reményt ...
A Svédek már kijutattak egy párszor az USA ba Gripennel különböző gyakorlatokra (a Red Flagra is...)
Ehhez tanker támogatással mindössze három megállóra volt szükségük.
Persze volt amikor kicsit kalandosra sikerült az áttelepülés...;)
https://www.flightglobal.com/analysis-sweden-hails-gripens-evolution-at-red-flag/109110.article
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Tata zomeben magaak kepez /a mi alapkikepzesunkbol 1 fo ment gyorbe./ a tobbi maradt. /2. Honap vegen 3. Honap elejen jott ket srac szentedrerol mind a ketten szolnokra mentek de ok egyeb okok miatt kerultek hozzank alapkikre./ persze mennek tartara szemtendrerol is de zomeben tata maga kepzi az embereit legalabbis torekszik ra./2015 ota. Tata mondjuk egy teljesen mas vilag...

Arra panaszkodnak Tatáról,hogy senki nem marad ott akiket ők képeznek...